Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 535
Har to 500gb WD-disker. Den ene har riktig stasjonsnavn og funker fint. Den andre har nå fått samme stasjonsnavn som den første, men den viser riktig på hvor mye plass som er brukt.

Windows kjørte check disk i oppstarten, hvilket førte til at windows begynnte gå gjennom hver eneste cluster kronologisk. Da den var kommet til 13millioner på 3 døgn ga jeg opp.

Noen ideer til hva jeg kan gjøre? Er det i det hele tatt mulig å redde dataene på disken?
går det ikke å hoppe over checkdsk og så til diskbehandling der du edre bokstav så de ikke har samme?
NaN
Dominic's Avatar
Trådstarter
Sitat av mortalf Vis innlegg
går det ikke å hoppe over checkdsk og så til diskbehandling der du edre bokstav så de ikke har samme?
Vis hele sitatet...
De har ikke samme bokstav, bare samme navn :/
Så... skift navnet?
NaN
Dominic's Avatar
Trådstarter
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Så... skift navnet?
Vis hele sitatet...

Såem, navnet er ikke problemet. Stasjonsnavnet driter jeg i. Problemet er at jeg ikke får adgang til dataene på disken. At stasjonsnavnet er feil er en konsekvens av at disken ikke virker, hvilket igjen er oppgitt her fordi det dermed kan gi noen en formening om hva som er problemet...
Vel, det sa ikke du noe om, så jeg antok at det bare var stasjonsnavnet du plagdes med. For å redde dataene kan du bruke f.eks GetDataBack og så formatere, eller åpne CMD og skrive chkdsk X: (hvor X er stasjonsbokstav), da kjører den kun check disk på den ene disken.