Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3052
God kveld alle freaks.

Sitter da her passe pepperstuka, klar for å vaske leiligheten helt hundre. Men så poppa det inn i hode mitt om å spare penger, for å dra til amster for å ta utdanning innen cannabis. for det er noe jeg kunne likt å lære mer om. så da har jeg 2 spørsmål.


(Nr.1) noen som har noe peiling på om det går ann å "kjøpe" seg en plass på en slik skole?

(Nr.2) og hvor lang den utdanningen er og hvor mye det koster?

Links hadde vært ålright!
tviler sterkt på at finnes egne cannabisskoler slik du beskriver det. men dersom du vil jobbe med cannabis, blir det mest sansynlig som en biolog eller kjemiker. Vis man går utifra forskning.

Men vis du med andre ord vil får det lovlig, blir det vell å studere politkk og økonomi for å bli en politiker.
haha sett half baked nå eller ? selv om dave chapell spørr om dealeren har gått på weed college betyr det ikke at han var serious !
Sitat av SkauG Vis innlegg
haha sett half baked nå eller ? selv om dave chapell spørr om dealeren har gått på weed college betyr det ikke at han var serious !
Vis hele sitatet...
det Finnes en i California. vet ikke med amsterdam

Hadde heller satsa på California, godt og varmt klima. Enklere når det kommer til Språk. Oakland ligger like ved San Fransisco.

http://www.oaksterdamuniversity.com/
Oaksterdam her har slik utdanning vet om folk som går der, er visst brukbar utdanning egentlig.
Trådstarter
Sitat av SkauG Vis innlegg
haha sett half baked nå eller ? selv om dave chapell spørr om dealeren har gått på weed college betyr det ikke at han var serious !
Vis hele sitatet...
nei har ikke sett half baked :P så på vaske bøtta og da poppa det opp
Her i Amsterdam har vi noe som heter Cannabis-college. Men det er ikke en skole i seg selv og koster ingenting. Det er rett å slett et lite krypinn i red light der de har folk som er veldig smarte på området å kan lære deg alt du har å spørre om. De har også en liten farm i kjelleren der du kan få se på deres grow. Over alt hvor du skulle feste blikket ser du permer, bøker, blader o.l fullstappet med informasjon om cannabis. De har tilogmed et par Norske permer Men som sagt, det er ingen skole i den forstand at du går til timer å slikt. Du kan komme dit, rulle deg en joint eller kanskje du foretrekker en av deres mangefoldige vaporizers å studere på egenhånd å spørre ekspeditørene. I like it there !
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Flytt til amster og få deg jobb i en coffeshop, så arbeider du deg oppover i systemet. Vil påstå at viser du interesse så vil du lære masse underveis, kansje en dag får du muligheten til å ta over som sjef eller starte for deg selv!

Det er gjerne ingen utdannelse, men du får masse kunnskap og muligheten til å tjene gode penger samtidig!
jordbrukshøgskole?
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Flytt til amster og få deg jobb i en coffeshop, så arbeider du deg oppover i systemet. Vil påstå at viser du interesse så vil du lære masse underveis, kansje en dag får du muligheten til å ta over som sjef eller starte for deg selv!

Det er gjerne ingen utdannelse, men du får masse kunnskap og muligheten til å tjene gode penger samtidig!
Vis hele sitatet...
Få seg jobb som norsk statsborger i en coffeeshop uten særlig med erfaring? Er det så lett da?
Har et par danske venniner som flyttet til Amsterdam og begynte å jobbe der, hu ene på bar og hu andre på coffeshop. Uansett; hu sa at hun fikk jobben et par dager etter at hun hadde vært innom med søknad på en coffeshop. Tror det var litt trynefaktor i bildet så jeg veit ikke om det er like lett for menn å bli ansatt. Jeg vil anbefale deg til å søke jobb på et hostell midlertidig, kan se for meg at det kan ta litt tid å få seg "drømmejobben" der nede. Lykke til.
Sitat av flykick Vis innlegg
God kveld alle freaks.

Sitter da her passe pepperstuka, klar for å vaske leiligheten helt hundre. Men så poppa det inn i hode mitt om å spare penger, for å dra til amster for å ta utdanning innen cannabis. for det er noe jeg kunne likt å lære mer om. så da har jeg 2 spørsmål.


(Nr.1) noen som har noe peiling på om det går ann å "kjøpe" seg en plass på en slik skole?

(Nr.2) og hvor lang den utdanningen er og hvor mye det koster?

Links hadde vært ålright!
Vis hele sitatet...

I og med at kjøp/salg av cannabis utenfor coffee shops formelt sett fortsatt er ulovlig i Nederland (selv om det ikke håndheves), tviler jeg sterkt på at det finnes formell utdanning på området.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Få seg jobb som norsk statsborger i en coffeeshop uten særlig med erfaring? Er det så lett da?
Vis hele sitatet...
Viss man bygger seg opp med god kunnskap og har den rette attituden tror jeg nok at det skal være mulig å få det til. Det er i alle fall det eneste jeg kan komme på som faktisk er i nærheten av det TS spør etter.

Hele prosessen vil ta tid, dette blir neppe en "kjapp løsning" med mindre du har jævlig flaks.