Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4697
Har bare prøvd hasj noen ganger, og lurer på om det er noen forskjell på marihuana rusen?
Kommer vel helt ann på hvilken type hasjen er laget av, og hvilken strain marijuhana'en er.
Som nevnt over, kommer veldig ann på. Men hasj er ofte laget av indica dominerte strains(mulig jeg tar feil). så du blir ofte mere daff, sliten, trøtt ja rett og slett stein.

Om du røyker weed av type Sativa dominert eller ren sativa strain så kan du forvente å få en mere trippy rus, du blir mere høy en stein, vanskelig å forklare her, bare prøv deg frem!

Selvom du får forskjellig effekt av forsjellige typer hasj og weed så er rusen alt i alt veldig lik, men bare på forskjellige måter.

Det er jo Thc som gjør deg rusa, både hasj og weed inneholder thc!
Sist endret av Cheesy; 27. juli 2011 kl. 05:01.
Kan være forskjellig innhold av forskjellige cannabinoider, dog; som gir forskjellige effekter
Sitat av Cheesy Vis innlegg
Som nevnt over, kommer veldig ann på. Men hasj er ofte laget av indica dominerte strains(mulig jeg tar feil). så du blir ofte mere daff, sliten, trøtt ja rett og slett stein.

Om du røyker weed av type Sativa dominert eller ren sativa strain så kan du forvente å få en mere trippy rus, du blir mere høy en stein, vanskelig å forklare her, bare prøv deg frem!

Selvom du får forskjellig effekt av forsjellige typer hasj og weed så er rusen alt i alt veldig lik, men bare på forskjellige måter.

Det er jo Thc som gjør deg rusa, både hasj og weed inneholder thc!
Vis hele sitatet...
Dette^

Sativa - Høy. Du føler at du kan fly, og du får den trippy følelsen.
Indica - Stein. Du blir mer knyttet til der du er, mener at denne rusen er mer euforisk. Du føler at du har det dritbra der du er

Hasj er (merk) ofte laget av Indica-strains, og derfor blir du oftere stein på hasj og høy på marijuana/weed. Har dog vært borti hasj som tydelig vis er laget av Sativa-strains ettersom du blir høy. Har nok mye å si hvem som bruker det også.
Indica-dominert hasj er representativt for Norge, ikke nødvendigvis andre land. Tenkte jeg bare skulle legge til det. Det skal visstnok være lettere å gro i Europeiske miljø, og derfor oftere å se.
Som hasj vil cannabiniod ratioen ofte være helt annerledes i forhold til hvordan den var som blomst. THC vil med tiden brytes ned til CBD, og jeg tror hasjen får god tid på seg til å gjøre det før den rekker å komme i den vanlige konsumers hender.

Det tror jeg har mest påvirkning på rusforskjellen mellom hasj og marijuana.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Hasj har vel større konsentrasjon av de forskjellige stoffene i forhold til marijuana. Det er nok til å gi forskjellige rusopplevelser.
.23
.23's Avatar
Trådstarter
Takk for svarene, folkens.

Ett spørsmål til. Som jeg sa, så er jeg rimelig fersk på røyking. Men noen ganger når jeg røykte hasj, så fikk jeg samme følelsen som jeg får viss jeg eg alt for drita og på randen av å spy og ikke klarer å bevege meg noe særlig pga kvalmen.

Har jeg røykt for mye, eller er dette normalt for en fersking som meg?
Det du beskriver kalles å “grønne“. Man får det hvis det blir for mye eller at man røyker på tom mage.
.23
.23's Avatar
Trådstarter
Takker!

Ja det er veldig ubehagelig.

Viss det er noen flere tips dere har til en nybegynner, så er det bare å peise på.
Sitat av .23 Vis innlegg
Takker!

Ja det er veldig ubehagelig.

Viss det er noen flere tips dere har til en nybegynner, så er det bare å peise på.
Vis hele sitatet...




Canabis gir raskt blodsukkerfall og kan gi svimmelhet og i verste fall besvimelse. Som regel får man bare matkikk av denne effekten men ha en brus for hånden for å raskt kunne heve blodsukkeret.

Canabis forsterker enhver rus, så kombinert med spesielt alkohol bør unngås.
Hasj = chill
Weed : Trippy

Har hatt noen ganske skumle opplevelser med weed. Det er en helt annen "ball park" enn hasj.
ArbeidsledigProletar
Sitat av begonespiders Vis innlegg
Hasj = chill
Weed : Trippy

Har hatt noen ganske skumle opplevelser med weed. Det er en helt annen "ball park" enn hasj.
Vis hele sitatet...
Nei, dette stemmer ikke, hasj er som regel kraftigere enn weed. (opprinnelig ivhertfall, ikke gate skjiten man finner her til lands dog)
I tillegg så er virkestoffene de samme, bare i forskljellig konsentrasjon.
Hvis du kommer over en ny type hasj/weed som du ikke har testa før, så prøv deg frem, trekk rolig til å begynne med, så kan du trekke hardere på de neste jointene om du ønsker hardere effekt.

Dette for å unngå å grønne!
Hvis du stikker til Amsterdam, og bestiller deg en Ice-o-lator (en type hasj laget på en spesiell måte) så skal du se at hasj kan være minst, om ikke langt over "ball-park'en" til weed.

http://en.wikipedia.org/wiki/Iceolator_hash
Ice-o-lator er noe av det beste jeg har prøvd, men må si jeg har testa weed som f.eks Blue Cheese osv som overgår Ice.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Nei, dette stemmer ikke, hasj er som regel kraftigere enn weed. (opprinnelig ivhertfall, ikke gate skjiten man finner her til lands dog)
I tillegg så er virkestoffene de samme, bare i forskljellig konsentrasjon.
Vis hele sitatet...

Hæ? Kraftigere, det er to forskjellige ruser. Har tilgang til god hasj og god weed.
Hvis du igjen føler at du er på vei til å grønne kan det være en lur ting å kontrollert spise noe med sukker/drikke noe med sukker.
ArbeidsledigProletar
Sitat av begonespiders Vis innlegg
Hæ? Kraftigere, det er to forskjellige ruser. Har tilgang til god hasj og god weed.
Vis hele sitatet...
Right.

Dra til Amster og test hasj vs. grønt der. Hvordan kan du si at all weed er "trippy" og all hasj er "chill" om du har tilgang til både god weed og hasj? En god indica er minst like "chill" som hasjen her til lands, langt mer og til tider. Det er fordi hasjen her til lands er laget av indica dominante strains (sjeldent å finne rene strains alt er hybrider)

Så å si at hasj og grønt er to forskjellige ballparker er jo helt på jordet.
Hasj som ikke er blandet ned eller gammel/tørr, aka nypresset er kraftigere enn grønt, det er tross alt "konsentrert grønt" i laymans terms.