Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3249
Samboeren min ble for to år siden tatt for 1/2 g hasj og bruk av hasj og amfetamin, kommer han inn i USA? Har snakket med politi og ambassaden, men får ikke et skikkelig svar. Han er redd for å takke nei til jobb pga dette.
Dette avhenger ikke av hva som er tatt, men sakens prosess. En kamerat av meg ble tatt for bruk av cannabis her i Norge i februar. Han reiser til USA nå i mai, etter å ha blitt enige med politiet om en slags oppfølgingsplan hvor han har pisseprøve 6 ganger fra februar til mai, og kan i etterkant bli kalt inn til uforventet tisseprøve.

Jeg råder deg til å sjekke med politiet, da det her løses individuelt, og følgelig finnes ingen fasitsvar.
Om du har no på rullelad kan du glemme USA, så ring og hør.
Og sjekk passet(at det ikke smiles og er utgått) før dere reiser! Hehe gjorde den pass-feilen selv og ble sendt hjem igjen...

Morsomt at man skal ha rent rulleblad for å dra til et land med noen av de sykeste folka, skulle vært omvendt "her kommer du ikke inn med mindre du har 5 alvorlige ting på bladet" hvis ikke har man mest sannsynligvis ingen overlevelses sjans, hahah!
Varierer veldig. Kom inn i Usa med ganske seriøse mengder på rullebladet. De krevde dog at jeg hadde en returbilett, kanskje det er annerledes om man skal bo i landet. Tviler på at det skal være noe problem tho
ArbeidsledigProletar
USA kan ikke sjekke nordmenns rulleblad.
Du sender bare en søknad til ambasaden tror jeg det er.
Sitat av hideout Vis innlegg
Varierer veldig. Kom inn i Usa med ganske seriøse mengder på rullebladet. De krevde dog at jeg hadde en returbilett, kanskje det er annerledes om man skal bo i landet. Tviler på at det skal være noe problem tho
Vis hele sitatet...
De vil alltid "kreve" at du har en returbillett, som i at det blir kalas blant det sedvanlige kryssforhøret ved ankomst i statene om du ikke har det.
Veit om en kar som måtte søke om arbeidstillatelse fordi han skulle turnere med bandet sitt i USA. Han måtte avgi urinprøver ett par ganger før den ble godkjent av ambasaden.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
USA kan ikke sjekke nordmenns rulleblad.
Vis hele sitatet...
Dei finner det du minst anner. vet om flere som ikke har kommet inn i usa pga av enkelte ting som har skjedd i russetiden for 20 år siden.
Ingen som vet hvordan de får tak i infoen sin heller. etter hva jeg vet så har politiet prøvd og finne ut hvordan de vet så mye om enekelte normenn.
Nå skal jeg ikke påstå at det siste setningen er 100% rett, men var vertfall det jeg ble fortalt av en. så stiller meg litt kritisk til det selv-
Sitat av ex-adrin Vis innlegg
Dei finner det du minst anner. vet om flere som ikke har kommet inn i usa pga av enkelte ting som har skjedd i russetiden for 20 år siden.
Ingen som vet hvordan de får tak i infoen sin heller. etter hva jeg vet så har politiet prøvd og finne ut hvordan de vet så mye om enekelte normenn.
Nå skal jeg ikke påstå at det siste setningen er 100% rett, men var vertfall det jeg ble fortalt av en. så stiller meg litt kritisk til det selv-
Vis hele sitatet...
De kan sjekke strafferegisteret, men det er ikke direkte tilgjengelig når de ser på passet, hvis de ikke har en avtale om utveksling om slik informasjon med landet. USA og Canada har for eksempel en slik avtale. Jeg husker ikke hva den heter, men kan sikkert googles ganske lett.

Hvis landet (feks. USA) ikke har en slik avtale (noe de ikke har med (Norge) skal det for eksempel mistanke av noe slag til før de kan sjekke strafferegisteret. Kommentaren jeg fikk fra Politiet var at "og hvorfor skulle de sjekke det".

I og med at Norge er med i visa waiver programmet bør det gå greit å reise. Dersom man derimot søker visum på forhånd, vil den amerikansme ambassaden behandle saken individuelt, og det koster ca $100. Ambassaden sier også at den normalt går bra med mindre og eldre saker. Så det blir nesten en vurderiung om man vil ta sjansen på å reise, or regne med at de ikke har noen grunn til å gå voldsomt i dybden på nettopp deg, eller å opplyse myndighetene om noe de normalt ikke vil finne ut at...
ta fly til mexico eller et annet grense land og ta og lei bil og kjør over.. da slipper du inn uansett.. har selv sjekket opp dette med at jeg skal dit og besøke familie på ubestemt tid.. (sier selvfølgelig i gensekontrollen at du bare skal på en liten familie visit før du drar hjem igjen)