Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  408 258563
Sitat av Nea Vis innlegg
Takk for svar, har ikke sopp tørker eller ph verdi måler, kan jeg bruke oven på 70°?
Vis hele sitatet...
70 grader i stekeovn blir for høyt. Om du skal prøve i oven, sett på 45-50° og omluft, og sett døra opp med en glippe på ca 5cm

Beste er sopptørker/dehydrator, men foretrekker å tørke på 45-50 der og.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du ikke får målt pH må du forberede deg på kvalme og andre uønskede effekter om du skal innta nok til å bli ruset. Hvis du bare skal mikrodosere så går det bra, og kan til og med være ønskelig med litt ibotensyre.
Vis hele sitatet...
Nja... Veldig individuelt tror jeg. Jeg har tilgode å bli kvalm på en tee jeg har kokt halvannen time med en sitron oppi. Men igjen, en kamerat av meg ble kvalm av den samme teen. Gikk fort over for han da, så np
har noen prøvd det med pregabalin/lyrica?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har tørket noen fluesopp i sopptørkeren og lagret de tørre som kjeks in lufttett beholder. Er det bare sånn at jeg nå koker opp vannet i kjelen, legger soppen i og for eksempel et par sitroner som er delt opp i skiver. Også filterer ut sopps og sitronskiver. Er det bra nok for å få en god feeling?
Fant en hel haug av brune fluesopp i naboskauen som er mixed med den røde fluesoppen jeg hadde tørket fra før. Er det noen forskjell på brun fluesopp, eller samme grea? Tenker bare en god og chill rus ikke noe shaman opplevelse hvor mentalen min svever ut av kroppen og dør igjen og igjen med åpenbaringer om alt er det samme og vi lever uendelig i en eller annen form.
Vis hele sitatet...
Brune fluesopp er ikke like enkelt, da du har 3 som ligner veldig på hverandre.
Du har regalis som er vanlig brun fluesopp med samme funk som rød, og så har du pantherina som er langt sterkere sopp med samme stoffer bare mye mer potent og så har du rødnende fluesopp som ikke har noen psykoaktive stoffer i seg.
Kan du med sikkerhet si hvilke av dem det er så ok, om ikke så er det tryggest å kaste de.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Brune fluesopp er ikke like enkelt, da du har 3 som ligner veldig på hverandre.
Du har regalis som er vanlig brun fluesopp med samme funk som rød, og så har du pantherina som er langt sterkere sopp med samme stoffer bare mye mer potent og så har du rødnende fluesopp som ikke har noen psykoaktive stoffer i seg.
Kan du med sikkerhet si hvilke av dem det er så ok, om ikke så er det tryggest å kaste de.
Vis hele sitatet...
Noen år tilbake importerte jeg tørket Pantherina fra amanitamuscariastore.com uten at jeg visste forskjellen på de ulike slektene. Dette var før Paul Stamets tripguide på JRE. Så jeg visste ingenting om hvor potent denne soppen var. Spiste noen panther caps som var soltørket og aldri noengang trippet så hardt i hele mitt liv. Klarer ikke å gi en beskrivelse som gir noe mening. Fullstendig yt av kroppen opplevelse, mistet synet og hørselen som var sinnsykt og veldig ydmykende. Dette er sterke saker og ikke noe krackers. Aldri noen gang igjen.
Men jeg ble veldig facinert av denne tråden og amanitdreamer på at du kan få en helt annen rus om du tilbereder det riktig, med en mindre potent sopp som den røde fluesoppen🍄
Når det kommer til den brune soppen som jeg plukket er jeg ikke helt sikker, ble bare veldig facinert av den også tok den med meg, men patherfluesopp mener jeg å huske er sjeldent i Norge?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen år tilbake importerte jeg tørket Pantherina fra amanitamuscariastore.com uten at jeg visste forskjellen på de ulike slektene. Dette var før Paul Stamets tripguide på JRE. Så jeg visste ingenting om hvor potent denne soppen var. Spiste noen panther caps som var soltørket og aldri noengang trippet så hardt i hele mitt liv. Klarer ikke å gi en beskrivelse som gir noe mening. Fullstendig yt av kroppen opplevelse, mistet synet og hørselen som var sinnsykt og veldig ydmykende. Dette er sterke saker og ikke noe krackers. Aldri noen gang igjen.
Men jeg ble veldig facinert av denne tråden og amanitdreamer på at du kan få en helt annen rus om du tilbereder det riktig, med en mindre potent sopp som den røde fluesoppen🍄
Når det kommer til den brune soppen som jeg plukket er jeg ikke helt sikker, ble bare veldig facinert av den også tok den med meg, men patherfluesopp mener jeg å huske er sjeldent i Norge?
Vis hele sitatet...
Pantherina er veldig heftig, men ikke så vanlige å finne, så det mest sannsynlige er regalis eller rødnende.
Den pantherinasmellen du gikk på, er noe man kun gjør en gang..
Man skal ikke undervurdere fluesoppene.

Men når man er usikker på hva man har så ville ikke jeg inntatt det, nesten av prinsipp når det kommer til sopp vil jeg si.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen år tilbake importerte jeg tørket Pantherina
Vis hele sitatet...
Bare noe å være oppmerksom på: tungmetaller og annet faenskap hoper seg opp i fluesopp, og uten å vite hvor de er plukka risikerer du å putte i deg direkte kreftfremkallende, hormonforstyrrende greier. IKKE bestill noe som gror over hele landet i massevis.

For de med interesse kan jeg anbefale denne boka. Det er pdd. det nærmeste man kommer forskning på denne fascinerende soppen.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare noe å være oppmerksom på: tungmetaller og annet faenskap hoper seg opp i fluesopp, og uten å vite hvor de er plukka risikerer du å putte i deg direkte kreftfremkallende, hormonforstyrrende greier. IKKE bestill noe som gror over hele landet i massevis.

For de med interesse kan jeg anbefale denne boka. Det er pdd. det nærmeste man kommer forskning på denne fascinerende soppen.
Vis hele sitatet...
ja det ble første å siste gangen gitt. Satser nå heller på fine edle skatter i lokalomerådet. Bor der hvor det er enkelt å plukke de fra ferske omgivelser i fjellhøyden med mosegrodde løvtrær. Klar for en god kveld.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ja det ble første å siste gangen gitt. Satser nå heller på fine edle skatter i lokalomerådet. Bor der hvor det er enkelt å plukke de fra ferske omgivelser i fjellhøyden med mosegrodde løvtrær. Klar for en god kveld.
Vis hele sitatet...
Kan bli heftig det der!
Skriv gjerne en rapport i ettertid!