Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1506
Jeg har store planer, eller ihvertfall en stor drøm om å starte en serie radiomusikk kanaler, først på web, bygge det opp der, for å søke plass å DAB og eventuellt FM.

Konseptet er stort sett komeriell hitlistemusikk. Men langt ifra det vi kan høre på FM radio i dag. Jeg vil være først ute, spille nye og ukjente låter ofte, men så roe litt ned etter hvert, da man blir fort veldig lei, som de fleste sikkert kjenner til.
- En kanal som spiller flere sjangrer. Kombinere dance, hip hop, R&b, pop og rock. Kan sammenlignes med 538 Hitzone i Nederland. Sjekk ut
- En som spiller kun Top 40 Hits. Blir veldig likt NRJ, men noen liker også det.
- En som spiller kun dance. Når ikke NRK mP3 gidder det lenger, må noen gjøre noe med det. Mangelvare i Norge
- En som spiller punk/rock. Også stor mangel i Norge.
- En som spiller hip hop & R&b, kjente men også ukjente låter som The Voice ikke gjør i det hele tatt.
Dette er de 5 kanalene jeg tenker, og det beste av alt, kun musikk, og ikke masse slitsom prating og trafikkmeldinger.

Så tror dere det er marked for dette? Det tror hvertfall jeg!!
Sist endret av daegis; 23. januar 2010 kl. 23:25.
Jeg tror ikke det er marked for det... Jeg tenker på Radio1 når jeg leser innlegget ditt. Og nå har vi fått P5 som høres ut som en billig kopi av Radio1.

Hvis du hiver inn noe techno/trance/house så kan det bli noe for meg hvertfall.
Trådstarter
Haha, ikke nevn P5 og Radio 1, det går ikke ann å høre på etter min mening! Det er det som driver meg! Jeg blir irritert over å høre de samme låtene i månedsvis, så poenget er som sagt å spille nye låter ofte, men så kutte drastisk når det blir for mye. Det er nettopp da jeg kan tenke meg at Radio 1 og NRJ spiller låtene 1 gang i timen, og da kunne jeg tenke meg å kutte, og kjøre på med andre nye låter, og slippe til flere ukjente band f.eks.

Jeg mener også at dance hører hjemme på en hitradiokanal, så der har du min støtte!
Hvis du hadde lager noe ala Neradio så hadde hvertfall jeg blitt fast lytter
Jeg hadde gjerne hjulpet til med en nettradio, i og med at jeg er musikkfrelst
håper du får det til, begynner å bli lei av alle de sangene som går på P4 og lignende kanaler.
Dette er jo faktisk et av de største problemene i Norge når det gjelder radio. 90% av alle kanalene spiller nøyaktig samme musikken. Så plutselig får vi "en helt ny" radiokanal; P5? BULLSHIT. Er akkurat det samme som alle andre radiokanaler. Hadde det vært EN kanal der folk kunne slippe å høre på de samme sangene i loop, hadde det vært helt fantastisk. Jeg synes ideen din er ganske god, men måten du beskriver det på er ganske Radio1 aktig :P...

Håper på at noen vil ta initiativ til å starte en norsk house/electro/trance/hardstyle radiokanal selv om det ikke er så VELDIG populært i Norge ennå, men Hardstyle DNA og Bergen Hardstyle har prøvd å gjenskape den gode gamle raven i Norge og det ser lysere ut.

Lykke til, uansett
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Prøver innimellom å lytte til diverse radio kanaler når jeg er på jobb, men går faen ikke! Jeg er ikke så kresen, hva musikk angår (selv om jeg gjerne hører elektronisk 24/7/365), men når jeg kan telle de samme låtene bli spilt oppimot 5-6 ganger bare før lunsjtid, klikker det for meg, og ender opp med å fyre på en CD i stedet.
Veldig enig i det xfade sier... Satt og spiste middag i dag og mamma hadde glemt å slå av radioen. På den halvtimen vi satt og spise, ble Kesha - Tik Tok spilt 2 ganger på P5. Sier litt om at noe MÅ gjøres!
Sist endret av Prototypedj; 27. januar 2010 kl. 02:11.
med tanke på fm..:
hvis du bor på en mindre plass er det sikkert mulig å få i gang lokalradio, men bor man i de større byene, f.eks oslo, er det så å si dødfødt om man så ikke utfører seksuelle tjenester til samtlige i medietilsynetyret samt kulturdepartementet.
Sitat av daegis Vis innlegg
- En som spiller kun dance. Når ikke NRK mP3 gidder det lenger, må noen gjøre noe med det. Mangelvare i Norge
Vis hele sitatet...
stream på inet først
Sist endret av ranvik; 27. januar 2010 kl. 02:47.
Jeg og en kompis har vurdert å starte en nettradio der vi skal spille av så og si alt mulig av musikk så lenge folk requester det. Problemet er at vi ikke helt veit hvor vi skal starte :P
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Hvis du hadde lager noe ala Neradio så hadde hvertfall jeg blitt fast lytter
Vis hele sitatet...
radioseven.se
Sitat av indolence Vis innlegg
radioseven.se
Vis hele sitatet...
Dem er helt grei dem, MEN varjasjon skader aldri.

DI.FM er og tingen.
the boat that rocked. (period)
Trådstarter
Sitat av Prototypedj Vis innlegg
Veldig enig i det xfade sier... Satt og spiste middag i dag og mamma hadde glemt å slå av radioen. På den halvtimen vi satt og spise, ble Kesha - Tik Tok spilt 2 ganger på P5. Sier litt om at noe MÅ gjøres!
Vis hele sitatet...
Jeg hørte radio på mobilen her om dagen. Da gikk Kesha - Tik Tok på 3 kanaler samtidig, og kom også på den fjerde like etterpå! Det er helt sprøtt hater den låta!!
Sitat av daegis Vis innlegg
Jeg hørte radio på mobilen her om dagen. Da gikk Kesha - Tik Tok på 3 kanaler samtidig, og kom også på den fjerde like etterpå! Det er helt sprøtt hater den låta!!
Vis hele sitatet...
Var det NRK Hordaland, NRK Oppland og NRK Østfold, og så på NRK Troms? (de henger litt etter oppe i nord)
Trådstarter
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Var det NRK Hordaland, NRK Oppland og NRK Østfold, og så på NRK Troms? (de henger litt etter oppe i nord)
Vis hele sitatet...
Haha Ikke mye å velge i der du bor?
Det var NRJ, Radio 1 Hist, P5 og NRK mP3. De kunne gjerne slått seg sammen til en, og gjort plass til andre kanaler, for de spiller det samme uansett!
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Jeg tror ikke det er marked for det... Jeg tenker på Radio1 når jeg leser innlegget ditt. Og nå har vi fått P5 som høres ut som en billig kopi av Radio1.

Hvis du hiver inn noe techno/trance/house så kan det bli noe for meg hvertfall.
Vis hele sitatet...
Har nu hatt en lang etterforskning innenfor dette området radio stasjon.
Har faktisk samme planer som trådstarten.
Som ble nevt i tråden, å starte på en stor plass som Oslo vil være dødfødt.
1. Det er mangel på FM frekvens
2. Det er ganske stort konkurent på radioer der nede.

Vil ikke skrive ut min ide, men kan komme med konklusjoner.
1. Intekten er Reklame selvfølgelig, både i sendingen å websiden, men reklamen må ikke bli spotify!
2. Skal du sikkre deg hørera så burde du satse målgruppen "ungdommer" Gammle folk hører på NRK fra morgen til kveld å tør ikke satse på noe annet.
3. Du burde gå får FM frekvens å webradio, DAB burde du vente med til det er blitt gjort at alle må bruke det, det er kun noen av de nyeste bilene som blir installert DAB radio i.
4. Du burde helst eventuelt starte på en plass der radio er en mangel, selv der jeg bor har vi kun NRK P1, Mp3, p3, å Radio Norge. Vi er borti mot 20 - 25 tussen folk som bor der å vil være en god plass å starte.
5. Du burde å ta et krus innenfor amatør radio hvis du eventuelt vurdere oppstart av egen FM sending, eller starte opp selskapet med en annen som har kunnskape i amatør radio, frevens, mghz, kortbølgen å vidrer.
6. skaff deg en avtale innenfor Tono, snakke med post å teletilsynet får informasjon angående FM frekvens tildeling.

Tips gjør avtaler med enkel personer som like å lage musik å har potensialer får det, å skaff en avtale at du får sende kringkaste musiken gratis, da hjelper du dem får å bli hørt å det er demmes gode, å din gode er gratis musik, å slepp ekstra konstand fra tono.

Som sagt, jeg skal starte en radio selskap å får håper du ikke tenker på samme plass da det som stopper meg i fra å starte er, treng 1 som er vilig til å hjelpe å eie 40 - 50 % av utgifter å intelt å arbeid, pluss litt erfaring innenfor dette.

Men lykke til daegis har også dine drømmer
Sist endret av justastonedhuman; 17. februar 2011 kl. 05:26.
Leste ikke alt som stod over her, men noe ala Kiss FM, den amerikanske hit-stasjonen hadde vært råfett !
Sitat av Kenpachi Vis innlegg
Jeg og en kompis har vurdert å starte en nettradio der vi skal spille av så og si alt mulig av musikk så lenge folk requester det. Problemet er at vi ikke helt veit hvor vi skal starte :P
Vis hele sitatet...
Hvis du Pm meg, så kan jeg godt gi deg alt av informasjon om, software, server, webside osv...
Drev en del med pirateradio over web, har hatt hørera å fans, men sluttet da min første advarsel kom.