Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2416
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Dato: Mandag 21.06.10
Tid: 16:30
Sted: Ovenfor Ila Kirke (Er en slags gress-slette der. Bak statuen av den nakne damen). Google Maps sier koordinatene er 64,430712 - 10,377138 (og nei, jeg bryr meg ikke om korrekt notasjon akkurat nå) - Beveger oss muligens. Se under.
Tema: Lek og lær
Videre planer: Jeg har tenkt på å arrangere dette treffet i omtrent et år nå. Under planleggingen vandret jeg videre ned mot havna/Skansen/kaia, og tenkte at dette også var en fotogen plass. Skal kontakte modeller og høre om disse er interesserte i å være med.

Poenget her er altså å sosialisere seg med andre fotointeresserte, og lære av hverandre.

Har du ikke speilrefleks? Da skal du hvertfall hive deg med! Er ikke utstyret som teller, og det blir helt sikkert mulighet til å prøve andres utstyr.

Aldersgrense: Begynner du med det tullet igjen? Er jo for nubs jo! Nå får du faen meg ta deg sammen. Hva har alder med det hele å gjøre?
Vær: Ifølge langtidsvarselet til yr.no ser det ut til å bli bra (18 grader og delvis skyet).

Så hiv deg med! Om det nå er for å sosialisere seg, lære seg om foto, eller noe annet.

Kan du ikke komme til den tiden, så send PM, så kan du eventuelt få mobilnummeret mitt sånn i tilfelle vi forflytter oss.

Jonta
Shit! Har skoleavslutning da så får dessverre ikke til å komme, skulle så gjerne ha kommet ellers, ettersom fotointeressen min har dabbet ut den siste tiden ettersom jeg har ingen å "lære" av. Blir det treff senere en gang i sommer?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Blir det treff senere en gang i sommer?
Vis hele sitatet...
Om det er noen som ordner så. Men hvem kan vel ha interesse av å gjøre noe slikt? Tjeh, om det blir nok interesse så: Klabert. Særlig om det er noe morsomt som skjer akkurat da. (Veteranbiltreff på torget i fjor f.eks.)
...vil bare si at jeg har laga en tråd om et generelt nff-møte i Trondheim :-) Gjerne delta i diskusjonen, alle sammen :-)
Jeg er med!
Var forøvrig på amcarmønstring på torget i år, og på CitySyd amcartreffet. Ble mye fint å ta bilde av.

Jeg hjelper gjerne til om det er noen som trenger å lære noe teknisk om hvordan kamera generelt virker, og har noe detaljkunnskap om Canon.

Utstyr jeg tar med, som du får låne om du spør pent:
Canon 450d:
50mm F/1.8
kit objektiv
Lensbaby composer
10-20mm sigma vidvinkel
stativ
reflektorer
fjernutløser

Sigma Dp1s (kun kamera)
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Monkey_drone: Superdupert. Jeg får se det litt an hvilket utstyr jeg tar med. Kom til å tenke på noe vi tenkte på ifjor: Model-releases. Nå har jeg drevet utrolig lite med modell-fotografering, men jeg kan snoke litt rundt omkring på nettet. Kom gjerne med forslag!

Idéen jeg har med modellene: Folk kan individuelt lage avtaler med dem, gjerne skriftlige, om bruken av bildene.
Flott initiativ forresten (som vanlig )

For min del er det strengt tatt ikke nødvendig med noe model release skjema, holder det ikke med en muntlig avtale om ikke-kommersiell bruk?
Oooh! Da har jeg ingen unnskyldning til og utsette byfotograferinga lengre!
Med andre ord, jeg dukker sikkert opp.

Passende tidspunkt var det også. Håper på bra vær!
I'll be there! Om jeg har fri fra jobben :-)
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Flott initiativ forresten (som vanlig )
Vis hele sitatet...
Nawww... <3
For min del er det strengt tatt ikke nødvendig med noe model release skjema, holder det ikke med en muntlig avtale om ikke-kommersiell bruk?
Vis hele sitatet...
Tja, jeg har nå aldri gjort dette, så dette er en risk du eventuelt får ta selv.
Sitat av nZaal Vis innlegg
Oooh! Da har jeg ingen unnskyldning til og utsette byfotograferinga lengre!
Med andre ord, jeg dukker sikkert opp.

Passende tidspunkt var det også. Håper på bra vær!
Vis hele sitatet...
Woohoo! Gjerne vær med på å spre det glade budskap
Sitat av futile Vis innlegg
I'll be there! Om jeg har fri fra jobben :-)
Vis hele sitatet...
Supert. Ja, mandag kan kanskje virke litt sært for en del, men det er da jeg har fri fra jobben (en slags forskjøvet helg). La tidspunktet slik at folk også eventuelt blir ferdig på jobb i tide.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
For å være helt ærlig er jeg totalt uinteressert i fotografering, så jeg vet ikke helt om jeg kommer. Og nei; ikke prøv å få meg hekta på enda en grisedyr hobby.
BomberMan: bare hiv deg med, det blir jo sosialt også regner jeg med. Er bare hyggelig om det kommer fler.

Jonta: Hva med å sende ut PM til alle de som var på treff forrige gang, og andre som ikke har hatt anledning før.
Det er ikke lett å få med seg en tråd om man ikke aktivt oppsøker den.
Sist endret av random13798; 14. juni 2010 kl. 22:44.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av BomberMan Vis innlegg
For å være helt ærlig er jeg totalt uinteressert i fotografering, så jeg vet ikke helt om jeg kommer. Og nei; ikke prøv å få meg hekta på enda en grisedyr hobby.
Vis hele sitatet...
Ptheh, kan da være med for sosialiseringens skyld. Fotografi er kun så dyrt som du selv gjør det til. Det kan vel alle og enhver her bekrefte. Aight?
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Jonta: Hva med å sende ut PM til alle de som var på treff forrige gang, og andre som ikke har hatt anledning før.
Det er ikke lett å få med seg en tråd om man ikke aktivt oppsøker den.
Vis hele sitatet...
Ja tror du ikke jeg sitter her og promoterer på alle mulige forskjellige steder da? Patience young Pæddåvænn.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
BomberMan: bare hiv deg med, det blir jo sosialt også regner jeg med. Er bare hyggelig om det kommer fler.
Vis hele sitatet...
Sitat av Jonta Vis innlegg
Ptheh, kan da være med for sosialiseringens skyld. Fotografi er kun så dyrt som du selv gjør det til. Det kan vel alle og enhver her bekrefte. Aight?
Vis hele sitatet...
Greia er at jeg gidder ikke bruke 3-400 kr på å dra til Trondheim hvis jeg egentlig ikke har noen særlig interesse av det som foregår.

Jonta: Tipper flere hadde sett tråden hvis du hadde lagt den i "det sosiale hjørnet".


Endring: Når jeg tenker meg om, så skal jeg muligens jobbe den dagen. Vi får se hva det blir til.
Sist endret av BomberMan; 14. juni 2010 kl. 22:54.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Jonta: Tipper flere hadde sett tråden hvis du hadde lagt den i "det sosiale hjørnet".
Vis hele sitatet...
Tenkte ganske lenge på den ja. Men den endte opp her.
Sitat av BomberMan Vis innlegg

Jonta: Tipper flere hadde sett tråden hvis du hadde lagt den i "det sosiale hjørnet".
Vis hele sitatet...


Og om det skulle være et problem har jeg laga en tråd i "det sosiale hjørnet" ang. treff i Trondheim, der hvor Jonta henvender folk til denne tråden :-)
Sist endret av futile; 14. juni 2010 kl. 23:03.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Satser på å få til dette, tar med mitt fantastiske utstyr som består av et stk Canon EOS 450D + kitobjektiv.
Om noen donerer filmrull kan jeg ta med mitt analoge-something med noen objektiv til.
Offtopix: Jonta!?! Har du flyttet fra pasvik :O?
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Satser på å få til dette, tar med mitt fantastiske utstyr som består av et stk Canon EOS 450D + kitobjektiv.
Om noen donerer filmrull kan jeg ta med mitt analoge-something med noen objektiv til.
Vis hele sitatet...

Jeg kan ta med noen filmruller! Farge, vel og merke :-).
Sitat av Jonta Vis innlegg
Monkey_drone: Superdupert. Jeg får se det litt an hvilket utstyr jeg tar med. Kom til å tenke på noe vi tenkte på ifjor: Model-releases. Nå har jeg drevet utrolig lite med modell-fotografering, men jeg kan snoke litt rundt omkring på nettet. Kom gjerne med forslag!

Idéen jeg har med modellene: Folk kan individuelt lage avtaler med dem, gjerne skriftlige, om bruken av bildene.
Vis hele sitatet...

Ville hatt med en tfp kontrakt hvis du skal ta bilder av modeller.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Satser på å få til dette, tar med mitt fantastiske utstyr som består av et stk Canon EOS 450D + kitobjektiv.
Om noen donerer filmrull kan jeg ta med mitt analoge-something med noen objektiv til.
Vis hele sitatet...
Som futile kan jeg også ta med en del filmruller. Hrrrmm, spørs nå. Skal jeg ta med et analogt også?
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Offtopix: Jonta!?! Har du flyttet fra pasvik :O?
Vis hele sitatet...
Over en måned siden nå
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Ville hatt med en tfp kontrakt hvis du skal ta bilder av modeller.
Vis hele sitatet...
Mm, skal se på den du lastet opp i fjor. Kanskje det med CC-lisens ikke er aktuelt i det hele tatt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kanskje jeg skal slenge meg på dette her jeg og.. jeg har ytterst dårlig samvittighet ettersom speilrefleksen har bare støvet ned i noen måneder nå.
Jeg kommer sikkert en tur.
Uten kamera, vel og merke.
Men kan sikkert stille opp som modell hvis det trengs. :P
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Mitt analoge kamera (som jeg aldri har tatt meg til å prøve (enda)) er som følger:
Et Canon T50 med et 35-70mm (1:3,5-4,5) objektiv og et 70-210mm (1:4-5.6) objektiv.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Cheroxx: Hmm, frister en del å ta med seg et analogt nå. Jeg kan hvertfall ta med et utvalg film.
Åh, faen. I morgen, ja!! Trur jeg kommer! .-)
Dette treffet var litt merkelig, jeg kom litt seint og noen dro tidlig.

Man dro hver til sitt kvart på sju ca.
Treffet var ålreit, men entusiasmen var kansje ikke helt på topp. Man kan skylde litt på været tror jeg.

Om de som var med kommer med tilbakemelding på at det er greit kan jeg poste litt bilder.
Har av Jonta, en fyr fra Asker, ei fra statene og Futile.

Jammen var det ikke treff på andre siden av gata også:
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Ja, treffet på den andre siden av gaten var uniformerte. Vi (Cheroxx, Monkey_drone, futile, Jonta, og to bekjente) bestemte oss for å holde lavere profil.
Nja, nå skal vi være litt forsiktige med å uttale oss om hvem som holdt en lav profil her:

Du blender ikke akkurat inn i mengden.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Nja, nå skal vi være litt forsiktige med å uttale oss om hvem som holdt en lav profil her:

Du blender ikke akkurat inn i mengden.
Vis hele sitatet...
Lies! For det første var det ingen mengde, og for det andre så kamuflerer jeg meg jo!
Jeg var desverre på jobb i dag og kunne ikke få det med meg ble det noen fine bilder?
Søren! Ble alt for opphengt i spilling, glemte hele greia!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av ynkey Vis innlegg
Jeg var desverre på jobb i dag og kunne ikke få det med meg ble det noen fine bilder?
Vis hele sitatet...
Skal se om jeg får koblet minnekortet til en PC med USB-inngang nå.
Sitat av nZaal Vis innlegg
Søren! Ble alt for opphengt i spilling, glemte hele greia!
Vis hele sitatet...
Ouch. Neste gang skal du se.