Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3143
Hei!

Jeg reiser på språkreise til USA i sommer, og er 16 år.
Har tenkt å ta med meg snus, og legge den i kofferten.
Men om jeg da blir stoppet av tollerne, hva vil skje?
Lurer på om noen har vært borti noe lignende problem? heheh.

Hadde vært greit om mamma hadde vært med, for da kunne den jo lagt i hennes koffert ..
Det værste som kan skje er at amerikanere tror det er eksplosiver.
Det er jo trossalt Amerika.
Absolutt ingenting kommer til å skje.
Trådstarter
8 0
Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
Det værste som kan skje er at amerikanere tror det er eksplosiver.
Det er jo trossalt Amerika.
Vis hele sitatet...
Heheh, sant det.
Men har lest litt rundt, og noen tror at de vil gi meg bot og sånn om jeg blir tatt.
Vet at de selger snus i USA også nå, så..
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Snus har smått begynt og komme i usa også så er nok ingen problemer med det, bare hold deg innafor kvota, selv om du ikke har noen kvote enda.
Trådstarter
8 0
Sitat av echuz Vis innlegg
Snus har smått begynt og komme i usa også så er nok ingen problemer med det, bare hold deg innafor kvota, selv om du ikke har noen kvote enda.
Vis hele sitatet...
Nei, er nettopp det, har ingen kvote, hehe.
Men satser på at det ordner seg
Tror det skal gå fint ettersom det er til privat bruk og du ikke tar med for mange bokser kan jo spørr om noen kan kjøpe for deg i tax free
Trådstarter
8 0
Sitat av CookieY Vis innlegg
Tror det skal gå fint ettersom det er til privat bruk og du ikke tar med for mange bokser kan jo spørr om noen kan kjøpe for deg i tax free
Vis hele sitatet...
Ja, hadde vært sinnsykt greit å spørre om noen kunne kjøpe for meg på tax free, men ekstra nedsig om de da ikke gjør det, så ender jeg opp med 0 bokser, hehehe
Sitat av true-blood Vis innlegg
Ja, hadde vært sinnsykt greit å spørre om noen kunne kjøpe for meg på tax free, men ekstra nedsig om de da ikke gjør det, så ender jeg opp med 0 bokser, hehehe
Vis hele sitatet...
Kan fortsatt kjøpe/bestille snus i USA. Finner du ikke snus i butikkene i nærheten av deg, ring Camel.
Du kan ta med deg snus til USA.

Du kan ta med deg 500 gr snus.
Trådstarter
8 0
Sitat av Kalars Vis innlegg
Du kan ta med deg snus til USA.

Du kan ta med deg 500 gr snus.
Vis hele sitatet...
jessjess, jeg vet, men jeg er altså ikke 18.. det som er hovedproblemet mitt, hehehe.
Snus får du også kjøpt i USA. Det er ikke like utbredt som her i Skandinavia, men hvis du leter litt finner du det.
Det er faktisk en del nettsider som selger snus i Amerika. For en språkreise er det sikkert penger å spare på å kjøpe det sånn. For ikke å si enklere.
Trådstarter
8 0
jess, jeg vet det, men jeg er jo ikke gammel nok til å kjøpe der i hvert fall
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av true-blood Vis innlegg
jess, jeg vet det, men jeg er jo ikke gammel nok til å kjøpe der i hvert fall
Vis hele sitatet...
måten du skaffet i norge funker sikkert i usa.
Sist endret av zeicko; 24. mai 2011 kl. 23:13.
Visst ingen kan kjøpe til deg på Tax Free så tar du med i tillfelle backup plan vetu ! og visst noen kan kjøpe til deg kommer du him med litt ekstra billig snus !
lite Off:Topic : finnes det bare 5pk med snus på flyplasser?
Trådstarter
8 0
Sitat av zeicko Vis innlegg
måten du skaffet i norge funker sikkert i usa.
Vis hele sitatet...
jess, men bruker mest min bror eller mamma, er ikke så vant til å spørre randome folk.. men får se

Sitat av CookieY Vis innlegg
Visst ingen kan kjøpe til deg på Tax Free så tar du med i tillfelle backup plan vetu ! og visst noen kan kjøpe til deg kommer du him med litt ekstra billig snus !
lite Off:Topic : finnes det bare 5pk med snus på flyplasser?
Vis hele sitatet...
heheh, smart. men hvor mange er det lov å ta med da? 10? på tax free selger de bare ruller med 5 tror jeg, ja
De selger 5 snusbokser i hver stock, fordi du kan ta med 10 bokser med porsjon snus, men bare 5 bokser bakesnus! Nå vet jeg ikke hva du snuser, men regner med porsjon
Trådstarter
8 0
Sitat av hallayoyo Vis innlegg
De selger 5 snusbokser i hver stock, fordi du kan ta med 10 bokser med porsjon snus, men bare 5 bokser bakesnus! Nå vet jeg ikke hva du snuser, men regner med porsjon
Vis hele sitatet...
snuser porsjon, så det skal gå fint
men tror ikke jeg regner med at jeg får noen til å kjøpe to stocker til meg, så tar nå med meg 5 bokser hjemmefra når jeg reiser eller noe.. skal klare meg med det

men går det ann å bli stoppet av tollen i norge på vei TIL usa?
Du kan bli stoppet hvis du har over den tillatte grensen på 500 gram som jeg sa.
Det spiller ingen rolle om du er over eller under 18 år. Det er ikke ulovlig å snuse, ihvertfall ikke ha det i kofferten sin. For alt de vet har du det med til familie/venner.
De har snus i usa
Var nettopp i USA. Tok med masse snus, det var ingen problem.. Jeg er sikker på at det ikke ville blitt problematisk fordi jeg gikk gjennom mange sikkerhetskontroller med snusen i håndbagasjen. Brukte snus på flyet. Og når jeg gikk tomt for snus, kjøpte jeg snus på en bensinstasjon. De selger snus i USA, gjerne ikke swedish match, men f.eks: Camel .. De på bensinstasjonen kalte det for chew. Jeg diskuterte dette med amerikanere også, og de mente at snus og chew var akkuratt det samme. På Camel boksen jeg kjøpte sto det "snus" på hele boksen.
True phreak.
Det går helt fint å bestille det på internett. Har hatt flere kompiser som har bodd i USA gjennom utvekslingsprogram med amerikanske universiteter, eller liknende. De har ikke opplevd noen problemer med det.
www.buysnus.com, de sender vel til USA også
Sitat av echuz Vis innlegg
Snus har smått begynt og komme i usa også så er nok ingen problemer med det, bare hold deg innafor kvota, selv om du ikke har noen kvote enda.
Vis hele sitatet...
smått beynnt å komme ? snus har vert tilgjengelig for det amerikanske folk, fra 1990 tallet