Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  224 70846
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Da har vi rundet 50 000 medlemmer her på bruket, eller over 1% av Norges befolkning om dere vil.
1 av 100, eller ~3.3% sjanse for at det på en fullsatt buss med 30 mennesker er 2 medlemmer.

Vi skulle nesten gjort noe gøy i den sammeheng, og da vil jeg at dere skal komme med deres forslag!

Vi kan nevne at det kommer ny logo (se avataren min) og en plagg-butikk om ikke så alt for lenge, så forslag om det kan vente
Sist endret av nso; 21. august 2010 kl. 17:01.
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Gratulerer nFF!
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Hurra, hurra Gleder meg til ny logo og kles-plagg store
Sist endret av kribw; 14. august 2010 kl. 15:53.
Skal logo'n bli en grønn Teletubby?
50 000 medlemmer er mer medlemmer enn Arbeiderpartiet(Norges største parti) har i dag. Makta ligger hos freak.no snart.

http://arbeiderpartiet.no/Aktuelt/Ny...ts-medlemstall (tror ikke det har vært altfor stor økning der de to siste årene..)
Sist endret av dobby; 14. august 2010 kl. 16:03.
Sitat av dobby Vis innlegg
50 000 medlemmer er mer medlemmer enn Arbeiderpartiet(Norges største parti) har i dag. Makta ligger hos freak.no snart.

http://arbeiderpartiet.no/Aktuelt/Ny...ts-medlemstall (tror ikke det har vært altfor stor økning der de to siste årene..)
Vis hele sitatet...
Men samtidig er det nok sikkert flere inaktive brukere her enn hos arbeiderpartiet.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Men samtidig er det nok sikkert flere inaktive brukere her enn hos arbeiderpartiet.
Vis hele sitatet...
Tipper det er en god del "støttemedlemmer" i Arbeiderpartiet også. Alle fall i AuF.
Sist endret av dobby; 14. august 2010 kl. 16:11.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Men samtidig er det nok sikkert flere inaktive brukere her enn hos arbeiderpartiet.
Vis hele sitatet...
Sikker?...


Gratulerer Freaks, jeg vil gjerne ha en grønn teletubby på magen
Sist endret av Skaddfrontallap; 14. august 2010 kl. 16:12.
Sitat av nso Vis innlegg
Da har vi rundt 50.000 medlemmer her på bruket, eller over 1% av Norges befolkning om dere vil.
1 av 100, eller ~33% sjanse for at det på en fullsatt buss er 2 medlemmer.

Vi skulle nesten gjort noe gøy i den sammeheng, og da vil jeg at dere skal komme med deres forslag!

Vi kan nevne at det kommer ny logo (se avataren min) og en plagg-butikk om ikke så alt for lenge, så forslag om det kan vente
Vis hele sitatet...
Noe gøy, sånn her på nettet? Har sett at den kom og tenkte med meg sjøl at nr 50.000 kunne få en tittel elns.- "Mr.50.000", men har ikkke så mye mer å si en HURRA freak blir den 5. statsmakt (lol)
Sist endret av pidget; 14. august 2010 kl. 16:19. Grunn: leifern
NSO: Har du noen priser du kunne lekket til oss?
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Søren, jeg hadde planlagt i flere uker å registrere meg som bruker nr. 50.000! Bommet med to stykker
Sitat av pidget Vis innlegg
Noe gøy, sånn her på nettet? Har sett at den kom og tenkte med meg sjøl at nr 50.000 kunne få en tittel elns.- "Mr.50.000", men har ikkke så mye mer å si en HURRA freak blir den 5. statsmakt (lol)
Vis hele sitatet...
så at det 50 000. medlemet heter femtik
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
http://bildr.no/thumb/703555.jpeg
Hipp hipp hurra!
Sist endret av Tias; 14. august 2010 kl. 16:45.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av Kjell_T_Ring Vis innlegg
så at det 50 000. medlemet heter femtik
Vis hele sitatet...
Nei, den brukeren ble slettet.
Forøvrig er det ikke sånn superviktig hvem som ble nummer 50,000. I realiteten er 50,000-milepælen gått forbi for lenge siden (vi har slettet noen tusenbrukere). Det er ikke mindre viktig å være registrert som nummer 75 enn som nummer 50,000. Det er summen som betyr noe

Sitat av pidget
Noe gøy, sånn her på nettet?
Vis hele sitatet...
Det er ikke et krav at det er på nettet.
Sist endret av nso; 14. august 2010 kl. 16:48.
kjedelig streiting
Spørs hvor mange som har flere brukernavn osv her da. Virker som moderatorene er ganske strenge, så er vel en del brukere som er blitt banna.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det er strenge moderatorer som holder nivået på freakforum.
Er vel på tide å kjøre et større nFF-treff, evt flere rundtomkring i landet?
Grattis


Tøfft
Shit ! Trodde ikke det var så mangen så var medlem innpå her, men grattis da Lurer på hvordan klærene kommer til og se ut
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av dobby Vis innlegg
50 000 medlemmer er mer medlemmer enn Arbeiderpartiet(Norges største parti) har i dag. Makta ligger hos freak.no snart.
Vis hele sitatet...
Her på bruket er vel knapt en kjeft enig om stort annet politisk enn at DLD er noe tull. Vi hadde blitt like enige som SP og SV når det skal trekkes strømlinjer over fjorder.

Men selvsagt, 50.000!
På tide med NFF-festivalen. En god kombinasjon av LAN-gaming, pyroteknikk, rusmidler, UE, musikk, foto og mye mer. Kombinasjonen må være enda bedre i virkeligheten enn på nettet.
Sitat av djemb Vis innlegg
På tide med NFF-festivalen. En god kombinasjon av LAN-gaming, pyroteknikk, rusmidler, UE, musikk, foto og mye mer. Kombinasjonen må være enda bedre i virkeligheten enn på nettet.
Vis hele sitatet...
Ja og siden NSO er fra Bergen må den selvfølgelig holdes i Bergen
Sitat av djemb Vis innlegg
På tide med NFF-festivalen. En god kombinasjon av LAN-gaming, pyroteknikk, rusmidler, UE, musikk, foto og mye mer. Kombinasjonen må være enda bedre i virkeligheten enn på nettet.
Vis hele sitatet...
Hadde vorte ein vill festival som mest sannsynleg politiet hadde satt ein stoppar for
Sitat av djemb Vis innlegg
På tide med NFF-festivalen. En god kombinasjon av LAN-gaming, pyroteknikk, rusmidler, UE, musikk, foto og mye mer. Kombinasjonen må være enda bedre i virkeligheten enn på nettet.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Arranger en nFF-festival, og samle SÅ mange som mulig!
Der kan jo brukerne demonstrere hva de har gjort innenfor f.eks. pyroteknikk, datasikkerhet (RANVIK RANVIK!), hjemmebrenning ( )... Ja, jeg kan ikke ramse opp alt, men kan jo bare gå etter alt det dette forumet støtter?
Syntes vi bør ha et stort treff i huvudstaden. Hvor vi kan feire et skritt nærmere verdensdominanse.
Er vel mer gunstig med treff i Trondheim om det er snakk om et virkelig stort treff med tanke på at det blir jo midt imellom nord og sør, å blir på en måte mest rettferdig med tanke på reiselengde osv ..
Sitat av jarinalus Vis innlegg
Hadde vorte ein vill festival som mest sannsynleg politiet hadde satt ein stoppar for
Vis hele sitatet...
^^Dette -- samt at troen på noe sånt ville blitt kvelt av ledelse og erfarne brukere. Tenker litt på noen måte å hylle FreakForum utenom netttet, men er det noe vi vil? Trenger vi mer pr, og er ikke Freak akkurat passe nok integrert til at det kommer av seg sjøl?

Samtidig regner jeg med at å hylle et nytt medlem(nr.50k) utgår med høye. Det er ikke poenget. Men hva har forumet betydd for oss (og det norske folk?)

Her trenges ideer utover dette:

nFF i media

Sitat av wiki
Norsk Freakforum (forkortet nFF) er et privat forum hvor det blant annet blir snakket om ulike IT-relaterte temaer, musikk, politikk, pyroteknikk, vitenskap, etikk og rusmidler. nFF er et av Norges største diskusjonsforum, og et av de største privateide nettstedene i Norge.[trenger referanse
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Norsk_Freakforum

Uansett; grattla til medlem 50k - dette er nesten som å vinne i lotto, bortsett fra at det varer livet ut
Sitat av djemb Vis innlegg
På tide med NFF-festivalen. En god kombinasjon av LAN-gaming, pyroteknikk, rusmidler, UE, musikk, foto og mye mer. Kombinasjonen må være enda bedre i virkeligheten enn på nettet.
Vis hele sitatet...
Hadde hvert bra, kanskje noe lignende av det ivertfall hadde gått ann.
nFF kunne revolusjonert Norge om det var et parti!
Sitat av Kirie Vis innlegg
nFF kunne revolusjonert Norge om det var et parti!
Vis hele sitatet...
Ser ikke helt for meg at alle de folka som er her kan bli enige om ett felles partiprogram
Gratulerer med 50 000 medlemmer og (snart) en ny logo!

Sitat av Asmondai Vis innlegg
Ser ikke helt for meg at alle de folka som er her kan bli enige om ett felles partiprogram
Vis hele sitatet...
Pluss at mange av brukerne er under 18 år.
Sist endret av Grimdoc; 14. august 2010 kl. 20:21.
Sitat av Asmondai Vis innlegg
Ser ikke helt for meg at alle de folka som er her kan bli enige om ett felles partiprogram
Vis hele sitatet...
åjoda. Med hjertesaken "Nei, uenig - du er en idiot"
Bare ren tankegang men kan jo dele den her:

For eksempel sånn at det var forskjellige ting man kan gjøre (lan-spilling, etc.), og noen som har lyst, kan demonstrere ting man har lært av andre her på forumet (eller andre steder for den saks skyld) (proskjekter man har holdt på med etc.).
Og hva med et "læringssenter" for den saks skyld, der folk her, som ikke kan noe på et punkt, kan lære av andre her som kan noe, for eksempel (1): En som kan et programmeringsspråk, kan stå til assistanse (eller hva det nå heter) for en som vil lære det programmeringsspråket. Eksempel (2): En som er god i pyroteknikk kan lære/hjelpe en som ikke er god/vil lære seg noe i pyroteknikk.
Også blir det fest og moro selfølgelig.

Denne "ville" ideen gjør sånn at det blir fest og moro, og hjelpe/lærefunksjon (sånn som det er her på forumet, bare enda bedre (siden det blir direkte)).




PS: Kan jo ta dette "fysiske" over flere dager kanskje.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Litt kjekt om man holder seg innenfor realismens og den virkelige verdens rammer.

Det blir ingen nFF-festival
Hvorfor må du ødelegge ?
Sitat av nso Vis innlegg
Litt kjekt om man holder seg innenfor realismens og den virkelige verdens rammer.

Det blir ingen nFF-festival
Vis hele sitatet...

For den saks skyld så kan du på ingen måte stoppe oss med å lage festivalen
Burde jo egentlig hatt en logokonkurranse.. Si 150 første som lager en logo og laster opp her, vil være med i en avstemning
Sitat av frekk93 Vis innlegg
Burde jo egentlig hatt en logokonkurranse.. Si 150 første som lager en logo og laster opp her, vil være med i en avstemning
Vis hele sitatet...
Finns en del sånne tråder fra før her, søk i forumet, det var helt klart at nso fulgte med på den/dem
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Vi kan jo lage en youtubefilm satt sammen av mange filmsnutter der freakere driver med det de syntes er gøy... typ "50.000 freak.no users in 15 minutes"..
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
For den saks skyld så kan du på ingen måte stoppe oss med å lage festivalen
Vis hele sitatet...
Disse tingene har en tendens til å stoppe seg selv. Det er hardt nok å få et titalls svette kjellernerder til å troppe opp og rope "peppez" en til to ganger i året.-
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Sitat av pidget Vis innlegg
Disse tingene har en tendens til å stoppe seg selv. Det er hardt nok å få et titalls svette kjellernerder til å troppe opp og rope "peppez" en til to ganger i året.-
Vis hele sitatet...
Eller "Arne" for den saks skyld TG <3
Eller så kan alle brukerne spytte inn 10kr til en NFF-Buss som turnerer norge neste sommer, garanterer dere at dette blir en suksess
Har en liten ide her:

Kunne ikke forumets beste programmerere og designere samarbeide for fullt, og lage et spill som ligner kanskje litt på sims, men er absulutt ikke lik, der man kommer inn på alle temaer forumet har.
Sist endret av Herû; 14. august 2010 kl. 21:02.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Herû Vis innlegg
Har en liten ide her:

Kunne ikke forumets beste programmerere og designere samarbeide for fullt, og lage et spill som ligner kanskje litt på sims, men er absulutt ikke lik, der man kommer inn på alle temaer forumet har.
Vis hele sitatet...
Hehe, god idé, men dette tror jeg er veldig vanskelig å gjennomføre i praksis. Folk kan ikke bare si opp jobben for å lage en nFF-promotering uten videre
Sitat av Tias Vis innlegg
Hehe, god idé, men dette tror jeg er veldig vanskelig å gjennomføre i praksis. Folk kan ikke bare si opp jobben for å lage en nFF-promotering uten videre
Vis hele sitatet...
Regnet nok ikke med at det ble gjennomført nei.


PS: man kunne jo laget det på fritiden kanskje
Hva med ett landstreff?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Gratulerer med 50.000 medlemmer alle sammen!! Gleder meg til ny logo, og få meg en ny genser.. den gamle nFF-ganseren fra jeg var 14-15 er ALT for liten.

Hva med å få tilbake galleriet? nso?
Sitat av Herû Vis innlegg
Har en liten ide her:

Kunne ikke forumets beste programmerere og designere samarbeide for fullt, og lage et spill som ligner kanskje litt på sims, men er absulutt ikke lik, der man kommer inn på alle temaer forumet har.
Vis hele sitatet...
Kul Ide! Lek og Lær med NFF
Egen Pyroskole og narkobule hvor du kan få NFF'ern din til å røyke weed og sette fyr på ting sammen med andre medlemmer.
Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
Kul Ide! Lek og Lær med NFF
Egen Pyroskole og narkobule hvor du kan få NFF'ern din til å røyke weed og sette fyr på ting sammen med andre medlemmer.
Vis hele sitatet...
Hvis ingen gode programmerere blir med på å lage noe slikt, kan det kanskje hende jeg lager noe slikt (vet ikke om jeg lager noe webbasert (tekstbasert/bildebasert web-spill, eller vanlig spill (med eller uten komunikasjon), kom med ideer her (på pm til meg, eller send en e-post til med emnet "nFF spill - ide" (uten anfølsestegn), tror jeg kommer til å ha ting om dette på hjemmesiden min (denfinesiden.zaprimus.org).
Sist endret av Herû; 14. august 2010 kl. 21:48.
Sitat av Herû Vis innlegg
Hvis ingen gode programmerere blir med på å lage noe slikt, kan det kanskje hende jeg lager noe slikt, kom med ideer her (på pm til meg, eller send en e-post til med emnet "nFF spill - ide" (uten anfølsestegn), tror jeg kommer til å ha ting om dette på hjemmesiden min (denfinesiden.zaprimus.org).
Vis hele sitatet...
Off topic: Er det ikke litt drøyt å kalle siden sin: Den fine siden- når den består av noen linjer svart tekst på en knall rød bakgrunn.
Skal spillet være noe i den duren også?