Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 15228
Satt å leste om bevist drømming stort sett i hele går. Så jeg tenkte jeg skulle prøve det ut. Jeg brukte en teknikk som heter WILD. Det betyr at du skal legge deg i senga. Så skal du tenke på ett sted, samtidlig som du slapper av så mye du klarer i kroppen.

Det jeg gjorde var å tenke at jeg ble mer og mer avslappet hver gang jeg trakk pusten ut, og når jeg kom til 50. Da skulle jeg være i drømmeland, bevist!

Når jeg kom til 50 skjedde det noe helt sinnsykt. Det var akkuratt som kroppen min forsvant. Jeg kunne ikke føle den, men samtidig føltes det ut som jeg rullet rundt og var opp ned og alt var egentlig litt kaos. Men inni hodet konsentrerte jeg meg om å holde meg bevist, og tenke på dette drømmestedet. Så plutselig starter øynene mine å bevege seg alle mulige veier, uten at jeg kontrollerer det og da ble kroppen min også helt borte.


Følelsen ble for intens etter det. Så jeg trakk meg å "våknet" igjen.. Noen som kan forklare meg hva i all verden som skjedde?

Klarte jeg faktisk å holde meg bevist inn i REM søvnen? Er det ikke da øynene starter å bevege seg? Hva hadde skjedd om jeg ikke hadde trekt meg?
Sist endret av jegermeg; 4. august 2010 kl. 15:30. Grunn: mer info
Det var vel en litt stresset versjon av søvnparalyse muligens. Du kan lese mer om det på Wikipedia etc.
ikke vet jeg men kan garantere deg at det finnes mye mer mellom himmel og jord en hva vi vet
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Det var vel en litt stresset versjon av søvnparalyse muligens. Du kan lese mer om det på Wikipedia etc.
Vis hele sitatet...
Søvnparalyse kan stemme litt faktisk. Det var en heftig følelse hvertfall. I kveld skal jeg ikke trekke meg. Og bare "falle" enda lenger ned i "hullet". Og se hva som skjer der nede.

Men det virker litt rart at det var søvnparalyse også. Fordi jeg klarte jo å trekke meg ut av det. I følge wikipedia skal man jo ikke klare det.
leste du om det på nette? kan du evt sende link?
Det var en ting til jeg merket. Som jeg kom på nå faktisk. Når jeg var i denne tilstanden så lagde øynene mine helt utrolige bilder. Nesten på samme måte som hvis du presser øynene dine inn, med fingrene. Så kommer det opp masse masse abstrakte farger og fasonger. Det skjedde også.

Sitat av paddus Vis innlegg
leste du om det på nette? kan du evt sende link?
Vis hele sitatet...
http://www.ld4all.com/guide.html#fra...how_wild.shtml)


Der har du link til teknikken jeg prøvde i går kveld.


"The trick is to recognize the hypnagogic state and stay conscious while it develops in dream images. "

Det er tydelig at jeg klarte å komme meg til denne tilstanden bevist, men ble skremt og trakk meg. I kveld skal jeg ikke trekke meg. Gleder meg til å legge meg. Haha. :P
Dette klarte du altså på første forsøk?

Jeg skal iallefall prøve WILD i natt jeg også. Sikkert noen andre på forumet som holder på med lucid dreaming også, så kanskje vi kan lage en tråd med tips ol.

edit: jeg skulle prøve litt nå, kjendte meg litt trøtt, så la meg i sofaen for å prøve. Jeg ble forstyrret av lys og radio og snakking, men kjendte at jeg begynte å miste følelsen av kroppen, som om jeg svevde på en måte, eller svimmel på en måte. Så jeg har ingen tvil om at dette kommer til å funke når jeg skal legge meg i kveld! Kjente du også det jeg kjendte i starten?
Sitat av Fun Vis innlegg
Dette klarte du altså på første forsøk?

Jeg skal iallefall prøve WILD i natt jeg også. Sikkert noen andre på forumet som holder på med lucid dreaming også, så kanskje vi kan lage en tråd med tips ol.

edit: jeg skulle prøve litt nå, kjendte meg litt trøtt, så la meg i sofaen for å prøve. Jeg ble forstyrret av lys og radio og snakking, men kjendte at jeg begynte å miste følelsen av kroppen, som om jeg svevde på en måte, eller svimmel på en måte. Så jeg har ingen tvil om at dette kommer til å funke når jeg skal legge meg i kveld! Kjente du også det jeg kjendte i starten?
Vis hele sitatet...


Ja, jeg klarte å komme inn i hypnagogi. Det er det heter. Det er fasen mellom innsovingsfasen og REM fasen. Clue for meg nå er bare å ikke pingle ut! Men fortsette å "falle" ned i "hullet" mens jeg konsentrerer meg i å være bevist. Så skal man vel i teorien komme til REM fasen. Og har du klart å holde deg bevist helt dit er man vel i drømmeland?

Jeg kan prøve å forklare hva jeg følte.

Først la jeg meg ned i sengen å bare slappet av litt. Så starta jeg å konsentrere meg om at kroppen skulle være HELT av slappet. Og la kroppen synke ned i sengen. Så startet jeg å puste rolig inn og ut. Så telte jeg hver gang jeg pustet ut. Så sa jeg til meg selv at på 50, da skal jeg komme inn i REM fasen, bevisst.

Så, når jeg kom til 50 fikk jeg litt sjokk. Først forsvant beina laaangt ned i senga. Så ble resten av kroppen med også. Etter dette igjen, kjentes det ut som kroppen ble vridd i alle rettninger. Mens jeg følte dette konsentrerte jeg meg kun om å slappe av og være bevisst. Etter dette, startet jeg å få masse vann i munnen, jeg startet også å se masse abstrakte bilder i forskjellige farger. (Som når du presser øynene inn med fingrene. Omtrent samme effekt.)
Og etter dette, startet jeg å "falle" kjempe fort. Og øynene mine startet å gå i alle rettninger ukontrollert. Da var jeg så dum å trekke meg. Jeg prøvde igjen etter dette, men jeg fikk det ikke til.

En ting til jeg også fokuserte på hele tiden var å tenke på ett sted jeg ville "våkne opp". Jeg tenkte på en foss. At jeg satt på en stol ved en foss og leste en bok. Planen var å lese i boken, for å se bort, og i boken igjen. For å se at teksten forrandrer seg. Da skal man bli bevisst på at man drømmer.

Skal prøve det samme nå snart. Men idag skal jeg ikke trekke meg. Så får jeg bare håpe at jeg husker det i morgen tidlig. Haha. :P Har hørt at det er lurt å ligge helt stille da du våkner. Da skal man vist huske drømmene bedre fordi bevegelse gjør hukommelsen dårligere.

Husk å fortell om din opplevelse i morgen!!

En ting til som jeg leste nå. Når du kommer til hypnanogi fasen å starter å se farger. Så vil man etterhvert se ting mer klart. Si feks at man ser en gaffel. Greia da er at man må ta tak i gaffelen å dra seg mot den. Da skal man vistnok klare å dra seg inn i drømmen!

En ting til:


Jeg leste noe på ett engelsk forum. Om at når du har lucid drømmer. Kan du dikte opp en person i drømmen som representerer underbevistheten din. Jeg husker ikke hva mer jeg neste etter det. Men man kunne vistnok få noen utrolige svar om deg selv. Og virkelig bli bedre kjent med deg selv. Og hvorfor du er sånn som du er.

Noen lucid drømmere her inne som har prøvd dette eller har erfaring med dette?
Har prøvd, men aldri fått det helt til! Dette virker svært lovende, skal garantert prøve når jeg kommer meg hjem i seng!
fy faen ass.. så en film i dag som heta ett eller anna som handlet om dette og hvordan menesker oppdager ting på samme tid, jeg har sotte i hele dag og lest om lucid dreaming, noen jeg skal exprmentere med i kveld!
Sitat av sinquah Vis innlegg
fy faen ass.. så en film i dag som heta ett eller anna som handlet om dette og hvordan menesker oppdager ting på samme tid, jeg har sotte i hele dag og lest om lucid dreaming, noen jeg skal exprmentere med i kveld!
Vis hele sitatet...
Inception
Ble litt redd for mareritt. kan man bli psykisk syk av dette:P? feks som en Badtrip.
Jeg prøvde dette når jeg skulle sove i går, men kom ikke så langt. Likevell langt nok til at jeg har lyst til å fortsette med dette, og det var en awesome opplevelse!

Jeg la meg ned, gjorde avslappingsøvelsen og begynte å telle; 1, eg drømme.. 2, eg drømme.. 3, eg drømme.. Når jeg kom til rundt 30 begynte jeg å kjenne noe rart på kroppen, den begynte å rotere etterhvert og jeg følte jeg var en stor bjørn. Jeg fortsatte å telle, men det skjedde aldri noe mer, så jeg tenkte at jeg ikke var trøtt nok, så jeg våknet og så en episode. Prøvde igjen og feilet. Men jeg har erfart at det kan være lurt å ha sånne sovelapper forran øynene.

Dette skal bli gøy!
Det jeg synes er enklest: når du legger deg til å sove, litt døsig men ikke sånn at du sovner som en stein med en gang du lukker øya - så flimrer det gjerne bilder, figurer og drømmeliknende ting gjennom bevisstheten. Det jeg gjør er å fokusere på en av disse scenene og forsøke å holde den fast mens jeg sovner inn. Denne blir da et slags anker bevisstheten kan følge inn i drømme. Cluet er selvsagt å beholde klarhet og bevissthet samtidig som man sovner inn.
Kroppen skal sovne og bli paralysert mens sinnet fremdeles er våkent og fokusert altså ^^
Da kan det skje litt av hvert kan jeg love dere. Transe, meditasjon, bevisst drømming, eller ønskedrømmer, søvnparalyse og sist men ikke minst Ut-Av-Kroppen opplevelser, er noen av temaene man kan eksperimentere med på dette nivået.
fin side for lucid dreaming (bevist drømming) er dreamviews.com var hvertfall stort da jeg hang der for et år eller to siden.
Sitat av paddus Vis innlegg
ikke vet jeg men kan garantere deg at det finnes mye mer mellom himmel og jord en hva vi vet
Vis hele sitatet...
Hva har dette utsagnet med drømmer å gjøre?

Og forresten, nei, det finnes ikke noe MER mellom himmel og jord enn det det allerede er. En ny oppdagelse trenger ikke nødvendigvis være noe mer enn vi allerede har her. You just don't see dead people!
Igår kveld klarte jeg ikke å komme meg til hypnagogi. Jeg bare sovnet den normale veien. Kjipt. :/
Jegermeg, du er på diskusjon.no og du :P. Jeg ble inspirert av tråden din der til å lese om LD, i dag morges er første gangen jeg noen gang har skrevet ned drømmene mine!
Sitat av gitarhenrik Vis innlegg
Jegermeg, du er på diskusjon.no og du :P. Jeg ble inspirert av tråden din der til å lese om LD, i dag morges er første gangen jeg noen gang har skrevet ned drømmene mine!
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er der også. Men der har jeg ett annet nick. Den eneste grunnen til at jeg registrerte meg her og på diskusjon er pga LD. Haha. Måtte høre hva andre vet om dette. :P

Jeg skrev også ned drømmene mine idag for første gang. Det var veldig lite jeg husket da. Mine notater idag:

5 August:

Jeg flydde, men vinduet ville ikke åpne seg helt, så jeg kunne ikke fly ut. Så var det en man der også, som ville se at jeg kunne fly, for det går jo ikke ann.

Jeg kobla ikke i drømmen at det ikke går ann å fly i virkeligheten. Så det ble med en vanlig drøm.
Når dere skriver ned drømmene deres, skriver dere ned alt dere husker eller bare noen stikkord?
Hvis jeg skriver ned alt jeg husker ender jeg opp med rundt 2-4 A4 sider
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Inception
Vis hele sitatet...
nei den heter waking life
Mine notater i dag:

Kjøring av båt på skolen.
Nora som kjører båten oppe på plassen på skolen.
Jeg og Nora dytter båten via rattet fra basketbanen til kongeveien og venter der på foreldrene. Vi ringer, og de har plutselig sovnet. Men pappa sier at vi skal dra til et sånn fiskersted ved kjerringvik eller noe.
Jeg kommer til en strand.
Legger merke til at mange unge jenter sitter helt nakene , som om det var helt normalt for 14-17 år gamle jenter.
Jeg setter meg ned med Morten som sitter på stranda.
Jeg kjøper en is, spiser den på rekordfart, kjøper en til is. Solstikk, for 9 kroner, den helt oransje med sjokolade rundt.
Så kommer plutselig resten av tårnåsen guttene, en av dem setter seg på en måte ubehagelig ved meg.
Inn-zoomer perspektiv, Thomas, Benjamin, Bajar og noen andre står ute på en holme midt på vannet, jeg tenkte å si noe rasistisk til Bajar.
De står og fisker fra båten, som står helt intill holmen. Alle har havfiskestenger.
Nå ser jeg på et stort hvit hus som ligger nærme vannet.
Inne er det en norsk dame kjendis, som står i brudekjole, hun er tydelig stressa og hun står og venter på Roar(pappa sin kompis). Hun sier at Roar ikke gidder vente overflødig, jeg er sikker på at det er snakk om et cruise. Jeg husker jeg også så en muskelmann en eller annen gang før scenen med damen.
En dame i køen sier at hun hørt at Roar har landet i hvaler. Damen i kjolen lager noen grimaser.
Hørte noen suse lyder oppe til høyre for mitt perspektiv.
Våken.

Lordbost: Jeg skriver det ned som stikkord-setninger-ish på min mobil
Sist endret av gitarhenrik; 5. august 2010 kl. 15:54.
skal prøve dette nå, kjempe morro med tanke på at jeg så Inception for et par dager siden, KNALLFILM, se den og tenk på dette
Får det ikke til jeg. Kroppen blir liksom borte og alt er sort.
Sitat av Inpact Vis innlegg
Får det ikke til jeg. Kroppen blir liksom borte og alt er sort.
Vis hele sitatet...
me to :/ jeg merka det blei litt rart, så tror jeg at jeg mista konsentrasjonen.. var vanskelig å konse på å være avslappa samtidig som jeg skulle telle hver gang jeg pusta ut xD
men skal prøve å gjøre nøyaktig som "jegermeg" skrev, og ikke som jeg forsto av WILD linken han sendte :P

sovna helt vanlig jeg :/
- SKAL få det til i kveld
Jeg får det ikke til, Jegermeg. Enten så sovner jeg eller så skjer det ingenting.
Sitat av Sawyer Vis innlegg
Jeg får det ikke til, Jegermeg. Enten så sovner jeg eller så skjer det ingenting.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk det ikke til i går kveld jeg heller, ei eller natta før. Tror dette tar litt tid å meste. Igår kveld var jeg så trøtt at jeg bare sluknet..
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Jeg fikk det ikke til i går kveld jeg heller, ei eller natta før. Tror dette tar litt tid å meste. Igår kveld var jeg så trøtt at jeg bare sluknet..
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde å sove nå, mens jeg telte til 50. TV'en stod på så det kan hende at den forstyrret. Men øynene begynte å dirre opp og ned ganske raskt, akkurat når jeg nådde 50.
Prøvde det i natt, selv om det ikke funka helt, var det litt sykt! Akkurat når jeg kom til 50 begynte øynene å dirre, kroppen føltes tyngre, og jeg hadde ikke følelse i armer eller bein. Fokuserte på å holde meg bevisst samtidig som å la kroppen slappe av, men kom ikke inn i drømmeland... Til slutt kom jeg på at den ene foten min lå veldig ubehagelig, så jeg flytta på den, ble distrahert, og gav opp

Har btw skrevet drømmedagbok i 1 mnd nå, husker som regel 1-4 drømmer hver natt Pleier å huske best de drømmene jeg har på morgenen når jeg har våkna, men legger meg for å sove i 30-60 min til før jeg står opp.
Kan legge til en Lucid dreaming / søvnparalyse hendelse som hendte meg i morges.

Jeg våknet etter en lang og god nattesøvn, og bare lå halvåken i senga. I og med at jeg var så trøtt, tenkte jeg at jeg kunne prøve meg på Lucid Dreaming. Etter kun noen sekunder svevde jeg over New York city i en bevist drømme tilstand, og undret meg over hvilken spennende drøm jeg ville drømme om. Plutselig ble jeg revet til en annet univers hvor jeg Var en Halo Soldat.
Etter noen Halo kills klarte jeg ikke å forstå hva som skjedde i drømmen lenger, jeg ble ganske ukonsentrert. jeg klarte også å ta inn signaler fra virkeligheten, hvor pappa prøvde å vekke meg (tipper det er her Søvnparalysen kommer inn). jeg våknet i en bevisst våken tilstand hvor jeg ikke klarte å bevege meg i noen sekunder, hehe.

det var kjempe morro, tror jeg skal prøve på det samma ikveld
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Jeg leste noe på ett engelsk forum. Om at når du har lucid drømmer. Kan du dikte opp en person i drømmen som representerer underbevistheten din. Jeg husker ikke hva mer jeg neste etter det. Men man kunne vistnok få noen utrolige svar om deg selv. Og virkelig bli bedre kjent med deg selv. Og hvorfor du er sånn som du er.

Noen lucid drømmere her inne som har prøvd dette eller har erfaring med dette?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk møte min skyttsengel for første gang for litt over en uke siden.
Kansje det du tenker på, uansett å opsøke sin skyttsengel er noe du bare må oppleve som LD.
Det som er litt rart er at alle drømmepersonene jeg møter når jeg er lucid blir som sjeleløse npc'er (npc = non player character) men skyttsenglen er ikke sånn, hun er levende på en måte i ett lys jeg nesten ikke har lov til å se på så hellig er det .
Har sykt mye beviste drømmer fortiden , har begynt skrive drømmedagbok igjen mulig det som gjør det.
Om jeg tar zma på wbtb metoden er jeg nesten garantert lucid dream.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
me to :/ jeg merka det blei litt rart, så tror jeg at jeg mista konsentrasjonen.. var vanskelig å konse på å være avslappa samtidig som jeg skulle telle hver gang jeg pusta ut xD
men skal prøve å gjøre nøyaktig som "jegermeg" skrev, og ikke som jeg forsto av WILD linken han sendte :P

sovna helt vanlig jeg :/
- SKAL få det til i kveld
Vis hele sitatet...
Jeg merka at jeg ble sykt oppmerksom på lyder da. Prøv denne "1 jeg drømmer 2 jeg drømmer 3 jeg drømmer" og fortsett til du får blackout
Har hørt at det er vanskeligere å få til LD's når man har røyka bønne.. Har fått til lucid dreaming EN gang, for noen måneder siden. Skal definitivt prøve å få igjen
Sitat av lordbost Vis innlegg
Når dere skriver ned drømmene deres, skriver dere ned alt dere husker eller bare noen stikkord?
Hvis jeg skriver ned alt jeg husker ender jeg opp med rundt 2-4 A4 sider
Vis hele sitatet...
Nei vanlige drømmer går kun i stikkord.
Noen ganger litt mere utfyllende om det er morsomt etc..
Lucid Dreams skriver jeg litt mere utfyllende og spesilet hvorfor jeg ble Lucid.
Tror det er viktig å få med seg alltid hvorfor ble du bevist at du drømte, stadig nye ting som gjør at man blir bevist.
WOW, dette høres digg ut... Nå ble jeg forresten litt trøtt :P

Men jeg har ofte litt problemer med å få sove om natta, kan jeg gjøre noe som dette da? Og kan jeg gjøre dette for å sovne fortere?

Og helst ikke svar med FOR avanserte ord :P
Sitat av VegBerg Vis innlegg
WOW, dette høres digg ut... Nå ble jeg forresten litt trøtt :P

Men jeg har ofte litt problemer med å få sove om natta, kan jeg gjøre noe som dette da? Og kan jeg gjøre dette for å sovne fortere?

Og helst ikke svar med FOR avanserte ord :P
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php...ght=sove+bedre
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk *2short*
Sitat av Lizz Vis innlegg
Jeg fikk møte min skyttsengel for første gang for litt over en uke siden.
Kansje det du tenker på, uansett å opsøke sin skyttsengel er noe du bare må oppleve som LD.
Det som er litt rart er at alle drømmepersonene jeg møter når jeg er lucid blir som sjeleløse npc'er (npc = non player character) men skyttsenglen er ikke sånn, hun er levende på en måte i ett lys jeg nesten ikke har lov til å se på så hellig er det .
Har sykt mye beviste drømmer fortiden , har begynt skrive drømmedagbok igjen mulig det som gjør det.
Om jeg tar zma på wbtb metoden er jeg nesten garantert lucid dream.
Vis hele sitatet...
Kan du forklare litt mer om møte med skyttsengelen? hva sa h*n hvordan så h*n ut ?
hvem tok opp kontakten ?
Sitat av zevz Vis innlegg
Kan du forklare litt mer om møte med skyttsengelen? hva sa h*n hvordan så h*n ut ?
hvem tok opp kontakten ?
Vis hele sitatet...
Etter endel LD med mye mål uten mening ting, fly, sveve, kaste magi...osv,
hadde jeg nå bestemt meg ut ting jeg ville gjøre i neste LD.
Det å få møte skyttsenglen min sto øverst på listen.
Forlovelses ringen på fingeren min trigger LD, den ser rar ut og jeg er nå singel så skjønner aha jeg drømmer..kult.
Jeg svever litt og husker plutslig at jeg må møte min skyttsengel.

Jeg bestemmer at jeg skal se en dør og bak denne vil hun komme ut.
Ser en dør sveve i det jeg snur meg litt og svever bort for å åpne døren.
I det jeg tar i dørhåndtaket åpner døren seg.....
Det synet som møter meg er overvelmende eforisk og fyller meg med salighet ærbødighet ærefrykt lettelse glede håp og styrke...

Ut kommer en vakker, men ikke seksuelt nydelig personlighet av en kvinne som skinner i lys fra himmelen selv, iført brudekjole og ett gråtfult blikk av forståelse om meg, som varmer meg helt inn til mitt innerste jeg, en følelse av endelig ...endelig møttes vi.
Hun holder rundt meg vi gråter av glede og jeg blir fylt av en hellig kraft...

Var helt i ekstase når jeg våknet, utrolig sterk opplevelse.
Neste quest blir å få snakket med henne, og skyttsengler vil vistnok gi deg en gave om du ber om dette, så gleder meg til neste møte
Veldig interresant, har selv opplevd og møte personer i drømmer som har vist meg ting, som feks steder i universet.

Har aldri hat en skikkelig lucid dream men har heller vært bevist i drømmen, som å se på film.

har lyst til å lære meg skikkelig lucid dreaming, hadde vært utrolig morro og det åpner jo for en hel haug av muligheter som feks å snakke med skyttsengelen sin.
Sitat av Inpact Vis innlegg
Jeg merka at jeg ble sykt oppmerksom på lyder da. Prøv denne "1 jeg drømmer 2 jeg drømmer 3 jeg drømmer" og fortsett til du får blackout
Vis hele sitatet...
skal prøve, men når jeg kom til rundt 20 "20 jeg drømmer".. klarte jeg ikke uttale det engang xD
men var VELDIG trøtt i går da, så kanskje jeg klarer meg bedre i kveld

Sitat av zevz Vis innlegg
Veldig interresant, har selv opplevd og møte personer i drømmer som har vist meg ting, som feks steder i universet.

Har aldri hat en skikkelig lucid dream men har heller vært bevist i drømmen, som å se på film.

har lyst til å lære meg skikkelig lucid dreaming, hadde vært utrolig morro og det åpner jo for en hel haug av muligheter som feks å snakke med skyttsengelen sin.
Vis hele sitatet...
husker en gang.. jeg fikk et tlf nummer av en jente i en drøm, og huska det nummeret i et par uker etterpå.. prøvde faktisk å sjekke gulesider! haha xD men ingen som hadde det nummeret :P

jeg var vel 12-13 år kanskje xD
Skal jeg si: 1 Jeg drømmer, 2 jeg drømmer osv. inni meg eller si det ut? Og har det noe å si hvordan jeg ligger eller er det rygg only?
Leste også tråden din på Diskusjon.no :P
Har eksperimentert litt med LD før, men ikke fått til en vellykket drømm enda. Første steg hos meg var å klare å huske at jeg hadde drømt i det hele tatt, og "gjennkjenne" typiske trekk i drømmene mine, for å klare å vite at jeg drømmer.
Til nå har jeg komt fremm til 3 typiske litt syke trekk

1: Detaljerte våpen (ja, jeg er våpen nerd ^^ )
2: Sex (Can anyone blame me? (a) )
3: Futuristisk teknologi.

Men problemet er jo som sagt det å ta kontroll over drømmene og styre dem selv...

Prøvde WILD metoden forrige natt, og fikk et lite resultat. Når jeg hadde telt til ca 30, var det akuratt som om jeg ikke trengte å puste lenger. Ikke kunne jeg merke at jeg beveget lungene, eller lyden av at jeg pustet. Lyset gjennom øyelokkene ble også kraftig redusert (Ble mørkere).
Mest sansynlig er dette grunnet at kroppen ikke trenger så veldi mye oksygen for å "idle". Hele kroppen ble også svært tung. Kom desverre ikke noe lenger da jeg plutselig måtte hoste, neste forsøk= Svelge grunnet mye spytt i kjeften, og skummel lyd i trappeoppgangen (fourth kind, anyone? :S )

Får prøve igjen nå i kveld.
Noe av det som virker mest interessant med LD, er at man kan utnytte natten til noe fornuftig og, ikke bare sove den bort ^^
Flere problem har jo blitt løst gjennom drømmene til folk. Var nylig et programm på discovery channel, hvor en ingeniør som jobbet for nasa hadde som oppgave å designe en landingsplattform på månen. Klarte ikke å få det til, helt fremm til han drømte om problemet og skapte sin egen problemløsning i drømmen.

Edit: Har skrevet drømmene ned på mobilen den siste måneden son jeg husker ^^


Heigren
Sist endret av Heigren Traceur; 7. august 2010 kl. 02:58. Grunn: Tekst tillegg
Prøvde i natt og kom ca. 1/4 inn i fasen (WILD). Når jeg hadde kommet til 15 begynte øynene å leve sitt eget liv. Etterhvert ble kroppen lettere og lettere, og plutselig stoppet hele greia. Så jeg åpna øyna og hele greia ble pfff. Prøvde igjen men kom ikke i nærheten.
Anyway, utrolig opplevelse til dit jeg kom.

Kan Diabetes gjøre det vanskelgere med LD?


Sikker noen skriveleifs. Er på iTouchen
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Prøvde det i natt, selv om det ikke funka helt, var det litt sykt! Akkurat når jeg kom til 50 begynte øynene å dirre, kroppen føltes tyngre, og jeg hadde ikke følelse i armer eller bein. Fokuserte på å holde meg bevisst samtidig som å la kroppen slappe av, men kom ikke inn i drømmeland... Til slutt kom jeg på at den ene foten min lå veldig ubehagelig, så jeg flytta på den, ble distrahert, og gav opp

Har btw skrevet drømmedagbok i 1 mnd nå, husker som regel 1-4 drømmer hver natt Pleier å huske best de drømmene jeg har på morgenen når jeg har våkna, men legger meg for å sove i 30-60 min til før jeg står opp.
Vis hele sitatet...
Det med at den ene foten lå veldig ubehagelig var faktisk hjernen som sendte ut spørsmål til kroppen, om den sover. Beveger du beinet da, signaliserer du til kroppen at kroppen er våken. Flytter du den ikke, signaliserer du at kroppen sover.



I natt fikk jeg til LD i kanskje 5 sek! Jeg ble så overasket over at jeg fikk det til og dermed våknet. Jeg fikk iallefall tid til å hoppe ut i et vann, var ganske så awesome!
hmm..

I natt drømte jeg at jeg drømte at jeg hadde en LD
Jeg prøvde denne WILD metoden når jeg kom til 26 blacket jeg ut å fikk REM+ jeg følte jeg datt ned i sengen men så datt jeg ut av "transen" prøvde igjen og når jeg da kom til ca.40 følte jeg at jeg blacket litt ut men fikk ikke REM.. :/
Jeg prøvde i natt, men siste jeg husker er at jeg talte til 20... så tror jeg sovna xD
Prøver nå snart, hvis det funker skal jeg fortelle alt om det i morra.