Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3522
Long story short, jeg er ikke student men har jaggu ikke mye bedre råd enn en for tiden. Noen som har en god ide på hvordan man kan forfalske ett studentbevis? Har opp igjennom årene hatt alt fra enkle røde papirlapper med ett stempel til plastikkkort som studentbevis så det burde ikke være spesielt vanskelig
Om du skal gjøre det, velg en skole som er et stykke borte fra der du bor. Da er det mindre fare for at kortet blir gjenkjent og at du blir tatt.
Studentkort er en ting å forfalske. men når jeg skal bruke mitt så må jeg alltid ha med gyldig semesterkvittering.
Sant det Anchorage, men semesterkvitteringslappen er ikke akkurat vanskelig å forfalske.
Jeg er glad i å få ting for halv pris, så jeg melder meg alltid opp i et fag på skolen, og betaler semesteravgiften på lusne 700 kroner. Dette tjener man fort inn, foreksempel på Flexus-kortet som nesten er for halv pris per månede. Du trenger ikke å møte opp på eksamen engang, og det påløper heller ikke renter på studielånet ditt.
Sitat av prenix Vis innlegg
Jeg er glad i å få ting for halv pris, så jeg melder meg alltid opp i et fag på skolen, og betaler semesteravgiften på lusne 700 kroner. Dette tjener man fort inn, foreksempel på Flexus-kortet som nesten er for halv pris per månede. Du trenger ikke å møte opp på eksamen engang, og det påløper heller ikke renter på studielånet ditt.
Vis hele sitatet...
Er det noen som kan bekrefte dette? Isåfall er det jo tidenes smutthull!
Sitat av djman Vis innlegg
Er det noen som kan bekrefte dette? Isåfall er det jo tidenes smutthull!
Vis hele sitatet...
Works for me, jeg går riktignok for å stå på det ène faget per semester.
Gå for et utenlandsk studentbevis? I England fikk vi bare kortet. Ingen ekstra lapp eller noe.
Sitat av djman Vis innlegg
Er det noen som kan bekrefte dette? Isåfall er det jo tidenes smutthull!
Vis hele sitatet...
Jada dette er fullstendig mulig, og forsåvidt lovlig men umoralsk. Den eneste begrensningen her ligger hos lærestedet som eventuelt kan avslutte studieretten din etter noen år med 0 progresjon.
Sitat av prenix Vis innlegg
Works for me, jeg går riktignok for å stå på det ène faget per semester.
Vis hele sitatet...
Vil oppfordre folk med et ok og over vitnemål om å ikke gjøre det der. Kjipt for de som ikke kommer inn på det de vil fordi en fyr ville ha billig busskort. Men på den annen side... Det er vel stort sett udugelige folk som gjør sånne ting uansett.
Altså, det er ikke snakk om at det bare er busskort man tjener på her da. Jeg har studielån på ~300 000. La oss si renten på dette lånet er 4%. Etter skatt blir dette da en rente på 2,88%. Hvis jeg da melder meg opp som student vil det da si at jeg tjener 8640 kr i året bare i sparte rentekostnader.. I tillegg kommer jo alle rabattene man får ved at man er student istedet for vanlig arbeidstaker..
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Vil oppfordre folk med et ok og over vitnemål om å ikke gjøre det der. Kjipt for de som ikke kommer inn på det de vil fordi en fyr ville ha billig busskort. Men på den annen side... Det er vel stort sett udugelige folk som gjør sånne ting uansett.
Vis hele sitatet...
Stemmer, jeg har kun bare mastergrad.
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Vil oppfordre folk med et ok og over vitnemål om å ikke gjøre det der. Kjipt for de som ikke kommer inn på det de vil fordi en fyr ville ha billig busskort. Men på den annen side... Det er vel stort sett udugelige folk som gjør sånne ting uansett.
Vis hele sitatet...
Det går ikke utover plasser universitetet kan tilby til nye studenter... Jeg antar at det her er snakk om folk som har studert eller er under utdanning og kanskje tar det litt chill..

Dersom folk kun søker opptak til høgskole og universitet for å få billig busskort er det jo en annen ting, og støtter deg i utspillet ditt.
Hvis du skal ha rentefritak på studielånet ditt så må du også bestå de fagene du melder deg opp i:

http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/T...ter/Utdanning/
Folk burde satse på studier ingen andre vil gå, og som har lett eksamen =)