Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5552
Dato: Fredag 24. September og natt til lørdag 25.
Setting: Hjemme alene med dempet belysning
Deltakere: Meg
Stoffer inntatt: Fleinsopp(27 stk av liten størrelse), rundt 1g hasj.

Etter å ha lest og gjort mye research, plukket sopp, og forberedt meg mentalt så følte jeg tiden var inne for en flein-tripp. Det hele begynte med at jeg koste meg med ett gram hasj ved hjelp av bong, joint og vaporizer rundet 2 timer før jeg bestemte meg for å innta soppen.
Jeg klippet opp soppene i små biter og blandet dem i en Go' Morgen yoghurt med müsli. Spiste opp alt, og de gangene jeg var på nippet til å brekke meg pga. stilker som stakk opp i halsen fikk jeg skylt det ned med brus. Jeg satt på dokumentaren "Home" på YouTube, slo av lyden og satt på min egenkomponerte spilleliste(Shpongle, Shakatura, Tripswitch, Bonobo og annet).

Etterhvert som tiden gikk merket jeg mer og mer at tankene mine begynte å kretse rundt det at vi mennesker var så heldige som hadde en så flott planet og leve på. Og jeg gjentok i hodet mitt "sykt fint", og slike ting om bildene jeg så på TV'en(hadde koblet PCen til TVen). Da filmen tilslutt var ferdig følte jeg meg mer og mer frakoblet fra realiteten. Fokuset mitt var på meg selv, og hvem jeg var. Under filmen lå jeg i sofaen med dyna trekket over meg og jeg kjente at det kriblet i føttene mine og måtte leé på disse. Jeg husker også at jeg gikk inn på toalettet og bestemte meg for å se meg selv i speilet, da jeg har hørt at speil+psykedelia kan føre til mye rart. Jeg så på meg selv og tenkte "Jøss, er dette virkelig meg? Er det slik jeg ser ut?", det var som å se seg selv fra en annen persons øyne, som om jeg aldri hadde sett meg selv igjen. Jeg så inn i pupillene mine som var meget forstørrede, og lo. Jeg bare lo av mitt eget speilbilde. Så rar jeg så ut, det der var liksom meg. Sprøtt.

Jeg gikk tilbake til rommet og tok av meg på overkroppen og stod iført kun joggebukse. Musikken spilte fortsatt. Det var en ganske spirituell/ethno-låt med diverse trommer og chanting. Jeg følte jeg måtte danse. Så jeg gjorde det. Det var som om kroppen min beveget seg selv, og den fulgte rytmen i sangen, jeg stod og tittet på det rare mennesket som danset i speilet mitt, og lo igjen, da jeg forstod at dette var meg. Jeg følte meg som et primitivt menneske som var med på et shamanistisk rituale, og jeg skjønte på en måte alle disse stammene som har inntatt psykedelia gjennom menneskenes historie. At alle burde gjøre dette. Og jeg skjønte ikke poenget med penger, og jeg filosoferte om et bytte-samfunn, tjenester og varer mot hverandre.

Timene gikk og jeg ville utforske ting, men ute var det så kaldt ute. Heldigvis har vi mange planter i stua, så jeg tittet på disse og tok med meg noen blomster. Men det var så rart å gå rundt i omgivelser som før var kjente, mens nå virket det som om jeg var i en annens hus. Jeg så liksom ting på en ny måte. Jeg husker at begrepet tid ble ikke-eksistrende, jeg kunne ligge og filosofere og tro det var gått en time, når det i realititen hadde gått noen minutter. Musikken fløt inn i hverandre og jeg skilnet ikke sangene fra hverandre. Det var som én stor helhet. Visuelt sett var det lite av synsforstyrrelser, veggen "pustet" litt(sjekk http://www.neave.com/strobe), og det virket som om det var et lys slått på i sidesynet mitt, men når jeg sjekket det var det vekk. Jeg hadde også en slags følelse av "kulde", eller hvordan jeg skal beskrive det.

Trippen var virkelig flott, og det frister på mer, men ikke med det første. Jeg følte meg utkjørt og sliten i hodet, og det var en påkjenning. Jeg tenkte at det var sprøtt at hodet mitt kunne gjøre dette med meg, og jeg likte det. Det var på ingen måte at jeg var nær ved å ha en dårlig opplevelse, og det er jeg glad for. Jeg angrer ikke på at jeg brukte så mye tid på research. Det er også mye mye mer som blir for personlig til å skrive her, men jeg vil si at dette er en av de beste og sterkeste opplevelsene jeg har hatt. Jeg føler meg fortsatt endret, og det hele var en svært positiv affære. Godt mulig at det var idiotisk av meg å dra ut i dette ukjente uten noen som kunne passe på meg, eller at jeg gjorde det i en så ung alder(17).

Neste gang vil jeg nok prøve en litt høyere dose, og i selskap med noen. Og også kanskje i litt friere setting(naturen, eller lignende)

Spillelisten finnes forresten her: http://open.spotify.com/user/enty-/p...xxlkEJnYKHbnkB hvis noen skulle være interessert.
Hahaha, skjønner hvordan du hadde det med speilet. Du burda tura med venner og kanskje spart røykingsen til etterpå. Pen lesning da
Høres ut som en fin tur kjnner meg veldig igjen med det speilet hehe
kp til deg å god spilleliste foresten har subscribe'a lista di
hehe, kjente meg godt igjen her ja. Spessielt det med speilet (http://www.youtube.com/watch?v=X_WyObcPV_0)
be here now
Revbatim's Avatar
Trådstarter
Sitat av NorwegianMonkey Vis innlegg
hehe, kjente meg godt igjen her ja. Spessielt det med speilet (http://www.youtube.com/watch?v=X_WyObcPV_0)
Vis hele sitatet...
Var nok ikke så sykt som på den filmen :P
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Fin rapport, god lesning!
Mild og fin tur!

Fint du kjenner selv at du ikke trenger å gjøre det igjen med det første. Slike ting syntes jeg skal taes når man er 150% klar, og for meg har det til og med gått år i mellom tripper fordi jeg rett og slett har følt at man ikke trenger å hige etter mer når man har vært så heldig å få all den nye input'en og opplevelsen - eller som du sier nærmest en slags åpenbaring. Ofte tar det tid før det synker helt inn, og jeg kan gå i både uker og måneder med en helt ny gnist som etterfølge av en tripp. Psykedelika er noe jeg verdsetter høyt men samtidig ikke noe jeg tar hver helg for å sprite opp men heller sparer til jeg føler "tiden er inne" igjen. Og det å gå i naturen er en kjempe god idé, artig at du hadde mange planter å connecte med og beundre inne da(!) men snø kan også være ganske så fascinerende
Fin lesning

Anbefaler deg å ha kamerater tilstede når du legger ut på tur

Husker min første gang, satt å grein når jeg så på videoer om jorda
http://www.youtube.com/watch?v=8jP8CC2rKj4
Sist endret av maxphone; 13. januar 2011 kl. 15:49.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Festlig lesning som jeg kjenner meg gjen i.. Første gang jeg fleina var i et selskap hos en kompis i nordvestlandets nordligste by.
Det som var totalt uansvarlig å ikke lite idiotisk var at 4 av deltakerene ikke viste at vi hadde inntatt fleinsopp før etter det var gjort. Det var fleinsopp i hjemmelaga rødvin og i pizza. Om soppen var dryssa på pizzaen etter den var stekt eller om den faktisk var stekt veit jeg ikke, har aldri spurt.

Saken er i alle fall at jeg begynte å se mærklige farger på vegger og klær, det var på det tidspunktet at vår vert og jubilant fant det for godt å fortelle at vi hadde inntatt fleinsopp

For min del var trippen mer enn vellykket men for to andre jenter ble det en badtripp som fikk etterspill..
Har prøvd sopp flere ganger siden og det er en av mine favoritter..