Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 10455
Eller bedre kjent som Hawaian Baby woodrose. Mitt favorittdop.

Tilgjengelighet: Brukbar. Bare pass på å bestille rett sort frø. De bør ikke inneholde noen referanser til "Ghana", siden alt som kommer fra dette landet ser ut til å være bøff. Fraser som "Striktly not for human consumpsion. Illigal to digest in the USA" er imidlertid et godt tegn.

Legal status: Lovlig i Norge. (ref, lovdata.no, narkotikalisten, legemiddellisten m.m) Vi gjør best i å nyte det så lenge det varer. Postens egne regler for befordring forbyr frakt av hbwr, men det som Posten ikke vet, har den ikke vondt av.

Pris: Mellom 1 og 5 kroner per frø, og her lønner det seg kanskje ikke å gå for de billigste alternativene.

Dosering: mellom 5 og 10 frø. Altså maks 50 kr per brukerdose, prisen på en billig halvliter på et dårlig utested.

Inntak: Tygg frøene. Løs dem godt opp med slimhinnene i kjeften. Svelges de hele, gjør de ingen nytte. Alternativt kan de knuses og løses opp i kaldt vann, men det er like kvalmt, eller enda kvalmere. Babes er ikke noe som spises for smakens skyld. Prøv ikke å koke dem. Varme saboterer det aktive virkestoffet, LSA. Svelg gjerne med Lime eller annen citrusbasert drikk.

Rusvirkning: Psykedelisk. LSA er den fattige fetteren til det langt mer berømte LSD, men også langt mer harmløs. Rusen minner mer om MDMA(e), Psilocybine (flein) og lignende milde hallisugener. Alt blir vakkert. Kreativiteten blomstrer, fuglene, blomstrene og trærne snakker til deg, etc. Et deilig rekreasjonsmiddel, med forbehold om at dine erfaringer tilsier at du kan takle denne typen rus, på den hårfine grensen mellom galskap og genialitet. For egen regning siterer jeg Herodes Falsk, fra hans legendariske foredrag om onani. På spårsmålet om man kan bli blind av det, svarer han retorisk: "Så mye som jeg har gjort det, og så bruker jeg ikke briller engang!" Jeg har gått på fleinslang hver eneste høst siden 1996. Ikke prøv å belære meg. Men jeg anbefaler ingen ting av dette til noen som ikke er fullt ut opplyst om risikoen, og villig til å bære ansvaret for den helt alene.

Bivirkning: Kvalme. Den kommer uansett. Ingen vits i å skrape skallet av frøene, lage ekstrakt, etc. Kvalmen fremkalles av at kroppen opptar virkestoffet LSA. Et legemiddel som kan motvirke dette effektivt, kalles Dramanine. Ellers er Ingefærte et godt kjærringråd, som langt på vei bøter på elendigheten. I verste fall spyr du. Prøv å utsette dette så lenge som mulig, helst 2 timer, så kroppen får tid til å nyttiggjøre seg mest mulig LSA. Slapp av, ta deg en ronk, tenk på noe vakkert, og i verste fall: stikk fingeren i halsen og få det overstått. Sex er selvsagt himmelsk, men husk at orgasme mest sannsynlig vil utebli. Ingen vits i å ronke eller knulle seg sår. Impotens følger gjerne av overdreven bruk.

Generelle råd: Bestill for mindre enn 200 kr. Flere små bestillinger, heller enn en stor, øker sjansen for at minst en eller flere av dem kommer fram, og at du får kvalitet. Velg dine leverandører med omhu. Husk at dette også selges som vanlige blomsterfrø, og du risikerer å kjøpe noe som tilsvarer hampetau i stedet for hasj. Bruk heller sjelden, og la det være en spesiell anledning. Overforbruk skjemmer lett bort rusen, og gir større risiko for mental ustabilitet.

Risiko for avhengiget: Mindre enn man skulle tro. Rusen har lang virketid. Den er relativt vanskelig å tilegne seg via inntak. Langt i fra noe typsik junkie-dop, som gjerne har kort virketid og lett tilgjengelig inntak. Husk: nikotin gir ingen rus overhodet, men virker raskest av alle stoffer. Men ingen har ennå hørt om en LSA-junkie (dette gjelder erfaringsmessig for alle psykedeliske stoffer).

Oppsummering: Babes svinger. Pass deg for dem!
Fint innlegg. Har selv prøvd Hawaian Baby Woodrose frø. Første gang lagde jeg en kaldtvannsekstrakt av fire frø, men da kjente jeg ingen ting, selv ikke kvalme. Andre gang tygde jeg og svelga tre frø. Etter en time fikk jeg en ekkel kvalme som varte hele natta (10 timer). Fikk også en slags ubehagelig krampefølelse i beina (rundt knærne) hvis jeg reiste meg opp for å gå. Kan ikke si at jeg kjente noe særlig ruseffekt, tankene var muligens noe kjappere/annerledes utover natta, kanskje lyset var en smule mer rødlig, men vanskelig å si. Alt i alt var ikke opplevelsen noe særlig. Men jeg leser jo rapporter om folk som har veldig positive opplevelser på disse frøene og. Varierer vel fra person til person, eller frø til frø? Jeg kunne kanskje tatt en større dose, men da ville vel bivirkningene vært større også...
Som sagt, varierer fra person til person. Disse krampene i beina er også ganske vanlig - jeg tar det som et tegn på at rusvirkningen er kraftig. Du skulle muligens hatt større dosering - men på den annen side, kanskje det er en grunn til at kroppen din reagerer sånn som den gjør?
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Nickodemus Vis innlegg
Husk: nikotin gir ingen rus overhodet, men virker raskest av alle stoffer.
Vis hele sitatet...
Hæ? Dette stemmer da ikke?
Hmm, lurer på hvor man får bestilt dem? Har prøvd å google, men har lyst å finne en seriøs selger og ikke noe jalla bøff.

(Vet ikke om det er lovlig å spørre om slikt, men regner med det siden det er legal highs, om det ikke er det beklager jeg)
Sitat av simen929 Vis innlegg
Hmm, lurer på hvor man får bestilt dem? Har prøvd å google, men har lyst å finne en seriøs selger og ikke noe jalla bøff.

(Vet ikke om det er lovlig å spørre om slikt, men regner med det siden det er legal highs, om det ikke er det beklager jeg)
Vis hele sitatet...
Du finner gode seriøse sider som selger frøene med ett kjapt søk på google. Er litt usikker på reglene her på forumet med linking til nettsider som selger dette, så jeg unngår linking nå Ellers bør du være klar over at selvom frøene ikke regnes som narkotika er de ulovlige å importere til Norge.
Sitat av KreaDep Vis innlegg
Du finner gode seriøse sider som selger frøene med ett kjapt søk på google. Er litt usikker på reglene her på forumet med linking til nettsider som selger dette, så jeg unngår linking nå Ellers bør du være klar over at selvom frøene ikke regnes som narkotika er de ulovlige å importere til Norge.
Vis hele sitatet...
Hmm, har du noen kilder på at det er ulovlig? Og hva kan eventuell straff være?
Sitat av Nickodemus Vis innlegg
Husk: nikotin gir ingen rus overhodet, men virker raskest av alle stoffer.
Vis hele sitatet...
Vell, å si at nikotin ikke går noen rus overhodet er jo direkte løgn. Jeg klarer ikke helt å tro på at SÅ mange snuser og røyker, noe som både er skadelig og koster penger hvis de ikke får noen rus overhodet
men husk at orgasme mest sannsynlig vil utebli. Ingen vits i å ronke eller knulle seg sår. Impotens følger gjerne av overdreven bruk." hvofor er det slik?

og hvordan vil du beskrve en badtripp på dette stoffet?
er dette noen for rusbrukerne som bare nyter alkohol og koffein og nikotin?
Sitat av xhacktly Vis innlegg
men husk at orgasme mest sannsynlig vil utebli. Ingen vits i å ronke eller knulle seg sår. Impotens følger gjerne av overdreven bruk." hvofor er det slik?

og hvordan vil du beskrve en badtripp på dette stoffet?
er dette noen for rusbrukerne som bare nyter alkohol og koffein og nikotin?
Vis hele sitatet...
Hvorfor det er slik, fuglene vet. Har ikke opplevd en bad tripp, så det kan jeg ikke beskrive. Min erfaring er at rasjonaliteten holder seg temmelig inntakt, nesten uansett hvor mye rusen bygger seg opp - ja man opplever seg til tider temmelig skarpsindig. Kan nok bli litt skjør i kantene, sånn rent følelsesmessig. Voldelige og sterke scener på TV gjør gjerne et overveldende inntrykk, men da er det ikke verre enn at man skifter kanal.

Om dette kan være noe for deg, det er bare en måte å finne ut. Som sagt, det er et visst element av risiko involvert. All testing skjer på eget ansvar. Ikke kom og si at jeg ikke advarte deg.
Har da alltid blitt fortalt at man ikke får salvia, kratom og HBW til norge pga at det er ulovlig. Noen som har kilder som sir noe annet?
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Har da alltid blitt fortalt at man ikke får salvia, kratom og HBW til norge pga at det er ulovlig. Noen som har kilder som sir noe annet?
Vis hele sitatet...
eg har en svensk venn som sender salvia til meg ifra sverige, det funker helt fint.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Har da alltid blitt fortalt at man ikke får salvia, kratom og HBW til norge pga at det er ulovlig. Noen som har kilder som sir noe annet?
Vis hele sitatet...
Selvom det er ulovlig/reseptpliktig så eksisterer fortsatt muligheten for at det går igjennom. Men sindre, hvis jeg husker riktig er det ikke tillatt å poste linker til steder man kan kjøpe Salvia, og andre rusmidler. Men du kan sikkert google deg frem til flotte resultater.
kan jo tipse om at: iamshaman har det meste man skulle ønske i rusmidler som ligger i skyggeland i lovgivning..
Har ikke prøvd å bestille frø derfra da alt jeg har fått har kommet fra en svensk "nettbutikk" jeg ikke husker url til.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Babes høres ut som muskattnøtter: waste of time!
Hvordan er det forresten mtp alkohol når man går på en slik tripp? Vet av erfaring at det ikke er best å blande alkohol med hva som helst
Sitat av kengro Vis innlegg
Har da alltid blitt fortalt at man ikke får salvia, kratom og HBW til norge pga at det er ulovlig. Noen som har kilder som sir noe annet?
Vis hele sitatet...
Salvia er lovelig. (Selges det på coop Obs! så ER det lovelig) Vell og merke må du lage estrakt av salvia for å få noen efekt planten rett fra jorda er som å røyke ugress.
Det er jævel lett å lage estrakt tar litt tid æ og en kompis gjorde det en gang. Ikke noe stress eller labratorium dritt...
Sitat av KTS Vis innlegg
Salvia er lovelig. (Selges det på coop Obs! så ER det lovelig) Vell og merke må du lage estrakt av salvia for å få noen efekt planten rett fra jorda er som å røyke ugress.
Det er jævel lett å lage estrakt tar litt tid æ og en kompis gjorde det en gang. Ikke noe stress eller labratorium dritt...
Vis hele sitatet...
Tror du snakker om salvie. Eller Salvia officinalis, men det er ikke det samme som salvia divinorium som blir brukt i sammenheng med rus.

Salvie er forøvrig ikke regnet som legemiddel og blir brukt som krydder.
Sist endret av kengro; 19. juli 2010 kl. 15:44.
Sitat av kengro Vis innlegg
Tror du snakker om salvie. Eller Salvia officinalis, men det er ikke det samme som salvia divinorium som blir brukt i sammenheng med rus.

Salvie er forøvrig ikke regnet som legemiddel og blir brukt som krydder.
Vis hele sitatet...
Der har du sikkert rett, var rått uanset...
Da har jeg 50 hbwr av beste sort i lommen. Har lyst teste dem ut i dag, men er vel neppe lurt da jeg kan gjøre det tidligst rundt 2000, og skal på jobb i morgen. Tenker jeg utsetter det til helga. Kommer til å prøve 5-6 i første omgang. Blir spennende.
Sitat av PetterX Vis innlegg
Da har jeg 50 hbwr av beste sort i lommen. Har lyst teste dem ut i dag, men er vel neppe lurt da jeg kan gjøre det tidligst rundt 2000, og skal på jobb i morgen. Tenker jeg utsetter det til helga. Kommer til å prøve 5-6 i første omgang. Blir spennende.
Vis hele sitatet...
Vil egentlig anbefale at du prøver maks 3 frø i første omgang for å se åssen kroppen din reagerer på det. Fikk selv to typer av ubehagelige bivrikninger på så få frø. Man kan reagere forskjellig fra person til person, så er nok lurt å starte med minste rusgivende dose først Glad jeg ikke tok mer enn 3 frø den ganga for å si det sånn.

Ellers bør man være klar over at svært overdreven bruk av frøene kan gi ergotisme (eller lignende symptomer). Gjør det til en regel at det skal gå to uker mellom hver tripp for å være på den sikre siden. Heller ikke ta for mange frø på en gang(mer enn 10 regnes for mye, selvom det selvsagt er individuelt hvor mye man tåler), disse frøene får blodårene til å trekke seg sammen, noe som kan gi smerter og ubehag i fingre, ører osv.. ja til og med penis(!).

Følte bare jeg måtte skrive dette i denne tråden, men følger man forhåndsregler så går det nok bra
Takk for advarselen KreaDep. Jeg hadde imidlertid bestemt meg for 5-6 frø etter mye research, og endte opp med 6.

Dette er utvilsomt den sterkeste rusen jeg har hatt på et såkalt "legal high". De første to timene merket jeg så og si ingenting annet enn litt lett kvalme, men så kom virkningen gradvis. Lå og lyttet på Jean Michel Jarre da det plutselig gikk opp for meg at jeg befant meg i en slags mediterende tilstand der jeg veldig enkelt kunne gjennoppleve minner fra fortiden. Dette var utrolig kult, og jeg har aldri opplevd noe lignende. Lå sikkert slik over en time før jeg prøvde å gjøre diverse andre ting. Opplevde jevne bølger av eufori, og at tankene fløt veldig fritt. Det var stort sett en veldig positiv opplevelse som jeg helt sikkert kommer til å gjenta.

To negative ting var det dog:
- Kvalmen lå hele tiden i bakgrunnen og la en liten demper på opplevelsen, Prøvde å spy og fikk opp litt, men det hjalp ikke noe særlig
- Rusen varer for lenge. Etter 5 timer følte jeg at jeg hadde fått nok. Det var egentlig ikke noe problem å fortsette å trippe, men tenkte at det kunne vært greit å avslutte slik at jeg kunne komme meg i seng i folkelig tid.

Jeg gorde derfor noe som sikkert ikke var så lurt, spesielt uten noe særlig research. Jeg tok en Zopiclone (sovepille) i håp om at den ville få meg til å sovne. Det funket dårlig. Den virket mot sin hensikt, og gjorde rusen enda sterkere. Jeg har hørt at man kan bruke benzo for å komme ned fra slike tripper, men jeg har aldri hatt benzo i huset, så tenkte i min naivitet og dumhet at Zopiclone muligens ville gjøre samme nytte.

Men som sagt, en positiv opplevelse som jeg føler at jeg lærte mye av.
Sist endret av PetterX; 21. juli 2010 kl. 12:17.
Sitat av PetterX Vis innlegg
Men som sagt, en positiv opplevelse som jeg føler at jeg lærte mye av.
Vis hele sitatet...
Da hadde du det motsatte av meg.

Jeg og en venn inntok frøene ca kl 01.30 Jeg tok 8 frø, han tok 5. Etter ca 30min gikk han på do og spydde fordi han ble utrolig kvalm, men jeg klarte å holde meg, selv om jeg egentlig var litt på den tanken jeg også.

Når klokken var ca 02.30 fant han ut at han skulle ta en del frø til, iom at han hadde spydd ut de første. Så han tok 6 frø til.

Når klokken var blitt ca 04.00 merket jeg at virkningene kom, men var mer som om jeg var småfull. Leste at etter 3-4 timer gjorde det ingenting om man kastet opp, så gikk rett ut på badet og spydde.

Lå og så noen serier frem til klokken ble 06.00, da fant vi ut at det antageligvis ikke kom noen annen virkning, så vi gikk å la oss.
Sitat av simen929 Vis innlegg
Da hadde du det motsatte av meg.

Jeg og en venn inntok frøene ca kl 01.30 Jeg tok 8 frø, han tok 5. Etter ca 30min gikk han på do og spydde fordi han ble utrolig kvalm, men jeg klarte å holde meg, selv om jeg egentlig var litt på den tanken jeg også.

Når klokken var ca 02.30 fant han ut at han skulle ta en del frø til, iom at han hadde spydd ut de første. Så han tok 6 frø til.

Når klokken var blitt ca 04.00 merket jeg at virkningene kom, men var mer som om jeg var småfull. Leste at etter 3-4 timer gjorde det ingenting om man kastet opp, så gikk rett ut på badet og spydde.

Lå og så noen serier frem til klokken ble 06.00, da fant vi ut at det antageligvis ikke kom noen annen virkning, så vi gikk å la oss.
Vis hele sitatet...
Så kjipt da. Dere burde fått ganske heftig virkning begge to. Merkelig.
Hvilke frø hadde dere? spør siden Ghana har vært kjent for å være bøff.
Hvor fikk dere de fra? vet at iamshaman har sluttet å føre visse frø siden de blir ansett som dårlige/bøff.
Sitat av moret Vis innlegg
Så kjipt da. Dere burde fått ganske heftig virkning begge to. Merkelig.
Hvilke frø hadde dere? spør siden Ghana har vært kjent for å være bøff.
Hvor fikk dere de fra? vet at iamshaman har sluttet å føre visse frø siden de blir ansett som dårlige/bøff.
Vis hele sitatet...
Kjøpte på ebay fra en dude fra hawaii. Han kjøpte visst fra folk som laget dem på hawaii. Trådstarter anbefalte meg ham, så tenkte det var knall frø.
Hawaii skal jo være bra. Kan hende dere var veldig uheldige.
Kjedelig.
Jeg fikk go' funken på 6 frø Bestilte fra en danske og har skrevet ned en rusrapport som kanskje slenges ut når den er ferdig, og viktigst av alt: når jeg er klar til å dele den intense opplevelsen jeg fikk på disse seks små frøene.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er dette fortsatt lovlig? bestile 30st ifra Amsterdam for 4 uker siden, men har ikke fått det enda.
Sitat av Energidrikke Vis innlegg
Er dette fortsatt lovlig?
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt Ulovlig, som det har vært de siste 5 årene, minst...