Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 13228
Heisann! Jeg registrerte meg for lenge siden på www.russ.no da jeg mest sannsynelig skal være russ i år.


Men så kommer jo mange alternativer som russesiden.no(?) russedress.no, russeservice.no(?)


Hvem er lurest å velge? Og hva er forskjellen?
RusseDress.no = Redirect til RusseSiden.no
RusseSiden.no = En av sidene til russedress, rett og slett hvor du blir ført til når du går på "russedress.no"
Russ.no = RusseService sine sider, og som er den andre hovedleverandøren.
RusseService.no = Redirect til Russ.no.

Hva som er SMART å velge er helt opp til deg. Er du på buss? I så fall kan dere få ganske heftige avtaler med Russedress. Vi på vår skole valgte, på lik linje med de aller fleste andre, Russeservice som vår hovedleverandør. Dette betyr i hovedsak at vi i styret blir greit betalt (korrupte som vi er) for å promotere Russeservice fremfor andre leverandører.

Min bukse fra Russeservice var noe hærk. De burde helt klart tenkt på at knapper som sitter i livet på buksa flyr alle veier så fort man drar ned buksa i fylla . Det har vært MYE klaging på begge leverandørers bukser, men tror allikevel jeg ville gått for Russeservice sine i dag, på grunn av stoffet (om ikke Russedress har bytta til samme), og hvordan buksene sitter. EDIT: også ser buksene til Russedress ENDA mer tacky ut enn det russebukser allerede er.

Begge leverandører kommer helt sikkert til skolen din hvor dere har prøvedager og lignende. Om ikke, få de som sitter i styret til å kontakte dem .
Sist endret av Maol33t; 18. august 2011 kl. 16:33.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Okei, takk for at du forklarte dette!
Russeservice har i prinsippet monopol. På nesten alle skolene i Bergen i fjor presset de russestyrene til å inngå avtaler om at alle på skolene skulle kjøpe klær kun fra dem. På nrk finner du masse artikler om ulovligheter de har drevet med. Hva gjelder av kvalitet hadde jeg bukse fra Russedress, svært fornøyd. God kvalitet.
Sitat av canchase Vis innlegg
Russeservice har i prinsippet monopol. På nesten alle skolene i Bergen i fjor presset de russestyrene til å inngå avtaler om at alle på skolene skulle kjøpe klær kun fra dem. På nrk finner du masse artikler om ulovligheter de har drevet med. Hva gjelder av kvalitet hadde jeg bukse fra Russedress, svært fornøyd. God kvalitet.
Vis hele sitatet...
Hos oss var dette veldig andre veien. Vi i russestyret skulle få besøk av Russeservice, men på grunn av travle tider måtte de sette oss på vent til fordel for en større skole som lå nærmere.

I mellomtiden kom Russedress med klesprøver på en dag hvor det ikke var noen særlig på skolen, og sa at vi i styret måtte signere kontrakten NÅ, eller miste muligheten til en ny prøvedag, osv. På det tidspunktet var vi ikke så veldig happy med Russeservice, så vi signerte. Det vi etter hvert forstod var at da vi signerte kontrakt med Russedress ble vi NEKTET besøk av Russeservice. Kontrakten var heldigvis ikke bindene (av en eller annen grunn), og vi brøt den ved å få Russeservice på besøk, som heller ikke var happy på Russedress mtp. hvordan de nektet oss dette.

Har dog også hørt om skoler hvor Russeservice har nektet for det samme, men jeg har ingen erfaring med det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Spør her jeg også ettersom jeg mest sannsynlig skal være russ i år.

Lurer på hvilken side jeg skal bestille grunnpakke fra rett og slett, noen forslag?

Angående buksa, lurer jeg litt på strl .. Bruker M (om det skulle ha noe og si) og lurer da på om jeg skal gå for medium her også, eller small. Er strl'ene større enn det som står, eller ja... du forstår sikkert spm mitt.
Når det gjelder størrelser kan det være smart å vente til leverandørene kommer på skolen din med prøver. Der kan du prøve ut bukser, gensre, t-skjorter osv. Det er litt forskjell på størrelsene på buksene fra de forskjellige leverandørene, så det er kjipt å skippe prøvingen(e).

Jeg bestilte grunnpakka mi fra Russeservice, men begge er sikkert helt greie. De som bestilte fra Russedress på skolen min fikk sine ting noen uker etter med Russeservice, og i tillegg ble det styr for oss i russestyret fordi folk ikke fikk ting de hadde bestilt, osv.
Sist endret av Maol33t; 12. september 2011 kl. 22:29.
Vel, I og med det er tilbud på grunnpakke er det vel lurt og bestille så fort som mulig, Innen 16 sep?
Og russeservice, russedress etc aner jeg ikke når kommer på skolen min.
Hm, ser at det er stress, - som også er det som gjør russetida så fucked. JEG ville ikke nølt med å ta Russeservice igjen i dag, men man vet jo ikke hvilken leverandør som har lært mest fra fjorårets kull. Mtp. at de aller fleste russestyrer velger Russeservice som hovedleverandører (pga. sponsing, service/kontakt, "tradisjon") så kan det være smart å gå for det. Hør med russestyret på skolen din om de har tenkt ut hvilken leverandør de har tenkt på å ha? De fleste skoler har jo valgt (i hvert fall deler av) russestyret allerede.
Vel, vil det si noe for meg om f.eks skolen velger russeservice, og jeg bestiller fra et annet russe selskap.
Betyr det f.eks at jeg får det mye seinere, eller hvilken konsekvens vil det gi?

Bruker medium i chinos om det skulle ha noe og si, er ganske liten i livet, lurer på om jeg skal gå for medium eller...
Nei, det vil ikke ha noe å si direkte. Det spørs helt hvordan kontrakten russestyret deres inngår med hovedleverandør er. Saken er den at om ditt russestyret velger Russedress, så vil styret i hovedsak ha kontakt med Russedress når det gjelder levering, bestillinger, prøvedager, festsponsing, osv. Da vil kanskje styret ikke ha like god kontakt med Russeservice, noe som gjør at du i hovedsak må ta kontakt selv. Styret har jo et visst ansvar for at alle får det utstyret de har bestilt, men hvor mye tid styret kan bruke på å kontakte den leverandøren de ikke har som hovedleverandør avhenger fra styre til styre, og hvor aktivt russestyret er.

Som sagt, på min skole kom Russeservice-utstyret veldig tidlig, så vi hadde alt klart til "vrengefesten" vi i Akershus har/hadde den 15. april. Med "alt klart" mener jeg da returnering av varer/bytting av varer, bestilling av nye varer, osv.

Leverandørene prioriterer de skolene hvor russestyret har valgt "den leverandøren" som hovedleverandør, og sånn er det vel bare.
Sist endret av Maol33t; 12. september 2011 kl. 22:50.
Russedress er useriøse aktører, de bruker "ulovlige" metoder for å selge produktene sine og presser alt for hardt for å selge (hvertfall det jeg har opplevd, etter to år som russ). Se for deg en liten drittunge som maser og griner etter godteri. Klærne deres har sinnsykt dårlig kvalitet også.

Russeservice er bedre, men vet enda ikke om jeg vil gå så langt å kalle de "seriøse" aktører. Klærne deres har hvertfall en MYE bedre standard. Hadde jeg vært deg så ville jeg valgt russeservice.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Russedress er useriøse aktører, de bruker "ulovlige" metoder for å selge produktene sine og presser alt for hardt for å selge (hvertfall det jeg har opplevd, etter to år som russ). Se for deg en liten drittunge som maser og griner etter godteri. Klærne deres har sinnsykt dårlig kvalitet også.
Vis hele sitatet...
Det er jeg veldig enig i. Når man på dagen MÅ bestemme kontraktsignering eller ei (med stor uvisshet internt i styret, noe Russedress visste om) ble det veldig mye stress og "frem og tilbake" i styret vår, noe som splittet oss veldig. De kjører styrene hardt for at de skal få sikra skoler, noe vi merket veldig godt, og som er en av grunnene til at vi til slutt endte opp med Russeservice.
Da bestiller jeg fra russeservice tror jeg, ... Men lurer fortsatt på det med strl.
Bruker medium i chinos om det skulle ha noe å si, burde jeg bestille medium her også.
Jeg for min del brukte M i russebukse, og jeg bruker "32/32" i jeans (eventuelt hakket større nå, bruker ikke mye jeans lenger), og M i chinos. Det er viktig å huske på at russebuksene utvider seg en god del (både i livet og i beina), og knappene på buksa spretter i alle retninger når man drar den ned i fylla uten å åpne opp korrekt ! Alt i alt ble buksa superstor, og de fleste måtte bruke belte da vi kom inn i mai måned, etter 15 dager festing i april.

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Som sagt, du burde vente til de har kommet på skolen din med prøvevarer.
Vis hele sitatet...
Ikke så lett:
Sitat av KingPill Vis innlegg
Vel, I og med det er tilbud på grunnpakke er det vel lurt og bestille så fort som mulig, Innen 16 sep?
Vis hele sitatet...
Sist endret av Maol33t; 12. september 2011 kl. 23:01.
Sitat av KingPill Vis innlegg
Da bestiller jeg fra russeservice tror jeg, ... Men lurer fortsatt på det med strl.
Bruker medium i chinos om det skulle ha noe å si, burde jeg bestille medium her også.
Vis hele sitatet...
Som sagt, du burde vente til de har kommet på skolen din med prøvevarer.
BYTTE OG RETUR
3 måneder returrett for bytte eller tilbakebetaling om varen er ubrukt. Dette gjelder ikke undertøy, russekort, produkter merket skolenavn eller annen spesialproduksjon. Ved bytte betaler du selv porto for din returpakke til oss. For forsendelsen fra oss til deg belaster vi 159,– i frakt/ekspedisjon. Beløpet legges inn i din ordreoversikt i Webshop og du er ansvarlig for å betale innen forfall. Vi tilbakebetaler utlagt porto om returen din skyldes feil fra vår side.

Så da bestiller jeg M fra russeservice som ble anbefalt her, Takk!
Jeg sitter i hovedstyret på skolen jeg går på, og vi hadde møte med russeservice og skal bruke dem som hovedleverandør. De hadde et mye bedre tilbud enn russedress, og de fleste på skolen skal bestille fra dem. Når det gjelder størrelser, så kan det endres frem til 16. desember. Så lenge du har lagt inn det du skal ha (ikke nødvendigvis riktige størrelser) kan du endre på bestillingen frem til da. Uansett, mas på russestyret på skolen du går på om å få fikset prøvedager.
Sitat av KingPill Vis innlegg
Spør her jeg også ettersom jeg mest sannsynlig skal være russ i år.

Lurer på hvilken side jeg skal bestille grunnpakke fra rett og slett, noen forslag?

Angående buksa, lurer jeg litt på strl .. Bruker M (om det skulle ha noe og si) og lurer da på om jeg skal gå for medium her også, eller small. Er strl'ene større enn det som står, eller ja... du forstår sikkert spm mitt.
Vis hele sitatet...
Skal du være sånn julenisseruss da eller? Neste år mener du vel?
Mente neste år ja. Og ja, skal også være sånn julenisseruss nå til jul om du lurte... Hah

Lurer forresten på om det står Russ på baksiden av denne college jakka...
http://russ.no/webshop/produkt/12178/
Er ikke så lett for de fleste av oss å se, fordi det krever innlogging
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Vil si begge er langt over kanten, jeg mener hallo, hvorfor i all verden skal Triana Iglesias fronte russeklær? Latterlig. Er forøvrig jævla mye skit du finner hos begge.

For min del var valget ganske greit egentlig, skolen min samarbeider med Russeservice slik at alle får gratis russefrakk

Er vel bare å velge den som passer deg best, enten etter grunnpakketilbud eller utseende på stash. Hva som er best er vel rimelig subjektivt.
Fordi Triana Iglesias og russefeiringen er omtrent like trashy, og, vel, noe må hun jo brukes til?

Det er greit å ha en stor skole med mange russ, for da er det lettere å inngå greie avtaler med leverandøren .
Sitat av KingPill Vis innlegg
Spør her jeg også ettersom jeg mest sannsynlig skal være russ i år.

Lurer på hvilken side jeg skal bestille grunnpakke fra rett og slett, noen forslag?

Angående buksa, lurer jeg litt på strl .. Bruker M (om det skulle ha noe og si) og lurer da på om jeg skal gå for medium her også, eller small. Er strl'ene større enn det som står, eller ja... du forstår sikkert spm mitt.
Vis hele sitatet...
Den kan du bestille på hennes & mauritz, eller eventuelt på dressmann. Bestill xl så blir den hvertfall ikke for liten
Sist endret av Jigsaw; 13. september 2011 kl. 07:16.
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Den kan du bestille på hennes & mauritz, eller eventuelt på dressmann. Bestill xl så blir den hvertfall ikke for liten
Vis hele sitatet...
Russebukse fra Hennes & Mauritz eller Dressmann?

BTW: vurder russedress (ikke firma, men "buksetype"). Kan enkelt bindes rundt livet, og er mye varmere og ser bedre ut enn russebukse