Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 36936
Var ute for det samme, to spiseskjeer ekstra kaustic soda gjorde susen. Lot det stå over natten i romtemperatur,morgenen etter hadde lagene skilt seg. Leste om det i denne posten:https://www.dmt-nexus.me/forum/defau...=posts&t=24836
Sitat av blendtek Vis innlegg
Prøvde en gang til på dette, men failet hardt. Denne gangen hadde jeg heptan, ikke nafta, og trodde da resultatet ville bli bedre. Denne gangen prøvde jeg å følge denne guiden: http://www.erowid.org/plants/mimosa/...emistry1.shtml med tanke på vann, siden den guiden sier jeg skulle ha 5(!) ganger så mye vann enn denne guiden. Barken var bestilt ferdigpulverisert, da skulle man visstnok bruke enda mer vann. Det var nok en stor tabbe. Jeg lot den oppløste barken og NaOH'en ligge i dunken over natten, hvis det har noe å si. Da hadde jeg ikke plass til begge i varmtbad, og det ble så mye styr at jeg endte med å ikke ha noen i varmtbad. Denne gangen var det så enormt mye vann at jeg ikke hadde plass i en bakebolle, så jeg brukte to. Når jeg la til heptanen ble det veldig lite heptan med tanke på hvor stor vann/NaOH/bark-løsningen var.

Først gikk det greit, og lagene så ut til å skille seg allerede etter et par minutter. Jeg rørte rundt en gang til, for å få med mest mulig DMT siden det virket som om de ikke hadde blandet seg skikkelig. Enda en gang begynte de skilte de seg ganske fort. Jeg lot de stå å skille seg mer og gikk å gjorde noe annet. Når jeg kom tilbake etter en time var de ikke skilt seg mer enn da jeg gikk. Det var såvidt heptan i det hele tatt over det svarte. Jeg ventet enda litt lenger, men ingenting forandret seg. Jeg helte oppi litt mer heptan og rørte rundt igjen. Når jeg kom tilbake etter en time var ikke lagene skilt i det hele tatt. Det virket nesten som om heptanen hadde forsvunnet, selv om jeg hadde helt oppi mer for en time siden. Jeg ventet enda en time og så prøvde jeg å skille lagene selv om de var tilsynelatende ikke skilt. Jeg fikk ut kanskje 15 ml heptan, av de 250ml jeg hadde helt oppi (Jeg brukte 200gram bark). Jeg brukte en sprøyte til å skille lagene forrige gang, og det funket fint. Men denne gangen hadde sprøyten plutselig blitt ødelagt også, som gjorde det hele mye verre. Det endte med at jeg tømte hele driten i do.

700kr rett ut vinduet. Hva gikk galt?
Vis hele sitatet...
Du bruker for lite kaustisk soda. Eller for mye vann. Om du har litt mimosa bark igjen så kan du bare bruke denne guiden jeg skrev sammen for en stund siden. Her er det umulig å gjøre feil.

Du trenger:

20g Mimosa Hostilis rotbark
5g kaustisk soda (dagligvarebutikken)
200ml batterivann(bensinstasjon)
50ml Heptan
1 stk. 500ml glassflaske(en snapple flaske funker fint)
1 stk. pipette(panduro)

Bland 200ml vann med 5g kaustisk soda oppi snappleflasken(BRUK HANSKER, KAUSTISK SODA ER ETSENDE). La stå ett par minutt til sodaen er løst opp og vannet har roet seg. Nå kan du hive oppi rotbarken. Rist godt å legg i varmt vannbad(full opp oppvaskkommen med varmt vann og sett flasken nedi) la den stå en time.

Nå kan du helle oppi heptanen. Vend flasken mange ganger(du kan riste den skikkelig, men da vil det som regel ta lengre tid for lagene å skille seg). Sett flasken tilbake i vannbadet og la den stå minst en time(jo lenger du lar den stå jo bedre).

Når lagene har separert seg kan du ta en pipette å suge opp heptanen til en ildfast form. Pass på å ikke få med noe av basevesken! Når all heptanen er i formen puttes den i fryseren i 4-12 timer.

Ta formen ut av fryseren, nå vil du se masse DMT krystaller liggende på bunnen. Bruk pipetten til å suge opp heptanen og la så krystallene ligge å tørke i formen i romtemperatur til de er tørre og ikke lenger lukter av løsestoff.

Nå kan du hive ny heptan i flasken og gjennta prosessen med risting, venting og frysing. Dette kan du gjennta 3-4 ganger med ny heptan hver gang.

Du burde ikke ha noe problem med å få 100-300mg utav dette.

Obs, ikke hiv den brukte heptanen, den kan brukes flere ganger og til slutt kan du legge den til fordamping, min erfaring er at det nesten alltid ligger litt DMT igjen i heptanen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Et lite tips: Ser ut til at paypal har fått opp øynene for MHRB-handel. Alt av bark er fjernet fra ebay, og en kjent butikk som tok Paypal-betaling har fått kontoen sperret. Ikke for å virke overreagerende, men hvis du har brukt ebay til å kjøpe er det mulig du har kommet på noen watch-lister
Noen som har fått testet ut DMT'en dere har laget?
Og fortell om opplevelsen.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av be4ter Vis innlegg
Noen som har fått testet ut DMT'en dere har laget?
Og fortell om opplevelsen.
Vis hele sitatet...
Ja, en jeg kjenner har testet det som ble laget i den originale posten. GrowMoe ble jo kastet ut av uforklarlige grunner så han har jo ikke kunne kommentere eller svare på noen spørsmål.

Jeg har link til bildene som var resultat av dette prosjektet. Enkelte sa at de aldri hadde sett renere produkt enn dette. Det er ekstremt lite avfallsstoffer og ingen kjemikalier igjen i sluttproduktet.

Har også mange historier om forskjellige tripper, men jeg orker ikke legge ut om det nå. Kanskje en annen gang.

https://mycotopia.net/forums/botanic...tml#post954564
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
GrowMoe ble utestengt fordi han ikke klarte å holde seg til reglene for rusmiddelseksjonen.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei, jeg og en kompis syntes det hørtes interessant ut å lage DMT og har et par spørsmål. Er litt usikker på om det strider imot forumets regler, isåfall får bare posten bli slettet.

Noen som vet om det går knirkefritt gjennom tollen? Fant en side , men dette er jo en nederlandsk side som også selger andre ting som er ulovlig i Norge, så her tenker jeg det garantert blir stoppet opp, og i isåfall er det noe farlig ettersom mimosa er lovlig å importere?
Sist endret av Dodecha; 21. november 2014 kl. 12:53. Grunn: fjernet regelbrudd
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Først, flisespikkeriet: Du lager ikke DMT, det har planten du skal ekstrahere det fra gjort for deg, det eneste du gjør er å skille det fra alt det uinteressante, og konsentrere det.

Kommer an på hvordan plantematerialet er, om det bare er biter med bark er det teknisk sett ikke et preparat siden det ikke har gått igjennom noe foredlingsprosess.

Legemiddelloven:
§ 2.Med legemidler forstås i denne lov stoffer, droger og preparater som er bestemt til eller utgis for å brukes til å forebygge, lege eller lindre sykdom, sykdomssymptomer eller smerter, påvirke fysiologiske funksjoner hos mennesker eller dyr, eller til ved innvortes eller utvortes bruk å påvise sykdom.
Vis hele sitatet...
Sekundet det har blitt foredlet på noe vis, så dekker narkotikaforskriften alle preparater med innhold av narkotiske stoffer:
§ 3.Definisjoner

Som narkotika regnes
a) stoffer, grupper av stoffer, droger, planter og sopper som er oppført i narkotikalisten, jf. § 4
b) salter, stereoisomere, estere og etere av stoffer og grupper av stoffer oppført på narkotikalisten, forutsatt at stoffene har, eller antas å ha, psykoaktiv effekt
c) blandinger (flytende, i fast form eller i gassfase) med innhold som nevnt i bokstav a) eller b).

Med psykoaktiv effekt menes effekt på sentralnervesystemet i form av stimulering eller nedstemthet med minst én av følgende virkninger: hallusinasjoner, forstyrrelser i motoriske funksjoner, tenkning, adferd, oppfattelse eller sinnsstemning.

Med blandinger menes oppløsninger, fortynninger, ekstrakter, konsentrater, tinkturer og produkter av enhver art, herunder farmasøytiske preparater, samt bearbeidede former av de aktuelle stoffer, droger, planter og sopper, forutsatt at bearbeidelsen ikke fører til en kjemisk endring av stoffene.
Vis hele sitatet...
DMT og 5-MeO-DMT som mimosa hostilis bark inneholder, er begge oppført på Narkotikalisten.

Oppsummert: Om de ikke prøver seg med narkotikaforskriften vil de definitivt prøve seg med legemiddelforskriften, du kunne prøvd å ta dette opp i retten, det ville vært en interessant prosess å følge med på for det mangler såvidt jeg vet noe juridisk presedens.
Jeg måtte fjerne linkene i posten din, selv om dette er litt i gråsonen så spør du regelrett om å skaffe Narkotika, og selv om planter som inneholder disse stoffene ikke automatisk er ulovlige (planter/sopp er oppført separat i Narkotikalisten) så holder vi oss heller på den sikre siden.
Sist endret av Dodecha; 21. november 2014 kl. 12:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ekstrahere DMT ja, ikke lage.
Det er altså ikke lovlig å importere mimosa hostilis bark? Går ikke an å prøve seg med at man skulle bruke det til å lage "natural dye"?
Sist endret av Loffenius; 21. november 2014 kl. 13:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Ekstrahere DMT ja, ikke lage.
Det er altså ikke lovlig å importere mimosa hostilis bark? Går ikke an å prøve seg med at man skulle bruke det til å lage "natural dye"?
Vis hele sitatet...
Klart du kan være heldig å få det igjennom, alt er mulig. Som jeg har sagt, planter med innhold av stoffer oppført i Narkotikalisten må oppføres separat, mimosa hostilis er ikke på listen. Men slik tollen opererer i praksis skal du banne på at de vil prøve seg med narkotika- eller legemiddelforskriften og da spørs det om du vil ta dette til retten eller godta tolkningen deres av loven.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Klart du kan være heldig å få det igjennom, alt er mulig. Som jeg har sagt, planter med innhold av stoffer oppført i Narkotikalisten må oppføres separat, mimosa hostilis er ikke på listen. Men slik tollen opererer i praksis skal du banne på at de vil prøve seg med narkotika- eller legemiddelforskriften og da spørs det om du vil ta dette til retten eller godta tolkningen deres av loven.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan tollerne vite at det er mimosa hostilis f.eks hvis det står mimosa pudica på pakken (som er lovlig i norge)? Åpner de det vakumpakkede innholdet og tester om det er dmt i det? De kan jo ikke gi deg bot for noe som ikke er ulovlig?
Sist endret av thetech; 21. november 2014 kl. 16:32.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av thetech Vis innlegg
Hvordan kan tollerne vite at det er mimosa hostilis f.eks hvis det står mimosa pudica på pakken (som er lovlig i norge)? Åpner de det vakumpakkede innholdet og tester om det er dmt i det? De kan jo ikke gi deg bot for noe som ikke er ulovlig?
Vis hele sitatet...
Ikke akkurat, men ja, de åpner pakker og tester innhold: Det mest sannsynlige er at de har en bred test, f.eks en test som reagerer på alkaloider, slikt kan fullføres på under et minutt, så tester de evt nærmere.
Hvor ofte dette gjøres aner jeg ikke, tollen er ikke akkurat åpen med informasjon rundt hvordan de opererer, klart de tester ikke hver bidrige pakke med plantemateriale som kommer til grensen, men ser de en pakke med plantemateriale fra f.eks Nederland skal det ikke mange hjernecellene til for å skjønne at dette er verdt å se nermere på.

Edit: I tillegg så er det store forskjeller mellom mimosa pudica og hostilis, pudica er en liten plante som dyrkes for kuriositetens skyld: Bladene vil folde seg sammen om de berøres.
Til DMT ekstrahering trenger man bark fra røttene til mimosa hostilis som klassifiseres som et tre.
Sist endret av Dodecha; 21. november 2014 kl. 17:19.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ikke akkurat, men ja, de åpner pakker og tester innhold: Det mest sannsynlige er at de har en bred test, f.eks en test som reagerer på alkaloider, slikt kan fullføres på under et minutt, så tester de evt nærmere.
Hvor ofte dette gjøres aner jeg ikke, tollen er ikke akkurat åpen med informasjon rundt hvordan de opererer, klart de tester ikke hver bidrige pakke med plantemateriale som kommer til grensen, men ser de en pakke med plantemateriale fra f.eks Nederland skal det ikke mange hjernecellene til for å skjønne at dette er verdt å se nermere på.

Edit: I tillegg så er det store forskjeller mellom mimosa pudica og hostilis, pudica er en liten plante som dyrkes for kuriositetens skyld: Bladene vil folde seg sammen om de berøres.
Til DMT ekstrahering trenger man bark fra røttene til mimosa hostilis som klassifiseres som et tre.
Vis hele sitatet...
Hva ville du gjort om du skulle bestille mimosa hostilis? Og ville det utgjort forskjell om man hadde bestilt selve barken kontra pulver
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg ville ikke ha brukt hjemmeadresse, akkurat hvor du skulle sendt det har jeg ikke noe gode forslag på. Slik jeg ser det er det mindre risikabelt å bestille biter av bark enn pulver, da sistnevnte kan tolkes som et preparat.
▼ ... over et år senere ... ▼
Er det forskjell på Heptan du får kjøpt på apotek fremfor fra primusforhandlere?
https://www.primusshop.no/produkter/...-renset-bensin
▼ ... over et år senere ... ▼
Kan denne oppskriften halveres hvis man bare har 250g MHRB?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du må ikke halvere: Væskene som brukes er for å trekke ut DMT fra plantematerialet, det du er ute etter vil flyte øverst mens det ubrukelige blir liggende som et sediment i bunnen. Så skal væsken du sitter igjen med fordampes og du vil sitte igjen med en gugge som er virkestoff, eller kanskje noen krystaller om du har utrolig god teknikk og er nøyaktig.
Jeg fikk et greit produkt selv om det ble mindre en forventet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei, jeg ser visst at jeg plukker opp en gammel tråd.

Kan man bruke Phalaris aquatica for dette? det står at planten vokser i Norge og inneholder 0.1 % DMT. Planten inneholder også en del andre giftstoffer - er det mulig og fjerne disse? Det er mest DMT i denne planten men også 5-MeO-DMT vil dette være et problem?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nei, du kan ikke bruke noe viltvoksende gress fra Norge/vestlige verden til DMT ekstrahering, fordi gresstypene våre er avlet for å ha minst mulig alkaloider i seg.
I Norge har vi lang tradisjon med husdyr så her har gresset omtrent avlet bort, men i andre land er det fremdeles et problem. Når husdyr spiser mye av dette gresset blir de påvirket og får skjelvinger likt symptomene på kugalskap.

Så du kan skrinlegge hele prosjektet, hilsen en som hadde samme ideen tilbake i 2003.
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som har prøvd dette med acacia confusa rb? Bestilte pulver kanskje litt dumt men får se om d kommer.

Isåfall, kan jeg bruke samme oppskrift? Eller må jeg øke med noe. Acacia har litt mer innhold (0.5%-1.5%)
Sist endret av Bluesky_; 23. september 2019 kl. 01:29.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Noen som har prøvd dette med acacia confusa rb? Bestilte pulver kanskje litt dumt men får se om d kommer.

Isåfall, kan jeg bruke samme oppskrift? Eller må jeg øke med noe. Acacia har litt mer innhold (0.5%-1.5%)
Vis hele sitatet...
det skal nok gå fint.

det TS beskriver er en "acid to base extraction", og mulig du må justere ph litt annerledes, men det tviler jeg på er nødvendig.

selv ekstrahert n,n-dmt krystaller fra mimosa noen ganger, men jeg brukte en annen TEK og nafta istedenfor heptan for å hente ut dmt fra løsninga.
bestilte meg også en liter d-limonene for bruk istedenfor nafta, men kom ikke så langt at jeg gjennomførte det med d-limonene.

stuk litt på google om div TEK's så ser du fort at det er mange måter dette kan gjøres, og hvordan du vil kunne sitte igjen med "rene" krystaller utifra hvilke kjemikalier du kan oppdrive.