Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2628
Jeg har i en lang periode vært plaga av at Youtube-videoer som regel må lastes ned i sin helhet før at jeg skal kunne se dem uten at bufringa gjør at det fryser. Dette gjelder samtlige filmer i alle oppløsninger.

Jeg har prøvd med Google sin DNS-server (8.8.8.8) uten at det hjalp. Det har heller ikke noe med nettleseren/flash-versjon/generell netthastighet å gjøre. Jeg bruker Opera 10.60, men opplever det samme med IE8.

Jeg har fast tilkobling til Lyse fiber (15/15) via en Netgear router. Har fast IP og alt annet fungerer generelt sett strålende.

Hvordan feilsøker jeg dette videre?
Det skal sies at dette ikke er et ukjent fenomen; jeg har hørt om mange forskjellige folk med samme problem. De fleste har konkludert at det er Youtube som feiler..
Sist endret av davste; 17. august 2010 kl. 19:57.
Starte opp f.eks. en Linux live og se om problemet gjentar seg der? (slik at du kan utelukke OS).
Jeg merker det samme til tide og utide; selv med 20mbit, som burde holde i lange baner. Jeg tror YouTube må ta på seg store deler av skylda i denne saken. Skulle det vise seg at jeg tar feil, må du/dere gjerne dele resultatet - ettersom jeg vet om ganske mange som opplever bufring i deres tjenester ganske ofte.
Skulle faktisk lage en tråd om dette problemet selv :/
På den nye bærbaren min så har jeg trøbbel med youtube vids. Men stasjonæren min (fra år 2000!!!) viser youtube feilfritt!
De begge går på samme linja.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
På den nye bærbaren min så har jeg trøbbel med youtube vids. Men stasjonæren min (fra år 2000!!!) viser youtube feilfritt!
De begge går på samme linja.
Vis hele sitatet...
Kjører du samme OS på begge maskinene?
os på bærbaren en w7, på gammeldataen kjører jeg xp
Eg vil si at du har lite lagrings plass på datan igjen?

Dette gjelder kun Windows. Har hatt same problemet...

Men ville kontaktet nettleverandøren din og fortalt dem det du fortalte oss nå.
Sist endret av Fyllingz; 17. august 2010 kl. 21:22.
Samme problem her. Jeg mener feilen ligger hos YT. Da alle andre sider fungerer som bare det..
Har lurt på dette en stund jeg og. Det er jo vannvittige mengder data som går ut hver dag. Kan det tenkes at servere og linje noen ganger blir belastet litt vel hardt? Siden google ikke tjener enorme penger på youtube (det kommer nok med betalløsning) så lurer jeg på om de bare holder litt igjen på linjekostnader foreløpig. Men dette er på det meste kvalifisert gjetting..
Sist endret av pidget; 17. august 2010 kl. 21:48. Grunn: hardt=godt
samme proble, og jeg har 54mbps (sist målt)! sykt irriterende!
Kjører Win 7, nyeste Firefox på 10/10 fiber linje, og har fått samme problemet. Tidligere funket det helt fint, men i det siste har jeg mange stopp pga bufring. Som andre også sier her, så tipper jeg det er et linjeproblem hos youtube, og ikke et lokalt problem.
Gløymte faktisk å sei at nokon videoer er treigare enn andre fordi dei ikkje laster det opp i det formatet youtube anbefaler! (Formatet er mpeg og mpg.)
Sist endret av Fyllingz; 17. august 2010 kl. 22:12.
Jeg sliter med youtube på begge pc mine, har en nedhastighet på 26 Mb, en kamerat som jeg kjenner har okså samme problemet.
Syntes det er meget irriterende.
Kjører FF på begge.
Tror de fleste sliter med dette problemet. Noen ganger henger det seg opp hos meg også, men ikke så veldig ofte. Pleier å hjelpe meg å bytte på kvaliteten på forskjellige filmer, gjerne lavere eller høyere enn det jeg ønsker å se, da jeg har erfart at forskjellige "kvaliteter" av den samme filmen ligger på forskjellige servere. Hvor av noen kanskje har mindre trafikk der og da, slik at den bufrer fortere.

Prøv også å last ned siste versjon av Flash, bare for å sjekke om det hjelper.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Har ingenting med hvilke OS, eller nettleser dere kjører.

Dette kan være 1 av 3 ting.

1) Gammel versjon av Flash.
2) Problemer på linje.
3) Overbelastede servere hos YT.

Personlig tror jeg det er nr. 3 som er problemet i de fleste tilfeller.
Usikker hvor jeg leste om nettopp dette problem, men tror det var geeklog elns..

Der stod det at youtube-serverene var overbelastet og hadde ikke kapasitet til å sende nok trafikk ut, bla bla.. - Derfor står den "av og til" å buffrer..
Sist endret av DrMatrix; 18. august 2010 kl. 01:31.
Jeg merker ofte at det er 360p-versjonen av videoene som er trege. Om jeg skifter over til 480p så bufrer de plutselig bedre.
Kan også legge til at videone på youtube loader raskere enkelte ganger. Mens andre ganger går det sakte som helve***
samme problem med meg. Jeg har 50/50 fiber linje fra Tafjord mimer.
Min kompiss har 24mbit ADSL fra samme leverandør.

Videoene loader superaskt med han, mens de går USAKELIG treigt hos meg...