Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3198
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Hei!

Jeg har ikke vært så veldig aktiv til å opprette eller skrive i tråder her på freak, men jeg er innom mer eller mindre daglig og leser "førstesidenytt".

Noe som har slått meg som mer og mer påfallende i det siste, er at samtidig som antall medlemmer har gått opp, har kvalitetsnivået på poster gått betraktelig ned. Det er fortsatt members som skriver bra kvalitetsinnlegg, men det begynner å bli ekstremt mye fjås og vas. Eksempel, "Prinz Valium" som lirer av seg dritt i alle tråder, og andre brukere som kjører freak.no som en egorakett.

Savner det forumet pleide å være, et informativt, åpent forum for mennesker med forskjellige meninger som kunne argumentere for seg. Nå begynner det å ligne på shoutbox'en til jukebox country på NRK.

Ser moderatorer for seg å gjøre noe med det økende antall "troll" og alle postene som skrives utelukkende uten å koble inn hjernen før man poster?
Hvis jeg nå hadde giddet, kunne jeg hentet frem tråder som dette fra 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002 og 2001.
Rapportér innleggene.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Trådstarter
Dèt er godt mulig meitemark, og jeg begynte vel å lese her rundt 2002-2003, er det jeg som er i ferd med å bli gammel, eller var "alt bedre før"
Sitat av meitemark Vis innlegg
Hvis jeg nå hadde giddet, kunne jeg hentet frem tråder som dette fra 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002 og 2001.
Vis hele sitatet...
Jepp, men det krever noen års medlemskap før man skjønner det. En av trådene du viser til ble startet av meg for sikkert fem år siden
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Dèt er godt mulig meitemark, og jeg begynte vel å lese her rundt 2002-2003, er det jeg som er i ferd med å bli gammel, eller var "alt bedre før"
Vis hele sitatet...
Du er på vei til å bli gammel.

Nei, det var ikke bedre før, det kommer ikke til å bli bedre i morgen heller. Idioter kommer og ... uhm "går" støtt og stadig her, og vi husker de i 30 sekunder. Ignorer idiotene, rapporter postene og lev videre.

edit: jeg mener Sokrates ytret noen velvalgte ord om dette teamet en gang i tiden...
Sist endret av meitemark; 3. februar 2011 kl. 01:39.
Deler samme oppfatning som TS, det generelle nivået har vel sunket noen hakk. Har blitt mye "bad-ass", voldsbasert løsninger og ville oppfatninger. Noen spyr ut utsagn uten dekning og har vanskelig for å lese kildemateriale. Men kanskje det er bare meg som er blitt gammel og utdatert, att nFF-samfunnet utvikler seg slik.
Personlig så er jeg rimelig enig med trådstarter angående dette. Føler selv at kvaliteten på både innlegg og poster har falt betraktelig. Ofte blir jeg sittende å rette opp skrivefeil, istedenfor å faktisk lese tråden/innlegget i sin helhet.

Og jeg kan heller ikke få sakt det nok. Bruk søke funksjonen. Har man spørsmål rundt ting som allerede er tatt opp i en lignende post, så post der da!
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Dèt er godt mulig meitemark, og jeg begynte vel å lese her rundt 2002-2003, er det jeg som er i ferd med å bli gammel, eller var "alt bedre før"
Vis hele sitatet...
Rundt 2002-2003 hadde forumet mye mer søppel enn det som blir tolerert nå. Gå på fks seksjonen rusmidler å gå på siste side.

Selv moderatorer og admin skrev ting som regnes som søppel i dag.
Sist endret av Opium; 3. februar 2011 kl. 04:20.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det generelle nivået har ikke sunket, men jeg syns trollene og søppelbrukerne blir mer og mer fremtredende. Aktiviteten til trollene har muligens økt noe, men ingenting litt sletting av tråder og utestengelse av brukere ikke fikser.
Det finnes faktisk en ignore-liste inne på kontrollpanelet. Bruker man den kan man hvertfall sile noe av innholdet og selv bestemme når man vil bli trollet eller lese poster av idioter. Jeg har aldri brukt den så aktivt som nå, men det er en fryd å se at brukerne som er på denne listen får ferie en etter en.
Problemet er vel heller at folk skriver det samme gamle dag inn og dag ut, nekter å søke og blir utrolig lei seg hvis nFF ikke leker turistinfo. De som poster her er ikke på jobb.
Det går litt opp og ned. Akkurat nå virker det som om vi fikk en del nye svært aktive brukere som ikke helt kjenner kravene, men jeg regner med at det bedrer seg ettersom ulike sanksjoner brukes.
Hvorfor ikke bare ignorere dem dere synes er så uintelligente og forferdelige da?
Altså, jeg må si meg enig med deg, men blir det ikke feil å henge ut Prinz_Valium på den måten? (Selv om jeg er helt enig med deg, noe jeg staterte i en av hans tråder.)
Samtidig som mange nye idioter har kommet har også tidligere idioter vokst opp. Har sett mye elendig drit skrevet av folk som nå er VIFs og mods som nå har generelt høy kvalitet. Slik har det alltid vært på 4chan også "jeg er oldfag. Alt var bedre før. Bare newfags nå". De var jo "newfags" selv.
Dette er et bra forum og jeg har fått svar på mye her.
Men et problem som jeg ser det er at med en gang man kommer inn og ser på førstesiden ser man bare en som lurer på om det går ann og sniffe det og sniffe datt.... og et annet problem er at folk syntes tydeligvis det er så jævlig vanskelig og google ting... men for all del bortsett fra dette r dett et kjempeforum
.

Sitat av sk1ppy Vis innlegg
Personlig så er jeg rimelig enig med trådstarter angående dette. Føler selv at kvaliteten på både innlegg og poster har falt betraktelig. Ofte blir jeg sittende å rette opp skrivefeil, istedenfor å faktisk lese tråden/innlegget i sin helhet.

Og jeg kan heller ikke få sakt det nok. Bruk søke funksjonen. Har man spørsmål rundt ting som allerede er tatt opp i en lignende post, så post der da!
Vis hele sitatet...
men søke funksjonen er søppel den kommer opp med helt urelevante ting.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
xavi0n: Om søkefunksjonen kommer opp med "urelevante" ting foreslår jeg at du enten ordner bedre søkeord (som delvis kommer med tid og erfaring her inne) eller at du bruker Google:

site:freak.no Søkefrasen din omgomg
Det beste man kan gjøre er å prøve å bidra selv så godt som mulig. Diskusjoner søples ofte ned av folk som rabler ut et eller annet kort utsagn uten å begrunne det mer. Tar man seg litt tid til å konfrontere disse med synspunktene deres, får man hevet kvalitetsnivået og satt i gang en bra diskusjon hvis vedkomne velger å svare istedenfor å innse sin logiske brist i stillhet.
Sitat av Jonta Vis innlegg
xavi0n: Om søkefunksjonen kommer opp med "urelevante" ting foreslår jeg at du enten ordner bedre søkeord (som delvis kommer med tid og erfaring her inne) eller at du bruker Google:

site:freak.no Søkefrasen din omgomg
Vis hele sitatet...
r.

Helt enig der. Gjelder bare å omformulere søkefrasen. Så finner man nok det man leter etter. Jeg finner som regel det mest relevante litt lengere ned på søkeresultat siden.
Sist endret av sk1ppy; 3. februar 2011 kl. 13:00.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Trådstarter
Godt å se noen er enige ihvertfall. Så får man heller ta seg jobben med å sende enkelte "på ferie" som Mith foreslår.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Rapportér innleggene.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg begynt å gjøre, og det er ikke lenge etter at et innlegg er rapportert før crew/mod er inne for å evaluere posten eller tråden.
Så dette fungerer.

Som meitemark sa så blir tråder som dette opprettet regelmessig, her er en av dem: http://freak.no/forum/showthread.php?t=175891
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Godt å se noen er enige ihvertfall. Så får man heller ta seg jobben med å sende enkelte "på ferie" som Mith foreslår.
Vis hele sitatet...
De aller fleste ER enige på en eller annen måte når det kommer til dette. Men det holder ikke at man er enige om noe, for poenget er jo at man ønsker at noe skal forbedres. Man ønsker at andre skal endre oppførselen sin.

Jeg kan ikke endre på noen sin oppførsel. Det kan ikke du heller. Det som kan gjøres er å endre på sin egen oppførsel, jeg på min, du på din. Jeg, som crew kan komme med oppfordringer om hvordan vi liker at vi har det her eller et "fy, ikke gjør", men det er kun seg selv som kan endres. De som er tilstrekkelig motivert og har et ønske om fordelene som kommer ved å oppføre seg på en skikkelig måte blir værende her, andre blir kastet ut.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
å la ett så bra forum gå dukken for så få "søppelmenn" er bare dårlig
rapporter! han du navna i første post er sikkert en unge på 13 som synes det er kult å bruke navnet på ett rusmidell i navnet sitt, og at det er "ganstah" å bruke z istede for s
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det skal nevnes at siden Freak har blitt mer mainstream med årene, kombinert med den yngre(!!!) gardes inntreden i forumet, at å skille mellom troll og barn til tider kan være forbausende problematisk.
Sist endret av thomasf; 4. februar 2011 kl. 11:23.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av thomasf Vis innlegg
Det skal nevnes at siden Freak har blitt mer mainstream med årene, kombinert med den yngre(!!!) gardes inntreden i forumet, at å skille mellom troll og barn til tider kan være forbausende problematisk.
Vis hele sitatet...
Det er på ingen måte noko nytt fenomen. Det som er nytt er at volumet er større enn då det vart starta, både av kvalitet og dritt.
Må si jeg savner warez forumet. Alltid noen som hadde ett eller annet å komme med, likevel om det var noe søppelposting. Dessuten var forumet - når warez forumet var oppe - mye mer preget av PC spørsmål. og mindre om dagligdagse spørsmål som vi kan spørre kompisen om nå i dag. Forumet har mistet mye av sjarmen som var tilbake i 2002-2005.

De siste par årene har det vært en eksplosjon av spørsmål angående rettigheter, som i og for seg er vel og bra det, men nFF fremstår i dag som noe uoversiktelig, og har alt av noe, og tar for seg de fleste temaer. Rusmiddel seksjonen er blitt vel bra og stor. Men savner flere spørsmål om PC. Noe nFF en gang var store på.