Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 39439
Sitat av http://www.cannabis-med.org[/url
Norwegian citizen suffering from post traumatic stress disorder (PTSD) and attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) tried to import cannabis of the Dutch company Bedrocan from a Dutch pharmacy to Norway, which was however confisciated by the border police. Mr Berg wanted to try a treatment with cannabis, which is supported by his doctor.

According to an e-mail to the IACM Mr. Berg. received a letter from a juridical adviser under the Health & Social Services (Ombudsman) telling him that the Norwegian Drug Agency has confirmed to them that he did not break the law by bringing cannabis from a Dutch pharmacy to Norway, according to article 75 of the Schengen agreement between EURopean countries. Mr. Berg is now expecting that he will get his cannabis back from the police.
Vis hele sitatet...
http://www.cannabis-med.org/english/...l.php?id=343#2

Reis til Nederland, bestill legetime, skaff deg resept på cannabis, handle 3mnd`s forbruk, reis til norge, gå på rødt i tollen og vis frem lovverket?


Er det noe i dette i det hele tatt? Blir litt skeptisk når jeg ser kilden de reffererer til som er: (Source: Personal communication by Mr Berg of 2 March 2011).

Ville dette vært mulighet i praksis? Jeg har ikke særlig peiling på lover å regler rundt dette med schengen-avtalen osv, men kanskje noen her inne kan forklare litt?
Article 75

1. As regards the movement of travellers to the territories of the Contracting Parties or their movement within these territories, persons may carry the narcotic drugs and psychotropic substances that are necessary for their medical treatment provided that, at any check, they produce a certificate issued or authenticated by a competent authority of their State of residence.



Slik jeg tolker det med mine engelskkunnskaper, så må du da være en nederlands statsborger for å kunne benytte denne "gråsonen".
Sist endret av Blackkoz; 14. juni 2011 kl. 11:41.
Mener jeg har lest eller hørt om et par stykker i Norge som faktisk får cannabis på resept - er dette sant?
Jeg stilte samme spørsmål i en diskusjon på facebook der det ble linket til dette. Jeg fikk bare bekreftelser på at det er sant. Kan sitere:

Jeg kan bekrefte det X her sier stemmer. Politiet har nå henlagt saken og medisinen blir tilbakelevert neste uke. Det vil komme en pressemelding i media fra NFCM og et intervju med MR Berg i løpet av kort tid når alle formaliteter er klare.

Personlig import av medisinsk cannabis innefor Schengen er lov i henhold til Schengen artikkel 75. Det har det vært siden 2001, det er bare ingen som har visst det før Mr Berg begynte å undersøke saken for noen år siden.

NFCM vil nå ta steget fullt ut og etablere den første pasient organisasjonen for medisinsk cannabis i Norge hvor vi skal drive opplysningsarbeid og hjelpe pasienter som ikke får hjelp i Norge. Det vil også i løpet av året bli arrangert en medisinsk cannabis konferanse i Norge med noen av verdens ledene eksperter innefor feltet. Men først så vil denne konferansen bli prioritert:

http://www.bonn2011.org/tnlist?lng=en

Tommy Mathisen er nyvalgt leder av NFCM som står for Norsk Forening for Cannabinoid Medisin.
Svein Berg er nestleder.

For mere info kan vi kontaktes på denne adressen:



Mere info vil også komme på denne siden:

http://www.facebook.com/pages/Norsk-...1326501?ref=ts

Så da håper vi på litt mer støtte etterhvert fra folket, leger og pasienter!! Alt er mulig bare man aldri gir opp!!


I Norge er det pr i dag kun kreft, ms, touretts og aids som er godkjente lidelser for medisinsk cannabis. Porblemet er at nåløyet er lite, veien lang og at man må ha spist seg gjennom legemiddelhåndboka for i det heletatt få lov til å søke. Dette er galskap når man vet hva psykofarma f.eks kan gjøre mot en person. Det er helt klart en politisk uvilje fra politikere i Norge å tillate medisinsk cannabis for ADHD og PTSD, dette er beskjeden fra leger vi er i kontakt med og folk innenfor den juridiske verdenen. De er da redd for at legekontorene blir nedrent av pasienter var svaret.

Det kan så være mulig men hvorfor skal man tvinges til å ta amfetamin når man har ett tryggere alternativ. Det er godt dokumenter at dette hjelper mot de to nevte lidelsene ovenfor og over 100 andre alvorlige lidelser. Denne motviljen var årsaken til at en personlig import ble en realitet. Folk med ADHD har en egenskap som ikke alle andre har, vi gir aldri opp om vi vet vi har rett og har en utrettelig energi som kan brukes til noe positivt om man vil.
Det er noen folk i Norge som får tillatelse til å bruke cannabispreparatet Sativex, en munnspray med cannabisekstrakt. Men det er snakk om svært få mennesker som lider av multippel sklerose. Det er veldig dyrt og. Sto en artikkel i Magasinet, Dagbladet om det tidligere i år/sent i fjor.
sRe
Trådstarter
Sitat av Stratops Vis innlegg
Det er noen folk i Norge som får tillatelse til å bruke cannabispreparatet Sativex, en munnspray med cannabisekstrakt. Men det er snakk om svært få mennesker som lider av multippel sklerose. Det er veldig dyrt og. Sto en artikkel i Magasinet, Dagbladet om det tidligere i år/sent i fjor.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke cannabisekstrakt? Trodde det var syntetisk thc.
Sitat av Syrreyo Vis innlegg
Det er vel ikke cannabisekstrakt? Trodde det var syntetisk thc.
Vis hele sitatet...
Sativex er basert på ekstrakter fra Cannabis sativa.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fikk Mr. Berg tilbake medikamentene sine?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Sativex er basert på ekstrakter fra Cannabis sativa.
Vis hele sitatet...
Dette er jo ganske fattig med tanke på at det er Indica som faktisk er medisinsk. Produkter som Sativex gir nok mer en psykedelisk rus en å dempe smerte etter alt å dømme.
Det er ganske håpløst å prøve å konkurere med plantens naturlige mix av cannabioder når det kommer til sånt.
Sitat av Ziggomatic Vis innlegg
Dette er jo ganske fattig med tanke på at det er Indica som faktisk er medisinsk. Produkter som Sativex gir nok mer en psykedelisk rus en å dempe smerte etter alt å dømme.
Det er ganske håpløst å prøve å konkurere med plantens naturlige mix av cannabioder når det kommer til sånt.
Vis hele sitatet...
Hvor i all verden får du det fra at det kun er indica-strains som er medisinsk? Det har jeg lyst til å høre begrunnelse på, siden dette i mine ører høres ut som bullshit/uvitenhet fra ende til annen.
Det er galskap uansett tror jeg da ingen mennesker jeg vet om har klart å få samme antiinflammatoriske eller antitumør effekt av syntetisk THC/Cannabis ekstrakt som ved rein vare.

Rusen kan dog reproduseres syntetisk og ved ekstrakt, evt ved elektroimpulsstimulanse.
Sist endret av fxxked; 7. juli 2011 kl. 19:04.
Don veto: Posten din vekkte stor nysgjerrighet,dette er klart verdt en videre fordypning. Etter å ha skumlest litt her: http://www.legemiddelverket.no/templ...____25478.aspx så kan enkeltpersoner i praksis få en attest som er gyldig i 30 dager etter utstedelse å reise innenfor schengen landene å lovlig ha med seg det gitte kvantum av narkotiske legemidler om attesten foreligger selvfølgelig som er utstedt av apotekeren,er det slik å forstå at man ser på resept-historikk å på det grunnlag kan det gis en slik attest om man kan på en måte bevise at de medisinene ikke har gitt effekt,heller noe reversert i visse tilfeller? Det står å at "Det er ikke nødvendig med attestasjon fra lege på skjemaet",vil det si at man trenger ikke "anbefalning" ifra fastlege om at et cannabis preparat vil være gunstig for den enkeltes tilstand?

Er det å tolkes slik at det er statens legemiddelverk som til syvende å sist avgjør om nettop du kan få en tilatelse til å reise med for eks cannabis preparater imellom schengen landene helt lovlig til eget bruk?

Som sagt,dette er ikke noe jeg har sett på føre jeg så ditt innlegg her nå så kaster ut litt løst i første omgang.

Den kontaktlinken din vil jeg nok benytte meg av etter mere innsyn i det hele.
Hvis jeg husker riktig så er det jordbruksdepartementet som til syvende og sist avgjør.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Hvis jeg husker riktig så er det jordbruksdepartementet som til syvende og sist avgjør.
Vis hele sitatet...
Jepp,takk til deg for nyttig bidrag.
Jeg skal prøve å søke, jeg har tilstanden Schizofreni og har en ganske god sak.
Har hørt fra en kompis at de gir ut syntetisk THC til sånn - 3 personer i Norge med resept på det, men aner ikke hva de lider av
På normal.no kunne man legge inn e-postadressen sin for å søke om å delta i et prøveprosjekt.

Men det rimeligste er å produsere selv, kostnaden er ca 7 kr pr gram, men som tidligere nevnt jordbruksdepartementet må gi samtykke.
Sitat av Infire0101 Vis innlegg
Jeg skal prøve å søke, jeg har tilstanden Schizofreni og har en ganske god sak.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke ene å alene en tilstand som schizo, eller annen gitt tilstand som avgjør om du stiller sterkt alltid,men hvordan du klarer å gjøre deg forstått til den instansen med makten dette gjelder med tanke på ditt behov for cannabis å livet ditt sett videre derifra igjen.
Sitat av Infire0101 Vis innlegg
Jeg skal prøve å søke, jeg har tilstanden Schizofreni og har en ganske god sak.
Vis hele sitatet...
Er det sativex du skal søke etter så tror jeg det er en dårlig idè, den inneholder for det meste bare thc tror jeg, og det er ikke noe du vil ha i deg om du er scitzo, det kan gjøre ting værre!
Ta heller og dyrk deg en ren indica plante med så lite thc som mulig og så mye cbd og cbe som mulig!
Som zevs sier ja,å følg med der ute da det er mange breedere som de to siste årene som har lagt mere arbeid i lage strains med for eks 5% thc å 5% cbd,uansett et 50:50 forhold der men ikke store mengder thc is seg selv. Eks cbd seeds's Lavender iblandt flere. Året som kommer vil bli en boom for cbd strains blandt de forskjellige breedere da etterspørselen er stor verden over, så mange slipper den iherdige jakten på dette forholdet i moderne strains som stort sett er breeda for mest mulig thc (20% å oppover) å lite til ikke noe cbd,er nødt til kræsje etterhvert det.
Et annet eks som utdyper zevs sitt forslag,er 100% "pure afghan" som er spekka med cbd å ligger på rundt 12% thc om jeg ikke husker feil.

Dette er nok en mere passende medisin enn sativex for mennesker med schizo tilstand: http://www.bedrocan.nl/producten/bediol.html Samtidig som man får den ønskede medisinske effekten så får du et meget behagelig buzz v siden av som gjør det hele komplett,for mange vil jeg tro.
Sist endret av Skade-skutt; 8. juli 2011 kl. 19:26.
De (NFCM) sier de kommer med en pressemelding seinere i sommer. Håper det er hold i det, spennende å se hvilken grad av medieomtale det får, om noen. Vi har vel ikke hatt en skikkelig debatt om dette i Norge? Ser for meg diverse politikere gå ut i media og totalt avvise medisinsk bruk av cannabis med tåpelige argumenter på bakgrunn av...ingenting basert på forskning og virkeligheten hvertfall. Og som vanlig vil ikke journalistene ta de på dette og stille mer kritiske spørsmål ang kilder og forskning, noe en god journalist bør gjøre, og som de gjør i alle andre saker når politikere kommer med virkelighetsfjerne og villedende uttalelser. Trist å si, men har absolutt ingen forhåpninger. Norge vil sikkert være det siste landet i Europa som liberaliserer noe som helst.
Er ikke godt å si,men bare det at stoltenberg senior fronter war on drugs i norge å ellers globalt sett nå vil bety mye videre for at flere høytstående vil få øynene opp tror jeg,han en viss forbindelse med normal å arild knutsen etter hva jeg har skjønt som igjen har bånd til NFCM logisk sett så det hele er en kjdereaksjon som vi vil se resultater av om ikke altfor lenge.
Ang debatter på dette har det vært lite etter oppslaget i media for en mnd siden eller noe at war on drugs er innsett feilet,det var noen debatter i radio,p4, radio norge å p1 men ubetydlig innhold for skritt videre sånn jeg tolket det.
Ellers har det vært knyst stille om dette i media.

Benyttet meg av kontakt-linken til NFCM å sendte noen ord,skal bli spennende å se hvilken tilbakemelding jeg får etterhvert.
Verdt å lese,dette er utgitt på Pubmed.gov å studert av et universitet i brasil,innenfor nevrologi,psykiatri å medisinsk psykiatri,mere info finner du på pubmed.gov-Om jeg ikke husker helt feil så er brasil et av landene i verden som bruker mest ressurser på cannabis-forskning, å tyskland er hakk i hel etter dem mener jeg,brasil mener blandt annet dette:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16612464

http://no.wikipedia.org/wiki/PubMed
http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabidiol



-Som mange vet så er har cbd mange gode egenskaper når det gjelder det syke hos menneske,mentalt som fysisk da våres endocannabinoid-system regulerer så godt som alle våres funksjoner som, fordøyelse,blodtrykk,det kardivaskulære og er en god kjemper mot de frie radikalene som forbindes med livsstil å aldrings sykdommene vi alle er kjent med pluss at det er en verdifull kilde til antioksidanter,det hjelper og vår evne til å glemme å komme oss videre som mennesker å fokusere da mange av oss vet hvordan livet kan bli om man ikke har evne til å glemme ting,psykiatrien i enkelte land har begynt å ta for seg menneskets endocannabinoid-system da de mener det henger sterkt sammen med spesielt bipolar å schizofreni noe som jeg føler gir mening. Antipsykotiske å antidep.medisiner basert på cbd vil ta over markedet for de tradisjonelle antpsykotika å ssri,men det er nok noe frem i tid.
Førstehåndserfaring er grunnlaget for interessen rundt dette,noe jeg brenner for å vet at mange mennesker vil få et bedre liv med cbd-basert medisin inkl meg, kontra de destruktive antipsykotika som er eneste mulighet nå idag å ødelegger mange sakte men sikkert,står til å med skrevet i "norske legers tidsskrift" at det er forventet 10-30 års korte levetid som følger av langtidsbruk, å det er ikke bare sett i sammenheng av selvmords risikoen av å bruke denne medisinen. Samtidig er psykiske sykdommer er et av de største problemene i det moderne samfunn som omfatter helse å koster staten mye hvert år,kjenner flere som har hatt høyere fravær på arbeidsplassen etter de begynte på antipsykotika, enn før å det bør være en tankevekker,mange har aldri vært dårligere.. Ingen tvil om at disse medisinene hjelper mange,men til hvilken pris på sikt..
Cannabidiol er ingen vidunderkur alene,men er nok den beste drahjelpen/løsningen innenfor mange lidelser.
Anbefaler å ta dere tid til å høre hva denne mannen har å si,Rick Simpson croatia seminar 2011. Forbidden cure.
http://www.youtube.com/watch?v=nJi-_...eature=feedlik
Sist endret av Skade-skutt; 13. juli 2011 kl. 00:48.
▼ ... over en uke senere ... ▼
har lest mye om at biplare har bra effekt av cannabis sativa, jeg kunne vudert og søkt selv på det vis jeg hadde trod at det var mulig for meg i det heile tatt. jeg er diagnosert med bipolar type 2, mens moren min meiner jeg er type 1 som da er manisk. jeg følger meg selv ikke så veldig manisk men er sikkert pga mitt aktivt bruk av cannabis :P
Er ikke alle som får bra effekt av cannabis som lider av bipolarlidelse. Har sett det at det ikke funker i det hele tatt og at det bare blir værre. men nå er vi jo ikke alle skrudd sammen likt heller da.
Sitat av Suttiswatt Vis innlegg
Er ikke alle som får bra effekt av cannabis som lider av bipolarlidelse. Har sett det at det ikke funker i det hele tatt og at det bare blir værre. men nå er vi jo ikke alle skrudd sammen likt heller da.
Vis hele sitatet...
sant nokk, jeg har og sett folk med mentale sykdomer bli verre. men det var ikke pga bare cannabis, det var pga all driten som blir slengt i hashen som blir solgt her i norge. eller at folk røyker på genemanipulerte planter for lenge, uten canabinoids så vil thc ha negativ effekt på kem som helst!
Sitat av Suttiswatt Vis innlegg
Er ikke alle som får bra effekt av cannabis som lider av bipolarlidelse. Har sett det at det ikke funker i det hele tatt og at det bare blir værre. men nå er vi jo ikke alle skrudd sammen likt heller da.
Vis hele sitatet...
Cannabis planter er og forskjellige. Hasjen i Norge egner seg dårlig til medisinsk bruk da man ikke vet hvilken plante de kommer fra samt man kan ende opp med skikkelig dårlig hasj(andre rare substanser i hasjen feks, eller ekstrakt så ny prest hasj). Tobakk blanding hjelper heller ikke noe på.

Hadde de vert medisinsk tilgjengelig i Norge hadde bruken vert helt annen. Utvalg av hva man vil ha/trenger og kvalitet.
Sitat av ntaru Vis innlegg
Cannabis planter er og forskjellige. Hasjen i Norge egner seg dårlig til medisinsk bruk da man ikke vet hvilken plante de kommer fra samt man kan ende opp med skikkelig dårlig hasj(andre rare substanser i hasjen feks, eller ekstrakt så ny prest hasj). Tobakk blanding hjelper heller ikke noe på.

Hadde de vert medisinsk tilgjengelig i Norge hadde bruken vert helt annen. Utvalg av hva man vil ha/trenger og kvalitet.
Vis hele sitatet...
Nå tviler jeg på at de som bruker cannabis som et medisinsk middel ikke kjøper en femmer av første dude de møter ved akerselva heller da. Hasj er ikke akkurat det mest utbredte om man ser på medisinsk cannabis, det er de buds eller smør som er. Pasienter røyker ikke random hasj for guds skyld!

Det finnes faktisk et par personer i Norge som spesialiserer seg på å gro medisinsk MJ som de selger/gir til kreftpasienter ol. Slik som denne personen: http://www.nettavisen.no/innenriks/article815102.ece Jeg vet også om et en annen fyr som faktisk dyrker til pasienter, på en ganske stor skala.

Jeg ser også på det som en selvfølge at personer som benytter seg av cannabis som medisin ikke røyker shiten med tobakk, om de ikke er røykere fra før.
Forstår godt hva du mener moret ,
Det med hasjen var igrunn et svar til Hazeydrugz. Hasj kan fint brukes som medisinsk bruk om den er kvalitets sikret.
Sitat av ntaru Vis innlegg
Forstår godt hva du mener moret ,
Det med hasjen var igrunn et svar til Hazeydrugz. Hasj kan fint brukes som medisinsk bruk om den er kvalitets sikret.
Vis hele sitatet...
sant nokk, jeg bruke det alerede. men kvaliteten er ikke bra nokk så jeg har valgt og gå uten i det siste. vil heller ha god kvalitets pot til medisinsk bruk enn hash.
plus all hasjen i norge er nesten indica, og jeg trenger sativa
Sitat av Hazeydrugz Vis innlegg
sant nokk, jeg bruke det alerede. men kvaliteten er ikke bra nokk så jeg har valgt og gå uten i det siste. vil heller ha god kvalitets pot til medisinsk bruk enn hash.
plus all hasjen i norge er nesten indica, og jeg trenger sativa
Vis hele sitatet...
slik som jeg har forstått det så er fleste av hasjen i norge satvia å den meste potten indica. har ikke noen kilder på dette , basert på personelige erfaringer.
Sitat av thesmokey Vis innlegg
slik som jeg har forstått det så er fleste av hasjen i norge satvia å den meste potten indica. har ikke noen kilder på dette , basert på personelige erfaringer.
Vis hele sitatet...
Vil heller si at det er mest indica generelt i Norge, både med tanke på hasj og pot. Sativa fåes sjeldnere, dette har gjerne noe med tiden det tar å blomstre de forskjellige sortene(40-60 dager for indica, og 60-90 for sativa).
I tillegg krever sativa mer i høyden enn indica, noe som gjør at det ofte blir vanskeligere å dyrke frem sativa.
Sitat av thesmokey Vis innlegg
slik som jeg har forstått det så er fleste av hasjen i norge satvia å den meste potten indica. har ikke noen kilder på dette , basert på personelige erfaringer.
Vis hele sitatet...
Random gate-stæsj er nesten alltid indica-dominerte strains. Rett og slett fordi det er enkelt og raskt og dyrke fram. Samtidig får man ganske tette, tykke buds. Alikevel finnes det massevis av sativa-dominerte strains rundt omkring(på østlandet ihvertfall) om du kjøper stæsjet ditt fra folk som har gode dyrkekontakter.
Tidligere i denne tråden ble det nevnt en slags nasjonal konferanse om medisinsk bruk. Finnes det noe mer info om dette?
Det er sikkert mange her inne som ville deltatt på en slik konferanse.
Sitat av binke Vis innlegg
Vil heller si at det er mest indica generelt i Norge, både med tanke på hasj og pot. Sativa fåes sjeldnere, dette har gjerne noe med tiden det tar å blomstre de forskjellige sortene(40-60 dager for indica, og 60-90 for sativa).
I tillegg krever sativa mer i høyden enn indica, noe som gjør at det ofte blir vanskeligere å dyrke frem sativa.
Vis hele sitatet...
heilt enig, sativa tar veldig mye lenger tid og blomstre, har sett noen som tar opp til 3-4 månder og blomstre. menst indica tar mellom 60-80 dager max nesten. de som produsere dette uloveligt vil helst lage penger, ikke gi oss medisinen me vil ha.
Sitat av binke Vis innlegg
Vil heller si at det er mest indica generelt i Norge, både med tanke på hasj og pot. Sativa fåes sjeldnere, dette har gjerne noe med tiden det tar å blomstre de forskjellige sortene(40-60 dager for indica, og 60-90 for sativa).
I tillegg krever sativa mer i høyden enn indica, noe som gjør at det ofte blir vanskeligere å dyrke frem sativa.
Vis hele sitatet...
jeg får som oftest satvia i brunsakene mine. kan hende det har noe med stedet jeg bor, men har ikke noe problem med dette siden jeg liker satvia rusen bedre en indica.
Sitat av thesmokey Vis innlegg
jeg får som oftest satvia i brunsakene mine. kan hende det har noe med stedet jeg bor, men har ikke noe problem med dette siden jeg liker satvia rusen bedre en indica.
Vis hele sitatet...
Da lurer jeg svært på hvor du bor da dette ikke er normalt i det hele tatt, kanskje bortsett fra i Amsterdam.
Sitat av moret Vis innlegg
Da lurer jeg svært på hvor du bor da dette ikke er normalt i det hele tatt, kanskje bortsett fra i Amsterdam.
Vis hele sitatet...
bor et lite stykke unna trondheim.
Vet du hvilken plante de kommer fra?

De kan og være en hybrid som feks 60 sativa, 40 indica.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Tidligere i denne tråden ble det nevnt en slags nasjonal konferanse om medisinsk bruk. Finnes det noe mer info om dette?
Det er sikkert mange her inne som ville deltatt på en slik konferanse.
Vis hele sitatet...
Siterer uncleandy på dette,noen somhar noe info? Cannabinoid conference ble avholdt 8.-10. sept,har ikke hørt noe i media enda.
Sku pratet med de i norge som står for denne medisinen,tenker selv dette hadde vært fin medisin kontra neuroleptika.
▼ ... over et år senere ... ▼
Kan man reise til england eller amster, få resept på kratom, kjøpe 3mnd forbruk å helt lovlig ta det med til norge også?
Sitat av random_kid Vis innlegg
Kan man reise til england eller amster, få resept på kratom, kjøpe 3mnd forbruk å helt lovlig ta det med til norge også?
Vis hele sitatet...
Ihvertfall Amster, ja, om du har fått det utskrevet på resept av lege.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Ihvertfall Amster, ja, om du har fått det utskrevet på resept av lege.
Vis hele sitatet...
Hvor stress tror du det er å få resept av legen der nede? Si at man sliter med angst osv osv å at kratom funker mye bedre enn vanlig angstmeds + mye mindre bivirkninger?
Her er en video jeg kom over for litt siden. Han får Cannabis på resept i Nederland av Legen sin, og tar det med til
Norge. Han Blir fratatt det i tollen men han får det tilbake

http://www.dagbladet.no/2012/05/27/n...uana/21797802/
Sitat av zwept Vis innlegg
Her er en video jeg kom over for litt siden. Han får Cannabis på resept i Nederland av Legen sin, og tar det med til
Norge. Han Blir fratatt det i tollen men han får det tilbake

http://www.dagbladet.no/2012/05/27/n...uana/21797802/
Vis hele sitatet...
Med den nye derivatloven tror jeg alle kan glemme alle fremtidige muligheter for Cannabis på resept, med mindre noe skjer med lovgivningen her til lands – hvilket jeg tviler på vil forandre seg. Jeg tviler på at noe kommer til å forandre seg, kanskje om 20-30 år.

Sukk...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av drinkalone Vis innlegg
Med den nye derivatloven tror jeg alle kan glemme alle fremtidige muligheter for Cannabis på resept, med mindre noe skjer med lovgivningen her til lands – hvilket jeg tviler på vil forandre seg. Jeg tviler på at noe kommer til å forandre seg, kanskje om 20-30 år.

Sukk...
Vis hele sitatet...
hæ nå tar du sorgene litt på forskudd her , Cannabis har i over 50 år vært klassifisert som narkotika og er det ennå .. ny derivatlov endrer absolutt ingen verdens ting ang å ta inn Cannabis som medisin på schengen artikkel 75
så bare ta det rolig , har du resept på Cannabis fra et annet schengen land så er det samme prosedyre som før
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Mye synsing her...

Er det riktig at jeg kan snakke med lege i Amster, få resept, handle medisibsk cannabis, fly hjem og gå rett gjennom tolla så lenge jeg har resept? Hvordan er det å få resept her i Norge for å handle med seg hjem fra nederland eller USA?

Har Ulcerøs Kolitt og cannabis har hjelpet meg utrolig mye sykdomms messig. Dessverre så er det ulovlig og leger vill jeg skal gå på medisin som er lovlig men som på lang sikt bryter i stykker kroppen min. Great..

På trynet at jeg skal måtte luske rundt å gjemme meg for politet for og holde meg frisk og oppegående.... men heey vil jeg være frisk blir jeg nødt til å være "kriminell" ..
Sist endret av deGrønne Skoger; 9. mai 2013 kl. 15:12.
jeg synser ikke , så kan jo svare litt på de tinga du lurer på her

å få resept i Norge kan du bare glemme hvis du ikke har MS og kan da få sativex (1 eller 2 stk har fått det mot adhd) evt marinol som er synt thc ...
Nederland og Tyskland er evt de landene du vil kunne ta med Cannabis lovlig tilbake til Norge pga schengen artikkel 75 , USA er ikke med i schengen og det ville vel ha blitt ekstremt dyrt i lengden hadde det gått

ulcerøs kolitt og crohns som er veldig like greier tvinger jo pasienten til å spise ganske nedbrytende medisiner som fks prednisolon og er gyldig grunn til å få resept i Nederland eller Tyskland
..

kjapt oppsummert du kan dra til Nederland med papirer fra norsk lege som forteller om sykdom og hvilke legemidler du bruker (dette er legen din pliktig til å skrive også på engelsk hvis du ønsker det) der kan jo den norske legen din anbefale at du prøver Cannabis som medisin (noen gjør det og noen ikke)
fikse lege time der nede --- få resept for 3 mnd --- ta ut på apotek og få med "schengen papirer" --- reise hjem og gå på rødt for å deklarere på gardermoen -- dra hjem med medisinen din og kaste medisinen du får av din norske legen din

Litt info for pasienter http://www.cannabisbureau.nl/en/doc/...-web_35842.pdf

du kan jo vise legen din noen av disse fks

http://www.medicinalgenomics.com/wp-...ar11aug-01.pdf

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20590574

denne forklarer litt http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/arti...tool=pmcentrez

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/arti...tool=pmcentrez

lege i Nederland http://www.expatmc.net/


ellers er det bare å trykke på signaturen min ...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
gekko4u: Klart, man får ikke cannabis resept i Norge så enkelt som f.eks tullereseptene i statene der "stiv nakke" er nok til å gi deg et "medicinal marihuana" kort.
Men jeg kjenner personlig en som har Cannabis på resept for postraumatisk stress, han har vært igjennom en ganske lang byråkratisk løype for å få det.

Så det kunne vært mulig for deg deGrønne_Skoger, men det er en hard kamp å ta opp med helsemyndighetene.