Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 4617
Sorry for at det blir lagt ut atter en forespørsel etter filmer her, om dere har noe mot det

Vet dere om noen skrekkfilmer som faktisk er skumle, MEN som ikke er med spøkelser og aliens osv, altså filmer som er om ting som faktisk kan skje (nå vil jeg ikke ha en diskusjon om at det faktisk er mulig at hus er hjemsøkt osv, men nå mener jeg straight opp ikke noe monstere osv)
Effage's Avatar
Trådstarter
Gidder ikke å luke ut 99% av tipsene der, for de aller aller fleste er slikt overtroisk opplegg
Eden Lake.
Den provoserer og skremmer på sin helt egne måte.

Ellers så får du legge deg ut på O'store google å krafse fram grøssere. Imdb er også fint å bruke
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
The BlairWitch Project, lavbudsjettsfilm som filmes i førsteperson, du er heldig om du faktisk ser "heksen" ordentlig, men skaper en utrolig steming.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
psyco er jo fin? kommer ikke på noen andre som ikke er "overtroisk" i farta
Effage's Avatar
Trådstarter
Sitat av Andromeda27 Vis innlegg
Eden Lake.
Den provoserer og skremmer på sin helt egne måte.

Ellers så får du legge deg ut på O'store google å krafse fram grøssere. Imdb er også fint å bruke
Vis hele sitatet...
Jeg føler meg i det late hjørnet i dag, så må bare beklage at jeg ikke gidder googling i dag, hehe

Edit: Jeg har faktisk sett den før, nå som jeg sjekket trailer. Vil ikke si den var veldig skummel, men absolutt verdt å se den !
Sist endret av Effage; 13. februar 2011 kl. 17:58.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
gidder du og tar deg tid til og skrive her og si at du ikke gidder google så har du jammen meg til og styrke igjen til og google fram svar!
Effage's Avatar
Trådstarter
Sitat av echuz Vis innlegg
gidder du og tar deg tid til og skrive her og si at du ikke gidder google så har du jammen meg til og styrke igjen til og google fram svar!
Vis hele sitatet...
Er litt billigere for meg å sitte her på denne siden, enn å gå gjennom 100 sider via google, så hate så mye du vil, men føler dette er lettere for en slask av min rang
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Effage Vis innlegg
Er litt billigere for meg å sitte her på denne siden, enn å gå gjennom 100 sider via google, så hate så mye du vil, men føler dette er lettere for en slask av min rang
Vis hele sitatet...
ser forsåvet den MEN det jo ikke vår jobb og bruke evigheter på noe du selv kunne gjort hvis du f.eks går på top horror på imdb så finner du mye bra!
Sitat av Effage Vis innlegg
Jeg føler meg i det late hjørnet i dag, så må bare beklage at jeg ikke gidder googling i dag, hehe

Edit: Jeg har faktisk sett den før, nå som jeg sjekket trailer. Vil ikke si den var veldig skummel, men absolutt verdt å se den !
Vis hele sitatet...
Nei, den er ikke direkte skummel, men skremmer på en helt egen måte. Det som er skremmende er at det er unger som herjer.

(og du spurte etter "realistiske" filmer, og da syntes jeg den passer inn under der.)

Fyttirakkern jeg ble provosert første gang jeg så den og når slutten kom
Effage's Avatar
Trådstarter
Sitat av echuz Vis innlegg
ser forsåvet den MEN det jo ikke vår jobb og bruke evigheter på noe du selv kunne gjort hvis du f.eks går på top horror på imdb så finner du mye bra!
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke at dere skal lete for meg, jeg spør om dere faktisk VET om noen
Bare sjekk ut tråden min, garanterer deg at du finner mange filmer du liker!
Wargriff har hatt en tråd som har vert veldig aktiv idag, så jeg vil råde deg til å søke på både nFF og Google før du lager egen tråd.

Om du er for lat til dette, tviler jeg på at du orker å se filmen heller.
http://4.bp.blogspot.com/_WIJl2dMSCcw/TK0Ooi0eu9I/AAAAAAAAEsM/Kwc5kRLBZ_o/s400/buried-review-filmboy.jpg
Noe av de bedre jeg har sett: Buried (2010)
Ikke akkurat skrekk, men mer traumatisk, dette er jo en thriller, men jeg synes den lager en god skrekk på sin egen måte.
Spoiler in white below:
[COLOR="White"]Dette er den første filmen der jeg trekker tråder til 'The Mist', på grunn av en glimrende avslutning.[/COLOR]
Sist endret av Rolsen Royce; 13. februar 2011 kl. 20:14.
Eller så kan du bare gi opp hele grøsser sjangeren, for det finnes svært lite skummelt og realistisk der ute innen den sjangeren.
The Descent er og annbefale! Er noen merkelige skapniger der, men er vel meningen at disse har vert mennesker som har tilpasset seg omgivelsene, som i dette tilfellet er mørke, kalde grotter.
Audition (titegn)
Effage's Avatar
Trådstarter
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
The Descent er og annbefale! Er noen merkelige skapniger der, men er vel meningen at disse har vert mennesker som har tilpasset seg omgivelsene, som i dette tilfellet er mørke, kalde grotter.
Vis hele sitatet...
Det jeg liker best med denne filmen er starten, ganske brutalt hvordan et liv kan forandres i løpet av et øyeblikk.

Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
http://4.bp.blogspot.com/_WIJl2dMSCcw/TK0Ooi0eu9I/AAAAAAAAEsM/Kwc5kRLBZ_o/s400/buried-review-filmboy.jpg
Noe av de bedre jeg har sett: Buried (2010)
Ikke akkurat skrekk, men mer traumatisk, dette er jo en thriller, men jeg synes den lager en god skrekk på sin egen måte.
Spoiler in white below:
[COLOR="White"]Dette er den første filmen der jeg trekker tråder til 'The Mist', på grunn av en glimrende avslutning.[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Jeg likte den selv, minner meg veldig om phone booth! Fin twist på den
En film jeg så for litt siden og synes var litt ekkel, er "Last house on the left", det var mest på grunn av en scene som de dro det ganske langt, men hele filmen er ganske drøy, om jeg ikke husker feil.
The Strangers Med Liv Tyler fra 2008 frika meg ganske ut, og jeg er på ingenmåte lettskremt når det kommer til skrekkfilmer.
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
The Strangers Med Liv Tyler fra 2008 frika meg ganske ut, og jeg er på ingenmåte lettskremt når det kommer til skrekkfilmer.
Vis hele sitatet...
Satte meg ned med denne her for et drøyt år siden (eller kanskje snart 2 år?), ihvertfall, den ER skummel! Ble enkelt og greit litt redd der eg satt aleine i mørket
Husker ikke navnet på filmen, men hvertfall den hvor et par ungdommer blir sittende fast i en skiheis i en uke eller no er relativt realistisk
Sitat av PiGmeNt- Vis innlegg
Husker ikke navnet på filmen, men hvertfall den hvor et par ungdommer blir sittende fast i en skiheis i en uke eller no er relativt realistisk
Vis hele sitatet...
Frozen, men den er jo skikkelig dårlig, det syntes i hvertfall jeg. Realistisk, nja... med litt god fantasi så kanskje (bare min mening).
Sist endret av Veggen; 14. februar 2011 kl. 00:29.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
En film jeg så for litt siden og synes var litt ekkel, er "Last house on the left", det var mest på grunn av en scene som de dro det ganske langt, men hele filmen er ganske drøy, om jeg ikke husker feil.
Vis hele sitatet...
Regner med at det var remaken du så. Anbefaler alle å sjekke ut originalen fra 1972 som er mye bedre.

Kan også anbefale "I Spit on Your Grave" fra 1978 som er noe i samme gate som "Last House on the Left".

Den nylig utgitte remaken av "I Spit..." var overaskende bra til å være en remake av en slik kontroversiell film. Anbefales!
Sitat av pWnani Vis innlegg
Regner med at det var remaken du så. Anbefaler alle å sjekke ut originalen fra 1972 som er mye bedre.

Kan også anbefale "I Spit on Your Grave" fra 1978 som er noe i samme gate som "Last House on the Left".

Den nylig utgitte remaken av "I Spit..." var overaskende bra til å være en remake av en slik kontroversiell film. Anbefales!
Vis hele sitatet...
Ja det var remaken jeg så, bedre på hvilken måte? For vanligvis ser jeg ofte filmer to ganger eller fler, men "Last house on the left" er en film jeg ikke ønsker å se flere ganger (en gang holdt).

"I Spit on Your Grave" er ny for meg, skal sjekke ut den, ser begge er tilgjengelige, så det blir til at jeg ser både originalen og remaken om den faller i smak.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Ja det var remaken jeg så, bedre på hvilken måte?
Vis hele sitatet...
Alt! Dette er en av mine favoritt filmer og det er sånn jeg mener en skrekk film skal være. Veldig ubehagelig og veldig tilfredstillende.
Dette er jo en klassisk Rape and Revenge explotation film som ikke sparer på kruttet, dog den er faktisk lite gory. Fantastisk skuespill fra jentene og the baddies er noe av det som gjør denne filmen veldig troverdig. Hun ene jenta var faktisk livredd i innspillingen og det synes veldig på kamera. Anbefaler også å sjekke ut dokumentarene om filmen. "Celluloid Crime of the Century" og "It`s only a movie" som du finner på de fleste DVD versjoner.

Jeg har vist denne filmen til mange mennesker, inkludert min mor og jeg har kun fått positive tilbake meldinger selvom det har vært en del jenter som har syntes dette har vært den mest ubehageligeste filmen de noensinne har sett. Men det er jo det som er meningen
srpski film!
Sitat av mishka Vis innlegg
srpski film!
Vis hele sitatet...
Også kalt ''A Serbian Film''.
Første halvdel er fantastisk. Andre halvdel... Kaotisk og latterlig.

Men, helt klart innen skrekk sjangeren. Sjekk den ut!
Dog, ikke få kloa i den blu-ray skiva/rippen som er ute nå. Ifølge imdb
har den 49 sensurkutt. Ca 4 minutter med materiale.
Det flyter en screener rundt omkring. Den er usensurert.
Om du likte The Descent så burde du sjekke ut The Descent Part 2
Sitat av pWnani Vis innlegg
Alt! Dette er en av mine favoritt filmer og det er sånn jeg mener en skrekk film skal være. Veldig ubehagelig og veldig tilfredstillende.
Dette er jo en klassisk Rape and Revenge explotation film som ikke sparer på kruttet, dog den er faktisk lite gory. Fantastisk skuespill fra jentene og the baddies er noe av det som gjør denne filmen veldig troverdig. Hun ene jenta var faktisk livredd i innspillingen og det synes veldig på kamera. Anbefaler også å sjekke ut dokumentarene om filmen. "Celluloid Crime of the Century" og "It`s only a movie" som du finner på de fleste DVD versjoner.

Jeg har vist denne filmen til mange mennesker, inkludert min mor og jeg har kun fått positive tilbake meldinger selvom det har vært en del jenter som har syntes dette har vært den mest ubehageligeste filmen de noensinne har sett. Men det er jo det som er meningen
Vis hele sitatet...
Tror kanskje jeg kommer til å vente med å se originalen av "Last...", for som sagt, jeg synes remaken er ille nok og satt igjen med en vemmelig følelse etter å ha sett filmen, så om originalen er verre kan jeg styre meg, ble litt for "ekte/virkelig" for meg. Tåler det meste, men noen ting liker jeg bare ikke og tenker da spesielt på voldtekts-scenen i skogen, den var i overkant for meg.
http://www.imdb.com/title/tt1228987/ er ganske fet synes nå jeg. Kanskje ikke direkte skummel, men er beste grøsseren jeg har sett på ages .
Sist endret av Popstickel; 14. februar 2011 kl. 03:52.
Sitat av Popstickel Vis innlegg
http://www.imdb.com/title/tt1228987/ er ganske fet synes nå jeg. Kanskje ikke direkte skummel, men er beste grøsseren jeg har sett på ages .
Vis hele sitatet...
Den er ikke dum den der! En temmelig vellykket film.

Dog, den svenske originalen fra 2008 er så utrolig mye bedre!
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
The Strangers Med Liv Tyler fra 2008 frika meg ganske ut, og jeg er på ingenmåte lettskremt når det kommer til skrekkfilmer.
Vis hele sitatet...
U serious!? Den er ikke skummel i det hele tatt. Har ikke finni en eneste film jeg har blitt redd, spent eller frika ut enda. Men
du burde sjekke ut [REC]. Du blir nok litt redd der og. haha

---
Kan folk nevne den skumleste filmen ever?
Merkelig at ingen har nevnt 'Drag me to hell' enda (http://www.imdb.com/title/tt1127180/)

Lenge siden jeg har skvetti såpass av en film! Jævla sigøynerforbannelse!
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Tror kanskje jeg kommer til å vente med å se originalen av "Last...", for som sagt, jeg synes remaken er ille nok og satt igjen med en vemmelig følelse etter å ha sett filmen, så om originalen er verre kan jeg styre meg, ble litt for "ekte/virkelig" for meg. Tåler det meste, men noen ting liker jeg bare ikke og tenker da spesielt på voldtekts-scenen i skogen, den var i overkant for meg.
Vis hele sitatet...
Isåfall bør du kanskje la vær å se "I Spit on your Grave"
Noen flere:

Event Horizon
Altered States
The Serpent and the Rainbow
Don't Look Now
The Beyond
Session 9
The Changeling
Videodrome
À l'intérieur
The House by the Cemetery
Sist endret av cubanboogie; 14. februar 2011 kl. 08:01.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Vi kan jo ikke glemme klassikeren Pet Sematary!
jeg så også Devil for ikke så lenge siden og den var mildt sakt creepy! litt treig til tider men verdt og se!
Nattevakten er ganske freaky. Den er opprinnelig dansk, så heter sikkert noe annet.
Sitat av pWnani Vis innlegg
Isåfall bør du kanskje la vær å se "I Spit on your Grave"
Vis hele sitatet...
Ja, er litt i tvil, men samtidig nysgjerrig, så blir nok til at jeg gir den et forsøk, skrur bare av om jeg synes det blir for drøyt, det er enkelte "bilder" jeg ikke vil ha i hodet.
Sitat av echuz Vis innlegg
Vi kan jo ikke glemme klassikeren Pet Sematary!
jeg så også Devil for ikke så lenge siden og den var mildt sakt creepy! litt treig til tider men verdt og se!
Vis hele sitatet...
Pet Sematary er en klassiker, men det samsvarer jo ikke helt med det trådstarter var ute etter da. Han ville ha filmer som involverte ting som faktisk kan skje.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
http://4.bp.blogspot.com/_WIJl2dMSCcw/TK0Ooi0eu9I/AAAAAAAAEsM/Kwc5kRLBZ_o/s400/buried-review-filmboy.jpg
Noe av de bedre jeg har sett: Buried (2010)
Ikke akkurat skrekk, men mer traumatisk, dette er jo en thriller, men jeg synes den lager en god skrekk på sin egen måte.
Spoiler in white below:
[COLOR="White"]Dette er den første filmen der jeg trekker tråder til 'The Mist', på grunn av en glimrende avslutning.[/COLOR]
Vis hele sitatet...
beklager den kommendre ragingen, men i hele mitt liv har jeg ikke sett dårligere drittfilm en den! dårlig budjset og dårlig handling!
kan se for meg personen bak filmen da han fikk en hælvetes til kikker i bongen og brøt ut i latter mens han fortalte kompissene om den syke ideen for en film han hadd sotte å regna ut budsjettet å den "AWESOME" storyen bak mens han mekka tjallet.

beklager.

uansett så anbefaler jeg Pet Sematary 2 :-)
Sist endret av Sweeet; 14. februar 2011 kl. 14:40.
Sitat av cubanboogie Vis innlegg
Noen flere:

Event Horizon
Altered States
The Serpent and the Rainbow
Don't Look Now
The Beyond
Session 9
The Changeling
Videodrome
À l'intérieur
The House by the Cemetery
Vis hele sitatet...
Grøss...Event Horizon er skikkelig ekkel. Ikke sånn skummel skummel. Er andre filmer som er værre, men akkuratt den... uh, noe spesielt over den.
Vet ikke om den var så skummel, men en film jeg likte godt når jeg så den for et par år siden var den norske filmen "Villmark"

http://www.imdb.com/title/tt0356176/

Ellers støtter jeg han som kom med "Descent" som forslag, 1`ern helst, 2`a var imo bare dårlig :s

Anarkorken..Wow, får jeg ta på deg! ?
Cube http://www.imdb.com/title/tt0123755/ er jævla nice.
Er en del tilfeldige folk som våkner opp i en svær bygning (selv om de ikke aner hvor svær) hvor alt er satt sammen av forskjellige likesidete kuber. De har forskjellige lys i seg og i midten av hver kube er det en dør inn til neste. I noen kuber er det feller ol., de aner ikke hvordan de kommer seg ut. Er kanskje best å se den, istedenfor at jeg forklarer det dårlig, men...
Sjekk også ut ''Cigarette Burns'', en episode av tv-serien Masters of Horror.
Temmelig creepy.
Sist endret av cubanboogie; 19. februar 2011 kl. 11:59.
Sitat av Fleff Vis innlegg
The BlairWitch Project, lavbudsjettsfilm som filmes i førsteperson, du er heldig om du faktisk ser "heksen" ordentlig, men skaper en utrolig steming.
Vis hele sitatet...
En heks er da ikke mulig skal dukke opp i virkeligheten da Tror vel ikke du så at TSeren skrev at det må være noe som kan skje.
Sitat av cubanboogie Vis innlegg
Sjekk også ut ''Cigarette Burns'', en episode av tv-serien Masters of Horror.
Temmelig creepy.
Vis hele sitatet...
Cigarette Burns er faktisk jævla bra. Ekke så begeistra for John Carpenters Halloween, men han klarte det i Masters of Horror.

Men vil gjerne anbefale mer Masters of Horror, som er en timers lange filmer av forskjellige regissører for hver episode/film(blant annet John Carpenter, Dario Argento, Tobe Hooper).
Andre som er å anbefale er dritbra er Jenifer, Imprint, Sick Girl og Dance of the Dead. Er mye dritt også, men det meste er underholdende og de er såpass korte at de er verdt å sjekke ut
Imprint av Takashi Miike er faktisk såpass ekstrem at Showtime ikke ville vise den! Og dette fra kanalen bak MoH, Weeds, Californication og Dexter!

Jeg er stor fan av John Carpenter (The Thing er noe av det beste puttet på celluloid igjennom historien).
Forsåvidt enig i at Halloween kanskje ikke fortjener den statusen dn har, dog en veldig god film.

Jenifer er drit bra, men Dance of the Dead var seriens lameste episode IMO.

Sjekk også ut : Incident on and Off a Mountain Road, Dreams in the Witch-House (dn skumleste etter Cigarette Burns IMO), Haeckel's Tale, The Damned Thing, Pelts og The Black Cat.

Edit: Kul signatur Russ Meyer FTW!
Sist endret av cubanboogie; 3. mars 2011 kl. 17:14.
Noen som har sett ''The Ninth Gate''? Polanski og Depp.