Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1720
Jeg har bestilt noe og fikk idag melding om verdi/rekkomandert postsending, problemet er at jeg har bestilt det i den alkoholiske naboen sitt navn. Det jeg lurer på er om jeg kan gå bort til posten, for så å si at jeg skal hente noe for naboen min, uten å måtte vise legitimasjon? Det er snakk om en butikk med postkontor hvis det hjelper. Er det noe annet jeg kan gjøre for å få pakken min?

På forhånd takk
Så vidt jeg veit, må legitimasjon oppgis ved henting av rekommandert sending. De har iallefall alltid bedt om legitimasjon de gangene jeg har fått rekommandert sending.
Hvis jeg får tak i legitimasjonen hans da?
Sitat av Ubermenshc Vis innlegg
Hvis jeg får tak i legitimasjonen hans da?
Vis hele sitatet...
Fra Posten.no:

Rekommandert brev er et distribusjonsprodukt med kvittering ved innlevering og utlevering til mottaker mot fremvisning av gyldig legitimasjon. Utlevering kan skje mot fremvisning av fullmakt fra mottaker.
Sist endret av danielsk; 8. februar 2010 kl. 14:30.
Når det gjelder rekkomandert sending må du møte personlig og ha gyldig legitimasjon. Fikk en gang fattern til å få ut en rekkomandert pakke til meg gjennom at jeg skrev et fullmaktsbrev på østlandet, scannet det og sendte det til fattern på vestlandet på mail.

Om ikke vedkommende vet at du har bestilt det i hans navn syntes jeg dog det er litt i gråsonen på hva som er etisk forsvarlig å gjøre, for ikke å snakke om lovlig.

Men lykke til!

edit: danielsk var før meg :P
Sist endret av tagefo; 8. februar 2010 kl. 14:32.
Hvis naboen din er alkis kan du jo bare kjøpe et par pils til han og be han hente ut pakken for deg?
Sitat av bb001984 Vis innlegg
Hvis naboen din er alkis kan du jo bare kjøpe et par pils til han og be han hente ut pakken for deg?
Vis hele sitatet...
Tror de fleste, selv alkiser, ville lurt veldig på hvorfor i helvette han har bestilt pakke i hans navn, og evt blitt pissed off om det er snakk om noe ulovlig
Henta to pakker iløpet av de siste dagene hvor jeg slapp å vise leg, dette var post i butikk.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Henta to pakker iløpet av de siste dagene hvor jeg slapp å vise leg, dette var post i butikk.
Vis hele sitatet...
Og dette var rekommanderte pakker? I highly doubt it
Hvis jeg får han til å skrive et fullmaktsbrev mot x antall lapper, trenger jeg da legitimasjonen hans?
Sitat av Omaha Vis innlegg
Henta to pakker iløpet av de siste dagene hvor jeg slapp å vise leg, dette var post i butikk.
Vis hele sitatet...
For vanlige forsendelser trengs ikke legitimasjon. Her snakker vi rekommandert sending, og den eneste måten å hente ut denne på uten å legitimere seg er å stjele den.

Du har hentet ut vanlig brevpost.
Sitat av Ubermenshc Vis innlegg
Hvis jeg får han til å skrive et fullmaktsbrev mot x antall lapper, trenger jeg da legitimasjonen hans?
Vis hele sitatet...
Nei, men du trenger å vise din egen legitimasjon
Sitat av Ubermenshc Vis innlegg
Hvis jeg får han til å skrive et fullmaktsbrev mot x antall lapper, trenger jeg da legitimasjonen hans?
Vis hele sitatet...
Sist mamma var og henta pakke for pappa måtte hun ha fullmakt og kopi av hans legitimasjon + sin egen leg
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av lambador Vis innlegg
For vanlige forsendelser trengs ikke legitimasjon. Her snakker vi rekommandert sending, og den eneste måten å hente ut denne på uten å legitimere seg er å stjele den.

Du har hentet ut vanlig brevpost.
Vis hele sitatet...
RK betyr vel fortsatt rekomandert, så nei. Spørs litt hvor du henter det, er ikke alle i "post i butikk" som har helt peiling...
jeg fikk plutselig en trang til å sitere noen innlegg lenger opp:

Sitat av Ubermenshc Vis innlegg
Jeg har bestilt noe og fikk idag melding om verdi/rekkomandert postsending, problemet er at jeg har bestilt det i den alkoholiske naboen sitt navn. Det jeg lurer på er om jeg kan gå bort til posten, for så å si at jeg skal hente noe for naboen min, uten å måtte vise legitimasjon? Det er snakk om en butikk med postkontor hvis det hjelper. Er det noe annet jeg kan gjøre for å få pakken min?

På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Sitat av danielsk Vis innlegg
Fra Posten.no:

Rekommandert brev er et distribusjonsprodukt med kvittering ved innlevering og utlevering til mottaker mot fremvisning av gyldig legitimasjon. Utlevering kan skje mot fremvisning av fullmakt fra mottaker.
Vis hele sitatet...
er dog rekommandert brev det står, men jeg regner med det er samme opplegget på pakker
Sist endret av VivaLatrina; 16. mars 2010 kl. 23:41.