Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  281 98223
Åkey så la åss si at jeg og noen venner var ute en dag, å så kom onkel blå, de blir tatt men jeg springer til helvette å kommer meg unna, hva kan de gjøre me dette om de hadde fått en telefon på at vi gjore noe ulovelig, hva kan jeg gjøre HVIS jeg hadde vært i denne sitvasjonen?

Noen som har spronge fra snuten btw, erfaringer?
FORTELL!

Takker for alle svar
Sist endret av BombTheSystem; 22. november 2010 kl. 11:13.
Hvis du ikke hadde gjort noe galt, så ville det være helt idiotisk av deg å løpe, siden dette er et lovbrudd i seg selv.

Hvis du har gjort noe galt, og løper, og slipper unna snuten, så er det ikke så mye de kan gjøre (hvis jeg skjønner spørsmålet ditt riktig) med mindre kompisene dine tyster på deg.

Jeg har løpt fra snuten flere ganger.. Har aldri skjedd noe med meg, hvis jeg har greid å løpe fra dem...
Har syklet fra purken, vet ikke om det er veldig relevant. Sykeste adrenalinsjokket ever!
Når du først springer fra dem så skjønner jo de også at det er noe du vil skjule e.l imed du løper, så kan hende de får interresen om hva som var grunnen til at du løpte.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
har sprunget fra folk (ikke purk), som mest sansynelig vis hadde gjort noe mer enn å ringt purken :/
det du må huske er at dette er jobben deres, altså trenger de trening og slikt.

deeerimot har du EN fordel; adrenalin!
husk at du yter MYE bedre med adrenalin, men også at adrenalin kommer til å kicke litt, så du tenker kansje ikke like taktisk da som før
Jeg har løpt fra politiet en del ganger da jeg var yngre. En av gangene var det noen venner som tagget like i nærheten, så jeg løp sammen med dem da politiet dukket opp. Ved andre anledninger gjorde jeg det for tull. Jeg så en bil som kjørte mistenkelig sakte forbi oss (guttegjeng, sommerferie, etter midnatt) og skjønte at det var en sivil politibil. Det gikk sport i å legge på sprang så snart vi så dem, slik at de trodde vi hadde urent mel i posen (selv om vi var helt uskyldige kids)
Sist endret av felix_poker; 23. november 2010 kl. 15:39.
Jeg sprang engang fra en politikvinne, det var th0 under et lokalt maraton på bygda.
Fikk ingen andre konsekvenser en at jeg fikk pallplassen over hu på lista.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Jeg har forsøkt å springe fra politi, noe som endte med å bli slengt i bakken av en bøs jævel på 2 meter..
Adrenalin hjalp ikke særlig!
Sitat av 0rgasmatr0n Vis innlegg
Jeg sprang engang fra en politikvinne, det var th0 under et lokalt maraton på bygda.
Fikk ingen andre konsekvenser en at jeg fikk pallplassen over hu på lista.
Vis hele sitatet...

Gratulerer
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Jeg har forsøkt å springe fra politi, noe som endte med å bli slengt i bakken av en bøs jævel på 2 meter..
Adrenalin hjalp ikke særlig!
Vis hele sitatet...

Kjipt! Hva hadde du gjort?
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Stikkord: Bensin, Barnehage..

Var ung og dum, da!
Barnehage?? Hvor ung var du?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
haha, burde nesten lage en tråd om hva det mest kriminelle du har gjort er xD

sikkert ca 14
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Stikkord: Bensin, Barnehage..

Var ung og dum, da!
Vis hele sitatet...
you may proceed..
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
you may proceed..
Vis hele sitatet...
Enig!!
Har løpt fra dem en gang eller to jeg

Funka fett. Bare at vi løp innover i en bek mørk skog. så ikke 2 meter foran deg en gang.
så lenge ikke noen av de andre tyster så er det ikke noe og tenke på. om du skulle bli konfrontert med det senere er det bare nekte så er det pent lite de får gjordt. men nå spørs det litt hva dere er mistenkt for og hvor hardt de går til verks mht til det.
Sitat av BombTheSystem Vis innlegg
Åkey så la åss si at jeg og noen venner var ute en dag, å så kom onkel blå, de blir tatt men jeg springer til helvette å kommer meg unna, hva kan de gjøre me dette om de hadde fått en telefon på at vi gjore noe ulovelig, hva kan jeg gjøre HVIS jeg hadde vært i denne sitvasjonen?

Noen som har spronge fra snuten btw, erfaringer?
FORTELL!

Takker for alle svar
Vis hele sitatet...
http://www.itromso.no/nyheter/article406822.ece

Du er ikke involvert i denne saken eller?
Som de fleste har fått stemplet inn i hodet sitt; bevisbyrden ligger på politiet.

Holder kompisene dine kjeft om hvem du er så er du rett og slett fri om ikke vitne kan opplyse de om navnet ditt.
Det er snakk om tagging, så sporene de har sikret seg er vel heller lite sannsynlig at de kan gjøre noe med.

Er du en kjenning av politiet så kan det jo være de finner ut hvem du er ut i fra signalementet vitne gav dem. Men det blir vel heller et litt for vagt bevis om du ikke har særegent utseende.
Sist endret av Naturgrønn; 23. november 2010 kl. 19:29.
Ta ihvertfall og hold deg unna universitetet da, makan til idioti.

Prøvde å løpe en gang, tok ikke lang tid før en gigant av en snut lå over meg. De er raskere enn du tror ^^
Sist endret av SkyMarshal; 23. november 2010 kl. 19:29.
Sånn generelt sett vil jeg ikke si politiet er noe raske til beins, men løpe langt kan de.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
you may proceed..
Vis hele sitatet...
litt off-topic, men siden dere gir inntrykk av at dere har lyst å høre livshistorien min så...

Jeg og 2 "kompiser" var å hang ved en barnehage, noe som var utrolig fett på den tiden. Var vel i 13-14 årsalderen ja. Anyways, vi hadde vært på den lokale bensinstasjonen og anskaffet 1 liter bensin, tenkte vi skulle få det artig. Dermed ble det full fyr på enkelte leketøy og bukseben (mitt ) så sniffet vel snuten det og satte kurs mot denne barnehagen. Da vi så/hørte Mr. politi, så var det bare å legge på spring, mine to kamerater ble vennligt tatt hånd om av to yngre politikvinner, mens jeg, "største" karen, fikk en politimann som så ut som tjaa... Satan sjøl. Så da lå jeg i bakken og ventet på avhør og skyss hjem
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
den er kjip :/
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Var vel første (men ikke siste gang) politiet kom hjem til mamma og pappa med meg på slep
Har skjerpet meg nå da, bare for å få det avklart
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Har syklet fra purken, vet ikke om det er veldig relevant. Sykeste adrenalinsjokket ever!
Vis hele sitatet...
La meg bare legge til i posten min at jeg ikke ble tatt! Hadde så sykt adrenalin at jeg kunne sikkert løftet en bil. Aldri syklet så fort før selv om jeg egentlig ikke trengte det. Feite politimenn løper ikke langt og lenge
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
La meg bare legge til i posten min at jeg ikke ble tatt! Hadde så sykt adrenalin at jeg kunne sikkert løftet en bil. Aldri syklet så fort før selv om jeg egentlig ikke trengte det. Feite politimenn løper ikke langt og lenge
Vis hele sitatet...
Standarden for norske politimenn er ikke det vi ser i amerikanske filmer, altså klisjè politi med motorsykler og donuts...

Nei, det norske politi er veltrent og vel så det. (lært på den harde måten )
Har løpt fra purken ett par ganger i mine yngere dager, men har aldri blitt tatt når jeg har stukke fra dem som jeg kan huske, man har jo så syyykt med adrenalin at man bare løper å løper å hopper over alt som er i veien
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av ildronz Vis innlegg
Har løpt fra purken ett par ganger i mine yngere dager, men har aldri blitt tatt når jeg har stukke fra dem som jeg kan huske, man har jo så syyykt med adrenalin at man bare løper å løper å hopper over alt som er i veien
Vis hele sitatet...
Joda, men gjør det mange nok ganger, så blir du nok tatt
Var drita full, gikk ikke særlig bra da man endte opp i en blindvei på ukjente trakter.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av ildronz Vis innlegg
Har løpt fra purken ett par ganger i mine yngere dager, men har aldri blitt tatt når jeg har stukke fra dem som jeg kan huske, man har jo så syyykt med adrenalin at man bare løper å løper å hopper over alt som er i veien
Vis hele sitatet...
dej jeg snakket om da jeg har blitt jaga har det vært det samme: "LØP FOR F***!" (3min senere) "hvor er vi?!"
Da jeg var 15 år (ca 4 år siden),dum og beruset støtte kompisgjengen og jeg på snuten. Alle stoppet brått opp med ved synet av bilen og idet den slo på lysa fòr alle hver sin vei lynransk. Refleks og adrenalin grep meg og jeg jeg løp som bare F, idiot som jeg var som hadde drukket 8 øl e.l. Etter min livs jakt som varte ca 20 sec gjennom en småskog ble jeg kasta i bakken idet en av politimennene hoppet over meg da jeg jeg hadde nådd max speed. Da han ransakte sekken min og fant et par øl lekte han kompis og gav meg en preken om hvordan hvordan det aldri kunne gått bra for meg i jakten ettersom politimenn trente masse bla. bla. Han skjønte tydeligvis at han ikke hadde fått fangsten han hadde håpet på, og å kaste en tenåring i bakken for underage-drinking kansje ikke var så smart. Etter en stund merket jeg at tommelen min hadde hovnet opp til 3x størelse og dro til legevakten dagen derpå for å finne ut at tommeln var knukket. Resultat: gips 6 uker. Har angret mye på at jeg ikke tok opp saken for å muligens få noe erstatning men var lite hypp på å fortelle mamma noe annet en at jeg tryna på fylla :/
Sist endret av l33t; 25. november 2010 kl. 01:59.
Sitat av l33t Vis innlegg
Da jeg var 15 år (ca 4 år siden),dum og beruset støtte kompisgjengen og jeg på snuten. Alle stoppet brått opp med ved synet av bilen og idet den slo på lysa fòr alle hver sin vei lynransk. Refleks og adrenalin grep meg og jeg jeg løp som bare F, idiot som jeg var som hadde drukket 8 øl e.l. Etter min livs jakt som varte ca 20 sec gjennom en småskog ble jeg kasta i bakken idet en av politimennene hoppet over meg da jeg jeg hadde nådd max speed. Da han ransakte sekken min og fant et par øl lekte han kompis og gav meg en preken om hvordan hvordan det aldri kunne gått bra for meg i jakten ettersom politimenn trente masse bla. bla. Han skjønte tydeligvis at han ikke hadde fått fangsten han hadde håpet på, og å kaste en tenåring i bakken for underage-drinking kansje ikke var så smart. Etter en stund merket jeg at tommelen min hadde hovnet opp til 3x størelse og dro til legevakten dagen derpå for å finne ut at tommeln var knukket. Resultat: gips 6 uker. Har angret mye på at jeg ikke tok opp saken for å muligens få noe erstatning men var lite hypp på å fortelle mamma noe annet en at jeg tryna på fylla :/
Vis hele sitatet...
Du mener du skulle fått erstatning for at politiet la deg i bakken når du ga de skjellig mistanke om at du hadde gjort noe ulovlig ved at du løp, og at de måtte ta opp jakten på deg? Smart tenkt.
Sitat av ps3 Vis innlegg
Du mener du skulle fått erstatning for at politiet la deg i bakken når du ga de skjellig mistanke om at du hadde gjort noe ulovlig ved at du løp, og at de måtte ta opp jakten på deg? Smart tenkt.
Vis hele sitatet...
legeregninga var på bortimot 2000 kr fuckings volvat og endel tentamener gikk til helvete så ja..
Jeg og en kompis kasta snøball på ruta til en fyr en gang, han kom ut og sprang som faen etter oss.
Siden jeg var den tregeste kom han selvølgelig etter meg, jeg spurta som faen inn i en hage og merka han bare var 2-3 meter bak meg, stupte over ett gjerde, landa på magen, reiste meg fort som faen og sprang videre. Såg bak meg der stod han bak gjerdet og hadde gidd opp, men alikevell sprang jeg som faen i ett par minut til.
Jeg stoppa opp og gjemte meg bak ett strømhus og ringte kompisen min, vi fant hverandre igjen og var på vei hjem da så vi politiet kom lengre borti gata, vi sprang til helvette opp i skogen og rett hjem
Synst det var og ta litt hardt i og ringe politiet på grunn av ett par snøballer da.
Tror alldri hjertet mitt har pumpa så mye før
Sitat av Whoop Whoop Vis innlegg
Jeg og en kompis kasta snøball på ruta til en fyr en gang, han kom ut og sprang som faen etter oss.
Siden jeg var den tregeste kom han selvølgelig etter meg, jeg spurta som faen inn i en hage og merka han bare var 2-3 meter bak meg, stupte over ett gjerde, landa på magen, reiste meg fort som faen og sprang videre. Såg bak meg der stod han bak gjerdet og hadde gidd opp, men alikevell sprang jeg som faen i ett par minut til.
Jeg stoppa opp og gjemte meg bak ett strømhus og ringte kompisen min, vi fant hverandre igjen og var på vei hjem da så vi politiet kom lengre borti gata, vi sprang til helvette opp i skogen og rett hjem
Synst det var og ta litt hardt i og ringe politiet på grunn av ett par snøballer da.
Tror alldri hjertet mitt har pumpa så mye før
Vis hele sitatet...
med tanke på at en snøball på bilruta kan:
1: Få sjoføren til å støkke og gi rykninger i rattet (som kanskje fører til at han mister kontrol og dermed en ulykke)
2: om snøballen med et uhell var veldig hard, så treffer den bilen med relativt stor fart (siden bilen beveger seg) og du kan om du er meget uheldig knuse ruta.

Npr jeg var liten så jeg på det som uskyldig morro, men når jeg ble større har jeg innsett at det ikke bare er en lek. Det kan være direkte farlig.
Sitat av etse Vis innlegg
med tanke på at en snøball på bilruta kan:
1: Få sjoføren til å støkke og gi rykninger i rattet (som kanskje fører til at han mister kontrol og dermed en ulykke)
2: om snøballen med et uhell var veldig hard, så treffer den bilen med relativt stor fart (siden bilen beveger seg) og du kan om du er meget uheldig knuse ruta.

Npr jeg var liten så jeg på det som uskyldig morro, men når jeg ble større har jeg innsett at det ikke bare er en lek. Det kan være direkte farlig.
Vis hele sitatet...
Jeg og en kompis kasta snøball på ruta til en fyr en gang, han kom ut og sprang som faen etter oss.

Etter hva jeg har forstått så startet posten hans om en husrute. Kjøkkenvindu etc.
Om du prøver å løpe i fra noen og skjønner at du ikke har mulighet til å springe fort nok til å unnslippe, da venter du til personen er omtrent en meter fra å nå deg, så kaster du deg ned på huk. Ingen rekker å reagere på et slikt røvertriks. Husker jeg gjorde dette en gang på barneskolen etter å ha kastet snøball på en type som gikk på ungdomsskolen. Han endte med ansiktet plantet i isen, og jeg klarte å stikke av. Gud, så godt det føltes å slippe unna juling!
Sitat av etse Vis innlegg
med tanke på at en snøball på bilruta kan:
1: Få sjoføren til å støkke og gi rykninger i rattet (som kanskje fører til at han mister kontrol og dermed en ulykke)
2: om snøballen med et uhell var veldig hard, så treffer den bilen med relativt stor fart (siden bilen beveger seg) og du kan om du er meget uheldig knuse ruta.

Npr jeg var liten så jeg på det som uskyldig morro, men når jeg ble større har jeg innsett at det ikke bare er en lek. Det kan være direkte farlig.
Vis hele sitatet...
Nå snakka jeg om stuevinduet da men
Første dagen med mopedlappen hadde jeg 2 passasjerer bakpå min gode gamle bråkebøtte Suzuki ZR50S. Politiet ruller opp bak oss og setter på sirena - jeg får panikk og sikter meg inn på en skogssti jeg ser på andre siden av en gressplen. Selvfølgelig gikk vi på trynet før vi kom frem til skogkanten. Kanskje litt off-topic, men mopeden gikk sikkert i løpefart med alle oss 3 på.
Når jeg var russ, i mine yngre dager kom jeg og noen kompiser på den kanonmorsomme ideèn. Gå inn i en bank med finnlandshette og rope "DETTE ER TRAN, DETTE ER TRAN!" mens vi holdt en tranflaske i handa. Betjeningen trodde jo at vi ropte noe annet og ble livredd, og da ble vi også livredd som da endte med at vi sprang ut derifra i full panikk. Vi var long gone når purken kom, men siden så mange medruss visste om stuntet vårt ble vi tystet på og fikk en klekkelig bot.. ble ihvertfall kjendiser i lokalavisa dagen etterpå!
Sitat av Amir-Alexander Vis innlegg
Når jeg var russ, i mine yngre dager kom jeg og noen kompiser på den kanonmorsomme ideèn. Gå inn i en bank med finnlandshette og rope "DETTE ER TRAN, DETTE ER TRAN!" mens vi holdt en tranflaske i handa. Betjeningen trodde jo at vi ropte noe annet og ble livredd, og da ble vi også livredd som da endte med at vi sprang ut derifra i full panikk. Vi var long gone når purken kom, men siden så mange medruss visste om stuntet vårt ble vi tystet på og fikk en klekkelig bot.. ble ihvertfall kjendiser i lokalavisa dagen etterpå!
Vis hele sitatet...
Haha made my night.
Sitat av l33t Vis innlegg
legeregninga var på bortimot 2000 kr fuckings volvat og endel tentamener gikk til helvete så ja..
Vis hele sitatet...
Det foreligger ingen erstatningsplikt fra politiets side da du klart har opptrådt culpøst i den nevnte situasjonen. På den annen side hadde du, ved en eventuell erstatningsplikt fra politiets side, vært fra lovens side nødt til å begrense kostnadene i så stor utstrekning som er rimelig, og da er vel ikke Volvat det alternativet du burde valgt.

Uansett så var det din egen feil.
Sitat av BombTheSystem Vis innlegg

Noen som har spronge fra snuten btw, erfaringer?
FORTELL!
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde å springe fra politiet i Danmark en gang.
De ville ha tak i meg midt i Jomfru Ane Gade i Aalborg, men jeg var ikke spesielt interessert i dette.

Derfor la jeg på sprang nedover denne tykt befolkede gaten, men jeg hadde kjøpt nye sko dagen før og derfor var jeg ikke helt kjent med skoene.
Det resulterte i årets heftigste fall med trynet først, akkurat i det jeg prøvde å runde et par personer.

Etter at jeg hadde gjennomført en tilnærmet perfekt faceplant kastet en person seg over meg.
Jeg så ingen uniform og vedkommende legitimerte seg ikke heller.
Derfor kastet jeg han vekk og sparket til fyren.
Rett etter ble jeg overfalt av uniformert politi og en hel skokk med dørvakter før jeg ble ført bort av to politimenn.

Dagen etter våknet jeg på glattcellen i det en politimann åpnet døren.
Han fortalte meg at det var en politimann i sivil jeg hadde sparket.

Heldigvis for meg slapp jeg unna med 3000 i bot.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
damn, det var hardcore! ble du anklaget for angrep på off. tjenestemann eller slapp du unna den?

kom også på den gangen vi hev snøballer på en semi-trailer (ikke på ruta), var 14 og kjedet meg.. dette endte i at jeg ble jagd av en trailersjofør i ca 2 minutter, før han facplanta noe innihelsike digg å unngå juling ja
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Haha, minte meg om en gang da jeg kastet en snøball midt i trynet på en kis som hadde ruta nede. Fy faen han hadde god "kåndis", men klarte å outrunne han etter 10 min.
§ 5. Plikten til å følge politiets pålegg
Enhver plikter straks å rette seg etter de pålegg, tegn eller øvrige signaler som politiet gir i medhold av bestemmelsene i kapittel II i denne lov.

§ 7.annet ledd
Unnlater noen å etterkomme pålegg gitt i medhold av første ledd, kan politiet for den ansvarliges regning sørge for at det nødvendige blir gjort for å hindre at forsømmelsen volder skade eller utsetter allmennheten for fare.


Bang you loose, de har hjemmel i lov til å anholde deg (stoppe deg). Følger du ikke påbud fra politiet om at du er anholdt så har du gjort noe straffbart. Da må du nesten se i straffeloven for en straffetrussel som passer!.

Dette er fra Politiloven!
Sist endret av BaJa; 25. november 2010 kl. 21:51.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
§ 5. Plikten til å følge politiets pålegg
Enhver plikter straks å rette seg etter de pålegg, tegn eller øvrige signaler som politiet gir i medhold av bestemmelsene i kapittel II i denne lov.

§ 7.annet ledd
Unnlater noen å etterkomme pålegg gitt i medhold av første ledd, kan politiet for den ansvarliges regning sørge for at det nødvendige blir gjort for å hindre at forsømmelsen volder skade eller utsetter allmennheten for fare.


Bang you loose, de har hjemmel i lov til å anholde deg (stoppe deg). Følger du ikke påbud fra politiet om at du er anholdt så har du gjort noe straffbart. Da må du nesten se i straffeloven for en straffetrussel som passer!.

Dette er fra Politiloven!
Vis hele sitatet...
Nå ble det vel egentlig spurt om vi hadde erfaringer med å løpe fra politiet.
Husker fra barneklubben der jeg bor at det var en liten gjeng som sto utafor og tøffa seg og kasta snøballer.

så putselig kaster han ene ned til en bil som sto og tanka bensin, og han som kasta va så uheldig å kasta på en som var skalla og traff han rett i hode, Å satan kor sur han blei xD han var helt rød på hodet!! reiv opp døra og brølte kem faen som kasta, alle blei helt stille, så gikk han ut i gjen. fette artig
Best uten ball!
r0bin's Avatar
meg og en kompis hadde det mye moro med å kaste snøballer på biler (jada det er farlig men vi var noen shitkids)
Vi klatra på toppen av gymsalen og sto der og kastet ned på veien, var maange som stoppet og prøvde å få tak i oss, men vi bare stod der oppe til de prøvde å klatre opp selv da hoppa vi bare ned på andre sida og var vekk.

Var et par ganger vi holdt på å bli tatt, men da redda ventilasjonssystemet til skolen oss, for det var sånne ventilasjons kasser på taket som vi fikk klemt oss inn i.
Fikk litt puls når vi stod der oppe og dro av et par harde baller for så å se at det er en helt ny porsche når snøballene er midt i lufta.