Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 4212
Hei, leter etten noen Grøssere. Noen som vet av en litt realistisk? Gjerne om ånder, ikke folk med en kniv i hodet som ikke dør.
seven?
hannibal?

eller vent, kanskje ikke så mange ånder i de, men så er ikke ånder så realistiske heller..
Riget (eller Riket som den heter på norsk) av Lars von Trier. Til tider veldig skummel samtidig som den er hysterisk morsom. Den oppfattes realistisk fordi den er dansk, det er mye håndholdt kamera, og det er ingen dyre spesialeffekter.
Sist endret av DonTomaso; 22. januar 2010 kl. 19:33.
Realistisk grøsser om ånder? Lykke til med å finne en sånn. Paranormal Activity handler vel om en ånd. Eller er det en demon? Usikker.
The Skeleton Key

Er om Hoodoo, noe lignende Voodoo.
Samme regissør som The Ring, men virker vel kanskje litt mer realistisk.
Sist endret av Waffaz; 22. januar 2010 kl. 19:42.
Paranormal Activity.
du burde se chain saw massacer, den er faktisk skrevet om psykopaten ed gein (
http://no.wikipedia.org/wiki/Ed_gein)
stiligt

det gjelder også "psycho" og "nattsvermeren"....
den klassiske psycho filmen er STERKT anbefalt, litt forvirrende men godt og gammenl
lykke til
Trådstarter
Takk for svar.
Realistisk er vel vanskelig å finne. Jeg tror på ånder, eller liker å tro på ånder.
Det jeg mener med U-realistisk, er at en persom med en kniv i hodet fortsatt løper å dreper folk. Det blir litt teit for meg
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Hannibal. titegn
Sitat av ertsaas Vis innlegg
Takk for svar.
Realistisk er vel vanskelig å finne. Jeg tror på ånder, eller liker å tro på ånder.
Det jeg mener med U-realistisk, er at en persom med en kniv i hodet fortsatt løper å dreper folk. Det blir litt teit for meg
Vis hele sitatet...
En person med kniv i hodet teitere enn ånder? Vel vel...
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av tafsern Vis innlegg
En person med kniv i hodet teitere enn ånder? Vel vel...
Vis hele sitatet...
Enig, det er mer realistisk med kniv i hodet en ånder.
Antichrist! - Handler om en terapaut og hans samboer (eller kone?) som mister barnet sitt i en forferdelig fantastisk filmatisert ulykke. Noe som gjør moren ganske frustrert og redd. Sammen drar de to på hyttetur i skogen for å løse opp i hennes frykt på egen hånd. Mesteparten av filmen er stort sett pur realisme, men enkelte øyeblikk vil få deg til å sitte igjen undrende

Virkelig vakkert og voldelig! Igjen, Lars Von Trier på sitt beste.
The last house on the left.
All the boys love Mandy Lane.
See no Evil.
The Strangers.
The Crazies.
Saw sagaen.

Handler for det meste om Psykotiske mennesker som liker å ha det "gøy".

The Crazies kan være ikke passer fult så bra her på denne tråden, men skrev den opp likevel siden det er en veldig god grøsser. Handler om et virus som sprer seg i en liten by å alle blir gale/zombier.
Sist endret av Edited; 24. januar 2010 kl. 02:15.
Twin Peaks. Kanskje ikke grøsser, men den er nervepirrende så det holder og har en god slump overnaturlige elementer. Andre filmer David Lynch kan vel kanskje være mer grøsseraktige. Mulholand Drive feks.
Paranormal activity (Y)
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Det er en bok, men det kommer sikkert en film om den snart.

Den handler om alt mulig! MKassemord, slemme ånder, snille ånder, til og med en ånd som velger å drepe alle mennesker på jorda utenom et par (oversvømmelse). Den har også en zombie involvert.

Husker ikke helt hva den heter ;O Tror det var "Bibelen". skal vistnok være en bestselger.
veldig troverdig.
The Devil's Rejects grenser til realistisk, bortsett fra èn scene (som jeg kommer på akkurat nå). De som har sett den vet kanskje hvilken jeg mener
http://www.imdb.com/title/tt0395584/
The Orphanage, genial spansk grøsser med spøkelser.
Ånder og ånder, "Session 9" er en film som omhandler et gammelt galehus. Virket for meg som en film uten det helt store budsjettet men var fortsatt underholdende gjennom det hele. Film er smak og behag da
REC er en ganske bra film, syns jeg. Men se den spanske versjonen, fordi USA lager alltid drittkopier av slike filmer. =)
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Riget (eller Riket som den heter på norsk) av Lars von Trier. Til tider veldig skummel samtidig som den er hysterisk morsom. Den oppfattes realistisk fordi den er dansk, det er mye håndholdt kamera, og det er ingen dyre spesialeffekter.
Vis hele sitatet...
Filmtekniken kalles Dogme, og er utviklet og brukt i Danmark. Det vil si hånholdt kamera og lyden skal være original, altså ikke spilt inn på nytt i studio senere. Riket er et kjempeeksempel, utrolig flott film

Hvis du ville ha filmer med mer fokus på ånder og uskapninger og ikke splatt så har jeg mange "gode" å anbefale. Dette er både klassikere og gode filmer da:

The Fog, 2005
Ghost Ship (den nye)
The Exorcist 1, 2 og 3 (de gode gamle fra 70-90 tallet)
The Descent, handler om noe udyr som har blitt til under bakken.
See no evil (Med WWE wrestler Kane, kjempebra film) Nevnt før her så jeg.
Paranormal activity
Den nyere Exorcist (Dominion eller noe heter den)
Hanibal filmene
The Ring 1 og 2
The eye (både de gmle og re-makesa er bra)
The Grudge filmene (nye og gamle/japanske eller amerikanske de er alle fete)
Shutter (skaperen av the Grudge, ikke så bra men likevel)

Dette er bare noen... Jeg kommer ikke på fler sånn i farta

Sitat av Totskalle Vis innlegg
Filmtekniken kalles Dogme, og er utviklet og brukt i Danmark. Det vil si hånholdt kamera og lyden skal være original, altså ikke spilt inn på nytt i studio senere. Riket er et kjempeeksempel, utrolig flott film

Hvis du ville ha filmer med mer fokus på ånder og uskapninger og ikke splatt så har jeg mange "gode" å anbefale. Dette er både klassikere og gode filmer da:

The Fog, 2005
Ghost Ship (den nye)
The Exorcist 1, 2 og 3 (de gode gamle fra 70-90 tallet)
The Descent, handler om noe udyr som har blitt til under bakken.
See no evil (Med WWE wrestler Kane, kjempebra film) Nevnt før her så jeg.
Paranormal activity
Den nyere Exorcist (Dominion eller noe heter den)
Hanibal filmene
The Ring 1 og 2
The eye (både de gmle og re-makesa er bra)
The Grudge filmene (nye og gamle/japanske eller amerikanske de er alle fete)
Shutter (skaperen av the Grudge, ikke så bra men likevel)

Dette er bare noen... Jeg kommer ikke på fler sånn i farta
Vis hele sitatet...
edit: Catacombs den er bra...
Fytti grisen den der shutter og the grudge er vel noe av det mest usansynelige som finnes Synes sånne japanske grøssere blir litt for "overdrevet". Sinte ånder uten underkjeve som "knurrer" sånn hardt i trappa, jeg ser ikke helt den.

The fog synes jeg også blir litt overdrevet, en tjukk spedalsk infisert tåke som sklir innover på jakt etter folk??

Stephen King's Red Rose og The Diary Of Ellen Rimbauer er litt seriøse.
Red Rose varer i 4 og en halv time tror jeg.
August underground mordum.
Sitat av ertsaas Vis innlegg
Takk for svar.
Realistisk er vel vanskelig å finne. Jeg tror på ånder, eller liker å tro på ånder.
Det jeg mener med U-realistisk, er at en persom med en kniv i hodet fortsatt løper å dreper folk. Det blir litt teit for meg
Vis hele sitatet...
så lenge det er bra lagd, og historien rundt er mer eller mindre realistisk/hvertfall gjennomført. er det minst like bra som ånder.
(min mening)
men enig at en kniv i hode gir deg superkrefter og får deg til å drepe masse folk, er litt teit ja.. generelt sett--
Sist endret av zvxsone; 26. januar 2010 kl. 16:20.
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Fytti grisen den der shutter og the grudge er vel noe av det mest usansynelige som finnes Synes sånne japanske grøssere blir litt for "overdrevet". Sinte ånder uten underkjeve som "knurrer" sånn hardt i trappa, jeg ser ikke helt den.

The fog synes jeg også blir litt overdrevet, en tjukk spedalsk infisert tåke som sklir innover på jakt etter folk??

Stephen King's Red Rose og The Diary Of Ellen Rimbauer er litt seriøse.
Red Rose varer i 4 og en halv time tror jeg.
Vis hele sitatet...
Rose Red var ikke så veldig real, men fy faen var den bra
Cannibal Holocaust, myteomspunnet realistisk drittskummel film
Sitat av ertsaas Vis innlegg
Hei, leter etten noen Grøssere. Noen som vet av en litt realistisk? Gjerne om ånder, ikke folk med en kniv i hodet som ikke dør.
Vis hele sitatet...
hei

jeg syntes skyggen fra fortiden er knall bra..den slår skikkelig og blir ikke for dum

http://www.filmfront.no/release/1478...n+fra+fortiden

anbefales
Sist endret av Cannaman; 26. januar 2010 kl. 16:54.
Hahahaha realistisk med ånder?

Hei, jeg leter også etter en realistisk film. Med biler som transformerer seg om til roboter som redder jorda f.eks...


Men seriøst, hvis du tror på ånder er det jo masse mer som blir realistisk, f.eks Skeleton Key eller Blair Witch eller Poltergeist eller Boogieman osv osv
Sitat av cryo Vis innlegg
Cannibal Holocaust, myteomspunnet realistisk drittskummel film
Vis hele sitatet...
Den er ikke skummel den er Mature De slakter dyr levende på ekte der og dytter leireklumper inni høla på hverandre
De beste skrekkfilmene jeg har sett må være The Excorcist, The Shining, The Silence of the Lambs, Stephen King's Storm of the Century og The Uninvited. Alle sammen er realistiske bortsett fra The Excorcist og Stephen kings SOTC, men de er fortsatt jævla bra og klassiske Anbefaler The Uninvited på det kraftigste. Den er veldig ny og man skjønner ikke en dritt før på slutten, noe som gjør den kickass.

Det jeg syntes er fett m filmene er at de faktisk gjør filmene skumle er fordi det ligger en mening i det hele tiden, og de bruker mye mere "Cut on action" teknikken.

Alt for mange av de nye skrekkfilmene nå er bare lagd sånn at du skal se de jævligste tingene. Greit det kan være skummelt der og da. Men det er etter filmer som de jeg har nevnt over som får deg til å sitte og tenke over filmen etterpå og freake out
Sitat av Powlair Vis innlegg
Rose Red var ikke så veldig real, men fy faen var den bra
Vis hele sitatet...
Sant det når jeg tenker over det!
Sitat av DeVille Vis innlegg
Hahahaha realistisk med ånder?

Hei, jeg leter også etter en realistisk film. Med biler som transformerer seg om til roboter som redder jorda f.eks...


Men seriøst, hvis du tror på ånder er det jo masse mer som blir realistisk, f.eks Skeleton Key eller Blair Witch eller Poltergeist eller Boogieman osv osv
Vis hele sitatet...
du skjønner jo hva han mener..at det ikke blir en dum film hvor latterlige ting skjer,det kan gjerne være utrolig selv om det er realistisk laget

hvem faen veit om det finnes ånder eller ikke,ganske utrolig hele greia med sjel osv uansett.

uansett er denne filmen jeg anbefaler en genial film med ånder og slikt,utrolig god skrekkfilm,hvertfall i motsettning til stevens spielbergs merkelige filmer og exorsister som jeg også har,der syntes jeg det blir for mye av det gode.
Sitat av Almenning Vis innlegg
August underground mordum.
Vis hele sitatet...
Jepepp...
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
Sitat av rocker Vis innlegg
De beste skrekkfilmene jeg har sett må være The Excorcist, The Shining, The Silence of the Lambs, Stephen King's Storm of the Century og The Uninvited. Alle sammen er realistiske bortsett fra The Excorcist og Stephen kings SOTC, men de er fortsatt jævla bra og klassiske Anbefaler The Uninvited på det kraftigste. Den er veldig ny og man skjønner ikke en dritt før på slutten, noe som gjør den kickass.

Det jeg syntes er fett m filmene er at de faktisk gjør filmene skumle er fordi det ligger en mening i det hele tiden, og de bruker mye mere "Cut on action" teknikken.

Alt for mange av de nye skrekkfilmene nå er bare lagd sånn at du skal se de jævligste tingene. Greit det kan være skummelt der og da. Men det er etter filmer som de jeg har nevnt over som får deg til å sitte og tenke over filmen etterpå og freake out
Vis hele sitatet...
MÅ bare si meg enig i The Uninvited! vi satt 5 karer som digger sånne filmer, INGEN skjønte slutten! utrolig bra!
Realistisk, med ånder?
Da får jeg bare tråkke til med min anbefaling da.
Men ånder? ja, men realistisk? nei... det har blitt byttet ut med grøsser.

Jeg er en kjempestor fan av grøssere og thrillere.
Ihvertfall blandt grøsserne så er jeg veldig glad i "japsegrøsserne", men det er ikke det jeg vil ta for meg nå.
Utrolig nok, men det er faktisk andre gode grøssere også.
Så, i topplokket mitt er det noen få filmer av de mange hundre jeg har sett, de som utmerker seg.

Istedetfor å liste, så legger jeg til min ene anbefaling, med oppfølger.
Nå skulle man tro at oppfølgeren ble en flopp, men nei, begge filmene er gode når grøssere gjelder.

IMDB - White Noise
Youtube - White Noise Trailer

IMDB - White Noise 2
Youtube - White Noise 2 Trailer
Herifra så blir Bibelen blandet inn, den blir på ingen måte noe dårligere av den grunn.

Nå er det ikke slik at filmene henger sammen, på noen slags måte.
Å hoppe rett til toeren er ingen problem.

Jeg linker ikke til Watch-Movies-Online, men de har begge tilgjengelig om noen skulle ønske å sjekke ut for eksempel starten av filmene, eller se hele.
Pulse og One Mised Call (den eldste)
Sitat av ertsaas Vis innlegg
litt realistisk? Gjerne om ånder
Vis hele sitatet...
Wait, what .. ?


Edit: Jeg var ikke den første, nei...
Sist endret av Realist1; 26. januar 2010 kl. 19:54.
Trådstarter
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Realistisk, med ånder?
Da får jeg bare tråkke til med min anbefaling da.
Men ånder? ja, men realistisk? nei... det har blitt byttet ut med grøsser.

Jeg er en kjempestor fan av grøssere og thrillere.
Ihvertfall blandt grøsserne så er jeg veldig glad i "japsegrøsserne", men det er ikke det jeg vil ta for meg nå.
Utrolig nok, men det er faktisk andre gode grøssere også.
Så, i topplokket mitt er det noen få filmer av de mange hundre jeg har sett, de som utmerker seg.

Istedetfor å liste, så legger jeg til min ene anbefaling, med oppfølger.
Nå skulle man tro at oppfølgeren ble en flopp, men nei, begge filmene er gode når grøssere gjelder.

IMDB - White Noise
Youtube - White Noise Trailer

IMDB - White Noise 2
Youtube - White Noise 2 Trailer
Herifra så blir Bibelen blandet inn, den blir på ingen måte noe dårligere av den grunn.

Nå er det ikke slik at filmene henger sammen, på noen slags måte.
Å hoppe rett til toeren er ingen problem.

Jeg linker ikke til Watch-Movies-Online, men de har begge tilgjengelig om noen skulle ønske å sjekke ut for eksempel starten av filmene, eller se hele.
Vis hele sitatet...
Genniale filmer
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
REC er en ganske bra film, syns jeg. Men se den spanske versjonen, fordi USA lager alltid drittkopier av slike filmer. =)
Vis hele sitatet...
[•REC] er bra ja, en av de mer realistiske filmene jeg har sett. Ikke noe ånder, men men. Hadde alle lampene på og rømningsplan klar et par dager etter at jeg så den, selv om den (etter min mening) ikke blir skummel før på slutten.
Sitat av Chikara Vis innlegg
Antichrist! - Noe som gjør moren ganske frustrert og redd. Sammen drar de to på hyttetur i skogen.
Vis hele sitatet...
Høres så snilt ut når du forteller det på den måten
Sist endret av Skogslarve; 28. februar 2010 kl. 00:41.
Sitat av flue Vis innlegg
The Devil's Rejects grenser til realistisk, bortsett fra èn scene (som jeg kommer på akkurat nå). De som har sett den vet kanskje hvilken jeg mener
http://www.imdb.com/title/tt0395584/
Vis hele sitatet...
Når du nevner den så er det den andre filmen av 2. House of 1000 Corpses er den første. Syk film, men bra. Regissert av Rob Zombie.
Paranormal Activity og REC (den spanske versjonen av Quarantine. Ubeskrivelig mye bedre enn Hollywood remake)
Sitat av Aniko Vis innlegg
[•REC] er bra ja, en av de mer realistiske filmene jeg har sett. Ikke noe ånder, men men. Hadde alle lampene på og rømningsplan klar et par dager etter at jeg så den, selv om den (etter min mening) ikke blir skummel før på slutten.
Vis hele sitatet...
Synes starten er utrolig kjedelig (bortsett fra det "flyvende liket", skvatt da ja) og midten av filmen er også ganske langtekkelig og kjedelig, men de siste scenene er gode, når night vision blir skrudd på.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Synes starten er utrolig kjedelig (bortsett fra det "flyvende liket", skvatt da ja) og midten av filmen er også ganske langtekkelig og kjedelig, men de siste scenene er gode, når night vision blir skrudd på.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Når den første "zombien" man ser (den gamle dama) hopper til siden og brøler er det bare lættis.
Sitat av Daeven Vis innlegg
Ånder og ånder, "Session 9" er en film som omhandler et gammelt galehus. Virket for meg som en film uten det helt store budsjettet men var fortsatt underholdende gjennom det hele. Film er smak og behag da
Vis hele sitatet...
kjempe bra film !! anbefales på det største det er ikke mange ganger jeg har sittet med nerver som i denne filmen , og jeg har sett det meste av skrekk :P
Om jeg ikke tar feil så er det han fyren i csi miami som har ene hovedrollen, første gang jeg såg denne filmen så hadde jeg ikke sitt han andre plasser en csi . Hans viser at han absolutt er en verdig skuespiller

Sitat av Aniko Vis innlegg
[•REC] er bra ja, en av de mer realistiske filmene jeg har sett. Ikke noe ånder, men men. Hadde alle lampene på og rømningsplan klar et par dager etter at jeg så den, selv om den (etter min mening) ikke blir skummel før på slutten.
Vis hele sitatet...
helt enig ! Kjempe film slutten var faktisk ganske freaky:P
Bare synd at de lagde en amerikansk blå kopi som hetter quarantine elns
13 Ghosts, ikke så realistisk kanskje men artig på mange måter.


Bram Stokers Dacula med Gary oldman:
http://bildr.no/thumb/603704.jpeg
Jeg satt å så "The fourth kind" idag.. jeg satt igjen med hakeslepp, det er en film med mix av virkelig opptak og dramatisering.. seriøst konge film, men den får deg virkelig til å tenke og den fucker virkelig med hue ditt. :S