Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2543
Jeg sitter her med en Acer Aspire 5601AWLMI. Den nekter å starte uten kabel, og batteriet står på 0% uansett hvor mye det blir ladet. Det ble kjøpt nytt batteri for en stund siden, men det varte ikke lenge (eller det funket ikke i det hele tatt, er ikke min PC så er ikke helt sikker).

Noen som vet hvordan dette kan ha seg?
kan lønne seg og prøve å legge inn nyeste firmware til pcen... Husker Acer hadde litt problemer bl.a. på Aspire One at det plutselig ikke var mulig å lade batteriet og at dette ble fikset i en ny firmware
galskap, jeg skulle akkurat til å lage en lik tråd. Jeg har nemlig akkurat det samme problemet med med min
HP Pavilion dv6000. Dog jeg har aldri kjøpt nytt batteri til pcen, og jeg har hatt den i +/- 2,5 år.

Det står 0% batteri (koblet til, lader ikke) andre ganger står det 0% batteri (koblet til, lader) selvom batteriet ennå forblir på 0%.
samme problem på min HP dv5000. Har dog ikke prøvd å skifte batteri. Er ikke det veldig dyrt?
BIOS oppdatering pleier å hjelpe på acer maskiner. Fikset en sånn en for en uke siden.

Oppdater bios, sett i batteri og lader og så lar du maskinen stå på i en halvtime uten at du gjør noe på den. Da skal den begynne å lade etter hvert.
Da prøver jeg å oppdatere BIOS snart
Oppdater alltid alt av drivere/bios/programvare minst to ganger i året(virusprogram oftere) da får du nok mindre problemer, og mer levedyktig hardware.
▼ ... over et år senere ... ▼
hva om enn ikke får til å oppdatere bios?

har en acer aspire 5738zg med windows 7 ultimate 64, føler jeg har prøvd alt de siste 10 mnd uten lykke. hvordan kan jeg gjøre denne fordømrade oppdateringen :P?

takker for all hjelp.
kom inn på denne tråden da jeg for 20 min siden fikk beskjeden batteriet trenger muligens å bli byttet.