Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2811
Begynner å gå lei diskotek, noen som vet om noen ok utesteder i oslo som ikke har den jævla dunk dunk musikken hele tiden?
Pianobarer, eller steder med normalt volum på musikken?
Vet ingenting
http://www.nattguiden.no/utested
Der har du visst noen stille og litt uten musikk barer og diskotek og sånne ting.. let på siden.
woodstock er vel okei?
ELM STREET!
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Jeg jobber litt for Woodstock, og det er et helt ok sted - hvis du liker rock og typiske "partylåter"

Ellers har du Studenten (ved spikersuppa, mellom stortinget og slottet), XO (like fordi Grand Hotel i Rosenkrantzgate) og Macondo - byens nye "in-sted". Det ligger ved siden av Rockefeller ved gamle Sentrum Scene. Der spiller de riktignok litt 70-talls glad-musikk, men det er også et læx sted
Husker jeg leste i Aftenposten for en stund sida at et sted med det fortreffelige navnet Fugazi skulle åpne et sted i byen (og at bandet ikke skulle spille på åpningen), men har enda ikke klart å finne det, står ikke noe om det i nattguiden heller. Tror det hadde vært et åleit sted.

SoWhat! er jo ganske kult, selv når det ikke er konserter der, men om det er dørvakt der blir du kasta ut om du ikke er over 22. Møllers er jeg personlig veldig lei av, men der har de en jukebox med endel bra musikk (Tool, Iron Maiden, ACDC, Metallica, Pixies, Black Sabbath, Sublime etc) og ikke så dyr øl. Excellent er også skikkelig genialt, ettersom det er så lite. Relativt billig øl, billige shots og man bestemmer alltid musikken, tar du med en skive setter de den på om du ber om det. I samma gate som Blitz. Blitz er forøvrig også ganske kult, selv om styringa av huset har blitt litt for politisk korrekt i det siste, to venner av meg ble først nekta inngang fordi de hadde på seg russebukse under russetida.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Et ufattelig harry sted ved navn Elvis, sikkert kjent for mange, ligger sentralt plassert rundt grønland (hehe...) Kan virke skikkelig kjipt der, men billig øl og utelukkende elvis-musikk... Legg merke til at ølen serveres i forskjellige typer ølglass hele tiden... Stedet ble forøvrig nektet spritbevilgning etter heftige razziaer i oslo i vinter, ble også midlertidig stengt, men er nå back inn business... Et sted med ekte sjel, drevet av en gjeng ulovlige immigranter er det grunn til å tro... men absolutt verd turen...
trodde Elvis fortsatt var stengt jeg, hadde et av mine første møter med Oslo`s uteliv der, ølet var i allefall billig
Stargate! Det har jeg glemt

Stargate har billig øl, jukebox og er alltid fullpakket. Det går ikke mer enn 50-100 mennesker inn dit, men det er mye bra jenter der på kveldstid
so what har et ok lydvolum

litt høyere er det på elm street og rockin.. men musikken er fin
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
ligger en fortreffelig og meget chill bar med bare avslappende fet musikk rett oppe ved den amerikanske ambasaden. Den heter barbeint.meget bra sted. Studentkroa oppe på blindern er jo også helt ok.
Better than thou.
Hva er aldersgrensen på stedene? Sucker å ha bursdag sent på året, alle andre begynner å bli tyve, men jeg er fortsatt nitten.. (Selv om jeg er eldre enn de fleste andre mentalt.)
Møllers er 18, Excellent har ingen aldersgrense ser det ut til, ei heller Blitz. Resten av de nevnte stedene er 20, men på f.eks. So What (hvor det forøvrig er 22 eller noe) har de omtrendt aldri dørvakter (og om de har det sjekker de aldri leg). Telegrafen eller hva faen det heter er forøvrig også ganske åleit, 20 der og, men sjelden de har dørvakt.
Better than thou.
Jau, vært endel på Møllers, tenkte mer på stedet Apraksin nevnte. : )
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
njæ, det er vel 20, men noe stort problem skulle det ikke by på. de kjører som regel også uten dørvakter. har forøvrig vært på en del uformelle nachspiel der, hvor vi sitter å røyker oss bortenfor shangri-la. Bli kjent med gutta i baren, utrolig kule folk. (da kan man kjapt ende opp med personalpris på pilsen og) studentkroa er forøvrig 18, men jeg regna med det ikke var den du lurte på.
Sist endret av Apraksin; 7. august 2003 kl. 16:07.
Woodstock er bra, spiller mye av The Doors.
Man kan faktisk snakke med dem ved samme bord.

Jeg liker også Tordenskiold, ved siden av Smuget.

Cat People skal visstnok også være kult, litt annerledes, an open mind for a different view er påkrevd for oppmøte.
http://www.catpeople.no
Sist endret av fxxked; 7. august 2003 kl. 16:44.
Hehe... CatPeople er jo et fetish-klubb! Kanskje ikke akkurat hva Wipeout var ute etter?
Better than thou.
Jeg er faktisk naboen til Cat. :P
Bare brainstormer litt jeg da, hjernedugnad er sundt året rundt.
frokostkjelleren v/blitz. 20kr pr 0,5l før 2200 hvis jeg ikke husker feil. 30kr resten av kvelden.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Frokostkjelleren er jo student-kroa til juss-studentene, ligger jo nærmest på Karl-Johan. Men ølet er billig ja.
Vist du vil komme til en virkelig rolig og grei pub foreslår jeg at du drar til greipstad på Ludvik`s Pub er ikke så lang kjøre tur 4-5 timer fra oslo..

(Ps: ikke vis for mye at du er en av de oslo slaskene Greipstad bønenne likerke sån vall schpaa folk, eller kakser for den sags skyld )
Ingenting slår jo tut & kjør..
Det var jo også en første post, Oyle! Velkommen

Hvis dere er hyppe på å lære mer om Oslos uteliv, så sjekk ut www.nattguiden.no. De har beskrivelser av nesten alle stedene, og selv om folka som skriver anmeldelsene er litt fokked opp, så er det greit med adresser og slikt
den dunk dunk musikken e jo stemnigs musikk
Vilken stemning blir du i da? ntssss- ntsss- ntsss- ntsss- ntsss?