Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1789
Her forleden aften utførte en brisen kamerat litt av ett kunststykke ved å velte et stort glass Cpt. Morgan og Cola over min elskede laptop.

Symptomene etter denne hendelsen er følgende:

- Slår seg av på egen hånd (dersom den starter da..)
- Tastaturet fungerer selvfølgelig ikke
- Det spilles ofte en kontinuerlig pipelyd istedenfor å boote
- Nå er den visst helt livløs...

Spørsmålet er da om det er noe håp for å fikse denne maskinen eller om jeg like gjerne kan få utbetalt forsikringspengene så fort som mulig?

Ingen enkle deler eller noe som kan byttes e.l?

Er muligens totalt idiotiske spørsmål, men jeg unnskylder meg med at jeg er rimelig desperat for øyeblikket.
I ditt tilfelle blir det nok lettere å bare pensjonere denne ja. Mye fine nye laptoper
Tror denne er ganske ferdig ja. Hvis den fortsatt er våt så kan du prøve å ta den fra hverandre og legge den noen dager i en bolle med ris.
Tror nok du har mistet den. Hvis du er heldig kan du redde dataene dine:/
Søk opp navnet på PCen din og pipingen, då kan du kanskje finne ut kva som er gale.
Ellers er det jo smal sak å ta ut HDDen for å ta backup av alt. Lykke til (med ny pc?)
Jaja... Er ikke jeg som betaler for ny PC så jeg skal ikke være vanskelig.
Jeg hadde back-up av absolutt alt så det er ikke noen krise.
Lykke til med ny pc da
Spylte den med varmt vann for å skylle bort Morgan, og badet den i 5 liter hjemmebrent for at fukt skulle fordampe så fort som mulig.

Etter noem timer i komfyren later det til at det kun er tastaturet som er defekt.
Kjøp nytt tastatur på eBay og send regningen til rom-skjenderen?
må bare spørre, hva slags pc er det?
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Kjøp nytt tastatur på eBay og send regningen til rom-skjenderen?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tror begge parter er best tjent med dette.

Vangsfreaken, det er en Acer 8940G.
Synes ufattelig synd på deg. Hadde en kompis som mye av det samme skjedde med, bare at han mista absolutt alt. Han var knust i flere måneder etterpå Bra du hadde backup
Nå har du jo ordnet det men når noe av det samme skjedde med meg(33 cl øl over tastatur på laptop).
Fikset jeg det med en hårføner. Ville ikke starte, brukte fønern i 30 min etter det har den nogenlunde oppført seg.
Går det ikke å hive den inn i ovnen da?
Det har jeg gjort med min telefon på 50-60 grader i et par timer, funket fjell.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Er egentlig ikke noe lurt å bruke hårføner/ovn. Beste er å la det tørke ved vanlig romtemperatur. Tar lengre tid, men du risikerer ellers at det dannes kondens på kretskortene.
Sorry dawg! Tror du synger på siste verset her..
Når slikt skjer er det sjeldent at maskinen var er ut året da flere av kretsene og komponentene fikk seg en liten trøkk av kortsluttingen. Så jeg tror du bare kan pensjonere laptopen og evt selge noe deler fra den hvis de fungerer.
Sitat av Wilyes Vis innlegg
Når slikt skjer er det sjeldent at maskinen var er ut året da flere av kretsene og komponentene fikk seg en liten trøkk av kortsluttingen. Så jeg tror du bare kan pensjonere laptopen og evt selge noe deler fra den hvis de fungerer.
Vis hele sitatet...
Selger bærbare deler er veil ikke noe stor butikk:P?
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Selger bærbare deler er veil ikke noe stor butikk:P?
Vis hele sitatet...
Kommer ann på maskinen, det.
Macintosh-deler f.eks. selges til relativt høye priser på eBay.

Jeg hadde byttet tastaturet og solgt den "som den er" på finn.
Sist endret av Turbolego; 21. mai 2011 kl. 16:01.
Blande litt cola i pc'n?