Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2546
Hei,

Skal gå i anskaffelse av en ny tv. Tenkte jeg skulle kjøpe fra elkjøp, mange sier de har bra utvalg. Budskjettet er opp til 10.000kr. Men billigere hadde ikke gjort noe.

Er nok en LCD tv jeg skal gå i anskaffelse av. Men jeg kan ikke så mye om tv selv så hjelp fra dere til å velge ut en hadde vært fint. Den skal brukes mest til å se på tv og spille xbox 360 i ny og ne. Også må det være full hd og 42" helst. Ikke større men kanskje litt mindre hvis det er en tv som er spesielt bra.

Her er en link til elkjøp. http://www.elkjop.no/catalog/lyd-bil...-storre-enn-40

Kan også eventuelt kjøpe fra noen andre leverandører.

Takk for all hjelp, ble rotete forklart men er på skolen og har dårlig tid, håper det går
Om du på død og liv skal handle på elkjøp så tror jeg at jeg hadde valgt denne. Har selv ett Bravia TV fra Sony og er storfornøyd. Dog er det en mindre TV som ikke er LED ettersom jeg ikke hadde råd til all verden.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Om du på død og liv skal handle på elkjøp så tror jeg at jeg hadde valgt denne. Har selv ett Bravia TV fra Sony og er storfornøyd. Dog er det en mindre TV som ikke er LED ettersom jeg ikke hadde råd til all verden.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, da går jeg for denne inntil videre
Tips til TS:
Jeg kjøpte en 42" LG på Elkjøp. Den kostet 7 000,- på Elkjøp, mens den kostet 5 000,- på komplett. Sjekk priser på TVen før du drar på Elkjøp, jeg fikk 1 000,- avslag fordi jeg sa den kostet 2 000,- mindre på komplett.
Fant ikke TVen Waffaz linket noe særlig billigere noen andre steder etter et kort søk, men dette er en fin måte å spare noen kroner når du skal kjøpe på Elkjøp, uansett om det er en fjernkontroll, eller nytt kjøleskap .
Sitat av Effage Vis innlegg
Tips til TS:
Jeg kjøpte en 42" LG på Elkjøp. Den kostet 7 000,- på Elkjøp, mens den kostet 5 000,- på komplett. Sjekk priser på TVen før du drar på Elkjøp, jeg fikk 1 000,- avslag fordi jeg sa den kostet 2 000,- mindre på komplett.
Fant ikke TVen Waffaz linket noe særlig billigere noen andre steder etter et kort søk, men dette er en fin måte å spare noen kroner når du skal kjøpe på Elkjøp, uansett om det er en fjernkontroll, eller nytt kjøleskap .
Vis hele sitatet...
Oi takk, dette hadde jeg aldri tenkt på, dette tipset skal brukes!
Sitat av ballestank Vis innlegg
Oi takk, dette hadde jeg aldri tenkt på, dette tipset skal brukes!
Vis hele sitatet...
Hehe, du kan jo evt. prøve deg å bare si at den er billigere på en side. Mannen jeg snakket med sjekket aldri på komplett om prisen jeg sa var sann (selv om den i mitt tilfelle var det). Selv om dette.. Vet jeg ikke om jeg ville gjort.. Hehe
Her finner du forresten samme tv'en som jeg linke til tidligere, men med produktanmeldelser.
Sitat av Effage Vis innlegg
Hehe, du kan jo evt. prøve deg å bare si at den er billigere på en side. Mannen jeg snakket med sjekket aldri på komplett om prisen jeg sa var sann (selv om den i mitt tilfelle var det). Selv om dette.. Vet jeg ikke om jeg ville gjort.. Hehe
Vis hele sitatet...
Hehe, gjør det bare hvis jeg finner en sikker kilde på at det er billigere der. Hehe

Sitat av Waffaz Vis innlegg
Her finner du forresten samme tv'en som jeg linke til tidligere, men med produktanmeldelser.
Vis hele sitatet...
Sikker på at det er samme?

Sto nemlig sånn på elkjøp: Sony 40" LED-TV KDL40EX711AEP

og sånn på komplett: Sony Bravia 40" LED-TV KDL-40EX710

Den ene er 711 serie og den andre 710 serie.

Kilder:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=606642
http://www.elkjop.no/product/lyd-bil...sony-40-led-tv

Ta det med ro, vil bare sjekke om jeg tar feil eller ikke nå
Sitat av ballestank Vis innlegg
Hehe, gjør det bare hvis jeg finner en sikker kilde på at det er billigere der. Hehe



Sikker på at det er samme?

Sto nemlig sånn på elkjøp: Sony 40" LED-TV KDL40EX711AEP

og sånn på komplett: Sony Bravia 40" LED-TV KDL-40EX710

Den ene er 711 serie og den andre 710 serie.

Kilder:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=606642
http://www.elkjop.no/product/lyd-bil...sony-40-led-tv

Ta det med ro, vil bare sjekke om jeg tar feil eller ikke nå
Vis hele sitatet...
Ahh, var bare meg som så feil der

Men uansett, Sony Bravia er kvalitets TV'er, det kan du se på kommentarene på den ene tv'en
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Ahh, var bare meg som så feil der

Men uansett, Sony Bravia er kvalitets TV'er, det kan du se på kommentarene på den ene tv'en
Vis hele sitatet...
Hehe, Ja det ser ut som at folk er veeldig fornøyd med så går nok for en sånn en
Du burde sjekke netonnet.no også, jeg kjøpte nettopp LG 42LD450 derfra. Den er helt utrolig, kunne ikke spurt om bedre.
Samsung sin 6 serie er utrolig bra. Har en slik tv selv. 32" med full HD og alt du trenger tol ca. 6000. Har ikke skjekket noe annet sted enn komplett enda.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=589040
Sitat av OlavGal Vis innlegg
Du burde sjekke netonnet.no også, jeg kjøpte nettopp LG 42LD450 derfra. Den er helt utrolig, kunne ikke spurt om bedre.
Vis hele sitatet...
Om man skal kjøpe en TV idag, og har råd til det, bør man få med LED imo. Mye bedre bildekvalitet.
Sitat av OlavGal Vis innlegg
Du burde sjekke netonnet.no også, jeg kjøpte nettopp LG 42LD450 derfra. Den er helt utrolig, kunne ikke spurt om bedre.
Vis hele sitatet...
Ser bra ut den, men glemte å si ifra om at jeg helst burde hatt 3 eller fler hdmi kontakter.
Sitat av Effage Vis innlegg
Tips til TS:
Jeg kjøpte en 42" LG på Elkjøp. Den kostet 7 000,- på Elkjøp, mens den kostet 5 000,- på komplett. Sjekk priser på TVen før du drar på Elkjøp, jeg fikk 1 000,- avslag fordi jeg sa den kostet 2 000,- mindre på komplett.
Fant ikke TVen Waffaz linket noe særlig billigere noen andre steder etter et kort søk, men dette er en fin måte å spare noen kroner når du skal kjøpe på Elkjøp, uansett om det er en fjernkontroll, eller nytt kjøleskap .
Vis hele sitatet...
Styr unna Lg , dem tvne suger Lg har dårlig lyd og bilde, havner som regel på bunn på tester, kjøp Samsung ell panasonic!
Sist endret av MyDarkSide; 15. november 2010 kl. 19:14.
Husk at det er lisens på TVene man kjøper idag. Venninna mi satt TVen opp på seg selv, istedet for foreldrene og nå må hun betale 2000 kr i året for lisens.
Sitat av Amir-Alexander Vis innlegg
Husk at det er lisens på TVene man kjøper idag. Venninna mi satt TVen opp på seg selv, istedet for foreldrene og nå må hun betale 2000 kr i året for lisens.
Vis hele sitatet...
hmm, så hvis jeg kjøper en tv på meg selv må jeg betale for å ha den?
Kilde plz^^
En kompis av meg skulle ha seg tv, og fant en på elkjop.no han ville ha. Da han gikk til sin lokale elkjøp butikk fant han ikke den tven han hadde sett seg ut på elkjop.no - men de kunne skaffe den på butikken, men til en mye høyere pris enn på elkjop.no.... Han kranglet på dette, men folkene på butikken sa at det var bare slik det måtte være pga de hadde trossalt lønninger og lokaler de måtte betale for blablablabla.

Samme kvelden diskuterte jeg og han hvordan vi kunne "ta rotta" på folkene på den lokale elkjøp butikken, slik at han fikk kjøpt tven lokalt.

Slik løste vi det:
Dagen etterpå gikk jeg inn i butikken å sa jeg var intresert i ny tv, og det måtte være den typen som kompisen min skulle ha da. De hadde ikke på lager men sa at de kunne bestille den opp..

Jeg sa ok, bestill tv`en, men jeg må se og kjenne på tven før jeg kjøper den, jeg kjøper aldri noe jeg kun har sett på bilder..de sa det var greit og bestilte opp tv`en.

4 dager senere ringer den lokale elkjøpbutikken meg, og sier tven jeg skulle se på hadde kommet på lager nå. Jeg ringte kompisen min, han gikk på www.elkjop.no og kjøpte tv`en til nettpris med collect@store. Jeg stakk innom den lokale elkjøp butikken, sjekket tv`en og sa den svarte desverre ikke til forventningene. En times tid senere kom kompisen min med hentelappen fra www.elkjop.no og hentet tv`en fra lageret til den lokale elkjøpbutikken.

Mye tull for å spare lite penger, men men...var litt gøy isåfall
Styr unna Lg , dem tvne suger Lg har dårlig lyd og bilde, havner som regel på bunn på tester, kjøp Samsung ell panasonic!
Vis hele sitatet...
Link noen tester som underbygger dette, for de fleste testene jeg har lest scorer LG bra på.
pfft.. her har du en deilig og billig.
siden dette er en tv tråd..

hva med denne tv'n ? Foruten tv egenskapene, hvordan er det å streame film fra pc på denne?

Med tanke på att det er plasma og det "brenne" pixler inn hvis pc bildet står på for lenge? Er det slik ennå/fortsatt?

D
Sist endret av DrD.O.C; 15. november 2010 kl. 19:53.
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
Styr unna Lg , dem tvne suger Lg har dårlig lyd og bilde, havner som regel på bunn på tester, kjøp Samsung ell panasonic!
Vis hele sitatet...
Forsåvidt enig med deg at spesielt Panasonic er bedre enn LG, men ellers er påstanden din like svak som norsken din...
Sitat av Cikey Vis innlegg
Forsåvidt enig med deg at spesielt Panasonic er bedre enn LG, men ellers er påstanden din like svak som norsken din...
Vis hele sitatet...
Søk på tv og forbruks tester , så ser du hvor LG pleier å havne, sett mange Lg tvr , og min mening er at det er dårlige tvr, dårlig bilde og lyd, er en grunn til at Lg er billig... du kan jo dra til hi fi klubben å si at LG er har bra tvr....

norsken er korrekt nok til at du skjønner det, selv om du sikkert eier en kjip Lg tv selv ...

her er et av dem nyeste testene , dog i høyere pris klasse.. hvor havner LG?

http://www.teknofil.no/wip4/review/s...d.epl?id=41082
Sist endret av MyDarkSide; 16. november 2010 kl. 14:29.
En av de nyeste?
Publisert : 02.11.2009 06:00 / Oppdatert : 15.12.2009 14:37
Vis hele sitatet...
Skal vi se litt på kalenderen?

Her en test fra 14.09.2010: LG er på topp 3 og kåres til "Beste Kjøp" av Lyd & Bilde

Du kan garantert finne tester som viser alt mulig av resultater, men at LG "suger" er fullstendig skivebom. De har som alle andre leverandører både gode og dårlige modeller.

Å trekke frem at de har dårlig lyd er også helt meningsløst. Det har alle leverandører / modeller i den prisklassen OP er ute etter.

LG har også det som muligens er den råeste modellene som har vært i salg i Norge (om enn ikke akkurat den største): LG 15EL9500. Og selv om denne kanskje er vanskelig å få tak i nå så kommer det flere spennende modeller av den typen

BTW: Det er selvsagt helt irrelevant for tråden, men nei, jeg har ikke LG tv selv, jeg har Samsung (og før du trekker det lengre ut så blir ikke min neste en LG heller, det blir antagelig Panasonic)
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Vil også skyte inn at hvis "dårlig lyd" er det eneste minuset på en flattv så er det bare å handle. De innebygde papphøyttalerne på disse sitter jo ofte på baksiden i tillegg, knapt nok verdt å høre nyheter på.
Sitat av Cikey Vis innlegg
En av de nyeste?

Skal vi se litt på kalenderen?

Her en test fra 14.09.2010: LG er på topp 3 og kåres til "Beste Kjøp" av Lyd & Bilde

Du kan garantert finne tester som viser alt mulig av resultater, men at LG "suger" er fullstendig skivebom. De har som alle andre leverandører både gode og dårlige modeller.

Å trekke frem at de har dårlig lyd er også helt meningsløst. Det har alle leverandører / modeller i den prisklassen OP er ute etter.

LG har også det som muligens er den råeste modellene som har vært i salg i Norge (om enn ikke akkurat den største): LG 15EL9500. Og selv om denne kanskje er vanskelig å få tak i nå så kommer det flere spennende modeller av den typen

BTW: Det er selvsagt helt irrelevant for tråden, men nei, jeg har ikke LG tv selv, jeg har Samsung (og før du trekker det lengre ut så blir ikke min neste en LG heller, det blir antagelig Panasonic)
Vis hele sitatet...
i den pris klassen han søker, vil han få mye mere tv ved å kjøpe panasonic ell samsung, at LG suger er min personlige mening,og da mener jeg LG tv som jeg har sett hjemme hos andre pluss div tester,på alle Lgr jeg har sett, er ikke bilde helt klart, det svarte ikke svart osv , og lyden høres litt merkelig ut, ja seff må man ha sorround anlegg på flat skjermer, sier seg selv d.. ja lg kommer med en feit tv ja, men også dem andre merkene , og jeg tviler på at en proff innen tv vil råde han til å bruke ti lapper på en Lg tv

Men så klart hvis han fra før har et kasseapperat fra 1985 så rocker jo en Lg også
Du må jo selvsagt mene akkurat hva du vil. Du kan også mene at månen er rød, men det endrer ikke på fakta. Du skriver at OP må holde seg unna LG siden de suger og alltid havner dårligst i tester noe som helt åpenbart er feil, og da er det greit at noen forteller OP det.

Lyden er som sagt dårlig på alt av flat TV i denne prisklassen så det er irrelevant.

Jeg vet ikke hva du mener en proff innen TV er, men Lyd & Bilde har kåret en TV til 12K fra LG til beste kjøp i sin klasse, og som vi vet om denne bransjer er priskrigen ekstremt tøff og vi kan forvente at testvinnerne kjøres hardt av de store kjedene. At den plutselig er innenfor ett budsjett på 10K ville neppe overaske noen.

Et alternativ kan også være å kjøpe en litt mindre TV i samme serie for å ikke overstige budsjettet sitt.

Kommer de andre merkene med en OLED TV som vil komme i salg i overskuelig fremtid? I den størrelsen? Joda, på sikt kommer alle med OLED men få er så langt fremme som LG.

Så uansett hvordan vi vrir og vender på dette så er din påstand om at alle LG suger fullstendig feil, generaliserende og ubegrunnet.
Sist endret av Cikey; 17. november 2010 kl. 00:41.