Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1859
Hei!

Jeg skal til vurdering av evt. adhd om en snau måned. Da jeg var hos fastlegen min for flere måneder siden ang. dette, spurte han meg om jeg hadde smoket hasj el., det hadde jeg ikke.

Spørsmålet mitt er følgende; Er det dumt å teste ut hasj/marij en måned før jeg skal til en slik vurdering? Kan det evt. resultere i at jeg ikke kan få medikamenter eller lignende?
så lenge du ikke gjør det rett før du skal testes så spiller det egentlig ingen rolle.
Siden du aldri har røyka før, så er du clean igjen på noen dager
Trådstarter
91 8
Takker............
Dem finner ikke THC med mindre dem faktisk leter etter det.

Så jeg vil tro du KAN røyke noen dager før, ettersom dem mest sannsynlig ikke leter etter det, og at du er clean igjen på null komma niks.
jeg gjorde det dagen før jeg tokk testen / blodprøven og hele pakka De leiter ikke etter THC viss de ikke må


Bare chill
Vet at en venn ble pålagt pisseprøver ukentlig 3 måneder i forveien til add utredning. Jeg ville nok ikke tatt sjansen, hvertfall hvis du har blitt tatt for det før eller en rushistorie kjent for helsevesenet. Men amfetamin er ute innen en uke så i en slik situasjon er det altså mindre risky med speed.
Kan være han spørr deg fordi utrolig mange med ADHD begynner å røyke.
Jeg måtte ikke avlegge prøve før jeg tok ADHD test. Men jeg vet at man må være rusfri i minst 3mnd før utredning.
Men det gjelder vell bare hvis man forteller at man har gjort det
Har du ikke røyket enda, så klarer du vel vente i en mnd til for å være sikker Om du røyker nå vil det uansett ikke merkes, men man kan aldri vite hva som venter i buskene. Glad jeg venta da jeg plutselig fikk vite at narkobikkjene skulle komme en liten tur på jobben.
Sitat av Kurwa Vis innlegg

Spørsmålet mitt er følgende; Er det dumt å teste ut hasj/marij en måned før jeg skal til en slik vurdering? Kan det evt. resultere i at jeg ikke kan få medikamenter eller lignende?
Vis hele sitatet...

Et tips til deg: hold deg langt unna medikamentene vist de vil pakke slik i deg, (som de garantert vil) de såkalte medesinene er bullshit, de kommer bare til å forandre personligheten din, gi deg en hel masse kjipe "side effects" og gi deg svært større sjangs for å få problemer med angst og depresjoner.

Cannabis er den beste medesinen mot ADHD!

http://www.cannabis-med.org/english/..._2008_01_1.pdf

http://cannazine.co.uk/cannabis-news...dhd-video.html

http://www.davidbearmanmd.com/docs/A...noidSystem.pdf
Sitat av NaturensKraft Vis innlegg
Et tips til deg: hold deg langt unna medikamentene vist de vil pakke slik i deg, (som de garantert vil) de såkalte medesinene er bullshit, de kommer bare til å forandre personligheten din, gi deg en hel masse kjipe "side effects" og gi deg svært større sjangs for å få problemer med angst og depresjoner.

Cannabis er den beste medesinen mot ADHD!

http://www.cannabis-med.org/english/..._2008_01_1.pdf

http://cannazine.co.uk/cannabis-news...dhd-video.html

http://www.davidbearmanmd.com/docs/A...noidSystem.pdf
Vis hele sitatet...
Du bør få faktaene dine på bordet for du kommer med sånne uttalser.
ADHD medikamenter forandrer ikke personligheten, ritalinen og gamle medisiner kunne forandre oppførselen din men ikke personligheten. Du er alltid samme person.
Cannabis forandrer mer på personligheten din(over tid)
Selv har jeg hatt Adhd siden jeg var liten og gått på medisiner.
sluttet med medisiner for 5 år siden og røyket de siste 2.
Cannabis er et "medikament" for adhd men dog ulovlig og kan sende deg ut i feil miljøer og der kan værre ting skje. Cannabis har side effekter der du blir slappere oppførsel, glemmer ting lettere osv. Flere lik som ritalinen og gamle medisiner gjorde. Dopet deg ned

PS: Slapphet, glemskhet osv kommer over langvarig bruk og vis man bruker det ordntlig(ikke bli stein/høy bare litt blodverdier)
Sist endret av Daggy; 14. mars 2011 kl. 23:52.
Det er også bevist at hvis man har ADHD er man mere konsentrert ved bilkjøring enn uten.
Søk på "ADHD cannabis" på google. Den første linken du får viser til en tysk undersøkelse gjort i 2006!
Men dersverre nekter politikerne i norge for det uansett, og ikke minst psykologer og leger.
Har prøvd å fortelle dem det, men det går inn og ut med engang! Norge er håpløst!

Jeg har ADHD, og følte meg mye bedre når jeg røyket. Har nå sluttet og ikke rørt noe siden 7 januar, har røkt i 7 år ca. og livskvaliteten er gått nedover siden. En viss overlege ved rikshospitalet prøver hardt å få norske politikere til å forstå dette, og få det avkriminalisert asap.. Desverre snakker han til veggen. HEIA Willy Pedersen! Artikkel i Aftenposten.
Sitat av NaturensKraft Vis innlegg
Et tips til deg: hold deg langt unna medikamentene vist de vil pakke slik i deg, (som de garantert vil) de såkalte medesinene er bullshit, de kommer bare til å forandre personligheten din, gi deg en hel masse kjipe "side effects" og gi deg svært større sjangs for å få problemer med angst og depresjoner.

Cannabis er den beste medesinen mot ADHD!
Vis hele sitatet...
Hahaha, hvem er du som snakker? Går selv på medisiner mot ADHD, og at det forandrer personligheten min er løgn. Kjipe "side effects" er for meg nedsatt matlyst, men den er ikke helt borte. Så null problem å spise osv.

At én person ikke har bra effekt av det, betyr ikke at ALLE har null effekt eller masse bivirkninger.

Jeg har brukt medisinene i årevis, hadde aldri klart jobben jeg har nå, uten.
Så ikke kom farende med løgn!
Sitat av dinan Vis innlegg
At én person ikke har bra effekt av det, betyr ikke at ALLE har null effekt eller masse bivirkninger.

Jeg har brukt medisinene i årevis, hadde aldri klart jobben jeg har nå, uten.
Så ikke kom farende med løgn!
Vis hele sitatet...
Jeg gikk på Ritalin i ca 1 år. Sant nokk, det endret ikke personligheten min.
Det funket faktisk. Men desverre hadde jeg sideeffekter som økt svette, høyt blodtrykk og noe som jeg ikke kan navnet på, men jeg kjente hjertet slå hardt i brystkassa, av og til uregelmessig. Og det var ubehagelig!
Det kan sammenlignes med å chippe en bil. Den går bedre, men varer ikke like lenge.