Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1090
Hei. Laptopen min har oppført seg svært underlig i det siste. Når jeg smeller den igjen uten å skru den av, lager den en slik skjærende lyd som du får om du setter en håndholdt mikrofon inn til en høyttaler f.eks. og lyden generelt har blitt mye dårligere. Mye støy og ekko.

Har funnet ut hva problemet er. Laptopens innebygde mikrofon spiller seg av i høyttalerene mens pcn er på. Men jeg tror ikke den tar opp noe som helst. den har ikke funket på lenge til noe annet.
Altså.. om jeg blåser i miccen, kommer de sprakelyder i høyttalerne.


Noen som vet hvordan jeg kan fikse miccen? evt. fjerne den?


Ty
Skru ned volumet på ingangen til mikrofonen. Det høres ut som om du sliter med feedback...


Kryss bort "Listen to this device" i "Microphone Properties"
http://picz.no/1074
Sist endret av RosaElefant; 12. desember 2010 kl. 23:37.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
For the record, hva er 27/7?
Eventuelt se etter om "lytt til denne enheten" er markert;

http://lh6.ggpht.com/_sqdtNgS1TE0/TQVOpm9aoVI/AAAAAAAAACc/rRIJdMqRkGc/Mic.jpg

Nå er dette for Win7 da, så det er sagt. Men det skal vel være noe lignende på tidligere windows versjoner.

Dang, sent ute!

27/7 skulle sikkert være 24/7, unødvendig å pirke på om du skjønte det
Sist endret av Brimstone; 12. desember 2010 kl. 23:39.
mikken ligger ikke på "innspilling" som det står hos meg pga norsk windows. der ligger bare "innlinje"


24/7****
Beklager så altfor mye
Den tok jeg ikke helt. Screenshot? Det er Win7 du kjører?
Sitat av Brimstone Vis innlegg
Den tok jeg ikke helt. Screenshot? Det er Win7 du kjører?
Vis hele sitatet...
http://i55.tinypic.com/2hwh2h.jpg

Jeg kjører vista
Weird.. Ser for meg at det kan være noe drivertrøbbel (eller lignende), eventuelt at den innebygde mic'en ikke er helt i vater.
Regner med det skal være en innebygd mic på den pc-en? Ta en titt på enhetsbehandling om du ser noe maskinvare som står merket der med feil.
Sitat av Brimstone Vis innlegg
Weird.. Ser for meg at det kan være noe drivertrøbbel (eller lignende), eventuelt at den innebygde mic'en ikke er helt i vater.
Regner med det skal være en innebygd mic på den pc-en? Ta en titt på enhetsbehandling om du ser noe maskinvare som står merket der med feil.
Vis hele sitatet...
Ja det er den innebygde som bråker.

finner ingen problemer der nei
Slå hard på micen? :S
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Slå hard på micen? :S
Vis hele sitatet...
Har blitt gjort altfor mange ganger, hjelper nok desverre ikke denne gangen
Sitat av ohsnap Vis innlegg
Hei. Laptopen min har oppført seg svært underlig i det siste. Når jeg smeller den igjen uten å skru den av, lager den en slik skjærende lyd som du får om du setter en håndholdt mikrofon inn til en høyttaler f.eks. og lyden generelt har blitt mye dårligere. Mye støy og ekko.

Har funnet ut hva problemet er. Laptopens innebygde mikrofon spiller seg av i høyttalerene mens pcn er på. Men jeg tror ikke den tar opp noe som helst. den har ikke funket på lenge til noe annet.
Altså.. om jeg blåser i miccen, kommer de sprakelyder i høyttalerne.


Noen som vet hvordan jeg kan fikse miccen? evt. fjerne den?


Ty
Vis hele sitatet...
Ehh? titegn
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Ehh? titegn
Vis hele sitatet...
Legger igjen lokket mener han nok.
Sitat av ohsnap Vis innlegg
Har blitt gjort altfor mange ganger, hjelper nok desverre ikke denne gangen
Vis hele sitatet...
Vil dette si at du har måttet gjort dette før for å fikse tilsvarende problem, eller bare at du er vell hardhendt mot den stakkars pcen din?
Har du dyr pc? , hvis ikke så anbefaler jeg å kjøpe en ny, høres ut som at pc'en din Sliter!

Eller burde du sende den på repp. hvis den er dyr :P

Ny pc
Sitat av Brimstone Vis innlegg
Vil dette si at du har måttet gjort dette før for å fikse tilsvarende problem, eller bare at du er vell hardhendt mot den stakkars pcen din?
Vis hele sitatet...
Hehe

Veel. Den har da fått sine slag. ikke alle med vilje

Men nok om det. Noen ny pc er ikke aktuelt. det har jeg ikke råa til. Er student og har lite penger for tiden.
Men er det ingen måte jeg kan deaktivere miccen på? evt nappe ut noen ledning`?
Kan jo rage men en blyant på høyttalerende da.