Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 910
Hei

Jeg skaffet meg nylig en z-5500 surround anlegg. det eneste problemet er at det ikke er surround på anlegget.

Jeg har dobbeltsjekket ledninger og lastet ned nye drivere. hvis jeg presser test på kontrollen, funker alle høyttalerne, og når jeg velger sterio 1-3, så funker alle høyttalerne, men bare for seg selv (enten begge front høyttalerne, eller begge back høyttalerne, eller center og sub) når jeg velger 6 channel direct, vil bare begge fronthøytalerne snede ut lyd.

er det noen som hvet hva jeg kan gjøre??
Du skal nok ha på 6 channel direct for å få surround.

Du sier ikke noe om hva du har koblet opp til anlegget og hva slags kabel du bruker. Er det snakk om en PC så må du sette opp surround i kontrollpanelet for lyd.
Sist endret av Kinseek; 21. august 2010 kl. 22:05.
Bustern's Avatar
Trådstarter
jeg har på 6 channel direct, sa bare det med det andre for å vise at høytalerne funker og alt det...


har pc, og bruker kablene som fulgte med (de tre jackaktige kablene(grønn, svart og oransje) og høytalerkablene)

hvor i kontrolpanel velger man surround? har saumfart "playback devices" men ingenting kom ut av det...
litt greit å vite hvilke OS du har.
Bustern's Avatar
Trådstarter
sorry... windows 7 32 bit..
http://www.recipester.org/images/1/1c/SB_X-FI_no_sound_2.jpg

Velg enheten du vil ha lyd fra og trykk på configure.
Sist endret av Kinseek; 21. august 2010 kl. 22:11.
Bustern's Avatar
Trådstarter
har gjort det, og det funker fortsatt ikke...
Du får ingen surround når du klikker test etter å ha valgt 5.1 der?

Sjekk at du har riktig kabling.
Bustern's Avatar
Trådstarter
ja, får ingen surround, og jeg har sjekket kablingen flere ganger...
HEISANN BUSTERN, kjøpte akkurat samme og har akkurat samme problem, og for meg vet jeg hvordan jeg fikser det, aner ikke om det er det samme til deg, for til meg er det noe med lydkortet eller noe, siden jeg har 3 lydutganger bak pc'en og 1 framom, og ledningene er jo ikke delt så jeg må ha alle bakom, og da funker ikke 2 av høytalerne riktig, men så! tok jeg den grønne inputten foran og de funket. men da var problemet .... ai shit de kan ikke dele seg så 2 kabler er bak og 1 foran , jeg vet ikke om det er samme problem, men det er ivertfall det til meg. har en idee, hvis du har en tv i nærheten, det er å koble
HDMI til TV fra PC
og
OPTISK KABEL FRA Z-5500 til TV.

eneste jeg kan komme på. hvis du finner en annen løsning , please let me know
Bustern's Avatar
Trådstarter
Testa kabelteorien med en kabel foran og to bak, men det funka heller ikke, og pc'n min har ikke hdmi utgang-.- men har tenkt og skaffe meg en coax kabel, det tror jeg vil løse problemene...
har du coax utgang på pc'en?
Bustern's Avatar
Trådstarter
mente optisk... sorry...
Bakpå konsollen (den du styrer volumet på) er det en knapp vedsidenav de 3 minijackene inn. Der har du valget mellom 3x stereo eller surround. Bytt posisjon på den bryteren.
Bustern's Avatar
Trådstarter
hvis du leser førsteposten forklarer jeg at jeg har prøvd begge... og det funker fortsatt ikke-.-
hvilket lydkort har du ???
Bustern's Avatar
Trådstarter
jeg fikk plutselig surround men jeg aner ikke hva jeg har gjort...

tror det har noe med hva luxis4 sa, men hvordan, aner jeg ikke (kp til deg)


takk for hjelpen folkens
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Verdt å merke seg at så lenge alt er innstilt riktig, så vil man ikke får surroundlyd når pcen leverer stereosignal. Feks ved musikk og nedlastede serier/filmer med bare stereospor.