Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1316
Heisann
Jeg kjøpte for en stund siden en Abrahamsen A-DAC, koblet den til og Windows installerte driveren på null komma niks og alt var fint. Bortsett fra at jeg ikke kunne endre volum i Windows. Uansett om den stod på 100 eller 0% spilte musikken like høyt. Det gjorde meg i grunnen ingen ting, for forsterkeren stod pent og pyntelig på skrivebordet ved siden av meg.

Men nå i helgen ommøblerte jeg, og forsterkeren står inni en hylle, vendt bort fra meg. Og latsabben som jeg er, gidder jeg ikke å gå alle de to meterne bort fra stolen hver gang jeg skal endre volum..
Så, er det noen som vet hva jeg må gjøre for å spare meg denne unødvendige spaserturen hvert 5. minutt?

På forhånd takk
faren til en kompis har en Abrahamsen DAC og det er akkurat det samme hjemme hos de, vet ikke om det finnes en løsning på "problemet". Kan du ikke bare bruke fjernkontrollen til forsterkeren ??
Sitat av Carlos277 Vis innlegg
faren til en kompis har en Abrahamsen DAC og det er akkurat det samme hjemme hos de, vet ikke om det finnes en løsning på "problemet". Kan du ikke bare bruke fjernkontrollen til forsterkeren ??
Vis hele sitatet...
Som sagt står forsterkeren vendt bort fra meg, så fjernkontroll blir litt vanskelig. Dessuten blir fjernkontrollen for "grov" fordi volumet på PCen står på 100% :P

Har skjønt at det er mange som har samme problemet, men virker ikke som det er funnet noen grei løsning
Forsøk å høyreklikke på volumkontroll-ikonet og se på "Volume control options". Om enhenten dukker opp som en egen, ny enhet må det stilles inn at det er denne enheten du faktisk stiller lyden til når volumet i Windows endres.
Sist endret av Dyret; 27. september 2011 kl. 22:58.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Forsøk å høyreklikke på volumkontroll-ikonet og se på "Volume control options". Om enhenten dukker opp som en egen, ny enhet må det stilles inn at det er denne enheten du faktisk stiller lyden til når volumet i Windows endres.
Vis hele sitatet...
Forsøkte nettopp forskjellige konfigurasjoner der, til ingen nytte
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hmm.. Noen som vet hvordan jeg får kontakt med Abrahamsen? Ingen hjelp å få gjennom kontakt-skjemaet på hjemmesiden
ifølge bruksanvisningen