Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1421
Hallo!

Jeg må få kjøpt en ekstern harddisk så fort som mulig. Skole pc-en skal leveres inn snart, og jeg vil gjerne få lagret alt av dokumenter til filmer liggende i harddisken. Siden jeg har litt dårlig tid, tenkte jeg å få kjøpt en på Elkjøp eller lignende.

http://www.elkjop.no...kstern-harddisk

http://www.elkjop.no...harddisk-500-gb

Tittet spesielt på de, og lurte på hvem av dem jeg burde kjøpe? Jeg tenker vel at WD er best pga. USB 3.0? Eller er det noe bedre jeg kan få kjøpe? Prisgrense er på 500kr, men kan gå opp til 600 hvis nødvendig. Vil helst ha en uten strømforsyning som jeg kan trasse rundt med. Helst fra Elkjøp, lefdal, expert osv.
Hvis det er noe til nytte, så bor jeg i Oslo (sentrum).

Takk på forhånd!
Døde linker.
Har selv My Passport og kan anbefale den hvis du ønsker å bruke litt ekstra for å få mer igjen.

Strøm fra USB = mindre kabler.
ElensarX's Avatar
Trådstarter
Sitat av waf Vis innlegg
Har selv My Passport og kan anbefale den hvis du ønsker å bruke litt ekstra for å få mer igjen.

Strøm fra USB = mindre kabler.
Vis hele sitatet...
Takk, da går jeg for den *run to the store*
Har kun gode erfaringer med WD My Passport, både fra privat- og jobbsammenheng. Å slippe det knotet med ekstern strømforsyning er verdt de 50 kronene! Anbefales!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
USB 3 kan du bare glemme så lenge ikke HK støtter dette, nokså sikker på ikke skole pc'n din gjør dette

Sjekk rpm og overføringshastighet på diskene, samt garanti og brukererfaringer på diskene.
WD-disken så veldig grei ut. Ville nok gått for den.
Selv har jeg en Packard Bell som jeg er veldig fornøyd med.
Vær VELDIG obs på at WD harddisken har et program som du IKKE får slettet og som ikke passer for alle og enhvær!
WD SmartWare software kan du GJERNE lese litt om før du kaster bort pengene dine på denne!
Det er jo litt sært at en harddisk setter sånne krav til os også:
Microsoft Windows XP, Microsoft Windows 7, Microsoft Windows Vista, Apple MacOS X 10.6, Apple MacOS X 10.5..

Som nevnt i en tråd her på forumet tidligere så ANBEFALER jeg deg til å styre unna WD disker som har SmartWare!
Sist endret av woff; 11. juni 2011 kl. 15:23.
@woff: Jeg formaterte harddisken og har siden den gang bare hatt en ren plug'n'play eksterndisk.
Det finnes harddisker fra WD UTEN SmartWare ja... De har jeg ingenting i mot.
Jeg har selv 2 stk WD 500Gb My passport disker som IKKE har softwaren og de er jeg kjempegodt fornøyd med, men derimot de med SmartWare, styr LANGT unna!!
Sist endret av woff; 11. juni 2011 kl. 15:34.
Har dere noen tips til en WD uten strømforsyning ?

Hvorfor skal man unngå Smartware ?
SmartWare softwaren er helt grei hvis du ikke har noe i mot at WD har bestemt at du ikke kan bruke hele harddisken da programmet tar endel av harddiskplassen..
Grei hvis du liker at programmet autostarter og forlanger passord....
Men et helvete hvis du har tenkt å fjerne møkka! (Går ikke!)
Samsung leverer en 1TB til 769,- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637995
Sitat av woff Vis innlegg
SmartWare softwaren er helt grei hvis du ikke har noe i mot at WD har bestemt at du ikke kan bruke hele harddisken da programmet tar endel av harddiskplassen..
Grei hvis du liker at programmet autostarter og forlanger passord....
Men et helvete hvis du har tenkt å fjerne møkka! (Går ikke!)
Samsung leverer en 1TB til 769,- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637995
Vis hele sitatet...
Bare og formatere den. Min hadde dette programmet, jeg slettet det uten og formatere...
PRØV å google og sjekke dette! Har du klart det bør du fortelle for eksempel WD hvordan, da de ikke kan fortelle sine kunder en fornuftig måte å gjøre det på! (Det lar seg heller ikke gjøre da programmet ligger på en sperret partisjon på harddisken..)
Sitat av woff Vis innlegg
PRØV å google og sjekke dette! Har du klart det bør du fortelle for eksempel WD hvordan, da de ikke kan fortelle sine kunder en fornuftig måte å gjøre det på! (Det lar seg heller ikke gjøre da programmet ligger på en sperret partisjon på harddisken..)
Vis hele sitatet...
Dette har du hatt en stor diskusjon om før så gidder ikke og begynne igjen..
Og derfor sjønner du ikke at folk bør få en advarsel om dette?
Den softwaren er altså utrolig irriterende møkk, og jeg unner ingen å betale penger for den.. Som sagt før, betyr det SELFØLGELIG ikke at WD leverer dårlige produkter, og de selger også harddisker UTEN denne softwaren, men de som har dennne softwaren vil iallefall ikke jeg bruke pengene mine på!
(Holder akkurat nå på å kjøre backup mot en av mine to Western Digital 500 Gb My Passport Elite 2,5" USB2 harddisk UTEN SmartWare!)
Og hvis du hadde sjekket linken? Det var vel for mye forlangt?
Da blir du linket til WD's sider...

Hvis du leter litt der....................
Så finner du denne siden:
http://wdc.custhelp.com/app/answers/...RXlpc0txd2s%3D

Midt på den siden står det ganske tydelig:
1.The Virtual CD manager only disables the VCD image. There is no way to remove it from the disk. Current versions of the VCD are only about 20 MB in size- this is about the size of a few pictures.

At noen her på forumet klarer noe WD selv forteller er umulig er ganske fantastisk!

Men som sagt er dette bare et godt råd for de av dere som ikke vet bedre! De av dere som IKKE aksepterer fakta bør kanskje finne noe annet å skrive om?
Skjønner ikke at du kan mene at 20mb er så insane mye, og du skriver som om WD tok ADHD medisinen din og gjemte den bort.