Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 36679
Godkveld!

Jeg var nedom byen nå nettopp og fikk ti Ritalin piller til en fin pris, har tidligere prøvd Concerta og har hørt at disse to er relativt like på rus.

Hvor mange må jeg ta for å oppnå effekt?

Har ved to tidligere anledninger tatt fire Concerta 54mg og fått herlig rus av dette: speeda, konsentrert, euforisk og emosjonell.

Jeg veier 50kg hvis dette har noe å si, hvor mange bør jeg ta for å få effekt?

Er ikke helt sikker på om de er 30mg though, han jeg fikk dem av sa det var det, de ser ihvertfall slik ut hvis det er til noe hjelp:

http://www.healthcentral.com/common/images/n/NOV03710_99541_5.JPG

Noen som har erfaring med hvordan Ritalin er kontra Concerta rusmessig?

Dere må gjerne bare si det dere vet og egentlig alt generelt om Ritalin og sånn, fint å vite mye om en ting før en tar det.
Setter pris på raske og korrekte svar og ser helst til at jeg ikke blir et offer for moralprekere der ute
Begge har samme virkestoff. Men Concerta er depot-tabeletter. Altså, de varer 12 timer og det blir sluppet ut metylfenidat(virkestoffet) ca. hver fjerde time. Mens med ritalin får du alt i deg på engang(derfor folk med ADHD som går på ritalin står sånn: "Tas 3 ganger om dagen, morgen, ettermiddag og kveld", på den resept-lappen.)
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Begge har samme virkestoff. Men Concerta er depot-tabeletter. Altså, de varer 12 timer og det blir sluppet ut metylfenidat(virkestoffet) ca. hver fjerde time. Mens med ritalin får du alt i deg på engang(derfor folk med ADHD som går på ritalin står sånn: "Tas 3 ganger om dagen, morgen, ettermiddag og kveld", på den resept-lappen.)
Vis hele sitatet...
Fullt klar over dette, derfor vi har knust eller tygget dem ved inntak. Hvis virke stoffet er det samme bør vel også rusen være den samme?
Jo rusen skal i teorien bli akkurat den samme. Det er bare lett å surre med doseringen. For å si det enkelt så kan du ta mange fler vanlige Ritalin/metylfendiat enn du kan ta oppknuste Concerta/metylfendiat-depot for lik effekt. Det er viktig å vite hvor mange miligram.

Det du har er 30mg Ritalin depot, altså du må knuse dem ellers får du ikke alt samtidig. Man får faktisk Novartis Ritalin depot også, som har identisk effekt med Janssen-Cilag's Concerta. Begge er depot. Vanlig Ritalin fåes kun i 10mg, og det er hvite små tabletter, ikke kapsler.

NVR = Novartis, firmaet.
R30 = Ritalin 30mg selvklart.
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Du vet vel tilfeldigvis ikke hvor mye jeg bør ta for å få en fin funk?
Det vet du jo selv Du sa at 54mg Concerta x4 var bra. Det blir 216mg. Da må du altså ta 7-8 av de kapslene du har nå, oppkust, for samme funk. For meg høres det egentlig mye ut, så ville ikke tatt mer.
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
syntes 7-8 hørtes ut som mange, men satt opp mtp mg så burde det jo være sånn. Jeg åpnet nettopp fem kapsler og droppa med kaldt vann! Skal ta mer hvis jeg ikke får ønsket rus Hjelper ritalin på hodepine btw?
Aldri hørt at Ritalin kverker hodepine, men Paracet og Ibux gjør. Ikke farlig å ta sammen med Ritalin heller, hvis du lurte på det og Det er generelt lite som er farlig i kombinasjon med Ritalin.
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Ja, får se om hodepinen er plagsom når rusen slår inn, er den så blir det oppi skapet å ta en paracet/ ibux
Sitat av T
Det du har er 30mg Ritalin depot, altså du må knuse dem ellers får du ikke alt samtidig. Man får faktisk Novartis Ritalin depot også, som har identisk effekt med Janssen-Cilag's Concerta. Begge er depot. Vanlig Ritalin fåes kun i 10mg, og det er hvite små tabletter, ikke kapsler.

[I
NVR = Novartis, firmaet.
R30 = Ritalin 30mg selvklart.[/i]
Vis hele sitatet...
tror du har feil der, jeg sitter med en likens tabelett her, og den er 40 mg
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av sinquah Vis innlegg
tror du har feil der, jeg sitter med en likens tabelett her, og den er 40 mg
Vis hele sitatet...
Hvis du har 40mg skal kapslene dine ha påtrykt R40 og ikke R30.
droppa 5 piller? du må knuse det innvendig først da Jeg fikk samme pillene i dag og veier ca det samme som deg og lurer egentlig på det samme. Skulle lage tråd her og greier.

Men spør her jeg.
Har aldri prøvd speed eller noe slikt, kun små doser ritalin. Men hvor mange mg må man ta for å bli speeda som på amf. for en førstegangsbruker som er lita? Vet jeg må åpne kapslene og knuse. Hva er best, droppe eller sniffe?
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Jeg endte opp med å ta alle 10 i løpet av kvelden, tok 5 til å begynne med, og 5 til etter ca 2 timer. Er forsatt gira og er egentlig drittlei av å være "speeda", men har gått fint for seg idag. Bra konsentrasjon på skolen og kom i god kontakt med min kreative side (Skrev bars fra klokka 01.00-08.00) så har egnetlig vært helt greit.

Eneste er matlysta som ikke er helt på plass og nedturen er IKKE NOE FET! faen, bare liggi i senga i snart 2 timer og ikke gjort annet enn å vri meg av å være lei verden og tanken på å leve haha, høres sykt ut men er ingen selvmordkandidat, men folk som ahr vært gjennom nedtur ved hva jeg mener Man vet liksom ikke hvor mann skal gjøre av seg :s
Så mye?? Jeg har 30 stk 30 mg depot og 30 stk vanlige 10 mg piller... trodde jeg skulle få noen flere speeda perioder av dem. egentlig kjøpte jeg dem for å få mer energi på jobb osv. Men vil gjerne ha en speeda trip minst. er ikke 5 stk 30 mg knuste piller greit nok???!!! lol.

Og best å sniffe eller droppe?
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
jeg vet ikke helt, jeg ble liksom speeda etter 5 stk, men det begynte å dabbe fort av også fikk jeg noia for at jeg ikke fikk i meg nok så kasta i meg de 5 andre, tok faktsik 11 tilsammen når jeg tenker meg om !

Jeg veier ca 50kg så du kan jo tenke litt utifra dosen og vekta mi iforhold til deg selv
Sitat av Istra Vis innlegg
Jeg endte opp med å ta alle 10 i løpet av kvelden, tok 5 til å begynne med, og 5 til etter ca 2 timer. Er forsatt gira og er egentlig drittlei av å være "speeda", men har gått fint for seg idag. Bra konsentrasjon på skolen og kom i god kontakt med min kreative side (Skrev bars fra klokka 01.00-08.00) så har egnetlig vært helt greit.

Eneste er matlysta som ikke er helt på plass og nedturen er IKKE NOE FET! faen, bare liggi i senga i snart 2 timer og ikke gjort annet enn å vri meg av å være lei verden og tanken på å leve haha, høres sykt ut men er ingen selvmordkandidat, men folk som ahr vært gjennom nedtur ved hva jeg mener Man vet liksom ikke hvor mann skal gjøre av seg :s
Vis hele sitatet...

Når du får denne nedturen så skulle du ha hatt noen valium eller noen sovemedisin?

Og når det gjelder sniffe eller droppe så er droppe det beste, men det er min mening.
Men knuste du pillene? har jo alt å si for å bli speeda... sniffa eller hva?

Er ca 47 kg og aldri vært borti stimulanter nesten...

takk chang

jeg har masse ritalin
men og masse valium og rivotril... så tror nedyur blir ok.... bare jeg endag kan føle virkelig speed følelse.
Hei Talia88 jeg får heller ikke noen speed følelse av ritalin. Jeg får kun en god normal følelse som om jeg er tilstede og alt er bare mye klarere. Jeg er mer fokusert og konsentrert. Jeg har ikke ADHD
kjøp speed om du er keen på speed, kjøp ritalin om du keen på kjipe bivirkninger osv

MEN før du gjør det, så vill jeg oppfordre deg til å lese en av de trådene her på forumet om akkurat amf husker ikke heeelt hva den heter desverre!
Sitat av Talia88 Vis innlegg
Så mye?? Jeg har 30 stk 30 mg depot og 30 stk vanlige 10 mg piller... trodde jeg skulle få noen flere speeda perioder av dem. egentlig kjøpte jeg dem for å få mer energi på jobb osv. Men vil gjerne ha en speeda trip minst. er ikke 5 stk 30 mg knuste piller greit nok???!!! lol.

Og best å sniffe eller droppe?
Vis hele sitatet...
Funker fett å sniffe, jeg tok engang 2 Ritalin, så drakk jeg en del og tok 3 til. Endte opp med at jeg var 1 millimeter ved å bli knust av bybanen i Bergen, prøvde å dunke men falt og kom oppi en dam, sist men fæn meg ikke minst, ble hentet av ambulanse. Anbefaler å IKKE drikke å ta piller når du er ute med venner etc, stay safe. Stay home
hehehe... jeg har ikke tenkt å ta rit med alkohol. Det blir jo litt bortkasta da alkohol er sederene og rit en stimulant. Men er greit å ha i baklomme hvis man blir for full da har jeg erfart. Og om man blir stupings trøtt på fylla. Noe jeg bruker å bli, da har ritalin hjelpt meg. Men ikke i store doser.

Grunnen til at jeg ikke kjøper speed er fordi jeg ikke kjenner noen som selger det! Bor i en liten by og ikke bare å gå på plata.
Sitat av sinquah Vis innlegg
tror du har feil der, jeg sitter med en likens tabelett her, og den er 40 mg
Vis hele sitatet...
de finnes i 20, 30 og 40 mg og gir halvparten med en gang, og resten etter 3,5-4,5 timer.

Sitat av Talia88 Vis innlegg
hehehe... jeg har ikke tenkt å ta rit med alkohol. Det blir jo litt bortkasta da alkohol er sederene og rit en stimulant. Men er greit å ha i baklomme hvis man blir for full da har jeg erfart. Og om man blir stupings trøtt på fylla. Noe jeg bruker å bli, da har ritalin hjelpt meg. Men ikke i store doser.

Grunnen til at jeg ikke kjøper speed er fordi jeg ikke kjenner noen som selger det! Bor i en liten by og ikke bare å gå på plata.
Vis hele sitatet...
bare å blande de, de forsterker ritalinen, det står tiulogmed i pakkningsvedlegget men vær klar over at du kan bli jævlig sentimental og angre noe syyykt på alle de teite meldingene du kommer til å sende til folk som du innbillder deg at du elsker.

forresten, ikke svelg mer enn 100 milligram metylphenidat om gangen, det overflødige blir bortkasta for deg som er nybegynner.
4 x 54 mg concerta tillsvarer ca 60 mg ritalin hver 4 time.
du kan fint ta 30 mg depottabletter uten å gjøre noe med de, ta fire om gangen. og når du blir erfaren, så ta 6.
har selv tatt 40 stykk 10mg tabletter, føltes som å ta 15, men fikk jævlig vondt i hjertet, så tror det egentlig blei 25 stykk bortkastet.
Sitat av RandomNatural Vis innlegg
kjøp speed om du er keen på speed, kjøp ritalin om du keen på kjipe bivirkninger osv

MEN før du gjør det, så vill jeg oppfordre deg til å lese en av de trådene her på forumet om akkurat amf husker ikke heeelt hva den heter desverre!
Vis hele sitatet...

Det og kjøpe speed er ikke enkelt? Når enn bor langt oppi skauen og er i den store byen ca 2 ganger i året. Det er jo ingen som står med ett stort skilt. "Speed til salgs"

Heldigvis så kjenner jeg en som kjenner en som kjenner en person som selger dette. Og det med bivirkninger er vel på dem begge stoffene? Har ikke kjent så mye av det? Men det kan være lurt og ha noen andre piller i bakhånd for og hjelpe når du skal ned igjen. Men det har vi snakket om tidligere i tråden.
Sitat av Chang Vis innlegg
Det og kjøpe speed er ikke enkelt? Når enn bor langt oppi skauen og er i den store byen ca 2 ganger i året. Det er jo ingen som står med ett stort skilt. "Speed til salgs"

Heldigvis så kjenner jeg en som kjenner en som kjenner en person som selger dette. Og det med bivirkninger er vel på dem begge stoffene? Har ikke kjent så mye av det? Men det kan være lurt og ha noen andre piller i bakhånd for og hjelpe når du skal ned igjen. Men det har vi snakket om tidligere i tråden.
Vis hele sitatet...
bivirkningene er på begge
Våkna jævlig tidlig i dag, så tenkte jeg sku prøve å knuse en 30 mg depot. Fikk knust kulene godt i pilleknuseren jeg kjøpte på apoteket. Sniffet det, og fikk faktisk god effekt! Ble plutselig helt våken og konsentrert og begynte å styre med alt mulig. Det var i 7 tida i morges, kjenner d begynner å gå ut nå da. Men ble positivt overrasket over at en var nok til den effekten jeg var ute etter.

Sist tok jeg bare depot tabletten uten å knuse, da fikk jeg null effekt.
Sist endret av Talia88; 25. november 2010 kl. 10:39.
husker jeg tokk 50 mg ritalin, en sånn r40 pille og en 10mg , fy faen det var fett de timene det varte, men bivirkningene kicka inn på fult, jeg følte meg helt fucked , klarte ikke å osve osv osv, verste jeg har opplevd. Annbefaler ingen å prøve det
Nå har jeg snorta ritalin og fått effekt to ganger. Føler jeg får bedre effekt av å sniffe dem enn å spise dem. Why? Og hvordan fungerer d egentlig, blir d tatt opp i nesa, eller er det at det renner ned i halsen etterhvert? Har aldri sniffa noe før dette.
Sitat av Talia88 Vis innlegg
Nå har jeg snorta ritalin og fått effekt to ganger. Føler jeg får bedre effekt av å sniffe dem enn å spise dem. Why? Og hvordan fungerer d egentlig, blir d tatt opp i nesa, eller er det at det renner ned i halsen etterhvert? Har aldri sniffa noe før dette.
Vis hele sitatet...
Kroppen tar stoffene bedre opp i nesen enn oralt, samtidig som at det kicker med en gang framfor en gradvis stigning.
Noen legemidler tas bedre opp oralt enn sniffing. Som oxy... så vet ikke hva jeg skal tro jeg.
Biotilgjengeligheten (andel av stoffet som kroppen tar til seg og sender rundt i blodet) er større om man tar det nasalt enn oralt hos mange stoffer. Tar man et stoff intravenøst vil biotilgjengeligheten på det du tok være 100% ettersom du har kjørt alt sammen rett inn i blodet.

Biotilgjengeligheten til metylfenidat er omkring 30% ved oralt inntak, men den kan være større eller mindre - mest sannsynelig mindre. Jeg finner ikke noen tall på hva biotilgjengeligheten er dersom man tar det nasalt, men jeg vil tro den er mye høyere enn ved oralt inntak.

Er flere stoffer som har over 90% biotilgjengelighet selvom man tar det oralt.
Hvis jeg på 70 kilo skal ta ritalin, må jeg ha mange mg da?
Har tenkt å sniffe det, hvis jeg skal prøve.
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Det spørs på hvordan effekt du vil ha, jo mer jo bedre, men minst 150mg
150mg depot tablett da? 150mg er en svær dose, 15x10mg's tabletter i et jafs er ikke bra for blodpompa. Trenger da virkelig ikke så mange Jeg ville sagt start med rundt 3 tabletter så ta det derifra. Kommer ann på hvor stuka du har lyst til å bli.
Begynn med 30 mg, best å sniffe. Får effekt med engang.
Nå sitter jeg her, snorta 30 mg før i dag og har gjort kjempe masse på kort tid! Vidunder middel om du skal gjøre masse ting en dag. Men ikke noe å ta om du bare skal chille eller noe. For nå går effekten ut og jeg kjenner angsten spre seg i alle kropsdeler, lyder blir forsterket, noen lyder er ikke reelle.
Jeg har begynt på en tuborg for å dempe angsten litt.
eg har ADHD og eg får 30mg om morgenen og 20mg på ettermiddagen (4 tiå) og eg merke 30mg'en godt og 20mg'en bleier jeg som regel ikkje og ta den bytter jeg vekk i noen trekk av en dude jeg kjenner men når jeg tar 20mg'en så kjenner jeg at jeg har tatt den. Veier ca 80 kilo.
Noen som har peiling på ved hvilke reseptorer ritalin øker dopaminproduksjonen? Etter det jeg har lest ser det ut til at den vil øke generell dopaminproduskjon i hjernen. Noen som har bedre peil?
Jeg tror metylfendiat og andre stoffer som betegnes sentralstimulerende ikke virker slik som for eksempel benzodiazepiner, altså ikke binder seg til noen reseptorer ved nevrotransmittere for å utgjøre effekt. Hhovedeffekten metylfendiat har på kroppen er den hemmende effekten stoffet utgjør ved DAT1 (hemmer reopptaket av dopamin i de fleste viktigste delene av hjernen). DAT1 er nemlig den største og mest aktive dopamintransportøren i hjernen. Den effekterer gjennom hele sitriatum, basalgangliene (tibakekommende samling av nevroner) og andre steder.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jo rusen skal i teorien bli akkurat den samme. Det er bare lett å surre med doseringen. For å si det enkelt så kan du ta mange fler vanlige Ritalin/metylfendiat enn du kan ta oppknuste Concerta/metylfendiat-depot for lik effekt. Det er viktig å vite hvor mange miligram.

Det du har er 30mg Ritalin depot, altså du må knuse dem ellers får du ikke alt samtidig. Man får faktisk Novartis Ritalin depot også, som har identisk effekt med Janssen-Cilag's Concerta. Begge er depot. Vanlig Ritalin fåes kun i 10mg, og det er hvite små tabletter, ikke kapsler.

NVR = Novartis, firmaet.
R30 = Ritalin 30mg selvklart.
Vis hele sitatet...
Hvordan knuste du disse? De er jo så harde sant at det er flere lag innover.'
Sitat av Revestreken Vis innlegg
bivirkningene er på begge
Vis hele sitatet...
Merker lite eller ingenting av bivirkningene på speed.
Har matlyst,har ikke noia eller blir paranoid på det.
Hva definerer dere som nedtur egentlig ?)

Også testa meg hos legen, og av en grunn så er helsen min på topp.

Like kvikk dagen etter jeg, uansett om jeg har sovet eller ikke. Er max våken 2 døgn (som regel). Når rusen forsvinner sovner jeg og er like kvikk igjen dagen derpå.

Vet ikke hva dette kan komme av, mulig jeg har adhd?? Vett da søren jeg.

Aldri prøvd ritalin så det vet jeg nada om.
Jeg blir muligens gitt resept på ritalin om en liten stund isteden for anti deppresivaen jeg går på. Noen som vet hvordan det er når man ikke tar det for rus?
Sitat av dickpinch Vis innlegg
Jeg blir muligens gitt resept på ritalin om en liten stund isteden for anti deppresivaen jeg går på. Noen som vet hvordan det er når man ikke tar det for rus?
Vis hele sitatet...
I de dosene du får foreskrevet av legen så blir du ekstra fokusert. Får også litt bedre mental utholdenhet. Men har du ADHD? Høres rart ut å skulle bytte ut antidepressiver med ritalin.