Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2809
Jeg har fått meg masse fluer på rommet av en eller annen grunn og no begynner de å gå meg skikkelig på nervene. Så da lurer jeg på om det er noen som har noen oppfinnsomme metoder for å bli kvitt de. De er av typen bananfluer tror jeg, de er ihvertfall veldig små.
Jeg har prøvd eddik-sukker-zalo-blanding, det funker greit, men tar for lang tid. Så har jeg prøvd å støvsuge de, som funket bra og, men får ikke tatt alle. En annen ting som funker er å spraye de med jif så klarer de ikke fly så kan jeg bare tørke de vekk.
Men jeg trenger en skikkelig metode for å bli helt kvitt de utenom å ringe exterminator.
Da har du noe gammal mat eller lignende liggende en plass vask gjennom rommet ditt, de legger flere og flere egg hver dag som går så fjern kilden der de kommer fra
De kommer vel fordi de lukter duften av mat.

Har du ofte mat stående fremme? Har du sjekket om det er en død rotte under senga? Er det lenge siden du har vaska grundig? Jeg ville gjort det først. Så kan du jo prøve finne sånn lysgreie som griller dem når de lander på.
Sist endret av Kinseek; 25. oktober 2010 kl. 20:15.
tøm søppla di!
Sist endret av yellowpillow; 25. oktober 2010 kl. 20:15.
Gjør det som er sagt her. Og så kan du også kjøpe langtidsvirkende spray mot insekter, som du sprayer i kroker og vinduskarmer. Problem solved.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sett ut en skål som du har fylt med eddik og litt zalo. De flyr ned i skålen fordi dem vil ha eddiken og dør på grunn av såpen. Bli kvitt alle matrester, vasking er obligatorisk.
Vask rommet ditt. Og ikke bare litt støvsuging og pynting av overflate. Her snakker vi skikkelig såpevann, klut og begge nevene...
ta ett melkeglass, fyll 3/4 m vann, halv teskje med sukker, par sitrondråper, par dråper m eddikk og ett par dråper med zalo e.l. rør rundt og sett ut i rommet hvor du har poblemet. Vask og rydd på det området og du vil bli kvitt fluene på under en uke.. blir nasty etterhvert med det glasset med fluer men helt sinnsykt effektivt.
Diablo Negro
Trådstarter
Takk for gode forslag, skal prøve ut.
Men de kommer nok ikke av matrester siden jeg aldri har det stående på rommet eller i bosset, men tror kanskje det kan komme av en lekkasje jeg hadde fra rommet over. Isåfall blir det vanskelig å finne kilden, må kanskje ringe exterminator uansett da?
Kjøp deg en edderkopp eller to
Kjøp deg en Venusfluefanger/Dionaea kjøttetende plante. Tiltrekker seg fluer med nektarinlukt, og når fluene nærmer seg fellen klapper den igjen og dreper den. Veldig praktisk å ha noen rundt i huset. 69kr stk på de fleste plantasjer
Sitat av yasmin02 Vis innlegg
ta ett melkeglass, fyll 3/4 m vann, halv teskje med sukker, par sitrondråper, par dråper m eddikk og ett par dråper med zalo e.l. rør rundt og sett ut i rommet hvor du har poblemet. Vask og rydd på det området og du vil bli kvitt fluene på under en uke.. blir nasty etterhvert med det glasset med fluer men helt sinnsykt effektivt.
Vis hele sitatet...
Haha, sykeste kjerringrådet
Sitat av stehal Vis innlegg
Haha, sykeste kjerringrådet
Vis hele sitatet...
Er ikke så sykt som det kanskje ser ut som. Sukkervannet tiltrekker fluene, og såpen fjerner overflatehinnen slik at de synker. Resten er unødvendig.
Du bruke sånn spray som dreper dem. får det i butikken, effektivt som faen
Sitat av El Capitan Vis innlegg
Takk for gode forslag, skal prøve ut.
Men de kommer nok ikke av matrester siden jeg aldri har det stående på rommet eller i bosset, men tror kanskje det kan komme av en lekkasje jeg hadde fra rommet over. Isåfall blir det vanskelig å finne kilden, må kanskje ringe exterminator uansett da?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke ringe etter hjelp bare for noen skarve bananfluer. Følg tipsene over her, det funker 99% av gangene for min del. Gratis er det og!
Har samme problemet jeg og. Men har ikke noe mat eller noe særlig søppel. Har noen panteflasker i poser som er knytt sammen og en skål med kattemat til katta, tørrfor assa. Men ikke sånn supermange, men nok til at de er litt irriterende. Umulig å klappe til dem og.
Sitat av Talia88 Vis innlegg
Har samme problemet jeg og. Men har ikke noe mat eller noe særlig søppel. Har noen panteflasker i poser som er knytt sammen og en skål med kattemat til katta, tørrfor assa. Men ikke sånn supermange, men nok til at de er litt irriterende. Umulig å klappe til dem og.
Vis hele sitatet...
Sånne fluer digger tomme flasker og bokser. Glemte en termos med lokket på men den var klikka ned sånn at den var åpen for å helle, de jævla bananfluene klarte å komme inn i termosen kjennom den lille åpningen og la egg inni termosen. Var ikke noe kult å åpne den
Sitat av kaospiloten Vis innlegg
Sånne fluer digger tomme flasker og bokser. Glemte en termos med lokket på men den var klikka ned sånn at den var åpen for å helle, de jævla bananfluene klarte å komme inn i termosen kjennom den lille åpningen og la egg inni termosen. Var ikke noe kult å åpne den
Vis hele sitatet...

Termos med både mat og drikke?=D
pass på at rommet ditt ike er et realt økosystem. Fjern mat og gammalt tøy, rengjør og etcblabla.. ^^
Men fjerniong av mat er viktigst.
Sitat av Coffern Vis innlegg
Termos med både mat og drikke?=D
Vis hele sitatet...
Kakao, lå masse hvite egg å fløt rundt og fluer........
Sitat av kaospiloten Vis innlegg
Kakao, lå masse hvite egg å fløt rundt og fluer........
Vis hele sitatet...
Yum yum.... Jeg er glad jeg ikke åpnet den termosen