Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 8361
Hei, for ca 3-5 timer siden røyka jeg og noen kompiser hasj. Vi brukte den vanlige 1.5 liters flaske å en bøtte vann.

Men det som skjedde denne ganger var at trippen starta helt normalt, men etter ca 30-60 min så begynte jeg å føle hasjen så SYKT intenst. Etter det begynte jeg å sjelve, puste tungt, hadde sykt høy puls og ba kompissene mine ringe ambulanse.

Etter det tok de meg med ut på trappa så sto jeg der å trippa fram å tilbake å var så redd som jeg aldri har vært før i hele mitt liv! Men så roa jeg meg ned ettervært men er fremdeles sykt skelven å jeg har enda den følesen at jeg nesten ikke er i min egen kropp lenger, lyder er sterke å kan foråsake ett nytt "anfall".

Litt info:

Røyker vanligvis bare 2 trekk med bøtta, men denne gangen dro jeg å en av kompissene mine på med 5-6 trekk av bøtta. Er vanligvis totalt BAKED etter 2 trekk men ble av en eller annen grunn så sykt mye mere denne gangen.

Kan jeg ha røyka alt for mye?

Jeg sitter hær enda ca 3-5 timer (husker ikke når vi starta å røyke) å jeg har enda en følese at jeg ikke er i min egen kropp :S er helt for jævlig. Sitter enda å skjelver. Føler nesten ingenting av hasjen lenger (værtfall det jeg tror), å den "andre følesen" altså den jeg har om at jeg ikke er i min egen kropp er så syyyyykt intens!

Vil denne følesen gå over?

Kan vel legge til at jeg ikke har røyka mer enn kanskje 10-15 ganger før.

Takk for svar !
Å røyke bøtta når du har røyka kun 10-15 ganger før er vel ikke så lurt.

Hvis det faktisk er hasj du har fått i deg vil nok den følelsen gå over. Bare drikk væske og spis masse mat, så våkner du fin i morra.
Trådstarter
Joda, kompissene ble bare fin i formen å glad i magen så var nok hasj
Hasj kan utløse latente psykiske lidelser ved overdreven bruk. Det kan også forsterke psykiske lidelser du lider av når du røyker også. Vanskelig å si hva som har skjedd med deg utifra det du skriver her. Du gir lite oversiktlig info om problemet ditt. Sikkert fordi du er stein enda. Du har nok bare røyka for mye, og oppnådd uønsket effekt.

Få i deg litt næring og en god natt søvn, så ser du hvordan ting er imorgen.
Om du fortsatt føler deg i psykisk ubalanse da så tar du kontakt med kyndig legepersonell. Noe nff IKKE er
Trådstarter
Takk for svar. Vet liksom ikke hva jeg fikk noia av, litt rart :P
Noia og angstfølese er en normal bivirkning av å røyke hasj. Urasjonell frykt for ting man generelt ikke er redd for rett og slett. Det er ett tegn på at du enten har røyka for mye, eller ubevisst er utrygg på situasjonen.
Hvis det vedvarer så burde du ikke røyke bøtte for å si det sånn, den angstfølesen blir ikke borte av seg selv.
Altså det jeg sier er ikke at du kommer til å forbli sånn, den forsvinner nok når du blir edru tenker jeg.

Når du får noia av å røyke en gang så kan du fort få det flere ganger, det er en indikator på at du burde endre på røykemønsteret ditt
Angst og uro er ikke behagelig i det hele tatt nei
Du får ha lykke til, jeg er sikker på at det roer seg med litt næring og søvn i systemet
Det eksakt samme skjedde med meg i helgen som var! Endte med at jeg lå under dyna og skalv og kaldsvetta i fire timer mens jeg var helt bombesikker på at snuten kom til å denge ned døra mi når som helst. Det er en helt jævlig opplevelse. Men for meg var trikset å roe meg selv helt ned, jeg vet ikke med deg, men jeg får til å gjøre det. Jeg kan også kjenne meg igjen i følelsen av å ikke være i sin egen kropp.
Men du kan ta det med ro, dagen etter var jeg i helt fin form.
Skal nevnes at mens jeg lå under dyna med supernoia så fant jeg ut at jeg skulle skylle ned stasjet mitt i dass fordi jeg trodde onkel kom på døra. Ikke en god ide.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
du røyket for mye, enkelt og greit.
angst og paranoia er helt normalt i slike tilfeller.
Hallo, det er hasj da. Vel, cannabis kan nok i viss tilfeller utløse latente psykiske lidelser, men det tror jeg neppe har skjedd nå. Jeg tror du røyka noe bra hasj, og ble fjern. Hvis du ikke har røyket så mange ganger, kan det hende det ble litt mye på én gang, og at kroppen bare fikk litt 'sjokk' på en måte.
Skjedde mye rart med meg de første gangene jeg røyka, noia, tungpustet, hjertebank og sånne ting. Dette er noe som etterhvert går over når man blir helt tilfreds med rusen
Du må også huske at forskjellig hasj har forskjellig virkning. Dvs noen ganger kan type x virke umiddelbart, mens type y bruker lenger tid på å fungere. Du undervurderte nok enkelt og greit hasjen, tok litt for mange trekk litt for fort.
Havent we all been there!


har skjedd med meg, sikkert to ganger.. Alt man vil er at det skal gå over, og dess mere man tenker på at man er FOR stein, dess værre blir man:P

Neshda, jeg røkte bøtte FØRSTE gangen jeg prøvde hasj! Var krute det!

Et godt tips kan være : om du vet at du blir totalt baked av 2 bøttetrekk, hvorfor ta over dobbelt så mange? er mye bedre å bare dra de 5-6 trekkene over lengre tid.. Ta 2, bli baked - når du kjenner at effekten går ut - ta ett til! rinse and repeat, og slik kan du være stein en hel dag
Lag deg masse mat, noe godt å drikke og se på noe morsomt. Da blir du helt normal igjen
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Hasj kan utløse latente psykiske lidelser ved overdreven bruk. Det kan også forsterke psykiske lidelser du lider av når du røyker også. Vanskelig å si hva som har skjedd med deg utifra det du skriver her. Du gir lite oversiktlig info om problemet ditt. Sikkert fordi du er stein enda. Du har nok bare røyka for mye, og oppnådd uønsket effekt.

Få i deg litt næring og en god natt søvn, så ser du hvordan ting er imorgen.
Om du fortsatt føler deg i psykisk ubalanse da så tar du kontakt med kyndig legepersonell. Noe nff IKKE er
Vis hele sitatet...
Over lengre tid ja
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:06.
Det beste er nok at du bare slapper av noen timer og prøver å sove ut til i morgen. Rusen pleier som regel å være over etter tre til fire timer, men angsten kan henge igjen en god stund.

Den opplevelsen du beskrev der skjedde med meg for en stund tilbake. Jeg var uerfaren og røyka en svarting fra bøtte. De første minuttene trodde jeg alt var i sin skjønneste orden, men da jeg satte meg ned på sofaen for å se på film bare forsvant jeg ut i en helt annen eksistens. Etter noe jeg trodde var ekstremt mange minutter (som i realiteten bare var ti sekunder) skvatt jeg til med et døvt skrik. Jeg hadde en følelse av at jeg levde i en kopi av en kopi oppå en dårlig kopi igjen. Min oppfattelse av virkeligheten var helt borte, og alt rundt meg føltes ut som noe annet, noe uvirkelig. Kortidshukommelsen min var på maks tretti sekunder før den ble resatt, og hver gang dette skjedde ble jeg livredd. Appåtil var reaksjonen min helt borte, hver gang jeg lot hånden gli fra et sted til et annet føltes det ut som at jeg hadde gått glipp av å se håndens glidning i mellom. Dette resulterte i at jeg lot hånden min gli til og fra ansiktet i flere minutter mens jeg betraktet den med undring og en vanvittig frykt. Jeg prøvde å forklare situasjonen for kompisene mine, men de bare lo og sa at jeg var stein og at den følelsen var helt normal. Problemet var at jeg bare hadde erfaring med den dårlige brune hasjen man får på akerselva en sein lørdagsnatt, mens det å røyke en svarting fra bøtte var en uutforsket og ikke minst en mye kraftigere salve.

Jeg vandra rundt i leiligheten til kompisen min i flere minutter mens jeg reiv meg i håret og lurte på hva i helvete jeg hadde gjort med livet mitt. Den følelsen jeg satt med var helt annerledes enn hva jeg tidligere hadde opplevd. I tillegg hadde jeg hatt en hel del biologi og læren om hjernen på skolen det året. Jeg var fullt klar over hvor lite som skulle til for å ødelegge et menneskes mentale helse, og var overbevist om at jeg nå var blitt en av gærningene. Mens jeg forestilte meg et liv på et mentalsykehus med tretti sekunders hukommelse begynte hjertet mitt å pumpe i en hastighet som overbeviste meg om at jeg sannsynligvis ikke kom til å overleve natten engang. Gutta prøvde å hjelpe meg med lufteturer, brus og beroligende ord. Ingenting hjalp og det eneste jeg ønsket var en ambulanse, noe jeg heldigvis ikke fikk. Til slutt ble de enige om at jeg skulle bli kjørt hjem til en av kompisene mine sånn at jeg kunne sove av meg rusen. Sjøl var jeg helt sikker på at den nye sinnstilstanden var en permanent tilstand og at livet mitt var ødelagt.

Det hele endte med at jeg gikk ut i snøen barbeint og la meg i fosterstilling i passasjersetet mens jeg holdt meg over hodet og håpet på at virkeligheten kom tilbake. Følelsene som florerte i hjernen min var så jævelige at dem knapt kan beskrives. Jeg var redd for at eksistensen min skulle være uvirkelig for alltid, og i det øyeblikket var alltid et særdeles mektig ord. Det å kunne gjøre slutt på livet virket som den eneste løsningen, problemet var bare det at jeg ikke engang var i stand til det slik situasjonen hadde utartet seg. Under kjøreturen kom de samme tankene hele tiden, familiens skuffelse, meg sittende i en rullestol etter å ha fått noe som kunne minne om det hvite snittet og. det aller verste, at jeg ikke kunne fullføre utdannelsen.

Da jeg ankom kompisen min sitt hus måtte det store anstrengelser til for å være normal foran moren hans. Ved nærmere ettertanke må hun ha fått et merkverdig inntrykk av meg den kvelden. En helt stille kar med blanke øyne som gnir seg i ansiktet for å ta en realitycheck mens han svarer på spørsmål med enstavelsesord.

Rusen gikk heldigvis over, og etter omtrent fire timer var jeg tilbake i min egen kopiløse eksistens. Etter den opplevelsen satt jeg igjen med en en stor respekt for rusmiddelet hasj, og jeg forstod at det å lese seg til virkninger på nettet ikke alltid hjelper deg når du er ruset. Ord som fjern, pottefjern, høy og noia hadde gitt meg en helt ny mening, jeg veit nå nøyaktig hva de innebærer. Sist men ikke minst har jeg slutta med hasj. Jeg kan godt forstå hvorfor noen ønsker seg en slik tilstand, men den er definitivt ikke ment for alle. Enkelte mennesker klarer ikke å håndtere en slik rus, og jeg er en av dem.
Som sagt over kan man få helt innforjævlig noia hvis man røyker, når man er usikker eller bekymret over hva du har gjort. Hvis man sliter med det bør man helst ikke røyke og heller vente, fordi det er veldig ekkelt når kompisen din helt random får panikk.
Trådstarter
Har enda den "ut av kroppen" følelsen, å føles enda ut som jeg er rusa, noe jeg umulig kan være

Er det normalt at jeg enda er sykt skjelven og føler meg HELT fjern? Virker som jeg enda har litt angst i meg å føltes nesten ut som jeg fikk et nytt anfall iste, men fikk ikke det. Har ikke røyka siden denne episoden men føler meg så sykt rar i hode, svimmel osv :S

Er det normalt at jeg enda er sykt skjelven og føler meg HELT fjern? Virker som jeg enda har litt angst i meg å føltes nesten ut som jeg fikk et nytt anfall iste, men fikk ikke det. Har ikke røyka siden denne episoden men føler meg så sykt rar i hode, svimmel osv :S
Skrekkopplevesen kan nok henge igjen en stund, det samme med angsten for å oppleve noe slikt igjen. Men rusen skal være borde etter så mange timer.
Trådstarter
Takk, håper jeg er bedre i morgen, droppa skolen idag..
Du skulle bare visst hva jeg har klart å overbevise meg om tidligere på noia, da jeg hadde en tendens til å overdosere. Blandt de dummeste teoriene jeg har hørt..
Trådstarter
Fyfan, føles enda ut som om jeg "drømmer" eller noe sånt, vanskelig å beskrive. Leste om en kar som hadde denne følelsen i 4 dager, så om den ikke er borte til mandag så stikker jeg til legen
Jeg er enig i at du må dra til legen mandag hvis ikke ting har roet seg. Regner med du er klar over dette, men ikke røyk mer cannabis før dette har løst seg. Noen har en psyke som ikke tåler cannabis like godt og det kan være du er en av disse. Ikke for å være dramatisk, men jeg lukter mulighet for en rusutløstpsykose i oppstartfasen. OM dette skulle stemme vil det mest sansynelig gå over så lenge du ikke røyker så store mengder på en gang (eller helst bare droppe cannabis hvis du gidder det). Og ikke tro jeg mener du er i ferd med å dette inn i en psykose. Det jeg mener er at det kan høres ut som du var nær og/eller at du fikk deg en skikkelig støkk.

For å komme med noen konstruktive råd så hadde jeg ikke angrepet bøtta så hissig når du har røyket så lite. Joint holder lenge pluss at det er mye enklere å regulere inntaket. Et par-tre trekk og du kan vente noen minutter. Med bøtta så kan selv en erfaren røyker bli satt ut.
Trådstarter
Vurder å bare slutte på rappen, har lite lyst å oppleve noe sånn hær igjen ;S Vært borte 2 dager fra skolen nå...

Men det skulle komme til det punktet at jeg må dra til legen, har de da taushetsplikt om jeg sier at jeg røyker?
Hvis du vurderer å slutte så skal du ta denne følelsen på alvor. Cannabis er ikke for alle. Nå det gjelder leger så har vel de taushetsplikt hvis du er over 16 år uten at jeg skal være for påståelig her.
Trådstarter
Er over 16 ja...

faktisk over 18

Kan vell hende at jeg hele tiden bekymrer meg på at jeg ikke skal bli bedre som gjør at det fortsatt virker så intenst eller noe sånt? Kan nevnes at det ikke er lett å ignorere heller da
Sitat av GuloGulo Vis innlegg
Det beste er nok at du bare slapper av noen timer og prøver å sove ut til i morgen. Rusen pleier som regel å være over etter tre til fire timer, men angsten kan henge igjen en god stund.

Den opplevelsen du beskrev der skjedde med meg for en stund tilbake. Jeg var uerfaren og røyka en svarting fra bøtte. De første minuttene trodde jeg alt var i sin skjønneste orden, men da jeg satte meg ned på sofaen for å se på film bare forsvant jeg ut i en helt annen eksistens. Etter noe jeg trodde var ekstremt mange minutter (som i realiteten bare var ti sekunder) skvatt jeg til med et døvt skrik. Jeg hadde en følelse av at jeg levde i en kopi av en kopi oppå en dårlig kopi igjen. Min oppfattelse av virkeligheten var helt borte, og alt rundt meg føltes ut som noe annet, noe uvirkelig. Kortidshukommelsen min var på maks tretti sekunder før den ble resatt, og hver gang dette skjedde ble jeg livredd. Appåtil var reaksjonen min helt borte, hver gang jeg lot hånden gli fra et sted til et annet føltes det ut som at jeg hadde gått glipp av å se håndens glidning i mellom. Dette resulterte i at jeg lot hånden min gli til og fra ansiktet i flere minutter mens jeg betraktet den med undring og en vanvittig frykt. Jeg prøvde å forklare situasjonen for kompisene mine, men de bare lo og sa at jeg var stein og at den følelsen var helt normal. Problemet var at jeg bare hadde erfaring med den dårlige brune hasjen man får på akerselva en sein lørdagsnatt, mens det å røyke en svarting fra bøtte var en uutforsket og ikke minst en mye kraftigere salve.

Jeg vandra rundt i leiligheten til kompisen min i flere minutter mens jeg reiv meg i håret og lurte på hva i helvete jeg hadde gjort med livet mitt. Den følelsen jeg satt med var helt annerledes enn hva jeg tidligere hadde opplevd. I tillegg hadde jeg hatt en hel del biologi og læren om hjernen på skolen det året. Jeg var fullt klar over hvor lite som skulle til for å ødelegge et menneskes mentale helse, og var overbevist om at jeg nå var blitt en av gærningene. Mens jeg forestilte meg et liv på et mentalsykehus med tretti sekunders hukommelse begynte hjertet mitt å pumpe i en hastighet som overbeviste meg om at jeg sannsynligvis ikke kom til å overleve natten engang. Gutta prøvde å hjelpe meg med lufteturer, brus og beroligende ord. Ingenting hjalp og det eneste jeg ønsket var en ambulanse, noe jeg heldigvis ikke fikk. Til slutt ble de enige om at jeg skulle bli kjørt hjem til en av kompisene mine sånn at jeg kunne sove av meg rusen. Sjøl var jeg helt sikker på at den nye sinnstilstanden var en permanent tilstand og at livet mitt var ødelagt.

Det hele endte med at jeg gikk ut i snøen barbeint og la meg i fosterstilling i passasjersetet mens jeg holdt meg over hodet og håpet på at virkeligheten kom tilbake. Følelsene som florerte i hjernen min var så jævelige at dem knapt kan beskrives. Jeg var redd for at eksistensen min skulle være uvirkelig for alltid, og i det øyeblikket var alltid et særdeles mektig ord. Det å kunne gjøre slutt på livet virket som den eneste løsningen, problemet var bare det at jeg ikke engang var i stand til det slik situasjonen hadde utartet seg. Under kjøreturen kom de samme tankene hele tiden, familiens skuffelse, meg sittende i en rullestol etter å ha fått noe som kunne minne om det hvite snittet og. det aller verste, at jeg ikke kunne fullføre utdannelsen.

Da jeg ankom kompisen min sitt hus måtte det store anstrengelser til for å være normal foran moren hans. Ved nærmere ettertanke må hun ha fått et merkverdig inntrykk av meg den kvelden. En helt stille kar med blanke øyne som gnir seg i ansiktet for å ta en realitycheck mens han svarer på spørsmål med enstavelsesord.

Rusen gikk heldigvis over, og etter omtrent fire timer var jeg tilbake i min egen kopiløse eksistens. Etter den opplevelsen satt jeg igjen med en en stor respekt for rusmiddelet hasj, og jeg forstod at det å lese seg til virkninger på nettet ikke alltid hjelper deg når du er ruset. Ord som fjern, pottefjern, høy og noia hadde gitt meg en helt ny mening, jeg veit nå nøyaktig hva de innebærer. Sist men ikke minst har jeg slutta med hasj. Jeg kan godt forstå hvorfor noen ønsker seg en slik tilstand, men den er definitivt ikke ment for alle. Enkelte mennesker klarer ikke å håndtere en slik rus, og jeg er en av dem.
Vis hele sitatet...
Og alt dette kan motvirkes av respekt for rusen, og kjenne sine grenser.
Hva tror du ungdommer som drekker hjemmebrent på sin første fylletur tror?
Er du over 18 så har du ikke noe å frykte. Så klart kan det være både det ene og det andre, men nFF er ikke kvalifisert legepersonell og selv om noen her skulle være det kan man ikke gjøre en gi en god diagnose eller gjøre en utredning over et internettforum.

Det eneste jeg kan råde deg til ut ifra egen erfaring er å ta deg en rolig helg og oppsøke lege på mandag hvis ting ikke har forbedret seg. Det hadde vært ganske unødvendig om ting skulle forverre seg grunnet frykt for å gå til legen.
http://healthland.time.com/2011/04/0...-are-paranoid/

Les denne. Prøv å forstå at paranoia er en egenskap cannabis har.
Det kan gi deg innsikt i frykt om du bruker det riktig.
ill: Cannabis og paranoia er linket ja. Nå gidder ikke jeg lese den artikkelen din, men enhver med god kjennskap til stoffet vet at man ikke skal ha slike ettervirkninger som TS beskriver. Spesielt ikke to dager etter siste røykings pluss at TS har bare røyket 15 ganger maks.
Trådstarter
Røyking av cannabis kan også utløse en kortvarig forvirringstilstand, spesielt ved høye doser. Denne tilstanden er kjennetegnet ved at virkelighetsoppfatningen blir forvrengt med forstyrrelse av syn og hørsel, og opplevelsen av tid og rom forandres. Angst eller forfølgelses- forestillinger kan også forekomme. Denne forvirringstilstanden kan vare i alt fra noen timer til et par døgn, og man regner med at ca. 10 % av alle cannabisbrukere rammes av dette en eller annen gang.

Kilde --> http://www.rustelefonen.no/index.php...svar&Itemid=46

Satser på at jeg kommer meg i løpet av helga...

Ikke jeg som har sendt inn dette spørsmålet til "rustelefonen" vis noen lurte.
Huff da, kjenner meg godt igjen der

Første gangen jeg røyka, i min pure ungdom, endte jeg liggende i senga å skrike til alle at de måtte ringe ambulanse, for nå døua jeg!! Fikk høre i ettertid at de såvidt hørte hva jeg sa, da jeg snøvlet noe voldsomt...

Har hatt noia mange ganger, men man lærer seg å takle det. Det verste er når det er lenge siden man har røyka, og man blir margestein og spyr....
Trådstarter
Takk for svar Skal bare drite i å tenke på at jeg har den følelsen, er jo såklart bare i hodet mitt å kan ikke la den "kontrollere" meg ;p regner med at den forsvinner da

Men kan holde dere oppdatert å si ifra når jeg er "frisk" igjenn
Jeg savner den tida jeg fikk "noia" når jeg røyka hasj,det var alltid en spesiell rus.Får det så og si aldri lenger(kun viss jeg har hatt en laaang pause.Noen andre som kjenner seg igjen idet?

Jeg veit det høres dumt ut og savne og ha noia,men rusen jeg fikk det første året jeg røyka var så spesiell/spennende.
Sist endret av JayHova; 8. april 2011 kl. 22:05.
Den psykiske smellen der kan forårsakes av en blanding av at du er bakskeiv og det psykiske sjokket. Bakskeiv blir man gjerne om man ikke har røykt så mye før. Det kan ta flere dager etter solide bøttetrekk før man klarner ordentlig til om man er nybegynner og hasjen er god... Har selv vært slik som dette i 2-3 dager etter heavy røykesessions i mine yngre dager.

Men det går nok over. Ta det med ro de neste gangene og røyk heller joint...
Slutt med cannabisen. I allefall her til lands, kom deg til amster å røyk i et helt annet miljø. Kan vist gjøre underverker for psyken:P
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Slutt med cannabisen. I allefall her til lands, kom deg til amster å røyk i et helt annet miljø. Kan vist gjøre underverker for psyken:P
Vis hele sitatet...
Trur ikke det er noia for snuten som gjør han fucka i hodet etter røykings.
Så jeg trur problemene hadde blitt mye større av og røyke kvalitets hasj/weed i amster..
Det er jo fakta at thc kan forsterke mange lidelser som angst,og andre psykiske problemer.
Sist endret av JayHova; 8. april 2011 kl. 22:53.
Trådstarter
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Trur ikke det er noia for snuten som gjør han fucka i hodet etter røykings.
Så jeg trur problemene hadde blitt mye større av og røyke kvalitets hasj/weed i amster..
Det er jo fakta at thc kan forsterke mange lidelser som angst,og andre psykiske problemer.
Vis hele sitatet...
Hadde ikke noia for snuten mens jeg røyka, tror det kom av at jeg røyka over dobbelt så mye som jeg vanligvis blir totalt grønnsak av ;p skal visst nok være meget bra kvalitet den hasjen vi røyka, en kompiss som har vært i amster å røyka sier at den ikke er langt i fra samme kvalitet ;p
Sitat av Layzi Vis innlegg
Og alt dette kan motvirkes av respekt for rusen, og kjenne sine grenser.
Hva tror du ungdommer som drekker hjemmebrent på sin første fylletur tror?
Vis hele sitatet...
Respekten har alltid vært der, men den gangen tok jeg meg vann over hodet og overvurderte min erfaring. Når det kommer til alkohol kan det ikke sammenliknes med cannabis.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Trur ikke det er noia for snuten som gjør han fucka i hodet etter røykings.
Så jeg trur problemene hadde blitt mye større av og røyke kvalitets hasj/weed i amster..
Det er jo fakta at thc kan forsterke mange lidelser som angst,og andre psykiske problemer.
Vis hele sitatet...
Såklart, men tenkte på hvordan det hadde vært å røyke kvalitet shiva i et land som har en så avslappet forhold til det som Amsterdam har. Dog, risikoen for å bli amsterdamaged er høyst tilstede:P..
▼ ... noen uker senere ... ▼
slapp av, du blei bare fjern
Smart triks ved "overdose" cannabis: Spis søtt, og da mener jeg søtt. En god svelg ublanda saft, syltetøy med brødskive, masse sjokkis eller lignende. Sukker bryter ned THC raskere enn kroppen gjør alene. Det er ikke noe som snapper deg ut av rusen på minuttet, men den går raskere over.
Har selv erfart dette, og derfor unngår jeg å munche på søtsaker når jeg røyker, men er samtidig nøye med å ha noe søtsaker i hus i tilfelle rusen skulle bli i overkant heftig.
ArbeidsledigProletar
Sitat av pothead79 Vis innlegg
Smart triks ved "overdose" cannabis: Spis søtt, og da mener jeg søtt. En god svelg ublanda saft, syltetøy med brødskive, masse sjokkis eller lignende. Sukker bryter ned THC raskere enn kroppen gjør alene. Det er ikke noe som snapper deg ut av rusen på minuttet, men den går raskere over.
Har selv erfart dette, og derfor unngår jeg å munche på søtsaker når jeg røyker, men er samtidig nøye med å ha noe søtsaker i hus i tilfelle rusen skulle bli i overkant heftig.
Vis hele sitatet...
Urban myth. Drikk vann.
Har selv hatt denne opplevelsen, det var da på en random busstur der jeg husker jeg fikk helt pannik og lurte på om folk som komm inn i bussen hadde løpt til busstoppet eller ikke mens tankene raste i hodet, endte med at jeg kasta opp inni bussen mens jeg trippa som bare juling og folk stod og stirra på meg mens jeg løp ut av bussen..

Følte tiden ble forvrengt og at jeg ikke var meg selv. Dette er vell det som skjer med en heftig overdosering?

Ivertfall: Siden den gang har jeg lært og er egentlig litt glad når dette skjer for da vet jeg følelsen når ting beggyner og bli galt og kan fly helt opp til den grensa og være der
Hvis du har dårlig toleranse mot det ville jeg hvertfall ikke dratt til amster. Det er faktisk såpass god kvalitet der at jeg kjenner 2 stykker som har røyket seg inn i psykose der nede.

Tror du trenger en liten pause eller rett og slett cannabis ikke er noe for deg. Det er kjent at eventuelle psykiske lidelser kan slå ut fra første til endte gang du røyker. Hadde jeg endt i samme situasjon hadde jeg nok sluttet av ren refleks, men har "heldigvis" ikke opplevd dette og røyker stanhaftig.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Urban myth. Drikk vann.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder?

Merker selv når jeg begynner å munche søtsaker, så blir jeg mer og mer klar i pappen. Akkurat som om sukker dreper den fantastiske fjernhetsfølelsen..
Det første jeg fikk i meg var blueberry (pot, dog) fra Nederland. Via bong, hehe. Det var rimelig heftige saker. Det foregikk omtrent slik (kort fortalt):

2-3 minutter hadde gått. Fikk en ganske deilig følelse i kroppen. Lente meg bakover, slappet av og hadde en slagt ut av kroppen-opplevelse.

5-10 minutter hadde gått. Alle sitter og ler. Jeg er usikker på om jeg hadde deltatt i samtalen og ledd selv, men plutselig føler jeg at noe ikke er helt som det skal. Jeg forsøker å fokusere men alt jeg fester blikket på er like laggy som i verste rushtida i Dalaran (world of warcraft). Hører at enkelte ord gjentar seg flere ganger, og det gjør meg sprø. Derfor blir det altså slik at jeg kaster meg ned på gulvet og hyler.

10-15 minutter har gått. Akkurat her tror jeg at jeg loket en del, så det er ikke helt klart for meg hva som skjedde. Vennen min får det for seg at det er best å dra. Jeg prøver å skifte bukse, men blir plutselig usikker på hvordan man faktisk kler av seg. Ber de andre la være å le av meg. Høye som de alle var kan jeg jo skjønne at det ikke var en enkel sak. Inne i dette bygget hadde jeg det helt jævlig, rett og slett. Var sikker på at jeg var fanget i en konstruert virkelighet, eller en drøm reggisert av David Lynch. Trodde tiden spoltes frem og tilbake, og skjønte ikke helt hvor jeg var.

20-30 minutter (eller noe). Greier å få kommet oss til Taxi. Jeg er fremdeles helt borte, og min venn på passe på så jeg ikke går ut i trafikken. Å feste bilbeltet har ALDRI vært så vanskelig. Tror det tok meg tredobbelt så lang tid. Var så klart passe paranoid for at sjåføren skulle ta meg for noe. "Ikke si noe i et unaturlig toneleie!", tenkte jeg. Og vel, det var akkurat det jeg gjorde. Jeg hadde dessuten fremdeles dette problemet med at verden rundt meg "lagget". Det var vel en av de mest skremmende tingene under rusen. Samt alle de skremmende tankene, og det desperate forsøke på å huske hvordan verden egentlig var, og fremkalle minner om at jeg har venner, familie. Og ikke minst at det finnes noe som kalles "narkotika".

Vi kom oss nå hjem, da. Jeg lå i senga i noe som virket som en evighet. Kroppen føltes nærmest elektrisk og rar. I ettertid er det jo relativt interessant, men der og da var det helt grusomt. Holder en knapp på at det var en kombinasjon av feil setting, bong og relativt grei kvalitet på sakene. Vet ikke om det at jeg hadde drukket litt har noe å si. Har ikke hatt en sånn oppevelse etter det.

Derfor vil jeg tro at den følelsen ikke kommer til å vedvare. Utifra egen erfaring. Men nå har du ikke fortalt så mye om setting, sinnsstemning og slike ting.
Sist endret av Skrillex; 12. mai 2011 kl. 16:56.
Jeg har mine egne teorier om hvordan psykose og schizofreni fungerer, og jeg tror det handler om nettopp "tro", og hvilke metaforer om virkeligheten du henger deg opp i. Hvis du henger deg opp i "jeg er gal", så er du gal.

Det er et par ting jeg har lært meg i mine egne mentale reiser, og jeg føler meg etterhvert veldig trygg på meg selv i en utsatt situasjon:

Stol på deg selv. Dette kan ikke sies nok. Du er ikke gal, det kan det like gjerne være de andre som er. Hallusinerer du skremmende ting, så grip tak i det faktum at det du opplever produseres av ditt eget sinn. Dette hører hjemme i The Tibetan Book of the Dead (finnes det et norsk ord for denne?), og er en veldig arketypisk, buddhistisk modell for å operere sitt eget sinn.

Pust! Pusten er ankeret, den er alltid der, og du kan alltid komme tilbake til den. Dette funker også mot annet mentalt stress, som det man kanskje opplever på jobb, eller i pressede situasjoner. Å trene seg litt i meditasjon er også svært nyttig i denne forbindelse.

Ikke analyser det du opplever. Observer pusten dersom den interne dialogen din går berserk. Du kan også forsøke å forankre deg i bevegelser. Håndbevegelser, yoga, rolig gange eller dans er fine måter å strekke seg etter noe kjent.

Jeg har mange ganger følt meg svært annerledes i dagene etter en stor opplevelse. Dette er for meg helt normalt, og noe av grunnen til at jeg går inn i det til å begynne med. Det er for å utarbeide en bedre bevissthet i mitt daglige liv. Ettersom du legger opplevelsen mer og mer bak deg, vil du nok innse at du har lært mye av den overveldende frykten. Det er de verste opplevelsene man lærer mest av, synes i alle fall jeg. Og de gjør så man er obs på fallgruvene til neste gang, slik at man kan gå litt dypere uten å være redd.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Skrillex Vis innlegg
Det første jeg fikk i meg var blueberry (pot, dog) fra Nederland. Via bong, hehe. Det var rimelig heftige saker. Det foregikk omtrent slik (kort fortalt):

2-3 minutter hadde gått. Fikk en ganske deilig følelse i kroppen. Lente meg bakover, slappet av og hadde en slagt ut av kroppen-opplevelse.

5-10 minutter hadde gått. Alle sitter og ler. Jeg er usikker på om jeg hadde deltatt i samtalen og ledd selv, men plutselig føler jeg at noe ikke er helt som det skal. Jeg forsøker å fokusere men alt jeg fester blikket på er like laggy som i verste rushtida i Dalaran (world of warcraft). Hører at enkelte ord gjentar seg flere ganger, og det gjør meg sprø. Derfor blir det altså slik at jeg kaster meg ned på gulvet og hyler.

10-15 minutter har gått. Akkurat her tror jeg at jeg loket en del, så det er ikke helt klart for meg hva som skjedde. Vennen min får det for seg at det er best å dra. Jeg prøver å skifte bukse, men blir plutselig usikker på hvordan man faktisk kler av seg. Ber de andre la være å le av meg. Høye som de alle var kan jeg jo skjønne at det ikke var en enkel sak. Inne i dette bygget hadde jeg det helt jævlig, rett og slett. Var sikker på at jeg var fanget i en konstruert virkelighet, eller en drøm reggisert av David Lynch. Trodde tiden spoltes frem og tilbake, og skjønte ikke helt hvor jeg var.

20-30 minutter (eller noe). Greier å få kommet oss til Taxi. Jeg er fremdeles helt borte, og min venn på passe på så jeg ikke går ut i trafikken. Å feste bilbeltet har ALDRI vært så vanskelig. Tror det tok meg tredobbelt så lang tid. Var så klart passe paranoid for at sjåføren skulle ta meg for noe. "Ikke si noe i et unaturlig toneleie!", tenkte jeg. Og vel, det var akkurat det jeg gjorde. Jeg hadde dessuten fremdeles dette problemet med at verden rundt meg "lagget". Det var vel en av de mest skremmende tingene under rusen. Samt alle de skremmende tankene, og det desperate forsøke på å huske hvordan verden egentlig var, og fremkalle minner om at jeg har venner, familie. Og ikke minst at det finnes noe som kalles "narkotika".

Vi kom oss nå hjem, da. Jeg lå i senga i noe som virket som en evighet. Kroppen føltes nærmest elektrisk og rar. I ettertid er det jo relativt interessant, men der og da var det helt grusomt. Holder en knapp på at det var en kombinasjon av feil setting, bong og relativt grei kvalitet på sakene. Vet ikke om det at jeg hadde drukket litt har noe å si. Har ikke hatt en sånn oppevelse etter det.

Derfor vil jeg tro at den følelsen ikke kommer til å vedvare. Utifra egen erfaring. Men nå har du ikke fortalt så mye om setting, sinnsstemning og slike ting.
Vis hele sitatet...
haha blueberryen ja, been there done that! huff :P