Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 874
Det har seg slik at en av mine nære (som er student), og hennes kjæreste har inngått en "avtale" om at de skal dra til et nytt land sammen i året. Så hun har tenkt til å gi en ferietur i bursdagsgave til typen sin. Men som sagt er de student, og har ikke masser av penger.
De skal ikke på sånn "partyferie", men et sted de kan dra ut å spise sammen, som er litt mer romantisk.

Riga for eksempel?? (har ikke sjekket noen priser)

Og JA, vi vet om restplass.

Takker for andre bidrag
Hvis de liker å bo billig, er interessert i gamle byer og noen flotte byggverk anbefaler jeg Lithauen. Var der selv i vinter, pakk varme klær !
Amsterdam er en fantastisk fin by om vinteren. Bra hotell og flypriser er det også. Amsterdam er mye mer en bare en stoner by, resturanter, museer og kanalbåt er jo ganske romantisk.

Anbefaler forøvrig supperclub
http://www.supperclub.com/html/amsterdam


Ellers er jo københavn og et besøk på Noma alltid fantastisk, her finnes det også veldig billige flybilletter i vinterhalvåret.
Riga er en fin by, men den er kanskje best om våren og sommeren (synes jeg), fordi det blir fort kaldt på Baltikum, og om våren er temperaturen veldig behagelig. Jeg feiret nyttår i Istanbul i Tyrkia, da var det rundt 13-14 grader der og for det meste overskyet, men noen dager med sol. Prisen der nede er helt overkommelig såfremt man sover i gamlebyen (Sultanahmet) og ikke Nye Istanbul (Beyoglu, Taksim). Gode shoppingmuligheter på Istiklal Cad. i Taksim, og en billig middag får man overalt. Nå reiser jeg ikke for romansen sin skyld, men jeg vil tro at å ta en tur opp Bosporousstredet kan være veldig hyggelig, om været tillater det. :P

Ellers er Praha, Budapest, Beograd og Kiev fine og relativt billige byer.