Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2542
Hei,

jeg jobber 100% fra 08 til 16 hver dag, men kunne tenkt meg en helgejobb typ 1-2 ganger i måneden(mest sannsynlig bare 1), gjerne som nattevakt.

Av yrkene jeg har funnet på en lignende thread/komt på selv, har man;

- Vekter
- Sykehjem/pleiebolig
- Utelivsbransjen
- Bakeri

Er det noen som kan komme på flere aktuelle stillinger/yrker/bransjer der det kunne vært aktuelt å sett etter en slik jobb?
Med tanke på "Vekter" "Hjelpepleier" og "baker", regner jeg med du gidder alt? Eller er det noen spesifikke områder du sikter til?
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Med tanke på "Vekter" "Hjelpepleier" og "baker", regner jeg med du gidder alt? Eller er det noen spesifikke områder du sikter til?
Vis hele sitatet...
Alt er aktuelt, så bare kom med forslag.
Bensinstasjoner med døgnåpent for eksempel.. ?
døgn/nattåpne kiosker også...
kjøre taxi
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Resepsjonist på et hotell? De trenger folk om natten også
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Resepsjonist på et hotell? De trenger folk om natten også
Vis hele sitatet...
De ansetter jo bare svensker...
Taxi er beste forslaget så langt... du tjener opptil 10 000 på ei helg hvis du jobber natt til lørdag og søndag og står på litt. Hør med det lokale taxiselskapet der du bor. På mindre plasser er det omtrent bare å få seg uniform og begynne å kjøre med en gang. I større byer må du gå kurs og ta en kjentmannsprøve.
Taxi høres veldig aktuelt ut; noen som jobber med det eller har informasjon om det, i forhold til krav om alder/"skal ha hatt førerkort i minimum x år"/egen bil?

Ellers er jeg jo selvsagt ute etter mest mulig lønn - jeg skal undersøke med helseforetakene rundtomkring her, da det å f.eks være nattevakt for multihandicappede er særs godt betalt.

Hotell/bensinstasjon må jeg innrømme ikke frister, og etter det jeg har snakket med bekjente som har gjort det, så betaler de ikke nødvendigvis de beste timeslønnene.
Skoler og utdanning
Det kreves pr i dag ingen formell utdanning for å bli taxisjåfør.

Kravene til den som søker politiet om å få kjøre taxi er:

Man må være fylt 20 år, inneha førerkort for den type bil man skal kjøre som taxi, tilfredsstille visse krav til helse ( må dokumenteres med helseattest), ha en slik vandel at politiet finner vedkommende kvalifisert til å drive persontransport.

Politiet kan videre stille krav om tilstrekkelig kjennskap til trafikkområdet for å få utstedt kjøreseddel for taxi. Krav om bestått kjennskapsprøve er vanlig i alle by-områder.

Videre krav for å bli taxisjåfør varierer hos de forskjellige taxisentraler og sees på som et konkurransemoment.
Vis hele sitatet...
sakset fra http://www.taxiforbundet.no/cgi-bin/...de=1&aktiv=274
Hotell (resepsjon) var for min del ganske chill på nattetid.

Edit: jeg var jævlig treg.
Sist endret av thomasw; 20. januar 2011 kl. 15:22.
Hvorfor vil du jobbe kun om nettene? Pga lønn?


Det vil jo være bedre å jobbe dagtid ekstra, hver lørdag f.eks.
Slipper å kødde til døgnrytmen helt.
Nattjobbing er elsk.
Stille, rolig, alene...I love it!
Jobbet selv nattevakt på gilde en sommer for noen år siden.
Ingenting å utsette på lønna, det er bare å være kreativ, de fleste som produserer noe gjør det sannsynligvis også på natta (aviser f.eks.).

Anbefaler ikke taxi/utested om du ikke er veldig glad i fulle personer som kan være alt fra avsovnet til nekter å betale.
Jeg har noe erfaring fra taxiyrket, men mest fra buss. Jeg har kjørt mye nattbuss, og da har du opptil 100 fulle mennesker ombord samtidig, noe som kan være en tålmodighetsprøve. Du trenger ikke egen bil for å kjøre taxi, og det er heller ikke noe krav til at du skal ha hatt lappen så og så lenge så vidt jeg vet. Som taxisjåfør er lønna di vanligvis et sted rundt 45% av det som står på taksameteret, altså provisjon. Ofte disponerer du bilen i f.eks 12 timer og bestemmer selv når du skal kjøre og når du skal ha pauser, dette er noe du lærer fort, hvilke klokkeslett det er rolig osv.
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Hvorfor vil du jobbe kun om nettene? Pga lønn?


Det vil jo være bedre å jobbe dagtid ekstra, hver lørdag f.eks.
Slipper å kødde til døgnrytmen helt.
Vis hele sitatet...
Lønn, ja. Jeg har ikke dårlig inntekt - men det er aldri feil med mer. Jeg har også mye fritid i helgene, og kunne da tenkt meg å bruke en helg på jobbing. Natt gir bedre lønn, så da kan jeg "nesten" få like mye for en helg med natt, som for to helger vanlig - og jeg vil heller bare bruke 1 helg kontra 2, selv om det innebærer å være oppe om natta. Jeg sovner hvorsomhelst nårsomhelst når jeg vil(thank you, iphone apps med self hypnosis), så det er ikke problem.