Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1141
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Er på jakt etter en maskin, fortrinnsvis en HP Probook eller Thinkpad eller lignende.

Helst under 8000,- med Intel Sandy Bridge.
Eneste problemet er at det ser ut som det er vanskelig å finne denne kombinasjonen med 15.6" og høyere oppløsning enn nettopp 1366x768.

Finner flere Probooker med 1600x1200, men da bare med i5-450 o.l..
Forslag mottas med takk
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Probook 4530s(15.6"), 4430s(14").
Elitebook 8560p (15.6").

Går du bort fra den hjerneskadede størrelsen 15.6" er det ganske mange 14" som trolig oppfyller kravene, Envy-serien bla.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådstarter
Elitebooken sprenger budsjettet, og probookene er jo begge oppgitt med nevnte oppløsning. Hvilke 14"-alternativer tenker du på?
Dekker ikke disse maskinene kravene dine?
Sist endret av DonTomaso; 10. august 2011 kl. 14:49.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Elitebooken sprenger budsjettet, og probookene er jo begge oppgitt med nevnte oppløsning. Hvilke 14"-alternativer tenker du på?
Vis hele sitatet...
Tja, du får ta en titt, selv min 12.1" har da 1280x800.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådstarter
Sitat av danseku Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Fremdeles ikke høy nok oppløsning, og litt skeptisk til om Asusen stiller i samme liga som Probook, Elitebook og Thinkpaden?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådstarter
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no...5-5080298.html ble valget, for de som er interessert :>
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Probook 4530s(15.6"), 4430s(14").
Elitebook 8560p (15.6").

Går du bort fra den hjerneskadede størrelsen 15.6" er det ganske mange 14" som trolig oppfyller kravene, Envy-serien bla.
Vis hele sitatet...
off-topic, hva er hjerneskada med 15,6"?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
off-topic, hva er hjerneskada med 15,6"?
Vis hele sitatet...
Alt for stort i min mening, har hatt flere 15.6" over årene og kunne nok fint nøyd meg med 14", men har nå gått for 12.1" istedet.

Alt større enn 15.6" har jeg ikke sett vitsen med (17->22" laptop), personene som kjøper disse må jo ha trippeldowns.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådstarter
Var innom datakjeden en tur før jeg bestilte, og siden dette egentlig blir primærmaskin blir 14" alt for lite. Kunne aller helst tenkt meg 17", men det har jeg hatt før så.. :P
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Alt for stort i min mening, har hatt flere 15.6" over årene og kunne nok fint nøyd meg med 14", men har nå gått for 12.1" istedet.

Alt større enn 15.6" har jeg ikke sett vitsen med (17->22" laptop), personene som kjøper disse må jo ha trippeldowns.
Vis hele sitatet...
Er vell egentlig smak og behag det med skjermstørrelse, en annen ting er jo at du får stappa flere/bedre komponenter i en større laptop. Så jeg mener det blir feil å si at de som kjøper 17" - 22" har "trippeldowns"