Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 22680
oxycontin er dette ett rusmiddel?? og hva er dødelig dose på dette? For jeg har ei vennine som har snakka så mye om dette preperatet. hu har snakket om at 10 tabletter på 10 mg kan ta livet av en. blir ganske bekymret når hu snakker sånn
Prøv google.
Trådstarter
37 1
Har prøvd men finner ikke noen svar..
Prøv felleskatalogen.no
Oxycontin, gis til kreftpasienter for sterke smerter.
Oksykodon, C18H21NO4, er et opiat nært i slekt med morfin og heroin. Det er kraftig smertestillende, og er brukt som virkemiddel i legemidlene OxyContin (langtidsvirkende formulering) og OxyNorm (korttidsvirkende formulering).
Sitat av elefant1 Vis innlegg
Har prøvd men finner ikke noen svar..
Vis hele sitatet...
ok , jeg fant noe her http://www.drugs.com/oxycontin.html
Trådstarter
37 1
grøss.. skummelt og tenke på.
Jeg vet det ligger en pakke i skapet her som ikke er mine. Hva om den dagen at jeg ikke orker mer?? at jeg tar 15-20 sånne tabletter? da er vell jeg stein dau. usj nei får ikke tenke på det engang. Får vell bare kaste dem ut av huset selv om de ikke er mine. er kanskje derfor vennina mi pratet om dem og. kan hende hu har sett at vi har dem i huset.
Sist endret av elefant1; 17. februar 2010 kl. 19:46.
Kanskje du skal la dem som eier de ha dem i fred?
Eller ev. ha en samtale om det.
Eller, stikke på apoteket og levere dem selv, selv om det hadde vært dårlig gjort mot de som trenger dem.
Hvilke følelser går gjennom hodet ditt når du åpner kjøkkenskuffen?

Men.

Som sagt, om noen eier tablettene, bør du la dem ligge.
Om dette er noe som har hopet på badet, og ingen trenger tablettene lenger, er korrekt prosedyre å levere dem på apoteket?
Medisiner som du ikke lenger skal benytte deg av, skal leveres på apoteket.
Trådstarter
37 1
det med at vennina mi vil ta selvmord er jo kanskje ett rop om hjelp. jeg tror hu går til behandling men hu har fortalt meg at hu ikke føler at hu takler ting lenger. at hu begynner og bli forferdelig sliten.
Sitat av elefant1 Vis innlegg
det med at vennina mi vil ta selvmord er jo kanskje ett rop om hjelp. jeg tror hu går til behandling men hu har fortalt meg at hu ikke føler at hu takler ting lenger. at hu begynner og bli forferdelig sliten.
Vis hele sitatet...
hold fast på magefølelsen din her, ta og skyll de ned i dass. og ta en lang prat med venninen din.
Sist endret av h33t; 17. februar 2010 kl. 19:56.
Sitat av elefant1 Vis innlegg
det med at vennina mi vil ta selvmord er jo kanskje ett rop om hjelp. jeg tror hu går til behandling men hu har fortalt meg at hu ikke føler at hu takler ting lenger. at hu begynner og bli forferdelig sliten.
Vis hele sitatet...
lever de pillene på apoteket du
Da hadde jeg, om jeg var deg, sagt fra til henne at du ikke klarer å holde på en sånn hemmelighet, og at du er skikkelig bekymret. Jeg ville også sagt at jeg er nødt til å si fra til noen slik at du får hjelp.

(ja, jeg har gjort det før, vedkommende ble dritsur der og da, men har takket meg i ettertid)
Trådstarter
37 1
jeg har fortalt henne at jeg har sagt i fra til lege. har sendt inn bekymringsmelding faktisk. men fikk svar at de ikke så at det var alvolig nok. må vell kanskje gå så langt at hu prøver og ta livet sitt.
Har hun ikke foreldre?
Dette er et touchy tema, men hvis du virkelig er bekymret synes jeg det er veien å gå.
Omk hun ikke er vandt med Oxy kan hun nok stryke med ved slik dose på 100mg, spessielt skummelt om hun drikker alkohol sammen med oxy men tror hun kun kommer til å bli værre psykisk om hun begynner å spise Oxycontin-sliter hun fra før trenger hun ikke å ha abstinenser ved siden av det er kjipt og man kan bli veldig avhengig av morfin, metadon preparater.
Trådstarter
37 1
Kanskje jeg skal bare la henne være i fred, bare la naturen gå sin gang. Jeg prøver og snakke fornuftig med henne men det er som å snakke til en vegg. Hu bor alene, foreldrene hennes bor langt unna. hu studerer i oslo
Skjønner hva du har ei venninne som er slik for tia også, men har ikke kommet til å gitt noen tilbake det stoffet om de var suisidale eller uberegnelige...Om naturen går sin gang og hun spiser for mange oxy kan hun dø, du burde ringe legevakt eller psykiatritjenesten om hun kommer med slike utsagn, er deres annsvar da..Har hjelpet noen med att jeg har ringt og ordnet hjelp for dem, folk får ofte nedturer og knekker som bruker rus(Eller har det fra før).
Men er noe hønemor etter jeg mista ei venninne for noen år siden som var deprimert og lekte med for mye farlige stoffer..
Trådstarter
37 1
Jeg har selv vært suisidale, har prøvd og ta livet mitt flere ganger. Men har kommet frem til at det livet jeg har er verdt og leve. prøver og fortelle henne skrekk historier om hva som kan skje osv. men vil hu høre på meg å nei da. føler at jeg mister henne.
Sitat av elefant1 Vis innlegg
Jeg har selv vært suisidale, har prøvd og ta livet mitt flere ganger. Men har kommet frem til at det livet jeg har er verdt og leve.
Vis hele sitatet...
ja, men det er ikke alle som har tenker det!
bare tenk på hvor mange som har tatt selvmord, tror du de tenkte det?

og vill du føle deg skyldig for at du ikke gjore noe for resten av livet?

tenk litt på det du!
Sist endret av JibbeSander; 17. februar 2010 kl. 20:50.
Ja hun må ville det selv, men om du gir henne noe og hun lykkes da er jeg redd du kommer til å angre.Om du har vært suisidal før og ikke er det nå vet du vell att du kan bli bedre.Man har sine opp og nedturer i livet og enkeltes nedturer kan være skikkelig harde.
Trådstarter
37 1
Hender at jeg faktisk er suisidal nå og men det er veldig sjeldent og jeg klarer og styre det. Jeg prøver og forklare henne at jeg bryr meg veldig om henne osv. men jeg selv ser ikke det at å ta selvmord løser ingen ting. selvmord løser problemet for den som sliter, men legger igjen spor etter seg som andre må slite med.
er jeg den eneste her som synes at du skal la pillene være? Hvis du har lyst til å ta selvmord finnes det mange mer oppfinnsomme og morsomme måter å gjøre det på. Men en overdose på opiater er vel neppe en av dem.
BTW, Oxykodon er vel et rimelig deilig rusmiddel? Finn heller bedre nytte for disse pillene, en å ta selvmord med dem, det er bare patetisk.