Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3311
Hallais!

Vi sitter for øyeblikket på skolens nettverk, kompisen min får ikke koblet seg til nettverket, siden vi vanligvis må ha hjelp av internettkaren.

Noen som kan hjelpe? Vet ikke om dette har noe å si:

Sikkerhetstype: wpa2-enterprice

Krypteringstype: AES

"velg en nettverksgodkjenningtype: Microsoft beskyttet EAP (PEAP"
Hvilken feilmelding får han opp?

også, hva gjør dere på skolen kl 02.30 ?
Noe snodig.
feitsomfaen's Avatar
Trådstarter
"nettverksgodkjenning mislyktes"
Er dette sånn universitetsdritt? Samme greie som fra UiT, bare at det er kabel 802.1x PEAP godkjenning, må da ha en UiT mailkonto, og et passord.
Er det skole PC dere prøver å koble til med?
Noe snodig.
feitsomfaen's Avatar
Trådstarter
Nai, ikke noe skolepc!

Vet det er mulig, men det er sann liten spesiell vri som skal til for å få det til.
Sist endret av feitsomfaen; 7. februar 2011 kl. 03:45.
Nå er det lenge siden jeg har vært på en skole, men den siste jeg gikk på skole, brukte skolen WPA TKIP med noe tillegg, husker ikkje helt nøyaktig. Men vi fant ut at det var en register nøkkel som måtte til får at vi skulle få lov i det store å hele til å starte en handshaking med nettverket. Hvis du ikkje hadde denne register nøkkelen, så ble du avvist før du kom til handshakings passordet.

Jeg fikk en 4-way handshake dump av handshakingen, ved å sette en privat laptop med airodump-ng ved siden av en skole PC og koble meg til nettverket. Men vi fikk aldri knekt passordet, siden vi ikkje hadde store nok tabeller + lite data kraft på den tiden.

Som sakt så kan det være litt av vært inn i bildet her, WPA/WPA2 har mange tillegg og mange muligheter får autorisering, vi trenger nok litt mer informasjon enn så siden dette ikkje er en skole PC. Hva hender når du går på tilkoblinger å prøver å koble til? Kjem det opp spørsmål om brukernavn og passord? Eller får dere bare error med engang?

Har dere prøvd å slette nettverket fra listen over kjente nettverk, får så å koble dere til på nytt?

_________________________________________________

Slik som tidligere nevt her i tråden så bruker UiT PEAP godkjenning på kablede nettverk (hybelhus o.l. tilhørende SiTo), var bare 1 eller 2 ganger på UiT med laptop på den tiden jeg bodde der siden jeg ikkje studerte på den tiden jeg bodde i tromsø. Men mener å huske at dem brukte radius godkjenning (Brukernavn & passord).

Så hvis du forklarer hva som skjer når dere prøver å koble til, så kan det hende at noen har løsning. Men noe dere bør regne med er at dere trenger en eller annen for får identifikasjon/autorisasjon (brukernavn/passord)...
Noe snodig.
feitsomfaen's Avatar
Trådstarter
Ja, vi får error Målet er å komme til dit vi skal skrive inn brukernavn og passord, noe som vi har.

Som sagt kommer det "nettverksgodkjenning mislyktes".

Greia er det er en liten instilling som ikke er orden.

Vi har prøvd så og si alt:/
Jeg vil tro dere bruker windows, så kan ikkje hjelpe dere presist med å slette det nettverket fra listen over kjente nettverk, men hvis dere har Windows Vista / 7 så skal dere finne kjente nettverk under "Network and sharing center" eller hva det nå heter, der skal det være en liste over alle nettverk dere har vært tilkoblet med den PCen før, slett så skole nettverket derfra.

Hvis dere bruker < XP, så går dere på nettverk tilkoblinger, høyre klikker på den tilkoblingen dere bruker f.eks: trådløs tilkobling 1. og velger egenskaper, der skal dere finne en fane som heter trådløse nettverk eller noe slikt hvis jeg husker rett. Slett nettverket.

Så prøver dere å koble dere til på nytt.
Win7 ->Åpne start-menyen->skriv "Administrer trådløse nettverk"->Velg nettverket->Trykk på fjern
Har du engelsk versjon, skriv "Manage wireless networks"
Sist endret av marchans; 7. februar 2011 kl. 05:10.
Du må ha et sertifikat til å koble deg på nettverket.

Dette legges inn via policy på skolepcer
Hvis dere har to maskiner, kan dere jo bare bridge tilkoblingen din.
lurer fortsatt på hva dere gjorde der halv tre på natta......
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Du må ha et sertifikat til å koble deg på nettverket.

Dette legges inn via policy på skolepcer
Vis hele sitatet...
Det må jeg si Er du synsk?
Sitat av Masi Vis innlegg
Det må jeg si Er du synsk?
Vis hele sitatet...
Vi bare bruker akkurat samme oppsettet på nettet her jeg jobber.

Der du velger AES som sikkerthet, deretter går inn under "detaljer" er jeg ganske sikker du finner et sertifikat som er huket av som heter noe rundt "elev".
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Vi bare bruker akkurat samme oppsettet på nettet her jeg jobber.

Der du velger AES som sikkerthet, deretter går inn under "detaljer" er jeg ganske sikker du finner et sertifikat som er huket av som heter noe rundt "elev".
Vis hele sitatet...
AES er vel ikkje nødvendigvis setfikat basert? Du kan jo bruke den i lag med RADIUS, å åpnes jo muligheten får bruk av brukernavn og passord.
Sitat av Masi Vis innlegg
AES er vel ikkje nødvendigvis setfikat basert? Du kan jo bruke den i lag med RADIUS, å åpnes jo muligheten får bruk av brukernavn og passord.
Vis hele sitatet...
Det er selvfølgelig en mulighet, men antok sertifikat. Siden dette er på skoler i ihvertfall 2 kommuner jeg vet om.
Windows7 -> Åpne start-meny -> skriv inn "Administrer trådløse nettverk/Manage Wireless Networks" -> Høyreklikk på det trådløse nettverket det er snakk om -> Egenskaper -> Sikkerhet -> Velg Sikkerhetstype: "WPA2-Enterprise" -> Velg Krypteringstype: "AES"

Under "Velg en nettverksgodkjenningsmetode:" kan du velge mellom "Microsoft: Smartkort eller annet sertifikat" eller "Microsoft: Beskyttet EAP (PEAP)

Her kan dere jo få låne en PCen som klarer å koble seg til nettverket, og da kopiere alle instillingene til den PCen som ikke klarer å koble seg til. Dette bør da funke?


ALT2
Om dere har tilgang til en kabel, så kan den ene koble seg til denne, og så dele internettilkoblingen.
Sist endret av marchans; 7. februar 2011 kl. 13:25.
Sitat av marchans Vis innlegg
Windows7 -> Åpne start-meny -> skriv inn "Administrer trådløse nettverk/Manage Wireless Networks" -> Høyreklikk på det trådløse nettverket det er snakk om -> Egenskaper -> Sikkerhet -> Velg Sikkerhetstype: "WPA2-Enterprise" -> Velg Krypteringstype: "AES"

Under "Velg en nettverksgodkjenningsmetode:" kan du velge mellom "Microsoft: Smartkort eller annet sertifikat" eller "Microsoft: Beskyttet EAP (PEAP)

Her kan dere jo få låne en PCen som klarer å koble seg til nettverket, og da kopiere alle instillingene til den PCen som ikke klarer å koble seg til. Dette bør da funke?


ALT2
Om dere har tilgang til en kabel, så kan den ene koble seg til denne, og så dele internettilkoblingen.
Vis hele sitatet...
Men fortell meg, hvordan kopierer man innstillingene / sertifikatet?
Hva gjør dere på skolen halv 3 om natta ?
Sitat av Susehuet Vis innlegg
Hva gjør dere på skolen halv 3 om natta ?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skriver du en slik useriøs og off-topic kommentar som har blitt spurt ca 3 ganger før deg i stedet for å faktisk svare på spørsmålet?
Sitat av Susehuet Vis innlegg
Hva gjør dere på skolen halv 3 om natta ?
Vis hele sitatet...
Regner med de går på universitet eller høgskole, de er som regel døgnåpne.