Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1098
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Har kjørt den nyeste versionen av Messenger en liten stund nå, og i forbindelse med at jeg skulle legge til en ny kontakt ble jeg spurt om mitt fulle navn - siden dette kunne vært kjekt å vite for min nye kontakt.

Siden det tydeligvis ikke var mulig å legge til folk UTEN å legge inn noe her, skrev jeg bare inn "A B". Messenger endret så nicket mitt til dette, og jeg klarer ikke å finne noe funksjon som lar meg endre det tilbake.

Eneste jeg finner er en link til Live sine webtjenester, hvor jeg fremdeles er nødt til å ha både for-, og etternavn. Endring av dette gjør uansett ikke utslag i selve Messenger-klienten.

Hva slags dritt er dette da, er jeg virkelig nødt til å bytte klient til pidgin eller Trillian for å kunne velge mitt eget brukernavn?
Har faktisk lurt på dette jeg også. Tror jeg fant en løsning nå. Logg deg på eBuddy også forandrer du navnet ditt der. Tror det skal virke.
Sitat av pax_corpus Vis innlegg
Har faktisk lurt på dette jeg også. Tror jeg fant en løsning nå. Logg deg på eBuddy også forandrer du navnet ditt der. Tror det skal virke.
Vis hele sitatet...
Japp, det virker.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådstarter
Hm det funker ut mot andre tydeligvis, men Live-klienten tror fremdeles at jeg heter "A B". Snålt.
Hva du også kan gjøre er å installere den forrige versjonen igjen, som jeg personlig liker mye bedre
Eller bruk Pidgin. Funker bra
Jeg hata den nye fra første stund! Gjør som meg og bytt tilbake til den eldre versionen av Messenger.

http://windows-live-messenger.en.softonic.com/
Første gangen jeg logget på den nye Messenger nå, hadde jeg feil nickname. Jeg hadde et jeg brukte for lenge siden på en annen pc.
Det føler jeg er litt latterlig. Også liker jeg ikke at alle samtalene legger seg som faner i ett og samme vindu. Er det mulig å gå tilbake til den gamle utgaven? Jeg ble ikke spurt av Windows om jeg ville ta i bruk den nye, den bare var der en dag.
Du kan i hvertfall fjerne at samtalene går i faner, NannirK. Akkurat det er jeg fornøyd med, for da kan man velge selv lett (se innstillinger, smarte barn).

Men jeg savner den tid da MSN, Skype o.l. kun var et program hvor man snakket sammen uten å få alle slags andre ting som man ikke egentlig trenger.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådstarter
Faner er den eneste grunnen til at jeg gikk fra Trillian og tilbake til MSN. Jaggu meg det eneste de har fått til riktig.