Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 881
Går det ann å sette opp en table som bruker HELE vinduet? jeg har prøvd <table width="100%" height="100%">, men det blir alikevel en kant på utsiden av tablen på ca 10 pixler..
Har sett PHPnuke theme's som har det, du kan jo eventuelt gå gjennom _alle_
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
<BODY leftMargin=0 topMargin=0 marginheight="0" marginwidth="0">

det gjør at tabellen kommer helt inntil kanten.
Hrmf.. går ikke ann å legge det inn i tabellen da? Hvis man kun vil ha 1 av 2 tabeller _HELT_ ute i kanten lissom?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
nå bare tipper jeg, men går det ikke an å f.eks gjøre dette:



<body leftMargin=0 topMargin=0 marginheight="0" marginwidth="0">
<table>

</table>
</body>

<body leftMargin=5 topMargin=5 marginheight="5" marginwidth="5">
<table>

</table>
</body>

næ, sikkert ikke.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
det går ikke

margin tror jeg forresten ikke funker i netscape, men det er den du må bruke
wwwking, kordan går flashed.no foresten?
Gusto: Det funker nok ikke nei. Kan huske noe av det første jeg lærte av HTML var at det var bygd opp som en kropp. (hode, kropp = head, body) Og hvem har et to kropper? Ingen.
hvis du kun skal ha en ute i kanten må du sette en på 90% og to på 5% på hver side inne i den som går helt ut i kantene.
Originally posted by tore-
wwwking, kordan går flashed.no foresten?
Vis hele sitatet...
Jeg mener det begynner å se ut som noe.. Jeg har fått opp det meste (toppliste, forum ol).. Men jeg holder på å designe den enda... Jeg tenker at om et par uker er den helt ferdig for en stund... Men dere kan jo begynne å følge litt med på hva som skjer der...

Og til det jeg spurte om, jeg fant det ut rett etterpå.. så på noen andre sider jeg hadde, men takk for hjelpen..
nso: joa..

topmargin, leftmargin -> IE
marginheight, marginwidth -> NS
Better than thou.
Marginheight & marginwidth funker såvidt jeg vet i IE også.. Men det er ikke w3 sertifisert, er det..?
godt mulig, godt mulig. husker hvertfall at jeg testa x-margin i ns, og det funka ikke. men så prøvde jeg margin-x, og da funka det der også. har ikke testa andre veien.
i netscape må du sette alle margin-greiene i frame-taggen, bruker du ikke frame kan du jo lage en som har bare et vindu.

f.eks.:
<FRAMESET COLS="100%,* [COLOR=red](eller noe annet)[/COLOR]" border="0" frameborder="0" framespacing="0">
<FRAME SRC="siden_du_vil_ha_0_marg_på.html" [COLOR=red]leftMargin="0" topMargin="0" marginheight="0" marginwidth="0"[/COLOR]>
</FRAMESET>

så om du har margingreiene i både frame-taggen og body-taggen så skulle du vere ganske safe både i netscape, opera og explorer'n