Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1288
Hei

Ca 10 år tilbake i tid fant jeg en medaljong ( sølv? ) under renovasjon av et togsett ( under seteputa ). På medaljongen er det gravert 12-5-1974 samt et jentenavn ( fornavn ). Den gang fant jeg ikke eieren, men fikk lyst til å prøve igjen.

Hvordan gå frem? Prøvde et kjapt søk på Google uten treff

Takker for all hjelp!
spør om du kan se i arkivet til din lokale avis om du kan se på avisene fra den mnd og se etter om noen har satt in en anonse
Sist endret av Fluttershy; 30. desember 2010 kl. 19:13.
Eventuelt bruk lokalavisa spør om de er intresert i saken møt opp med en liten historie og medaljongen og spør om noen savner den. Gladsaker er alltid en sak de lokale er intresert i. Samt at du vil fremstå som en god hjelper.
Sitat av thebigt Vis innlegg
Eventuelt bruk lokalavisa spør om de er intresert i saken møt opp med en liten historie og medaljongen og spør om noen savner den. Gladsaker er alltid en sak de lokale er intresert i. Samt at du vil fremstå som en god hjelper.
Vis hele sitatet...
du blir en lokal helt.
Finn ut om den er noe av stor vinningsverdi for deg selv, om ikke (eller eventuelt uansett) så still opp i en gladsak i avisa hvor du etterlyser eieren - garantert en pike som blir overlykkelig om hun skulle være heldig å få høre om at noen har funnet den.
Sitat av vacant Vis innlegg
Finn ut om den er noe av stor vinningsverdi for deg selv, om ikke (eller eventuelt uansett) så still opp i en gladsak i avisa hvor du etterlyser eieren - garantert en pike som blir overlykkelig om hun skulle være heldig å få høre om at noen har funnet den.
Vis hele sitatet...
Pike? Gammeldame tenker jeg.
Settningen "Finn ut om den er noe av stor vinningsverdi for deg selv" likte jeg ikke, tenk om du hadde funnet ut att noen hadde funnet noe du mistet for lenge siden, og solgt det, hvordan hadde du syns det hadde vært?
Hun er neppe en gammel dame hvis hun er født i '74
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Hun er neppe en gammel dame hvis hun er født i '74
Vis hele sitatet...
Trenger det å være fødselsdato??
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Trenger det å være fødselsdato??
Vis hele sitatet...
Det første som slo meg var at det var en fødselsdato. Om det var snakk om en forlovelsessak etc ville det vell stått "Din.....". Kan jo evt være konfirmasjonssmykke?
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Det første som slo meg var at det var en fødselsdato. Om det var snakk om en forlovelsessak etc ville det vell stått "Din.....". Kan jo evt være konfirmasjonssmykke?
Vis hele sitatet...
Ja, det kan det eventuellt være, att det er konfirmasjonsdato til vedkommene
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Trenger det å være fødselsdato??
Vis hele sitatet...
Det trenger det så absolutt ikke, det var derfor jeg skrev hvis hun var født i '74,