Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 4606
Hei alle freaks!
Jeg er nå halveis gjennom et filmprosjket basert på J.K.Rowling's karakter: "Albus Dumbledore" (Humlesnurr) som 19 år.

Jeg har fått 18 000,- i støtte, noe som gjør dette prosjektet større enn jeg noennsinne kunne ha drømt om.

2.Oktober lanserer forfatteren av Harry Potter en nettside kalt "Pottermore" som samler alle historier skrevet om temaet fra hele verden. Forfatteren sier at hun med hensikt la ut spor i bøkene for at universet skal leve videre etter at serien tar slutt. Nå som serien er på sin topp, fant jeg over 600000 Harry Potter historier på nett, men ikke noe om film i samme sjanger.
Vi vil sende filmen til forfatteren og prøve å få henne til å åpne en filmkategori på "Pottermore" nettsiden, slik at Harry Potter ikke bare vil leve videre i bøker og historier, men også i film lagd av unge mennesker.

Halveis gjennom har vi endelig kommet med en teaser/trailer!
Dere finner den her: http://www.youtube.com/watch?v=6htnZ...el_video_title

Ser frem til å høre fra dere,
Jarand Breian Herdal
Høres artig ut, lykke til! Likte traileren, virket meget profesjonelt.
Dette så jo sykt tøft ut, og faktisk ganske profesjonelt! Positivt overrasket!
Helt greit, lykke til!
som sagt, veldig profesjonelt, gleder meg til å se mer
Exterminate!
jonnis's Avatar
Dette ser bra ut. Har sett filmene dine på youtube tidligere, og jeg må si jeg er imponert over arbeidet.
Sitat av jonnis Vis innlegg
Dette ser bra ut. Har sett filmene dine på youtube tidligere, og jeg må si jeg er imponert over arbeidet.
Vis hele sitatet...
Tusen takk alle sammen!
Jarand
Gleder meg til å se! Likte traileren godt, jeg.
Positivt overasket, men hvordan er prosjektet mtp copyrights osv?
Med en gang eg så navnet på tråden ble eg veeeldig skeptisk, men ble utrolig overrasket over kor profesjonelt dette virker! Gleder meg til release, skal følge med for å få den med meg Lykke til videre!
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Likte veldig godt! Håper virkelig dette blir bra!!

Spesialeffektene så jo ut som filmen? Kjempebra!
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Ok, det der er bare helt sjukt!! Håper filmen får stor interesse internasjonalt, fett at en norsk har mekka det her!! props!! +1
Godt arbeid karer! Keep it up!
Tusen takk tillegg alle sammen!
Dette er en vanskelig oppgave å begi seg ut på, siden søle har så spredte forventninger, så dette blir satt prist på!

Copyright skal ikke være noe problem, i ig med at vi ikke tjener nie penger på det, alt er non profit og vil derfor bare være som reklame for dem. Passer på alt dette copyright infoen osv.

2. Oktober, spre ordet
Jarand
Eg likter traileren, Lykke til videre og eg gleder meg til og sjå han ferdig
Dette så ufattelig bra ut!


Stå på!
Sitat av Marzzh Vis innlegg
Eg likter traileren, Lykke til videre og eg gleder meg til og sjå han ferdig
Vis hele sitatet...
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Dette så ufattelig bra ut!


Stå på!
Vis hele sitatet...
Tuuuusen takk!
Legger'n ut her når vi blir ferdige

Jarand
Jeg bare lurte: hvis dette er en film som bare handler om Humlesnurr, hvorfor står det etter "Harry Potter"? Harry Potter er jo ikke med engang?

Må si at traileren var utrolig kul. Stå på!
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Jeg bare lurte: hvis dette er en film som bare handler om Humlesnurr, hvorfor står det etter "Harry Potter"? Harry Potter er jo ikke med engang?

Må si at traileren var utrolig kul. Stå på!
Vis hele sitatet...
(hvis ikke du har lest boka/sett den siste filmen er dette spolier)
Humlesnurr har "styrt" Harry alle årene vi har fulgt han. Han har ført Harry steder han ikke skulle ha vært, fordi det ikke hadde vært så farlig om han døde, siden han var en mallacrux uannsett.
Filmen min handler om hvordan Albus fikk disse tankene, hvordan han faktisk ikke var så snill som alle ville ha det til, og hvordan han endret seg til å bli "ikonet av godhet".
Min film er satt i samme univers, og det er også så enkelt som at ordet "Harry Potter" trekker publikum, og forteller umiddelbart hvilken "atmosfære" filmen har.
I tillegg er det en prequel, f.eks. 300 sin prequel har fortsatt "300" i seg, selvom det ikke har noe med saken å gjøre. Bare enkel reklame, og en slags melding til publikum

Takk begge to! =) Settes stor pris på!
Jarand
Sitat av Jardoss Vis innlegg
(hvis ikke du har lest boka/sett den siste filmen er dette spolier)
Humlesnurr har "styrt" Harry alle årene vi har fulgt han. Han har ført Harry steder han ikke skulle ha vært, fordi det ikke hadde vært så farlig om han døde, siden han var en mallacrux uannsett.
Filmen min handler om hvordan Albus fikk disse tankene, hvordan han faktisk ikke var så snill som alle ville ha det til, og hvordan han endret seg til å bli "ikonet av godhet".
Min film er satt i samme univers, og det er også så enkelt som at ordet "Harry Potter" trekker publikum, og forteller umiddelbart hvilken "atmosfære" filmen har.
I tillegg er det en prequel, f.eks. 300 sin prequel har fortsatt "300" i seg, selvom det ikke har noe med saken å gjøre. Bare enkel reklame, og en slags melding til publikum

Takk begge to! =) Settes stor pris på!
Jarand
Vis hele sitatet...

Ahhh! Tusen takk for forklaringen. Gleder meg til filmen :3
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Jeg bare lurte: hvis dette er en film som bare handler om Humlesnurr, hvorfor står det etter "Harry Potter"? Harry Potter er jo ikke med engang?

Må si at traileren var utrolig kul. Stå på!
Vis hele sitatet...
Er vel rett og slett for å vise at den tilhører Harry Potter-"universet".

Edit: Se lenger opp, bedre forklart der.

Var forøvrig en knalltøff teaser Lov å spørre litt rundt selve utstyret? Hvordan kamera det er f.eks?
Sist endret av Detectable; 2. september 2011 kl. 16:17.
Utrolig bra gjort. For og være helt ærlig må jeg si at jeg gleder meg til og se hele.
Hvor lang blir den?
Også vil jeg ønske dere lykke til med resten av filmen
Ble positivt overrasket, og ønsker dere lykke til.
Sitat av Detectable Vis innlegg
Er vel rett og slett for å vise at den tilhører Harry Potter-"universet".

Edit: Se lenger opp, bedre forklart der.

Var forøvrig en knalltøff teaser Lov å spørre litt rundt selve utstyret? Hvordan kamera det er f.eks?
Vis hele sitatet...
Ikke noe problem
Vi bruker 6 Canon550D til produksjonen, en NTG-2 shotgun mic til lyd, en Kessler Mini-dolly som slider.

Ellers leier vi lengre dollier, store kraner osv osv
Jarand
Jævla bra trailer. Hvor lang blir denne filmen din ?

Stå på!!!
Sitat av bestefarendin Vis innlegg
Jævla bra trailer. Hvor lang blir denne filmen din ?

Stå på!!!
Vis hele sitatet...
Den blir et sted mellom 20-40 min, delt opp i 2-3 episoder
Takk!!
Jarand
Kan du lage en "uncut"-versjon også, fordi det ville vært VELDIG synd å ikke få sett alt fra en film som omhandler HP-universet nå som det ikke er flere "offisielle" filmer
Sist endret av krJo; 4. september 2011 kl. 01:29.
Jeg er en stor Harry Potter fan selv, men det jeg egentlig lurte på om vi får se Dumbledore vs. Grindewald?
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Jeg er en stor Harry Potter fan selv, men det jeg egentlig lurte på om vi får se Dumbledore vs. Grindewald?
Vis hele sitatet...
Det kan du banne på
Jarand
Sitat av Jardoss Vis innlegg
Det kan du banne på
Jarand
Vis hele sitatet...
Herlig, hadde vært epic og få dette filmatisert, men hvor lenge inne i livet til Humlesnurr tenkte du og gå? Har du tenkt og få med spådommen av Rakel Rummelfiold og fødselen til Harry, hadde vært fett og se hvordan Humlesnurr taklet dette.
Er det nordmenn som spiller i denne? I så fall var de imponerende flink i britisk engelsk
Sitat av krJo Vis innlegg
Kan du lage en "uncut"-versjon også, fordi det ville vært VELDIG synd å ikke få sett alt fra en film som omhandler HP-universet nå som det ikke er flere "offisielle" filmer
Vis hele sitatet...
Hvis det er et ønske om dette, skal jeg få det til

Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Herlig, hadde vært epic og få dette filmatisert, men hvor lenge inne i livet til Humlesnurr tenkte du og gå? Har du tenkt og få med spådommen av Rakel Rummelfiold og fødselen til Harry, hadde vært fett og se hvordan Humlesnurr taklet dette.
Vis hele sitatet...
Kan ikke røpe for mye, da ødelegger jeg mye av filmen
Bare å glede seg

Jarand

Sitat av djxfade Vis innlegg
Er det nordmenn som spiller i denne? I så fall var de imponerende flink i britisk engelsk
Vis hele sitatet...
Vi har to britiske skuespillere. En av dem spiller åpenbart Albus.
Grindelwald derimot kommer fra Durmstrang (aner ikke hvor i Euoropa det er, men litt østlig), så denne skuespilleren tillates litt gebrokken engelsk )
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ser veldig bra ut, slik som de fleste her sier; stå på!! Ikke lenge til release nå heller!!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan går det med filmen ? Har dere sluppet den enda ?
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Hm, har ikke dere reklamert på Elvebakken VGS også?
Husker jeg satt der å måpte når jeg så traileren, må da ha vært denne!
En med samme navn som meg? Utrolig.

On-topic: Knallbra
Sitat av Jardoss Vis innlegg
Copyright skal ikke være noe problem, i ig med at vi ikke tjener nie penger på det, alt er non profit og vil derfor bare være som reklame for dem. Passer på alt dette copyright infoen osv.
Vis hele sitatet...
Det er ikke sånn copyright fungerer. De kan saksøke ræva av dere selv om alt er non profit og dere har gått med en million i underskudd og donert en billion til mor Teresa.
Filmen er dessverre blitt utsatt til 2. November, grunnet noen tekniske feil og fordi vi har lyst til å åpne filmen med et helikopter-shot ^^

Copyright er et lite problem ja.. Noen som har noen forslag ?

Jarand
Mail Warner Bros eller hvem som lager HP og spør om hvordan det er med rettighetene rundt det? Kanskje.
Sitat av RainbowDash Vis innlegg
Mail Warner Bros eller hvem som lager HP og spør om hvordan det er med rettighetene rundt det? Kanskje.
Vis hele sitatet...
Jeg kan jo alltids gjøre det.. Men problemet er jo da:
Først må jeg få tillatelse fra John Williams (komponisten), så må jeg få tillatelse fra Paul ett-eller-annet (neste komponist) så må jeg få lov av deres produsenter, så Warner Bros. Og, hvis ingen av de har noe problemer med det, og ikke krever penger, er det jo strålende! Men sier de nei, så har jeg et kjempeproblem.

Så, jeg tenker jeg legger den ut og håper den sklir under radaren deres en stund I verste fall må jeg legge den ned etter et par måneder, men teaseren har jo ligget oppe en stund med 4000 treff, så ingen har reagert på copyrights ennå.

Jeg vet dette ikke er måten man gjør det på, men dette er fan-fiction, så da må man bryte noen regler

Skal forøvrig ha en kinovisning 2. November. På Saga, eller Eldorado, Klingenberg, Colosseum. Kommer til å koste 50,- (slik at vi kan betale tilbake leien) så bare å komme Kommer selvsagt med mer informasjon senere ! (og plakater rundt om i hele Oslo-området)

Sjekk ut facebook siden vår for all informasjon og godbiter (ligger masse bilder der): http://www.facebook.com/pages/Jarand...5661844?ref=ts

Ser frem til å høre fra dere,
Jarand
Joda, det er sant, men better safe than sorry?

Særlig med tanke på at den skal sendes på Kino som du sier.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tenkte jeg kunne kjøre på med en oppdatering. Siden det nå er en måned siden den SKULLE ha vært ute.

Vi hadde i forrige uke en kinovisning for 200 stk. hvor vi ble oppmerksomme på noen tekniske feil, som vi rettet opp.
Uheldighvis har YouTube fått seg et nytt system, som gjør det UMULIG å poste ting du ikke eier (selv om traileren gikk strålende). Dette har gjort alt veldig komplisert, så vi jobber nå med å erstatte all musikk.

Hvis dere er interresert, så har vi en egen facebook side som oppdateres jevnlig:
http://www.facebook.com/JARANDandJENS

Ser frem til å høre fra dere,
Jarand & Jens

Sitat av RainbowDash Vis innlegg
Mail Warner Bros eller hvem som lager HP og spør om hvordan det er med rettighetene rundt det? Kanskje.
Vis hele sitatet...
Gjort det For to måneder siden.
De har nok hendene fulle ^^
Sist endret av Jardoss; 10. november 2011 kl. 07:16.
Endelig er vi blitt ferdige med Harry Potter and Grindelwald's Demise! Nok en gang, vi må bare beklage utsettelsen. Det var noen tekniske feil, som det fortsatt desverre også er.

Jeg ber dere derfor om å se bortifra små lydfeil, og ignorere litt bråe kuttinger her og der. Vi er også fullstendig klar over Copyrights (vi har kontaktet Warner Bros), så bare nyt filmen i sin helhet.

Det er vanskelig å følge med historien dersom dere ikke allerede er superfans av Harry Potter universet, så om dere ikke skjønner noe. Ta det som en visuell opplevelse Grunnen til dette er at vi ble nødt til å kutte bort 15 minutter av filmen. Dette inkluderer (for nerdene) Ariana's død, når de finner usynlighetskappen og Grindelwald og Albus som braker løs i en kjempediskusjon.

Så, for de av dere som ikke er helt med, her er en kort oppsummering:
Albus Humlesnurr og Gellert Grindelwald er på leting etter dødstalismanene. De finner en, usynlighetskappen, men blir tvunget til å gå forskjellige veier da Grindelwald gjør dette kun for å herske over gompene (ikke-magiske vesener). Det ender med at søsteren til Albus, Ariana, dør og de går hver sin vei. Albus trenger talisamene for å ødelegge dem, og Grindelwald trenger dem for å herske. Hvem finner den siste?

Filmen har tatt 3 måneder å spille inn, vi har hatt en kinovisning for 200 stk. Så nå er vi spente på hva det blodærlige internettet har å si ^^

Følg oss på Facebook for å hold deer oppdatert om evt. extended cut, behind the scenes og vert neste prosjekt med budsjett på 25 000,-
her: http://www.facebook.com/JARANDandJENS

Vi måtte desverre legge ut filmen på Vimeo. Vær så snill å ta en tur innom youtube siden vår og
Her er filmen: http://vimeo.com/32008400

Ser frem til å høre fra dere,
Jarand & Jens
Sist endret av Jardoss; 12. november 2011 kl. 21:44.
Jeg blir imponert.
Sitat av mabe140 Vis innlegg
Jeg blir imponert.
Vis hele sitatet...
Tusen takk
Utrolig bra!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av djxfade Vis innlegg
Utrolig bra!
Vis hele sitatet...
Tusen tusen takk du ) Settes stor pris på!^^