Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1735
Jeg er ute etter en ekstern harddisk med minst 1TB minne, som kun går på strøm fra USB-tilkoblingen og som i tillegg er ganske liten i størrelse. Har lett litt rundt på bl.a. cdon og komplett og forskjellige forum, men klarer ikke å finne noe.
Sitat av Catch1994 Vis innlegg
Jeg er ute etter en ekstern harddisk med minst 1TB minne, som kun går på strøm fra USB-tilkoblingen og som i tillegg er ganske liten i størrelse. Har lett litt rundt på bl.a. cdon og komplett og forskjellige forum, men klarer ikke å finne noe.
Vis hele sitatet...
Var denne så vanskelig å finne da? Tok meg omtrent 4 sekunder
Catch1994's Avatar
Trådstarter
16 0
Haha, neida. Den fant jeg faktisk istad også, men droppa den pga dårlige erfaringer med WD tidligere. Men takker for svar uansett, det blir nok den jeg velger dersom jeg ikke finner noen andre.
Sitat av Catch1994 Vis innlegg
Haha, neida. Den fant jeg faktisk istad også, men droppa den pga dårlige erfaringer med WD tidligere. Men takker for svar uansett, det blir nok den jeg velger dersom jeg ikke finner noen andre.
Vis hele sitatet...
Dårlig erfaring med WD faktisk. Da har du nok vært toppen uheldig, for WD er nok en av dem beste til å lage disker. Bruker bare WD selv.
Vær fullstendig klar over at WD vil bestemme over deg! På denne vidundelige? harddisken ligger det en partisjon med software som IKKE passer alle & enhvær! Og du får IKKE fjernet den!
Jeg kjøpte en for en tid siden, men var så missfornøyd at den gikk i retur til komplett et par dager etter kjøpet. Bortkastede penger! (Og ja, du finner mye sure innlegg her om WD og 'Smartware' som de kaller viruset sitt..
IKKE løp og kjøp!!


Kjøp en løs disk og et kabinett... http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585874

Obs.. Disken linket til var visstnok høyere enn vanlig...
Sist endret av woff; 23. april 2011 kl. 18:37. Grunn: Tips..
Jaha? har ikke lagt merke til noen ''partisjon'' jeg ikke får fjernet på mine WD disker. Har 3 stk fra WD, der en av dem er green kun til lagring. Ikke noe problem?
Dette gjelder den det er linket til! (Western Digital My Passport) Altså en fiks ferdig ekstern løsning. Interne harddisker fra WD er det ingen sånne problemer med!
Hadde en wd med egen partisjon på. Ingen problem å fjerne den. Var det også på lacie'en jeg kjøpte. Ingen problemer å fjerne både software og partisjon på den heller.
Anbefaler deg å sjekke litt på nett. Prøv å søke på smartware / WD så vil du finne ut at dette sølet ikke er bare å slette..
Jeg brukte endel timer på dette problemet før jeg gav opp.
Jeg har en WD (2TB) Ekstern disk og den funker supert
Har god erfaring med Seagate sine eksterne disker, du kan velge mellom 1TB og 1.5TB. Hvis ikke så har både Samsung og LaCie disker. Det er bare snakk om smak og behag.
Sist endret av Amitto; 23. april 2011 kl. 22:07.
har en lacie den går på extern støm med det som fulgte med var ingen problem. du bare formaterer den med en gang du fåer den
Noen av dere som gidder å lese HVA trådstarter spør etter???

minst 1TB minne, som kun går på strøm fra USB-tilkoblingen og som i tillegg er ganske liten i størrelse
Vis hele sitatet...
De tre siste innleggene er ikke aktuelle....
Det er vel ikke mange andre enn WD som har 2,5" disk (liten), har >= 1Tb og strømforsynes av usb!
Og den er levert MED virus (WD kaller det 'Smartware')...
Sist endret av woff; 23. april 2011 kl. 23:35.
Sitat av woff Vis innlegg
Noen av dere som gidder å lese HVA trådstarter spør etter???



De tre siste innleggene er ikke aktuelle....
Det er vel ikke mange andre enn WD som har 2,5" disk (liten), har >= 1Tb og strømforsynes av usb!
Og den er levert MED virus (WD kaller det 'Smartware')...
Vis hele sitatet...
Kanskje du kan gidde å lese de tre siste postene? Alle de fire diskene jeg linket til bruker bare USB, og får strømmen fra USB. Jeg har linket til tre produsenter som leverer 2.5" disker som driver av bare USB.

Og at du kommer med så idiotisk kommentar som at det kommer med virus viser bare hvor latterlig du er. Programmene som kommer med diskene er bra for hjemmebrukere som trenger enkel backup.
Sist endret av Amitto; 23. april 2011 kl. 23:50.
Sitat av woff Vis innlegg
Noen av dere som gidder å lese HVA trådstarter spør etter???



De tre siste innleggene er ikke aktuelle....
Det er vel ikke mange andre enn WD som har 2,5" disk (liten), har >= 1Tb og strømforsynes av usb!
Og den er levert MED virus (WD kaller det 'Smartware')...
Vis hele sitatet...
Hvorfor i alle dager skulle et så stort selskap som WB sende ut Virus?!
Kom med mere enn bare " Den er levert MED virus, Smartware kaller de det". Gi oss info!

Tror du er helt på villspor igrunn her!, Dette er som at Windows skulle lagt et virus på W7 cdene sine!

Sitat av woff Vis innlegg
Noen av dere som gidder å lese HVA trådstarter spør etter???


De tre siste innleggene er ikke aktuelle....
Det er vel ikke mange andre enn WD som har 2,5" disk (liten), har >= 1Tb og strømforsynes av usb!
Og den er levert MED virus (WD kaller det 'Smartware')...
Vis hele sitatet...
Som Amitto skrev; Kanskje du skal lese hva TS spør etter..

Sitat av Catch1994 Vis innlegg
Jeg er ute etter en ekstern harddisk med minst 1TB minne, som kun går på strøm fra USB-tilkoblingen og som i tillegg er ganske liten i størrelse. Har lett litt rundt på bl.a. cdon og komplett og forskjellige forum, men klarer ikke å finne noe.
Vis hele sitatet...
*kremt* Titegn
Sist endret av Vod0; 24. april 2011 kl. 00:28.
Sitat av UB3R Vis innlegg
Hvorfor i alle dager skulle et så stort selskap som WB sende ut Virus?!
Kom med mere enn bare " Den er levert MED virus, Smartware kaller de det". Gi oss info!

Tror du er helt på villspor igrunn her!, Dette er som at Windows skulle lagt et virus på W7 cdene sine!
Vis hele sitatet...
Tror nok ikke han mente det helt bokstavelig.
Sitat av woff Vis innlegg
Vær fullstendig klar over at WD vil bestemme over deg! På denne vidundelige? harddisken ligger det en partisjon med software som IKKE passer alle & enhvær! Og du får IKKE fjernet den!
Jeg kjøpte en for en tid siden, men var så missfornøyd at den gikk i retur til komplett et par dager etter kjøpet. Bortkastede penger! (Og ja, du finner mye sure innlegg her om WD og 'Smartware' som de kaller viruset sitt..
IKKE løp og kjøp!!


Kjøp en løs disk og et kabinett... http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585874

Obs.. Disken linket til var visstnok høyere enn vanlig...
Vis hele sitatet...
fikk egentlig litt lyst til å bygge en egen, men hva slags kabler trenger man?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
fikk egentlig litt lyst til å bygge en egen, men hva slags kabler trenger man?
Vis hele sitatet...
Du trenger ingen, du kjøper et kabinett og setter disken inni. Enkelt?
Men kan også være dyrere.. Og du får ingen "Erfaring" av det.
Sitat av UB3R Vis innlegg
Du trenger ingen, du kjøper et kabinett og setter disken inni. Enkelt?
Men kan også være dyrere.. Og du får ingen "Erfaring" av det.
Vis hele sitatet...
nei det blir upraktisk og dumt, men skulle da tro det gikk ann å lage en ekstern harddisk?
Til de som ikke vet hva Smartware på WD disker er; prøv GOOGLE...
Helt grei software hvis du ikke vil / kan bestemme selv hva du vil bruke disken til.
(Jeg har vært borti mange virus som oppfører seg bedre enn denne softwaren!)
Men det er faktisk mulig å kjøpe en løs 2,5" harddisk og et kabinett til denne.
(Jeg har selv 12 sånne, fra 40 Gb til 500 Gb..) Fordelen med å sette de to delene sammen er at du kan velge riktig hd for DEG.

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10614
http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10095

Med 2,5" disk får du fint plass til denne i lomma.
( 3,5" disker er bare egnet i en pc mener jeg.. )
Det er ikke et virus!! Er et program til hjelp og ikke et virus!
Hvor har du lest at det er et Virus? Jeg søkte på Smartware WD og fant ingenting, så link takk?
Selvsagt har du helt rett. Det er IKKE et virus.
Smartware er ei programpakke som ligger på en liten partisjon på harddisken som autostarter
og integrerer seg i maskina du kobler disken til. (Mye likt et virus..)
Det er frivillig å bruke softwaren, men som sagt har du ikke mulighet til å fjerne partisjonen / programmene / autooppstarten.

Når jeg tar i bruk nye harddisker, foretrekker jeg faktisk selv å bestemme hva jeg vil ha på den.

Med "smartware western digital" som søkeord fant jeg 311.000 resultater på google.. Her er et par:
http://community.wdc.com/t5/WD-Smart...tkit/td-p/2719
http://library108.com/2009/10/wester...s-unremovable/
Come on WD! Sell hard drives without your annoying software……
Vis hele sitatet...
Sist endret av woff; 25. april 2011 kl. 13:17.