Hallais!
Har seg sånn at jeg liker båter og bruker mye båt om sommeren. Har nå en askeladden chaser med 50hk. Den vil jeg si bruker en del bensin. Det er en 2-takts motor, men har 3 sylindere. Har en 30l tank og den må fylles annenhver tur. En tur består vel av å kjøre til en plass, bli der litt, kjøre til en annen, bli der litt og hjem. Ikke EKSTREMT mye kjøring, men noe blir det jo.
Faren min er sånn at "Når du begynner å komme over 50-60hk bruker den mye bensin. Ja, 2 takter gjør det, de brenner no jævlig. Men 4-taktere? Bruker de MYE mindre? Hva slags ulemper? Har nemlig lyst på ny båt og motor til neste år, og da vil jeg ha større motor, men likevel ikke bruke noe MER bensin enn det jeg gjør nå :P Høres jo umulig ut, større motor og bruke mindre bensin, men nå har jo ikke jeg peiling på 4-taktere. Noen som har en utenbords motor på rundt 60-100hk som er 4takter? Ulemper og fordeler? Bruker den mye bensin?
På forhånd takk
Har seg sånn at jeg liker båter og bruker mye båt om sommeren. Har nå en askeladden chaser med 50hk. Den vil jeg si bruker en del bensin. Det er en 2-takts motor, men har 3 sylindere. Har en 30l tank og den må fylles annenhver tur. En tur består vel av å kjøre til en plass, bli der litt, kjøre til en annen, bli der litt og hjem. Ikke EKSTREMT mye kjøring, men noe blir det jo.
Faren min er sånn at "Når du begynner å komme over 50-60hk bruker den mye bensin. Ja, 2 takter gjør det, de brenner no jævlig. Men 4-taktere? Bruker de MYE mindre? Hva slags ulemper? Har nemlig lyst på ny båt og motor til neste år, og da vil jeg ha større motor, men likevel ikke bruke noe MER bensin enn det jeg gjør nå :P Høres jo umulig ut, større motor og bruke mindre bensin, men nå har jo ikke jeg peiling på 4-taktere. Noen som har en utenbords motor på rundt 60-100hk som er 4takter? Ulemper og fordeler? Bruker den mye bensin?
På forhånd takk