Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1745
Hei folkens!

Tenkte å starte en tråd ang disse festivalene slik at folk får vite hva disse festivalene går ut på, samt at uvitende(inkl meg faktisk) kan dele spørsmål og ting man lurer på generelt

Og del gjerne erfaringer! Tipper de fleste vil sette pris på ulike meninger og erfaringer!

Wacken Open Air:

En av de største metall festivalene i verden som befinner seg i et øde område et sted kalt "Wacken" i Tyskland. Denne festivalen tilbyr bands som spiller alle ulike metall/rock sjangere(bla Heavy Metal, Metalcore, Power Metal, Death Metal, Black Metal osv osv).

Wacken Open Air foregår i August!

Hjemmeside: http://www.wacken.com/en/woa2011/


Inferno Festivalen:

Ekstrem Metall festival som befinner seg i Oslo. Her kommer de hardeste og de beste (etter min mening) bandene som oftest. Festivalen foregår i påsken, og sjangere som festivalen tilbyr er som oftest Black Metal, Death Metal, Grindcore og Doom Metal etc.

Hjemmeside: http://www.infernofestival.net/festival/news.aspx


Ettersom jeg fyller 18 om ikke så altfor lenge, så hadde jeg tenkt å feire "18 års året" med å dra til Inferno Festivalen og Wacken.

Da starter jeg med noen spørsmål(fleste av spørsmålene er ang Wacken):

Hvordan er det med camping plasser og priser på dvs mat, øl, og annet dill dall?

Noen som har tatt bussen fra Ullevoll(Oslo) som er arrangert av Scream Magazine til Wacken? Tenkte at det kunne være fornuftig å reise med buss ettersom man da garanterer at man havner på rett sted og at man er sikret en vei hjem? Og noen som vet prisen på bussturen evt? Eller har et annet forslag til en billigere/lettere løsning?

Leste forresten noe om at Scream Magazine skulle stoppe med "buss"-tilbudet ettersom det har vært så få folk som har møtt opp dagen bussen skal dra av gåre, men tror det var ang 2012, og at 2011 var det siste året, but correct me if im wrong!

Og et spørsmål som gjelder begge festivalene: Hvordan er det med stands og ulik band merchandise? Kunne tenkt meg noen edle LP plater/Patcher/CDer/Tshirts fra både Inferno og Wacken
Campingsystemet på Wacken er slik at du bare slår deg ned et sted der det er plass. Enkelt og greit!

Hvis du gidder å gå en liten tur på butikken noen minutter unna wacken-området får du halvliteren til omtrent 4 kr. Det er mange småunger som prøver å tjene litt penger også, så om du er villig til å betale 5 euro sykler de ølen din tilbake til området.

På wacken-butikkene koster ølen 2 euro. Inne på området foran scena, hvor du ikke kan ta med øl selv, mener jeg å husker at ølen koster rundt 3,5 euro.

Det selges masse fastfood der. Burger, pizza, pølse, wraps og lignende mat. Det koster alt fra 1,5 til 5 euro. På wacken-butikkene får du kjøpt litt mer ordentlig mat. F.eks rundstykker, loff, pålegg osv. I landsbyen kan du også få kjøpt en del forskjellige måltider. Så å si alle privatpersoner selger et eller annet i hagen. Ganske hyggelig opplegg

Ang. reise. Vi tok fly til Hamburg og oppsatt buss fra flyplassen til Wacken. Flyet kostet 1200kr tur/retur og bussen 300kr tur/retur. Dette var veldig greit. Mye mer behagelig enn buss hele veien. Vi pratet også med noen andre nordmenn, og det viste seg at taxi fra Hamburg til Wacken ikke kostet så mye mer enn buss (hvis dere har full taxi).

Hvis du er glad i diverse merchandise kommer du til å bruke mye penger på Wacken I tillegg til en shitload småboder med all slags merchandise har du et enormt telt med cd, vinyl osv. til salgs! Pengesluk
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Campingsystemet på Wacken er slik at du bare slår deg ned et sted der det er plass. Enkelt og greit!

Hvis du gidder å gå en liten tur på butikken noen minutter unna wacken-området får du halvliteren til omtrent 4 kr. Det er mange småunger som prøver å tjene litt penger også, så om du er villig til å betale 5 euro sykler de ølen din tilbake til området.

På wacken-butikkene koster ølen 2 euro. Inne på området foran scena, hvor du ikke kan ta med øl selv, mener jeg å husker at ølen koster rundt 3,5 euro.

Det selges masse fastfood der. Burger, pizza, pølse, wraps og lignende mat. Det koster alt fra 1,5 til 5 euro. På wacken-butikkene får du kjøpt litt mer ordentlig mat. F.eks rundstykker, loff, pålegg osv. I landsbyen kan du også få kjøpt en del forskjellige måltider. Så å si alle privatpersoner selger et eller annet i hagen. Ganske hyggelig opplegg

Ang. reise. Vi tok fly til Hamburg og oppsatt buss fra flyplassen til Wacken. Flyet kostet 1200kr tur/retur og bussen 300kr tur/retur. Dette var veldig greit. Mye mer behagelig enn buss hele veien. Vi pratet også med noen andre nordmenn, og det viste seg at taxi fra Hamburg til Wacken ikke kostet så mye mer enn buss (hvis dere har full taxi).

Hvis du er glad i diverse merchandise kommer du til å bruke mye penger på Wacken I tillegg til en shitload småboder med all slags merchandise har du et enormt telt med cd, vinyl osv. til salgs! Pengesluk
Vis hele sitatet...
Høres veldig bra ut! Det jeg var mest bekymret for var prisen på øl/mat dvs, men det virket som om det var nokså rimelig, så det passet meg perfekt!

Og det at du tok fly til Hamburg og deretter buss til Wacken hørtes ut som en rimelig god idee for min del også, må nesten få undersøkt litt, men takker for all infon! KP+ til deg my friend
Forresten, noen som vet hvordan det er med weed etc på Wacken? Om det er mange politi patruljer som inspiserer rundt på teltområdene med bikkjer feks?
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Forresten, noen som vet hvordan det er med weed etc på Wacken? Om det er mange politi patruljer som inspiserer rundt på teltområdene med bikkjer feks?
Vis hele sitatet...
Så lite politi, og ingen hunder. Men jeg bevegde meg dog i et relativt lite område i forhold til campingområdet.

Grønt er det mye av, ble tilbudt det ganske mange ganger i løpet av en dag, enten kjøp eller en blås.
Sitat av Ginnungagap Vis innlegg
Så lite politi, og ingen hunder. Men jeg bevegde meg dog i et relativt lite område i forhold til campingområdet.

Grønt er det mye av, ble tilbudt det ganske mange ganger i løpet av en dag, enten kjøp eller en blås.
Vis hele sitatet...
Høres bra ut! Takker
det meste ser ut til å være lov på wacken!
var der i sommer og så aldri noe til noen form for vakter i det hele tatt! Er glad jeg kom den dagen campen åpnet dog, fordi det blir fort masse folk, og skal man ha opp partytelt, eller være mange telt på samme plass kan man risikere å måtte gå laaaaaaaaaaangt til festivalområdet!

utover det er wacken fantastisk, må oppleves!
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Ang. reise. Vi tok fly til Hamburg og oppsatt buss fra flyplassen til Wacken. Flyet kostet 1200kr tur/retur og bussen 300kr tur/retur. Dette var veldig greit. Mye mer behagelig enn buss hele veien. Vi pratet også med noen andre nordmenn, og det viste seg at taxi fra Hamburg til Wacken ikke kostet så mye mer enn buss (hvis dere har full taxi).
Vis hele sitatet...
Bare husk å avtale prisen på taxituren på forhånd, er ikke sjeldent at trafikken stopper opp på motorveien inn mot Wacken, har sjøl tilbragt mange timer der med en jævlig gretten sjåfør.

Edit: Angående buss fra Oslo til Wacken anbefaler jeg festivalbussen.se, aldri hatt noen problemer med de. Dog er det en jævla lang busstur...
Sist endret av apptel; 21. januar 2011 kl. 11:58.
Wacken er EPIC. GLED deg!
Når det er sagt så kan det være veldig langt å gå fra campinga til butikken i Wacken Village hvis du ikke er tidlig ute og får plass nærmere utgangen og festivalområdet. Det er også kø i den ene, lille butikken i Wacken, men det går fort. Langt å bære på mye fra butikken til campinga, men som Pinneknurk sa kan ungene sykle det for deg. Jeg og to andre ble syklet med en 20 liters kegg øl, og det var veldig fint. Faktisk var de unga de tyskerne jeg møtte som snakket best engelsk.. sier litt :P

Kjøp så mye du vil, hva du vil og ta det med til teltet. Men flasker og ting (står oversikt på wacken.com på festivalABC) blir tatt fra deg når du skal inn på området der de to/tre store scenene er. Også hvis du skal se på wrestling og wet tshirt contest i Bull city (stort sirkus-lignende telt) blir veska sjekka og flasker o.l. tatt vekk. De andre, mindre scenene har ingen inngang, så der kan du ha med hva som helst inn i crowden. Vanlige vannflasker får du kun tak i i Wacken village faktisk, så det kan være lurt å ha med seg. Også større vannkanner er greit å ha med så du kan fylle vann på et av de mange gratis vannkran-stedene på camping- og festivalområdet. Kaldt, deilig vann!

Vi kom dagen før det starta, og vi slet litt med å finne plass. Kom et stykke unna festivalområdet, men ikke verre enn en 10 minutters gåtur. Uansett er det på campinga langs "stiene" det skjer! her møter du folk som chiller ved teltene, og det er masse moro å se på Maten er digg, og billig i forhold til Norge, anyway.. På festivalområdet får du bare kjøpt drikkevarer i wacken-begerne. Disse begerne er av plast, og har en pant på 1 euro eller no. Du bare leverer det i baren der du kjøper drikka, så får du et nytt med drikke. Eller så kan du holde på det du har og få 1 euro billigere drikkevare. Forskjellig beger til øl og drinker.

Vi var en gjeng på 8 stk som tok fly fra Oslo-Hamburg og derfra Wacken-buss fra Hamburg Airport og rett til festivalinngangen. Funker utrolig greit. Hadde noen timer å slå i hjel på flyplassen før bussen gikk, men det er stor variasjon av drikkevarer på butikken inne på flyplassen, så det gikk helt fint
Var 1 dostopp på veien fra flyplassen til festivalen, men ellers tror jeg ikke turen var lenger enn en time ca. Veldig bra stemning på bussen. I år tar jeg kiel-ferga og kjører derfra til festivalen. Rett og slett fordi det er mye diggere å ha bil ved teltet til oppbevaring + at man slipper å bære fra inngangen og til campinga (kan bare kjøre inn fra et annet hold).

Hvis du lurer på noe annet, ta kontakt. Jeg har absolutt INGENTING imot å fortelle om Wacken, ettersom det er verdens beste sted å være. Skal forresten til Inferno i påsken også
Amalie

Btw, er det noen her som skal ta Kiel-ferga over den 1 august?
Sist endret av Mystique**; 21. januar 2011 kl. 15:24.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg var der i fjor med noen venner. I år reiser jeg alene, men kommer til å møte noen folk der som jeg ble kjent med i fjor.

Wacken er helt fantastisk, stemningen er på topp hele tiden. Tenker på det hver dag :P