Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 739
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Hei
Jeg går på vg3 nå og var på utveksling på vg2 i Argentina ifjor og valgte derfor å ta spansk 2 og spansk 3 som privatist. Det er fire karakterer, en muntlig og en skriftlig på hver. Idag fikk jeg melding av min studieinspektør(en ansatt på skolen) om at utdanningsdirektoratet nylig har gjort noen endringer om hva som skal stå på vitnemålet:
Sitat av http://www.udir.no/Brev/_Vitnemal/Foring-av-vitnemal-og-kompetansebevis-for-videregaende-opplaring-i-Kunnskapsloftet/
3.1.2 – Høyeste nivå
Presisering av føringsregler for fag, der læreplanen angir at privatister kan få godskrevet lavere nivå når eksamen tas på høyeste nivå. Lavere nivå skal føres uten karakter og vi presiser hva som skal stå i de ulike feltene på dokumentasjonen. Informasjon om dette inngikk tidligere i 3.1.1.
Vis hele sitatet...
Dette betyr at jeg får kun karakter i spansk 3 selv om jeg har nylig tatt eksamenene i spansk 2. Det er litt trist da snittet mitt blir lavere på grunn av dette.

Hvis jeg hadde visst dette fra begynnelsen av skoleåret hadde det jo ikke vært noe problem, men nå har jeg gått opp til to eksamener TOTALT unødvendig, betalt penger for det, og jeg hadde gjort det bedre i andre fag hvis jeg visste at det skulle bli sånn.

Har de lov til å gjøre så raske endringer? Går det eventuelt an å få tilbake de pengene jeg har betalt for eksamenene?
Det er jo kjedelig, men de har nok lov til å gjøre som de vil ja..