Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 12948
Hei, jeg lurte på om der var noen her som har prøvd dette settet med dirker og om di vil si hva di mener om det.

http://www.jelly.no/index.php?main_p...roducts_id=196
Du får akuratt samme settet, bare billigere på dealextreme.com(ca 35 kr)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16417

Holde deg unna slike sider som den du linker til....de kjøper det som oftest billig fra sider som dealextreme, og selger det dyrt til folk som ikke vet bedre.


Forresten, så er det et bra sett for nybegynnere.
Om du hadde søkt litt, så hadde du funnet inlegg om det her på forumet
Sist endret av Falken; 7. april 2010 kl. 20:08.
Jeg kjøpte det settet og det funker hvis du vet hva du driver med. Fikk opp en lås men etter altfor mange prøver å failer.

Kjøpte på dealextreme.com

KJØP FRA DEALEXTREME OG IKKE DE overprisa butikkene som du finner

dealextreme.com
focalprice.com
spider-foot.com
buyincoins.com
osv !
Alle sidene har gratis frakt til norge og handler du under 200 kr så slipper du moms og toll.
Jeg har kjøpt fra dealextream men når jeg lagde denne tråden så var det så tregt der og da tokk jeg heller og linka til en annen side
Hmmz.. Fatter ikke at så mange kjøper et komplett dirkesett (type billig) bare for å begynne!

First of all: De fleste billige dirkesett er laget av billig stål som knekker lett, som ofte resulterer i at nybegynnere knekker dirken i låsen. Er noe dritt om du trener på en lås du faktisk har bruk for. I tillegg har disse settene ofte dårlige gummi/plastikkhåndtak som gir dårligere føling med låsen.

Mitt forslag: Kjøp en pakke baufilblader. Disse er som regel laget at høykarbons fjørstål som tåler tilnærmet alt. Kutt disse bladene i to. Bruk endene som håndtak. Slip resten av bladene til dirkene du har bruk for. (Unødvendig å ha mange i starten. Bli god på en eller to. Drit i doble. Bildører er unødvendig komplisert i starten, og den er langt enklere måter å åpne disse på ) Du får mye mer erfaring med dirking om du har laget dirkene selv.

Jeg anbefaler halvsirkel og halvdiamant i starten. De er enklest å jobbe med. Låsskrubbing driter man i. Får ingen trening av sånt, og hvis du bruker hobbyen din til noe lugubert, er det mye lettere å se at noen har køddet med låsen etter skrubbing.

Siste problem er en god torque-wrench. Disse er vanskelige å mekke på egen hånd, så her kan jeg ikke hjelpe hvis du har ti tommeltotter. Jeg brukte fjærstål og en gassbrenner.

Til sist: Have fun! Det er mye artigere å åpne låser når du kun har deg selv å skryte av!
Sist endret av mads-b; 8. april 2010 kl. 11:53.
Sitat av mads-b Vis innlegg
Hmmz.. Fatter ikke at så mange kjøper et komplett dirkesett (type billig) bare for å begynne!
Vis hele sitatet...
Fordi alle ikke synes det er gøy å lage ting selv, fordi de ikke har tilgang til verktøyet som trengs.

De fleste som har sett på dirking har vell teste med binders eller hårnåler før man kjøper et sett :P

Sitat av mads-b Vis innlegg
First of all: De fleste billige dirkesett er laget av billig stål som knekker lett, som ofte resulterer i at nybegynnere knekker dirken i låsen. Er noe dritt om du trener på en lås du faktisk har bruk for. I tillegg har disse settene ofte dårlige gummi/plastikkhåndtak som gir dårligere føling med låsen.
Vis hele sitatet...
Har du teste noen "billigsett"? jeg har testet dx settet og har flere venner som bruker det. Det skal mye til før de knekker. OM de knekker, så har du mest sansynlig brukt for mye kraft.

Sitat av mads-b Vis innlegg
Mitt forslag: Kjøp en pakke baufilblader. Disse er som regel laget at høykarbons fjørstål som tåler tilnærmet alt. Kutt disse bladene i to. Bruk endene som håndtak. Slip resten av bladene til dirkene du har bruk for. (Unødvendig å ha mange i starten. Bli god på en eller to. Drit i doble. Bildører er unødvendig komplisert i starten, og den er langt enklere måter å åpne disse på ) Du får mye mer erfaring med dirking om du har laget dirkene selv.
Vis hele sitatet...
Enig med deg her, er lurt å lage sine egne dirker. MEN er ikke alle som har kunskapen eller utstyret til å lage det. jeg anbefaler å kjøpe et "billigsett". så kan du heller bygge det settet ut med hjemmelagde dirker.

Forresten, så får du mest sansynlig enda værre kvalitet på dirkene om du lager dem selv, Men dette kommer an på hvor dyre baufilblader du bruker.



Sitat av mads-b Vis innlegg
Jeg anbefaler halvsirkel og halvdiamant i starten. De er enklest å jobbe med. Låsskrubbing driter man i. Får ingen trening av sånt, og hvis du bruker hobbyen din til noe lugubert, er det mye lettere å se at noen har køddet med låsen etter skrubbing.
Vis hele sitatet...
Du sier at han burde lage "half ball rake" og "hald diamond rake", men at han burde drite i skrubbing(raking?). "half ball rake" og "hald diamond rake" er ment til å rake låser.
Ingen trening av raking? nja...det er kanskje lettere å rake låser, men man får faktisk ganske godt trening på hvor mye "vrikraft/tention" man skal bruke når man dirker låser.


Sitat av mads-b Vis innlegg
Siste problem er en god torque-wrench. Disse er vanskelige å mekke på egen hånd, så her kan jeg ikke hjelpe hvis du har ti tommeltotter. Jeg brukte fjærstål og en gassbrenner.
Vis hele sitatet...
Torque/tention wrench er det enkleste man kan lage(min mening). Du trenger bare å strippe en vindusvisker, så har du riktig fjærstål
da trenger du bare å bruke to tenger(eventuelt feste i skrustikke)

Du kan også bruke fjærstålet som knekker av børsten på feiebilen som (kjører rundt på begynnelsen av våren).
Disse er det lurt å varme opp med gassbrenner når man skal bøye dem

Sitat av mads-b Vis innlegg
Til sist: Have fun! Det er mye artigere å åpne låser når du kun har deg selv å skryte av!
Vis hele sitatet...
Enig!^^



Husk, alle sammen bruke google og youtube!
Mye bra info der
Sist endret av Falken; 8. april 2010 kl. 23:43.
tror ikke han mente rake ettersom han skev halvsirkel og halvdiamant, det er jo vanlige singel picks. uansett er jeg enig i at raking ikke gir så mye trening som det å ta en og en "pinne". Raking er den enkleste måten og få opp en lås på men stort sett må du singelpicke en og annen der å, så da er det like bra og starte fra skratch med en pinne om gangen
Jeg har kjøpt pakke på Southord, og da får man gun dirk, et helt lite sett m. dirker (synes det er for lite m. bare noen få som på lommeknivene), da får du flere tension wrenches, og jigglers i pakken. Så slipper du å kjøpe mer etter hvert som du blir hekta.

Vil ikke anbefale dealextreme, pga. jeg måtte betale tollen på hundrevis av kroner for bare noen små dritt ting..
Sitat av Frognerfitte Vis innlegg
Jeg har kjøpt pakke på Southord, og da får man gun dirk, et helt lite sett m. dirker (synes det er for lite m. bare noen få som på lommeknivene), da får du flere tension wrenches, og jigglers i pakken. Så slipper du å kjøpe mer etter hvert som du blir hekta.

Vil ikke anbefale dealextreme, pga. jeg måtte betale tollen på hundrevis av kroner for bare noen små dritt ting..
Vis hele sitatet...

Toll?

Man skal ikke måtte betale noe før man kommer over 200 kr, og da er det Mva. man betaler, ikke toll
Vet ikke helt hva du bestlite i ditt tilfelle da...

Det er gratis frakt fra dx...så du ender vell opp med å betale ca 35-40 kr.
Sitat av Falken Vis innlegg
Fordi alle ikke synes det er gøy å lage ting selv, fordi de ikke har tilgang til verktøyet som trengs.
Vis hele sitatet...
De er tilgitt ^^

Sitat av Falken Vis innlegg
Har du teste noen "billigsett"? jeg har testet dx settet og har flere venner som bruker det. Det skal mye til før de knekker. OM de knekker, så har du mest sansynlig brukt for mye kraft.
Vis hele sitatet...
Har faktisk det. Ble hekta etter at en kompis viste meg "nyinvesteringen" sin. Torque-wrenchen var så myk at man mistet all føling med låshuset, og alle dirkene var gummierte, slik at man ikke kjente vibrasjonene i pinnene. Jeg visste ikke det da, men for en verden jeg oppdaget når jeg lagde mine egne! Eneste problemet jeg har hatt er at jeg får gnagsår på grunn av dårlig grep. Heller det enn alternativet.

Sitat av Falken Vis innlegg
Enig med deg her, er lurt å lage sine egne dirker. MEN er ikke alle som har kunskapen eller utstyret til å lage det. jeg anbefaler å kjøpe et "billigsett". så kan du heller bygge det settet ut med hjemmelagde dirker.

Forresten, så får du mest sansynlig enda verre kvalitet på dirkene om du lager dem selv, Men dette kommer an på hvor dyre baufilblader du bruker.
Vis hele sitatet...
Kommer også an på hvor mye du leser om låser. Hvis du personaliserer dirkene etter egen smak, får du også bedre føling med dem. Det er ikke vanskelig å lage en dirk om du vet hvordan du har tenkt å bruke den!

Sitat av Falken Vis innlegg
Du sier at han burde lage "half ball rake" og "hald diamond rake", men at han burde drite i skrubbing(raking?). "half ball rake" og "hald diamond rake" er ment til å rake låser.
Ingen trening av raking? nja...det er kanskje lettere å rake låser, men man får faktisk ganske godt trening på hvor mye "vrikraft/tention" man skal bruke når man dirker låser.
Vis hele sitatet...
Dette er en half-diamond
http://www.lockpickersmall.com/images/MP-03L.jpg
Grunnen til at jeg anbefaler den fremfor den standard "hook"'en, er at den glir bedre i låsen, og har eksakt samme formål. Det samme gjelder halvballen

Sitat av Falken Vis innlegg
Torque/tention wrench er det enkleste man kan lage(min mening). Du trenger bare å strippe en vindusvisker, så har du riktig fjærstål
da trenger du bare å bruke to tenger(eventuelt feste i skrustikke)

Du kan også bruke fjærstålet som knekker av børsten på feiebilen som (kjører rundt på begynnelsen av våren).
Disse er det lurt å varme opp med gassbrenner når man skal bøye dem
Vis hele sitatet...
Takk for ideene. Til dags dato har jeg drasset rundt på en bøyd nitoms-spikerbit. Mulig jeg suger i å lage wrenches, men jeg klarer tilsynelatende aldri å lage en wrench som passer de fleste låser. Fordelen med spikerstålet er dog at det er eksepsjonelt stivt. De låsene den spikeren får tak på, funker den bra på!

Tror ikke jeg raner vindusviskere med det første. Førstekravet mitt til en wrench er at den må være skikkelig stiv. Da hjelper det ikke med noe tynt metallskrot.
Kjøpte meg det nybegynnersettet for et lite halvår siden. Nå klarer jeg og åpne de aller fleste hengelåser på ca 30 sekunder, selv om enkelte aldri kommer!

Var ute og gikk meg en tur en kveld og kom over en arbeidsplass der det sto kontainere med billige hengelåser. Dirket opp første låsen lett som bare det, og det var sikkert verktøy i den kontaineren som kostet LANGT mere en dirkepinnen min! Borrmaskiner, måleinstrumenter og whatnot. Men, som den ærlige borgeren jeg er låste jeg kontaineren og fortsatte gåturen min