Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 15453
har tenkt å røyke noe hasj, pot eller marijuana men jeg lurer på hvilken som gir best rus og ca hva prisen på 1 gram er i bergen.
og alternativt hvor mye jeg bør røyke som nybegynner?

og hvordan det ser ut, hvordan man skal dosere osv.
100 - 150 kr i Bergen
Trådstarter
6 1
er det samme pris for gress som med hasj?
kjenner en fyr som kjøpte et gram hasj for 250 kr, og tror han ble lurt ganske hardt.
Sitat av siggpigg Vis innlegg
er det samme pris for gress som med hasj?
kjenner en fyr som kjøpte et gram hasj for 250 kr, og tror han ble lurt ganske hardt.
Vis hele sitatet...
Det var litt drøyt i forhold til det markedet jeg kjenner, men hvis markedet er pressa samtidig som det er goodshit er det ikke langt over akseptabelt..

Prisen på grønt og brunt har vært omtrent like i det siste, men når markedet er stabilt har brunt vært ca. 100kr/g og grønt 150kr/g - hvertfall her i Lillehammer
for gress er det 120 kr - 150 kr. men eg har aldri kjøpt gress før. men eg syns gress er bedre enn hasj, da blir man lissom høy, ikke så tung i kroppen som hasj gjør med deg. men det varierer. han duden som kjøpte 1 gr for 250 kr, var det første gang han kjøpte eller? seff han ble lurt.
Trådstarter
6 1
ja han e en idiot som prøver å tøffe seg, har vert en outsider i 2 år han har ingen venner og nå prøve han å vere kul med å hasje seg og tagge i hele byn. en stygg rødtopp med samedialekt, og er glas han ble lurt!
-Jeg vil anbefale grønt. Grunnen: grønt gjør deg høy, mens brunt gjør deg stein.. Og jeg liker mye bedre å være høy
-Som sagt over, priser fra 100 til rundt 150. Kvalitet, selgers humør, tilgjengelighet++ spiller inn på prisen. Men, vil si 250,- er det samme som at du er blitt lurt.
-Du skal nok bli fjern på 1 gram. Vil anbefale å rulle en joint med 0,2 til 0,6g vare inni.
-Hvordan det ser ut, det kan du google..
-Dosering, det tar du på øyemål kjøper du et gram tar du bare en del av det på øyemål
Sitat av moret Vis innlegg
-Jeg vil anbefale grønt. Grunnen: grønt gjør deg høy, mens brunt gjør deg stein.. Og jeg liker mye bedre å være høy
Vis hele sitatet...
Ikke korrekt. Ruseffekt har mer med den aktuelle strainens cannabinoidkomposisjon og dosering å gjøre. Om det er hasj eller marihuana spiller ingen trille.
Trådstarter
6 1
kan du forklare forskjellen på høy og stein?
Anbefaler deg å lese denne tråden, lærte selv hva den virkelige forskjellen på hasj og marijuana er der.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Først og fremst vil jeg bare si at hvis dette er første gangen du røyker shitt, så er det desidert best med grønt etter min mening. Du får som oftest en mye sterkere opplevelse og blir rett og slett mye mer rusa! Som oftest når du røyker brunt, avhengig av hvor mye Indica i forhold til Sativa det er i shitten, blir man bare dopa ned og sløv. Når du røyker grønt opplever du verden på en hel annen måte, og hjernen kan begynne å frike ut resten av kroppen din. Det er veldig morsomt.

På Oslo Vest ligger prisen på rundt 100-130kr for brunt og 130-150kr for grønt. Men i Oslo er kvaliteten på grønt mye bedre enn brunt, jeg veit ikke åssen det er i Bergen.

Grønt (Marijuana) ser ut som små, sammenpressa, grønne blader med lysegult støv oppå. Det lukter sterkt krydder, og svir i halsen. Dette er budsene (kålber som vokser på selve cannabis-planten) og inneholder som oftest mer Sativa enn Indica. Dette betyr at det inneholder mer THC (som gjør at du blir høy) og mindre cannabinoid (som gjør at du blir stein).
Brunt (Hasjish) kan minne litt om sjokolade. Dette er "kvaen" til cannabisplanten, der man har pressa sammen forskjellige væsker som kommer ut av planten. Hasj inneholder som oftest mer cannabinoid enn THC, noe som gjør at man blir stein.

Høy er tilstanden der du svever rundt i lufta, får orddiarré og ikke greier å slutte å le. Stein er tilstanden der du blir slapp og ikke vil røre på seg, og bare har lyst til å ligge i en seng og spise junk-food.

Første gang bør du absolutt røyke i joint. Hvis du har lite erfaring med rulling, kan du bare kjøpe en Cone (ferdiglaga jointpapir der du heller innholdet inn) på en headshop eller på nettet. Dette koster rundt 5 kr p/stk.

Du bør dosere ca 50/50 marijuana og tobakk hvis du bestemmer deg for grønt, og omtrent det samme med brunt.

Håper du får en fin opplevelse!