Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 754
Hei, Jeg røyket marijuana for rundt 10 dager siden og har siden da følt meg sløv, ukonsentrert og ikke helt meg selv følelsesmessig. Kan dette skyldes THC som fortsatt er i kroppen? Har prøvd å trene for å komme meg tilbake i skjerpet form, men har fortsatt disse symptomene. Har noen andre opplevd dette?
Det kommer hvertfall neppe av at THC fortsatt er i kroppen. Eller det vil si, det kan nok fortsatte være i kroppen, men det som lagres er inaktive metabolitter av stoffet uten noen virkning forøvrig.

Hva det skyldes blir jo bare spekulasjoner, men det går nok høyst sannsynlig over om en kort stund. Selv om det er ganske uvanlig at det holder på i 10 dager. Dagen etter man har røyka er det derimot vanlig å oppleve de tingene du nevner.
Sist endret av Googæl; 31. mai 2011 kl. 13:29.
Jeg er sløv og ukonsentrert stort sett hele tiden, men antageligvis er det på grunn av livsstilen min og ikke pga at jeg tar meg en blås en gang i blandt.
Absolutt. Men de gangene jeg har følt det er etter perioder med mye røyking. Har følt meg ukonsentrert, vimsete og sløv i sinnet, rett og slett. De gangene det har føltes slik har mistenkt at det har hatt sammenheng med et litt redusert immunforsvar (gjerne i pollensesongen - uten at jeg er allergiker) og at kroppen er litt ekstra mottagelig for det meste.

Slapp av og lev normalt, spis sunt og ta vare på deg selv. Følelsen går bort etterhvert.
Sist endret av httpwhat; 31. mai 2011 kl. 13:32.
Jeg tror nok ikke det er THCen som fortsatt har en virkning på deg. Fokuserer du på at du er sløv og slapp, så blir du fort det. Og når du da finner ut at THC kan være en grei forklaring, så har du en ''grunn'' til å være sløv og slapp i tillegg, og følelsen virker mer ekte.

Enklere forklart: Innbilning

Det er bare min teori.
Jeg kjenner meg igjen i din situasjon, men dette var da jeg tok et lite blås eller to før jeg stakk på fylla. Da følte jeg meg helt jævlig i noen dager.
Personlig har jeg merket at konsentrasjonen og fokuset var svekket i et par dager etter de første gangene, men etterhvert blir man vant til det, da vil det ikke vare så lenge eller ikke være til stedet i det hele tatt.